Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO
ĮSTATYMAS
2023 m. d. Nr.
Vilnius
PREAMBULĖ
atsižvelgdamas į tai, kad dėl 2022 m. vasario 24 d. pradėtos atviros Rusijos Federacijos karinės agresijos prieš Ukrainą ir jos žmones poveikio pasaulio ekonomikai, išaugusios geopolitinės įtampos lieka poreikis imtis priemonių Lietuvos Respublikos saugumui stiprinti, padėti Ukrainos gyventojams, nukentėjusiems dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos, taip pat įvertindamas tai, kad Lietuvos Respublikai gali kilti papildomų ir biudžeto sudarymo metu neapibrėžtų finansinių įsipareigojimų dalyvaujant Europos Sąjungos ir tarptautinėse pagalbos Ukrainai iniciatyvose, prisidedant prie Tarptautiniam valiutos fondui (toliau – TVF) suteikto finansinio užtikrinimo dėl Ukrainos įsipareigojimų TVF vykdymo bei pagalbos Ukrainai teikimo, kaip nurodyta 2023 m. liepos 12 d. Didžiojo septyneto (G7) jungtinėje deklaracijoje dėl pagalbos Ukrainai, prie kurios yra prisijungusi ir Lietuvos Respublika;
atsižvelgdamas į tai, kad 2024 metais visoms Europos Sąjungos valstybėms narėms bus taikomas Stabilumo ir augimo paktas – 2005 m. birželio 27 d. Europos Sąjungos Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1055/2005, iš dalies keičiantis Reglamentą (EB) Nr. 1466/97 dėl biudžeto būklės priežiūros stiprinimo ir ekonominės politikos priežiūros bei koordinavimo;
atsižvelgdamas į 2023 m. gegužės 24 d. Tarybos rekomendaciją, kurioje pateikiama Tarybos nuomonė dėl Lietuvos stabilumo 2023 metų programos;
įvertindamas poreikį formuoti valdžios sektoriaus finansų tvarumą išlaikančią fiskalinę politiką, kaip rekomenduojama 2023 m. kovo 8 d. Europos Komisijos komunikate „Fiskalinės politikos gairės 2024 metams“,
priima šį įstatymą.
1 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto pajamų ir asignavimų patvirtinimas
Šiuo įstatymu patvirtinamas Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžetas – 17 008 612 tūkst. eurų pajamų (įskaitant 2 486 949 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas), 20 501 889 tūkst. eurų asignavimų (įskaitant 3 173 618 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas) išlaidoms ir turtui įsigyti (kartu su Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis asignavimai viršija pajamas 3 493 277 tūkst. eurų) (1 ir 2 priedai).
2 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2024 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai
1. Šiuo įstatymu patvirtinami šie 2024 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai:
1) gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą (toliau – gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais)), tenkanti visų savivaldybių biudžetams nuo šio mokesčio pajamų į konsoliduotus valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, – 51,11 procento, iš jos pastovioji dalis – 44,08 procento, kintamoji dalis – 7,03 procento;
2) kiekvienos savivaldybės biudžetui skiriama šio įstatymo 5 priede nurodyta gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), pagal kurią Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos faktiškai įplaukusias lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio perveda savivaldybei;
3) gyventojų pajamų mokesčio dalys (procentais), reikalingos prognozuojamoms pajamoms iš gyventojų pajamų mokesčio apskaičiuoti:
2. Šiuo įstatymu numatomas savivaldybių biudžetų finansinis rodiklis – prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio, išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą (toliau – gyventojų pajamų mokestis), – kuriuo savivaldybės vadovaujasi rengdamos savo biudžetus (5 priedas).
3. Savivaldybėms 2011 ir 2013 metais iš valstybės biudžeto suteiktos paskolos laikinam pajamų trūkumui, susidariusiam dėl akcinės bendrovės banko „Snoras“, akcinės bendrovės Ūkio banko veiklos apribojimo ir banko licencijos atšaukimo, padengti laikomos ilgalaikėmis paskolomis, kurios turi būti grąžintos iki 2025 m. gruodžio 31 d.
3 straipsnis. Valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams paskirstymas ir pervedimas
1. Šio įstatymo 4 priede nurodytos įstaigos, kurių vadovai yra asignavimų valdytojai, šio įstatymo 4 priede nurodytas valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas savivaldybių biudžetams:
1) per 3 darbo dienas nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos paskirsto savivaldybėms ir apie tai joms praneša, taip pat iki 2024 m. sausio 12 d. praneša šias dotacijas gaunančioms savivaldybėms apie joms nustatytus dotacijų panaudojimo tikslus, kuriuos savivaldybės turi pasiekti 2024 metais, ir tikslų pasiekimo vertinimo kriterijus;
2. Įstaigos, kurių vadovai yra asignavimų valdytojai, paskirsto savo asignavimų dalį (įskaitant Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo bei kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas), kuri numatyta jų asignavimuose kaip valstybės biudžeto dotacija savivaldybių biudžetams valstybei vykdant savo įsipareigojimus pagal įstatymus ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus. Asignavimų valdytojai praneša savivaldybėms paskirstytų valstybės biudžeto dotacijų paskirtį bei sumas ir, atsižvelgdami į lėšų poreikį, perveda lėšas savivaldybėms. Valstybės biudžeto dotacijos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti pervedamos sumokėti už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar įsigytas prekes.
