Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO LAIKINOSIOS TYRIMO KOMISIJOS ĮGALIOJIMŲ SUTEIKIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO ANTIKORUPCIJOS KOMISIJAI IR PAVEDIMO ATLIKTI PARLAMENTINĮ TYRIMĄ DĖL GALIMAI NESKAIDRIŲ Verslo subjektŲ, SU Nusikalstamu pasauliu susijusių IR TEISĖSAUGOJE DIRBANČIŲ asmenų BEI VALSTYBĖS POLITIKŲ SANTYKIŲ IR GALIMO NETEISĖTO poveikio NACIONALINIAM SAUGUMUI, valstybės politikams ir finansų sektoriui
2024 m. birželio ___d. Nr.
Vilnius
vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 49 straipsnio 3 dalimi, 71 straipsniu, 74 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos Seimo Antikorupcijos komisijos įstatymo 2 straipsnio 1 punktu,
vertindamas tai, kad žiniasklaidoje paskelbta daug informacijos apie galimai neskaidrius ir nuo visuomenės nuslėptus buvusios ministrės bei šiuo metu įtakingos Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų partijos ir jos frakcijos Lietuvos Respublikos Seime (toliau – Seimas) narės Monikos Navickienės santykius su finansinių technologijų srities įmonėse veikiančiais teistais asmenimis, galimai susijusiais su nusikalstamu pasauliu, šių asmenų įtaką finansinių technologijų įmonėse, keliančius abejonių jų valdomų finansinių technologijų įmonių sandorius su fiziniais ar juridiniais subjektais, įskaitant veikiančius viešajame sektoriuje, o taip pat šių asmenų ir su jais siejamomis finansinių technologijų įmonių santykius su teisėsaugos institucijų vadovų šeimos nariais;
atkreipdamas dėmesį, kad Vyriausybė 2024 m. birželio 5 d. nutarimu, gavusi Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos 2024 m. gegužės 16 d. teikimą, pripažino, kad su buvusios ministrės M. Navickienės šeima tampriai susijusios Trinkūnų šeimos atstovė investuotoja Ieva Trinkūnaitė, valdanti 100 proc. finansinių technologijų įmonės UAB „Foxpay“ akcijų neatitinka nacionalinio saugumo interesų
siekdamas išsiaiškinti, ar ministrės M. Navickienės veiklos, šeimos interesų, nusikalstamo pasaulio atstovų, galimai neskaidraus verslo, asmenų, neatitinkančių nacionalinio saugumo interesų, aukštų teisėsaugos pareigūnų asmeninių interesų, asmenų, kurie praeityje turėjo arba tebeturi ryšių su užsienio valstybių institucijomis, didinančių riziką arba keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui, samplaika nedarė galimai neteisėto poveikio valstybės politikams, politiniams procesams, finansų sektoriui bei valstybės nacionaliniam saugumui,
n u t a r i a:
1 straipsnis.
Suteikti Lietuvos Respublikos Seimo Antikorupcijos komisijai (toliau – Komisija) Lietuvos Respublikos Seimo laikinosios tyrimo komisijos įgaliojimus ir pavesti atlikti parlamentinį tyrimą dėl galimai neskaidrių verslo subjektų, su nusikalstamu pasauliu susijusių ir teisėsaugoje dirbančių asmenų bei valstybės politikų santykių ir galimo neteisėto poveikio nacionaliniam saugumui, valstybės politikams ir finansų sektoriui (toliau – Tyrimas)
2 straipsnis.
Įpareigoti Komisiją:
1) nustatyti, ar nebuvo buvusios ministrės M. Navickienės, jos sutuoktinio ar kitų su jos ar investuotojos I. Trinkūnaitės šeima siejamų asmenų neleistino poveikio informacinės visuomenės plėtros komitetui paskelbiant viešąjį pirkimą ir nustatant jo laimėtoją UAB „Foxpay“ bei po to, pasirašant sutarties pratęsimą 2023 m., kuomet biudžetinei įstaigai buvo pasiūlytas brangesnis paslaugos įkainis, nei UAB „Foxpay“ siūlo verslo klientams.