3. Savivaldybių tarybos, atsižvelgdamos į gautas valstybės biudžeto dotacijas, atitinkamai patikslina savo patvirtintus biudžetus.
4 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimų perskirstymas, asmeniui keičiant studijų programą
Asmeniui, kurio studijos yra valstybės finansuojamos, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo ir studijų programos keitimo tvarką reglamentuojančių kitų teisės aktų nustatyta tvarka keičiant studijų programą, valstybės biudžeto asignavimų sumos perskirstomos taip:
1) Lietuvos Respublikos finansų ministerija valstybės biudžeto asignavimų sumas perskirsto tarp:
5 straipsnis. Įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondą
6 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimai bendrajai socialinio draudimo pensijos daliai finansuoti
7 straipsnis. Valstybinių pensijų indeksavimas ir valstybinių pensijų bazė
8 straipsnis. Papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus
2024 metų papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus už dalyvį yra lygi 1,5 procento Valstybės duomenų agentūros paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio ir sudaro 27,04 euro per mėnesį. 2024 metų papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus už dalyvį, kuriam taikomos Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies nuostatos, yra lygi 1,5 procento Valstybės duomenų agentūros paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio ir sudaro 27,04 euro per mėnesį.
9 straipsnis. Biudžetinių įstaigų pajamos
10 straipsnis. Valstybės garantijų ir valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitai
2024 metais valstybės garantijos gali būti teikiamos:
1) už valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtus įsipareigojimus pagal garantijas. Bendra 2024 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 487 500 tūkst. eurų. Į valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitą neįtraukiama garantijų institucijų įsipareigojimų pagal garantijas dalis, kuri yra pergarantuota finansų institucijų, turinčių aukščiausią kredito reitingą (AAA), suteiktą bent dviejų iš tarptautinių reitingų agentūrų „Moody’s“, „Standard & Poor’s“ ir „Fitch Ratings“;
2) dėl paskolų, naudojamų investicijų projektams finansuoti ir (arba) Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme nurodytų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių apyvartinėms lėšoms papildyti. Bendra 2024 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 532 619 tūkst. eurų;
3) dėl Mokslo ir studijų įstatyme nurodytų valstybės remiamų paskolų. Bendra 2024 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 139 000 tūkst. eurų. Per 2024 metus naujų pasirašytų valstybės remiamų paskolų suma negali viršyti 27 000 tūkst. eurų;
4) dėl paskolų ir ne nuosavybės vertybinių popierių, naudojamų ekstremaliųjų situacijų paveiktos ekonomikos skatinimo tikslams įgyvendinti ir verslo finansiniam likvidumui didinti. Bendra 2024 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, negali viršyti 100 000 tūkst. eurų.
11 straipsnis. Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas
12 straipsnis. Valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų skolinimosi limitai
2024 metais valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos gali pasirašyti paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, suteikiančius teisę skolintis ne daugiau kaip 26 000 tūkst. eurų. 2024 metais valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų pasiskolintų (išimtų) lėšų pagal 2024 ir ankstesniais metais pasirašytas paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus limitas – 27 500 tūkst. eurų. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija paskirsto šiame straipsnyje nurodytus skolinimosi limitus valstybinėms aukštosioms mokykloms ir valstybinėms profesinio mokymo įstaigoms savo nustatyta tvarka. Valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos už prisiimtus skolinius įsipareigojimus atsiskaito Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai jos nustatyta tvarka.
13 straipsnis. Vyriausybės ir kitų institucijų teisės vykdant biudžetą
1. Vyriausybei arba jos įgaliotai institucijai suteikiamos teisės:
1) paskirstyti pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) Valstybės investicijų 2024–2025 metų programoje numatytas valstybės kapitalo investicijoms skirtas lėšas, taip pat, esant papildomam lėšų poreikiui ir (ar) sutaupytoms lėšoms, perskirstyti Valstybės investicijų 2024–2025 metų programoje valstybės kapitalo investicijoms skirtas lėšas investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms) įgyvendinti tarp investavimo sričių, prireikus tarp valstybės veiklos sričių, asignavimų valdytojų, jų programų pagal Valstybės investicijų 2024–2025 metų programoje numatytą paskirtį;
2) paskirstyti Finansų ministerijos asignavimuose iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų finansuojamoms tęstinės veiklos priemonėms įgyvendinti numatytas lėšas valstybės biudžeto asignavimų valdytojams ir (arba) savivaldybėms;
3) perskirstyti 2024 metų pažangos lėšas, numatytas Finansų ministerijos asignavimuose 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano plėtros programų pažangos priemonėms įgyvendinti, kai pažangos priemonės yra patvirtintos asignavimų valdytojų, taip pat iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų finansuojamoms tęstinės veiklos priemonėms įgyvendinti valstybės biudžete numatytus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos, bendrojo finansavimo lėšų ir valstybės biudžeto lėšų asignavimus tarp asignavimų valdytojų, jų programų, investavimo sričių ir ekonominės klasifikacijos straipsnių, atsižvelgiant į programų, projektų ir fondų įgyvendinimo duomenis;
4) perskirstyti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, bendrojo finansavimo lėšas ir lėšas netinkamam pridėtinės vertės mokesčiui apmokėti tarp pažangos ir tęstinės veiklos priemonių bei asignavimų valdytojų 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – 2014–2020 metų veiksmų programa), Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšomis įgyvendinamiems projektams užbaigti;
5) perskirstyti pagal sudarytas finansinių priemonių finansavimo sutartis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuotų ar finansuojamų finansinių priemonių grįžusias ir (ar) grįšiančias lėšas, įvertinus atitinkamo asignavimų valdytojo pateiktą siūlymą dėl grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų panaudojimo ir atsižvelgiant į tai, kad grįžusios ir (ar) grįšiančios lėšos turi būti naudojamos pagal tas pačias arba kitas finansines priemones, vadovaujantis konkrečiais Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimą, reikalavimais;
6) perskirstyti asignavimus, naudojamus Lietuvos Respublikos laikinojo solidarumo įnašo įstatyme nustatytam laikinojo solidarumo įnašo lėšų panaudojimo tikslui pasiekti, tarp Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos;
7) perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus tarp asignavimų valdytojų, jų programų, investavimo sričių, valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos straipsnių, tarp valstybės biudžeto asignavimų valdytojų ir savivaldybių pagal priimtus teisės aktus dėl įstaigų pertvarkymo, reorganizavimo, likvidavimo, funkcijų konsolidavimo, funkcijų perdavimo arba biudžetinės ar kitos įstaigos savininko teisių ir pareigų perdavimo, naujų asignavimų valdytojų atsiradimo;
2. Šio įstatymo 4 priede nurodytoms įstaigoms, kurių vadovai yra asignavimų valdytojai, suteikiama teisė perskirstyti specialias tikslines dotacijas tarp savivaldybių ir tarp specialių tikslinių dotacijų, nurodytų šio įstatymo 4 priede, esant papildomų lėšų poreikiui ar sutaupytoms lėšoms, – dotacijas atitinkamai didinti ar mažinti.
3. Finansų ministerijai suteikiamos teisės:
1) skolintis valstybės vardu, kai yra poreikis ir kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 11 ir 18 straipsnių nuostatos, šiems tikslams: su valstybės skola susijusioms išlaidoms apmokėti; su iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų finansuojamų priemonių įgyvendinimu susijusioms išlaidoms, išskyrus išlaidas, apmokamas iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų, apmokėti; nenumatytoms įmokoms į Europos Sąjungos biudžetą mokėti; nenumatytoms išlaidoms dėl einamaisiais biudžetiniais metais vykdomo referendumo ir (arba) rinkimų apmokėti; Lietuvos Respublikos įsipareigojimams, susijusiems su Europos Sąjungos politikos įgyvendinimu, vykdyti, įskaitant rezervinių lėšų sukaupimą ir (arba) paskolinimą, kaip tai numatyta Europos Sąjungos teisės aktuose, Europos Sąjungos institucijų ar organizacijų sprendimuose ir (arba) su tuo susijusiose sutartyse ar susitarimuose; Lietuvos Respublikos įsipareigojimams, susijusiems su naryste NATO, vykdyti – užtikrinti iki 2,52 procento bendrojo vidaus produkto (toliau – BVP) skyrimą (neįskaitant laikinojo solidarumo įnašo lėšų), kai atsiranda papildomų lėšų poreikis Finansų ministerijai paskelbus BVP projekciją Lietuvos Respublikai; susitarimo dėl Lietuvos švietimo politikos (2021–2030) nuostatai, kad mokytojų vidutinis mėnesinis darbo užmokestis iki 2024 metų pabaigos sudarytų 130 procentų šalies vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio, įgyvendinti, kai atsiranda papildomų lėšų poreikis Finansų ministerijai 2024 metų birželį ir (arba) rugsėjį paskelbus ekonominės raidos scenarijų; išlaidoms, apmokamoms valstybės rezervo ir Vyriausybės rezervo lėšomis, apmokėti, kai valstybės rezervo ir Vyriausybės rezervo lėšų nepakanka; išlaidoms, susijusioms su atstovavimu Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) užsienio ginčų sprendimo institucijose, įskaitant teisinių išvadų dėl jų sprendimų apskundimo parengimą, teisinių išvadų dėl sprendimų apskundimo gavimą ir atstovavimą Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) atliekant kitus veiksmus, susijusius su Lietuvos Respublikos (Vyriausybės) interesų gynimu (bet tuo neapsiribojant), apmokėti; smurtiniais nusikaltimais padarytai turtinei ir (ar) neturtinei žalai kompensuoti ir kompensuoti avansu, kai nepakanka Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo programos lėšų; Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme nustatytai geležinkelių transporto eismo saugai esamoje viešojoje geležinkelių infrastruktūroje ir Lietuvos valstybei nuosavybės teise priklausančiuose geležinkelių paslaugų įrenginiuose užtikrinti, kai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui nepakanka finansinių išteklių dėl sankcijų Baltarusijos Respublikai taikymo ir dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos prieš Ukrainą nutrūkus krovinių srautui ar verslo santykiams; Laikinojo solidarumo įnašo įstatyme nustatytam laikinojo solidarumo įnašo lėšų panaudojimo tikslui pasiekti, kai nevykdomas šių lėšų sumokėjimo į valstybės biudžetą planas; išlaidoms, susijusioms su dalyvavimu Europos Sąjungos ir tarptautinėse pagalbos Ukrainai iniciatyvose, apmokėti; pagalbai Ukrainos gyventojams, nukentėjusiems dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos prieš Ukrainą, teikti;