2) Nustatyti, kokiuose kituose be paminėtojo 1 šio straipsnio punkte, viešojo sektoriaus viešuosiuose pirkimuose dalyvavo ir laimėjo „UAB „Foxpay“, įmonių grupė „iSun“, kitos su I. Trinkūnaite ir Vilhelmu Germanu (V. Žideliu) susijusios įmonės bei teikė ar teikia paslaugas ir įvertinti, ar šių įmonių, jų vadovų ar akcininkų galimos sąsajos su už sukčiavimą teistu Vilhelmu Germanu (V. Žideliu), užsienio valstybių fiziniais ar juridiniais asmenimis, buvusia ministre Monika Navickiene nekėlė grėsmės, jog įmonių sukaupti didelės apimties asmens duomenys, įskaitant duomenis apie asmenų finansines operacijas, bus panaudoti politiniais ar nusikalstamos veiklos tikslais arba veikiant nacionaliniam saugumui priešiškais interesais.
3) Įvertinti tuometinės ministrės M. Navickienės 2023 m. vasario mėn. vykusio skrydžio į Dubajų aplinkybes, atsakant į klausimą, su kokiais asmenimis M. Navickienė skrido vienu lėktuvu ir ar ministrė vyko su diplomatiniu pasu, o ir jei taip, ar jos diplomatinio paso suteikiamos garantijos negalėjo būti panaudotos veikiant prieš nacionalinio saugumo interesus arba realizuojant galimai nusikalstamas veikas;
4) Atsižvelgiant į faktą, kad buvusios ministrės Monikos Navickienės sutuoktinio Mindaugo Navicko įmonė UAB „Litlab“ kartu su nekilnojamojo turto vystymo kompanija „Eika“ stato verslo centrą „ROD5“ šalia Tarptautinio Vilniaus oro uosto esančioje 0.55 ha teritorijoje (Rodūnios k. 5), o žemės sklypas, ant kurio statomas verslo centras „ROD5“, priklauso AB „Lietuvos oro uostai“, įvertinti šio sklypo nuomos kainos (vos daugiau 10 tūkstančių eurų per metus) nustatymo skaidrumą, nuomos kainos atitikimą rinkos kainoms ir kainoms, kurias panašiems sklypams nustato AB „Lietuvos oro uostai“ , o taip pat įvertinti, ar nebuvo neleistino politinio ar kitokio poveikio požymių priimant sprendimus dėl šio sklypo nuomos;
5) Nustatyti, ar M. Navickienė, jos sutuoktinis, vertinant jų turto ir pajamų deklaracijas, o taip pat su jais siejama verslo centrą „ROD5“ statanti įmonė UAB „Litlab“ turėjo pakankamai finansų, kuriais galėtų pagrįsti šio verslo centro statyboms skirtas išlaidas;
6) Nustatyti aplinkybes, dėl kurių Vyriausybė 2024 m. birželio 25 d. nutarimu pripažino, kad investuotoja I. Trinkūnaitė neatitinka nacionalinio saugumo interesų ir įvertinti, ar šios aplinkybės, negalėjo lemti buvusios ministrės M. Navickienės, Vyriausybės, kurios nare ji buvo, ar valdančiosios daugumos pažeidžiamumo;
7) Įvertinti, ar Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijai 2022 m. buvo pateikti visi duomenys, leidžiantys įvertinti I. Trinkūnaitės atitikimą nacionalinio saugumo interesams, ir jei ne – nustatyti to priežastis.
8) Įvertinti, ar buvusios ministrės M. Navickienės ryšiai su I. Trinkūnaite, V. Germanu, kitais su jais siejamais asmenimis, negalėjo kelti grėsmių nacionaliniam saugumui, kartu atsižvelgiant ir į galimą užsienio valstybių institucijų kišimąsi į šių asmenų Lietuvoje vykdomą veiklą.
9) Įvertinti viešai paskelbtą informaciją, kad su UAB „iSun“ susijusios įmonės, tarp jų ir UAB „Foxpay“ galėjo dalyvauti schemoje, skirtoje padėti lošėjams įsinešti pinigus į nelegaliai Vokietijoje, Nyderlanduose ir kitose Europos valstybėse veikiančius internetinius kazino ir nustatyti, ar ministrė M. Navickienė nėra teikusi teisės aktų pasiūlymų finansinių technologijų verslo, ar azartinių lošimų reguliavimo srityse, kurie galėjo palengvinti šiame tyrimo klausime minimų verslų sąlygas. Jei būtų nustatyta, kad tokie teisės aktai M. Navickienės buvo teikti – įvertinti su tokių teisės aktų teikimu susijusias korupcijos rizikas.