2) leisti įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų, gautos Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos laikinai laisvas lėšas grąžintinai naudoti valstybės biudžeto reikmėms ir valstybės skoliniams įsipareigojimams vykdyti užtikrinant, kad programų asignavimų dalis, kurią sudaro Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama, biudžetinių įstaigų pajamos būtų finansuojamos laiku;
3) kompensuoti Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo organų susitikimus išlaidas iš Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų ir įmokėtą, bet nepanaudotą Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų dalį, skirtą šiam tikslui, naudoti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas;
4) kompensuoti 2014–2021 metų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų partnerių, programų operatorių ir kitų susijusių institucijų atstovų komandiruočių į patirties mainų renginius, kurių organizavimą remia atsakingos valstybių donorių institucijos, išlaidas iš Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų;
5) paskirstyti tradicinių Lietuvos bažnyčių ir religinių organizacijų vadovybėms lėšas, numatytas Finansų ministerijos asignavimuose tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms, atsižvelgiant į tradicinių Lietuvos bažnyčių ir religinių organizacijų kanonus ir statutus bei Valstybės duomenų agentūros paskelbtą tikinčiųjų skaičių;
4. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai suteikiamos teisės:
1) paskirstyti pagal aukštąsias mokyklas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas studentų, 2024 metais priimamų studijuoti pagal trumposios, pirmosios pakopos, vientisųjų, antrosios pakopos ir profesinių studijų programas, studijų išlaidoms;
2) paskirstyti pagal savivaldybes ir valstybines mokyklas, vykdančias ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas išlaidoms, susijusioms su valstybinių ir savivaldybių mokyklų pedagoginio personalo (mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas) optimizavimu ir atnaujinimu, apmokėti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
3) paskirstyti savivaldybėms Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose neformaliajam vaikų švietimui numatytas lėšas, kurias savivaldybės paskirsto neformaliojo vaikų švietimo teikėjams, išskyrus atvejus, kai neformaliojo vaikų švietimo teikėja yra bendrojo ugdymo mokykla;
4) paskirstyti pagal valstybines mokslo ir studijų institucijas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas šių institucijų tinklui optimizuoti ir kitoms priemonėms, susijusioms su mokslo ir studijų kokybės ir prieinamumo bei dėstytojų, mokslo darbuotojų, kitų tyrėjų ir neakademinių darbuotojų darbo apmokėjimo sąlygų gerinimu bei su finansavimo sumažėjimo dėl pasikeitusio valstybės biudžeto bazinio finansavimo reglamentavimo kompensavimu švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, įgyvendinti;
5) paskirstyti pagal savivaldybes Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas socialinę riziką patiriančių vaikų ikimokykliniam ugdymui užtikrinti;
5. Krašto apsaugos ministerijai, suderinus su Finansų ministerija, suteikiamos teisės:
1) perskirstyti asignavimus tarp Krašto apsaugos ministerijos tęstinės veiklos priemonių, skirtų turtui įsigyti, mažinant asignavimus į Valstybės investicijų 2023–2025 metų programą įtrauktiems investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms), jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant priimančiosios šalies paramą;
2) naudoti strateginėms ir neliečiamosioms atsargoms kaupti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas 2023 metais nepanaudotus valstybės biudžeto asignavimus, jeigu dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 18 straipsnio nuostatos;
3) paskirstyti savivaldybėms Krašto apsaugos ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas privažiuojamiesiems prie krašto apsaugos objektų vietinės reikšmės keliams ir vietinės reikšmės keliams, kurie patenka į Lietuvos kariuomenės nurodytus priimančiosios šalies paramos poreikiams būtinus maršrutus, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti.
6. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai suteikiama teisė teikti dotacijas užsienio subjektams Lietuvos diasporos organizacijų ir įstaigų bendruomeniškumo skatinimo, kultūros, švietimo veiklai, įskaitant turto įsigijimą ir infrastruktūros gerinimą, finansuoti iš Kultūros ministerijos, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Užsienio reikalų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų.
7. Kultūros ministerijai suteikiama teisė paskirstyti Kultūros ministerijos asignavimuose numatytas lėšas savivaldybių viešosioms bibliotekoms knygoms ir kitiems dokumentams įsigyti ir pervesti jas savivaldybėms kas ketvirtį lygiomis dalimis.
8. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai suteikiamos teisės:
1) skirti lėšas investuotojams, vykdant įsipareigojimus, nustatytus investicijų sutartyse, sudarytose vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu, iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų;
14 straipsnis. Asignavimų valdytojų teisė prisiimti įsipareigojimus naudoti biudžeto lėšas
1. Kai rengiamos ilgalaikės valstybinės saugumo stiprinimo programos, kurias tvirtina Seimas, asignavimų valdytojai šio įstatymo 9 priede numatytas pažangos lėšas pažangos priemonėms įgyvendinti 2024 metais gali pradėti naudoti, jeigu pažangos priemonė patvirtinta. Patvirtinta pažangos priemonė turi būti įtraukta į rengiamą Ilgalaikę valstybinę saugumo stiprinimo programą.
2. Asignavimų valdytojai, siekdami, kad 2024 m. gruodžio 31 d. nebūtų darbo užmokesčio, įskaitant nuo jo mokamus mokesčius, įsiskolinimų (mokėtinų sumų), turi užtikrinti, kad valstybės institucijos ir įstaigos nepriimtų sprendimų padidinti darbo užmokestį darbuotojams daugiau, negu turi tam patvirtintų asignavimų darbo užmokesčiui.
15 straipsnis. Valstybės investicijų 2024–2025 metų programos patvirtinimas
16 straipsnis. Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmatos patvirtinimas
17 straipsnis. 2024 metais valstybės veiklos srityse siekiamų 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane nustatytų pažangos uždavinių ir stebėsenos rodiklių reikšmių patvirtinimas bei pažangos lėšų paskirstymas
1. Šiuo įstatymu patvirtinami 2024 metais valstybės veiklos srityse siekiami 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane nustatyti pažangos uždaviniai ir stebėsenos rodiklių reikšmės (8 priedas).
18 straipsnis. Vidutinio laikotarpio valdžios sektoriaus balanso rodiklio užduotys
Lietuvos Respublikos
2024 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
1 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS
Tūkst. Eur |
|
Pajamos |
Iš viso |
PAJAMOS |
14 414 515 |
MOKESČIAI |
13 810 792 |
Pajamų ir pelno mokesčiai |
4 964 343 |
Gyventojų pajamų mokestis |
2 873 758 |
Pelno mokestis |
1 810 585 |
Laikinasis solidarumo įnašas |
280 000 |
Turto mokesčiai |
14 000 |
Nekilnojamojo turto mokestis |
14 000 |
Prekių ir paslaugų mokesčiai |
8 713 449 |
Pridėtinės vertės mokestis |
6 647 002 |
Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą |
38 900 |
Akcizai |
1 859 664 |
Loterijų ir lošimų mokesčiai |
68 000 |
Transporto priemonių mokesčiai |
58 651 |
Mokesčiai už aplinkos teršimą |
41 232 |
Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai |
119 000 |
|
|
KITOS PAJAMOS |
603 723 |
Turto pajamos |
181 080 |
Palūkanos už paskolas |
12 248 |
Palūkanos už indėlius, depozitus, sąskaitų likučius ir vertybinius popierius |
2 620 |
Lietuvos banko pelno įmokos |
0 |
Dividendai ir valstybės įmonių pelno įmokos |
148 204 |
Mokesčiai už valstybinius gamtos išteklius |
13 400 |
Angliavandenilių išteklių mokestis |
1 572 |
Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise |
3 036 |
Pajamos už prekes ir paslaugas |
301 536 |
Biudžetinių įstaigų pajamos už prekes ir paslaugas |
103 346 |
Pajamos už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą |
2 363 |
Konsulinis mokestis |
19 313 |
Žyminis mokestis |
13 598 |
Rinkliavos |
61 404 |
Kitos pajamos |
101 512 |
Pajamos iš baudų, konfiskuoto turto ir kitų netesybų |
96 314 |
Kitos neišvardytos pajamos |
24 793 |
|
|
SANDORIŲ DĖL MATERIALIOJO IR NEMATERIALIOJO TURTO REALIZAVIMO, FINANSINIO TURTO SUMAŽĖJIMO IR FINANSINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ PRISIĖMIMO PAJAMOS |
107 148 |
Materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos |
104 349 |
Žemės realizavimo pajamos |
20 907 |
Kito materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos |
83 442 |
Finansinio turto sumažėjimo pajamos (finansinio turto pardavimo pajamos ar grįžusios finansinės investicijos) |
2 799 |
Akcijos ir kitos gautinos sumos |
2 799 |
IŠ VISO |
14 521 663 |
|
|
Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
2 486 949 |
|
|
IŠ VISO |
17 008 612 |
_______________________
Lietuvos Respublikos
2024 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
2 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMAI
Tūkst. Eur |
|
|||||||
|
Valstybės institucijos ir įstaigos |
Iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|
||||
|
||||||||
|
I SKYRIUS. VALSTYBĖS VALDYMAS, REGIONINĖ POLITIKA IR VIEŠASIS ADMINISTRAVIMAS |
255 263 |
131 984 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija |
9 344 |
5 519 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija |
46 476 |
32 791 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė |
10 195 |
8 444 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija |
64 676 |
47 119 |
|||||
|
iš jų: asignavimai politinėms partijoms |
6 127 |
||||||
|
iš jų: pagal Lietuvos Respublikos politinių organizacijų įstatymo 38 straipsnio 5 dalį |
625 |
||||||
|
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija |
1 624 |
1 066 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija |
22 382 |
11 317 |
|||||
|
iš jų: kompensacijai už Lietuvos žydų nusavintą privatų turtą |
5 285 |
||||||
|
Viešojo valdymo agentūra |
3 059 |
1 532 |
|||||
|
Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti sekretoriatas |