10) Nustatyti aplinkybes, kurioms esant Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (FNTT) Pinigų plovimo prevencijos valdybos Analizės skyriaus viršininko Mariaus Staniulo žmona J. Staniulė įmonėje UAB „Foxpay“ pradėjo eiti aukštas pareigas, įskaitant ir tai, kad J. Staniulė nuo 2024-01-25 iksi 2024-02-28 buvo UAB „Foxpay“ direktorė bei įvertinti, ar šios aplinkybės negalėjo turėti įtakos UAB „Foxpay“ priežiūrai.
11) Nustatyti, kokią informaciją disponavo FNTT apie Pinigų plovimo prevencijos valdybos Analizės skyriaus viršininko Mariaus Staniulo žmonos darbą UAB „Foxpay“ ir kaip buvo vertintos (jei vertintos) tokio darbo keliamos grėsmės paties M. Staniulio pažeidžiamumui, ar M. Staniulis nedarė įtakos FNTT sprendimams, susijusiems su jo žmonos darboviete UAB „Foxpay“ ar kitais jos vadovais, akcininkais, su jais siejamomis kitomis įmonėmis.
12) 2022 metais I. Trinkūnaitės įmonė „Swiss Wealth Management“ paskolino 2,3 mln. eurų šiuo metu Lietuvos kriminalinės policijos ikiteisminiame tyrime dėl narkotikų įtariamo Tautvydo Lenckaus įsteigtai įmonei „Baltic Meat Industry“, dabar pakeitusiai pavadinimą į „Global Star Meat“. Įvertinti, ar nėra požymių, kad šie M. Navickienės aplinkos ryšiai su nusikalstamo pasaulio atstovais negalėjo sukurti sąlygas paveikti valdančiosios daugumos bandymus keisti narkotikų politiką Lietuvoje.
3 straipsnis.
Pavesti Komisijai parlamentinį tyrimą atlikti ir išvadą pateikti Lietuvos Respublikos Seimui iki 2024 m. rugpjūčio 1 d.
Seimo Pirmininkas
Teikiasss
Seimo nariai:
Eil. Nr. |
Seimo nario vardas, pavardė |
Parašas |
1. |
Ligita Girskienė |
|
2. |
Aurelijus Veryga |
|
3. |
Aušrinė Norkienė |
|
4. |
Eugenijus Jovaiša |
|
5. |
Valius Ąžuolas |
|
6. |
Algirdas Stončaitis |
|
7. |
Saulius Skvernelis |
|
8. |
Agnė Širinskienė |
|
9. |
Juozas Varžgalys |
|
10. |
Rimantė Šalaševičiūtė |
|
11. |
Asta Kubilienė |
|
12. |
Andrius Palionis |
|
13. |
Julius Sabatauskas |
|
14. |
Algirdas Sysas |
|
15. |
Orinta Leiputė |
|
16. |
Virginijus Jukna |
|
17. |
Dainius Kepenis |
|
18. |
Guoda Burokienė |
|
19. |
Matas Skamarakas |
|
20. |
Eugenijus Sabutis |
|
21. |
Vidmantas Kanopa |
|
22. |
Kęstutis Vilkauskas |
|
23. |
Laima Nagienė |
|
24. |
Jonas Pinskus |
|
25. |
Liudas Jonaitis |
|
26. |
Laima Mogenienė |
|
27. |
Tomas Bičiūnas |
|
28. |
Gintautas Kindurys |
|
29. |
Algimantas Dubrava |
|
30. |
Silva Lengvinienė |
|
31. |
Valdemaras Valkiūnas |
|
32. |
Domas Griškevičius |
|
33. |
Rita Tamašunienė |
|
34. |
Česlav Olševski |
|
35. |
Algirdas Butkevičius |
|
36. |
Dainius Gaižauskas |
|
37. |
Artūras Skardžius |
|
38. |
Giedrius Surplys |
|
39. |
Aidas Gedvilas |
|
40. |
|
|
41. |
|
|
42. |
|
|
43. |
|
|
44. |
|
|
45. |
|
|
46. |
|
|
47. |
|
|
48. |
|
|
49. |
|
|
50. |
|
|