176 |
118 |
|||||
|
Vidaus reikalų ministerija |
97 331 |
24 078 |
|||||
|
II SKYRIUS. APLINKA, MIŠKAI IR KLIMATO KAITA |
552 520 |
81 813 |
|||||
|
Aplinkos ministerija |
552 520 |
81 813 |
|||||
|
III SKYRIUS. ENERGETIKA |
491 423 |
14 356 |
|||||
|
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba |
9 709 |
6 943 |
|||||
|
Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija |
2 487 |
2 183 |
|||||
|
Energetikos ministerija |
479 227 |
5 230 |
|||||
|
IV SKYRIUS. VIEŠIEJI FINANSAI IR OFICIALIOJI STATISTIKA |
2 359 856 |
180 536 |
|||||
|
Finansų ministerija |
2 336 592 |
166 974 |
|||||
|
iš jų: |
|||||||
|
Rezerviniam (stabilizavimo) fondui sudaryti |
67 485 |
||||||
|
2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano plėtros programų pažangos priemonėms įgyvendinti |
735 442 |
|
|
||||
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervas |
1 448 |
||||||
|
Tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms |
1 687 |
||||||
|
Valstybės duomenų agentūra |
23 264 |
13 562 |
|||||
|
V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI IŠTEKLIAI |
475 976 |
37 223 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba |
3 087 |
2 353 |
|||||
|
Ekonomikos ir inovacijų ministerija |
468 518 |
32 120 |
|||||
|
Viešųjų pirkimų tarnyba |
4 371 |
2 750 |
|||||
|
VI SKYRIUS. VALSTYBĖS SAUGUMAS IR GYNYBA |
2 155 561 |
542 199 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas |
50 521 |
||||||
|
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba |
17 903 |
11 265 |
|||||
|
Krašto apsaugos ministerija |
2 060 344 |
511 277 |
|||||
|
iš jų: Šaulių sąjungai |
13 629 |
|
|
||||
|
Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnyba |
26 113 |
19 311 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaiga |
680 |
346 |
|||||
|
VII SKYRIUS. VIEŠASIS SAUGUMAS |
851 667 |
511 694 |
|||||
|
Vidaus reikalų ministerija |
851 667 |
511 694 |
|||||
|
VIII SKYRIUS. KULTŪRA IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS |
426 967 |
187 630 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos valstybinė kultūros paveldo komisija |
478 |
386 |
|||||
|
Etninės kultūros globos taryba |
355 |
298 |
|||||
|
Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras |
4 734 |
3 068 |
|||||
|
Lietuvos radijo ir televizijos komisija |
1 200 |
840 |
|||||
|
Valstybinė lietuvių kalbos komisija |
1 031 |
458 |
|||||
|
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba |
759 |
644 |
|||||
|
Viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“ |
72 886 |
23 900 |
|||||
|
Kultūros ministerija |
244 162 |
86 941 |
|||||
|
Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
1 516 |
383 |
|||||
|
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
12 919 |
8 868 |
|||||
|
Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka |
12 960 |
10 503 |
|||||
|
Lietuvos nacionalinis muziejus |
9 212 |
6 295 |
|||||
|
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus |
11 162 |
8 356 |
|||||
|
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus |
4 835 |
4 035 |
|||||
|
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras |
19 832 |
15 104 |
|||||
|
Lietuvos nacionalinis dramos teatras |
7 227 |
4 244 |
|||||
|
Nacionalinis Kauno dramos teatras |
3 850 |
3 212 |
|||||
|
Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija |
7 740 |
6 248 |
|||||
|
Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai |
5 091 |
3 597 |
|||||
|
Viešoji įstaiga Medijų rėmimo fondas |
5 018 |
250 |
|||||
|
IX SKYRIUS. SOCIALINĖ APSAUGA IR UŽIMTUMAS |
5 771 846 |
146 086 |
|||||
|
Nacionalinė šeimos taryba |
118 |
96 |
|||||
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
5 771 728 |
145 990 |
|||||
|
X SKYRIUS. TRANSPORTAS IR RYŠIAI |
1 094 515 |
20 723 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba |
9 640 |
6 483 |
|||||
|
Susisiekimo ministerija |
1 084 875 |
14 240 |
|||||
|
XI SKYRIUS. SVEIKATA |
1 427 641 |
54 899 |
|||||
|
Nacionalinė sveikatos taryba |
107 |
92 |
|||||
|
Sveikatos apsaugos ministerija |
1 426 141 |
53 762 |
|||||
|
Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas |
1 393 |
1 045 |
|||||
|
XII SKYRIUS. ŠVIETIMAS, MOKSLAS IR SPORTAS |
2 879 194 |
303 779 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyba |
335 |
258 |
|||||
|
Lietuvos mokslo taryba |
59 337 |
4 040 |
|||||
|
Lietuvos mokslų akademija |
10 335 |
4 364 |
|||||
|
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
2 426 320 |
248 263 |
|||||
|
Vilniaus universitetas |
118 808 |
||||||
|
iš jų: valstybinės reikšmės Vilniaus universiteto bibliotekos veiklai užtikrinti |
5 100 |
||||||
|
Vytauto Didžiojo universitetas |
33 863 |
||||||
|
Kauno technologijos universitetas |
44 935 |
||||||
|
Vilniaus Gedimino technikos universitetas |
34 356 |
||||||
|
Klaipėdos universitetas |
10 920 |
||||||
|
Mykolo Romerio universitetas |
8 990 |
||||||
|
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas |
43 289 |
||||||
|
Vilniaus dailės akademija |
11 123 |
||||||
|
Lietuvos sporto universitetas |
5 649 |
||||||
|
Lietuvos muzikos ir teatro akademija |
10 974 |
||||||
|
Lietuvos energetikos institutas |
7 223 |
5 470 |
|||||
|
Nacionalinis vėžio institutas |
1 654 |
1 452 |
|||||
|
Lietuvos kultūros tyrimų institutas |
2 844 |
2 311 |
|||||
|
Lietuvos istorijos institutas |
4 470 |
3 411 |
|||||
|
Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas |
3 289 |
2 751 |
|||||
|
Lietuvių kalbos institutas |
2 540 |
2 212 |
|||||
|
Lietuvos socialinių mokslų centras |
3 574 |
2 829 |
|||||
|
Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras |
1 914 |
1 591 |
|||||
|
Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras |
7 669 |
6 203 |
|||||
|
Gamtos tyrimų centras |
8 433 |
6 624 |
|||||
|
Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras |
16 080 |
12 000 |
|||||
|
Kauno kunigų seminarija |
112 |
||||||
|
Telšių Vyskupo Vincento Borisevičiaus kunigų seminarija |
37 |
||||||
|
Vilniaus Šv. Juozapo kunigų seminarija |
121 |
||||||
|
XIII SKYRIUS. TEISINGUMAS |
367 655 |
264 234 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas |
2 671 |
2 291 |
|||||
|
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas |
5 724 |
5 439 |
|||||
|
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas |
3 836 |
3 642 |
|||||
|
Lietuvos apeliacinis teismas |
5 563 |
5 312 |
|||||
|
Vilniaus apygardos teismas |
8 254 |
7 811 |
|||||
|
Kauno apygardos teismas |
6 439 |
6 043 |
|||||
|
Klaipėdos apygardos teismas |
3 896 |
3 686 |
|||||
|
Šiaulių apygardos teismas |
2 828 |
2 671 |
|||||
|
Panevėžio apygardos teismas |
2 801 |
2 668 |
|||||
|
Vilniaus miesto apylinkės teismas |
14 431 |
13 080 |
|||||
|
Kauno apylinkės teismas |
11 842 |
10 770 |
|||||
|
Klaipėdos apylinkės teismas |
5 785 |
5 385 |
|||||
|
Šiaulių apylinkės teismas |
7 244 |
6 236 |
|||||
|
Panevėžio apylinkės teismas |
5 681 |
5 182 |
|||||
|
Alytaus apylinkės teismas |
4 239 |
3 833 |
|||||
|
Marijampolės apylinkės teismas |
3 901 |
3 475 |
|||||
|
Plungės apylinkės teismas |
2 511 |
2 249 |
|||||
|
Tauragės apylinkės teismas |
2 855 |
2 588 |
|||||
|
Telšių apylinkės teismas |
2 633 |
2 416 |
|||||
|
Utenos apylinkės teismas |
4 085 |
3 698 |
|||||
|
Vilniaus regiono apylinkės teismas |
5 723 |
4 913 |
|||||
|
Regionų administracinis teismas |
7 467 |
6 828 |
|||||
|
Nacionalinė teismų administracija |
20 474 |
2 582 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra |
50 311 |
44 870 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaiga |
1 772 |
1 472 |
|||||
|
Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga |
809 |
629 |
|||||
|
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba |
847 |
645 |
|||||
|
Teisingumo ministerija |
167 094 |
98 780 |
|||||
|
Lietuvos administracinių ginčų komisija |
3 337 |
2 907 |
|||||
|
Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės |
875 |
670 |
|||||
|
Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija |
1 727 |
1 463 |
|||||
|
XIV SKYRIUS. UŽSIENIO POLITIKA |
114 629 |
36 349 |
|||||
|
Užsienio reikalų ministerija |
114 629 |
36 349 |
|||||
|
XV SKYRIUS. ŽEMĖS IR MAISTO ŪKIS, KAIMO PLĖTRA IR ŽUVININKYSTĖ, VETERINARIJA IR ŽEMĖS TVARKYMAS |
1 277 176 |
68 277 |
|||||
|
Žemės ūkio ministerija |
1 239 443 |
41 038 |
|||||
|
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
37 733 |
27 239 |
|||||
|
IŠ VISO: |
20 501 889 |
2 581 782 |
|||||
|
_______________________
Lietuvos Respublikos
2024 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
3 priedas
2024 METŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS
Tūkst. Eur |
|||
Biudžetinės įstaigos pavadinimas |
Iš viso |
iš jų kitos lėšos pagal įstatymus, nutarimus ir kitus teisės aktus |
|
I SKYRIUS. VALSTYBĖS VALDYMAS, REGIONINĖ POLITIKA IR VIEŠASIS ADMINISTRAVIMAS |
71 |
||
Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija |
1 |
||
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija |
40 |
||
Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija |
2 |
||
Vidaus reikalų ministerija |
28 |
||
II SKYRIUS. APLINKA, MIŠKAI IR KLIMATO KAITA |
67 369 |
65 183 |
|
Aplinkos ministerija |
67 369 |
65 183 |
|
III SKYRIUS. ENERGETIKA |
9 664 |
9 664 |
|
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba |
9 664 |
9 664 |
|
IV SKYRIUS. VIEŠIEJI FINANSAI IR OFICIALIOJI STATISTIKA |
78 280 |
75 590 |
|
Finansų ministerija |
78 260 |
75 590 |
|
Valstybės duomenų agentūra |
20 |
||
V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI IŠTEKLIAI |
15 114 |
14 447 |
|
Ekonomikos ir inovacijų ministerija |
14 914 |
14 447 |
|
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba |
200 |
||
VI SKYRIUS. VALSTYBĖS SAUGUMAS IR GYNYBA |
135 788 |
134 800 |
|
Krašto apsaugos ministerija |
135 630 |
134 800 |
|
Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas |
150 |
||
Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba |
8 |
||
VII SKYRIUS. VIEŠASIS SAUGUMAS |
9 463 |
||
Vidaus reikalų ministerija |
9 463 |
||
VIII SKYRIUS. KULTŪRA IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS |
23 057 |
1 700 |
|
Kultūros ministerija |
14 768 |
500 |
|
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
498 |
||
Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras |
150 |
||
Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka |
340 |
||
Lietuvos nacionalinis muziejus |
500 |
||
Lietuvos nacionalinis dailės muziejus |
390 |
||
Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus |
180 |
||
Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras |
2 500 |
||
Lietuvos nacionalinis dramos teatras |
650 |
||
Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija |
800 |
||
Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai |
450 |
||
Lietuvos radijo ir televizijos komisija |
1 200 |
1 200 |
|
Nacionalinis Kauno dramos teatras |
631 |
||
IX SKYRIUS. SOCIALINĖ APSAUGA IR UŽIMTUMAS |
34 758 |
434 |
|
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
34 758 |
434 |
|
X SKYRIUS. TRANSPORTAS IR RYŠIAI |
154 867 |
154 545 |
|
Susisiekimo ministerija |
145 512 |
145 200 |
|
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba |
9 355 |
9 345 |
|
XI SKYRIUS. SVEIKATA |
4 584 |
||
Sveikatos apsaugos ministerija |
4 584 |
||
XII SKYRIUS. ŠVIETIMAS, MOKSLAS IR SPORTAS |
4 454 |
||
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
3 995 |
||
Lietuvos mokslų akademija |
20 |
||
Lietuvių kalbos institutas |
29 |
||
Lietuvos istorijos institutas |
30 |
||
Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas |
30 |
||
Lietuvos kultūros tyrimų institutas |
25 |
||
Lietuvos socialinių mokslų centras |
325 |
||
XIII SKYRIUS. TEISINGUMAS |
3 615 |
2 100 |
|
Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas |
1 |
||
Teisingumo ministerija |
3 500 |
2 100 |
|
Nacionalinė teismų administracija |
32 |
||
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas |
1 |
||
Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra |
13 |
||
Lietuvos apeliacinis teismas |
13 |
||
Vilniaus apygardos teismas |
3 |
||
Kauno apygardos teismas |
1 |
||
Klaipėdos apygardos teismas |
7 |
||
Šiaulių apygardos teismas |
1 |
||
Panevėžio apygardos teismas |
1 |
||
Klaipėdos apylinkės teismas |
3 |
||
Panevėžio apylinkės teismas |
2 |
||
Alytaus apylinkės teismas |
2 |
||
Marijampolės apylinkės teismas |
1 |
||
Telšių apylinkės teismas |
1 |
||
Vilniaus regiono apylinkės teismas |
1 |
||
Regionų administracinis teismas |
15 |
||
Vilniaus miesto apylinkės teismas |
2 |
||
Kauno apylinkės teismas |
14 |
||
Šiaulių apylinkės teismas |
1 |
||
XIV SKYRIUS. UŽSIENIO POLITIKA |
25 |
||
Užsienio reikalų ministerija |
25 |
||
XV SKYRIUS. ŽEMĖS IR MAISTO ŪKIS, KAIMO PLĖTRA IR ŽUVININKYSTĖ, VETERINARIJA IR ŽEMĖS TVARKYMAS |
3 889 |
755 |
|
Žemės ūkio ministerija |
1 389 |
755 |
|
Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba |
2 500 |
||
Iš viso: |
544 998 |
459 218 |
_________________________
Lietuvos Respublikos
2024 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
4 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS
|
|
Tūkst. Eur |
Valstybės įstaigos pavadinimas |
Dotacijos paskirties pavadinimas |
Iš viso |
Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba |
duomenims į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos pagalbos registrą teikti |
35 |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija |
|
4 981 |
iš jų: |
|
|
piliečių prašymams atkurti nuosavybės teises į išlikusį nekilnojamąjį turtą nagrinėti ir sprendimams dėl nuosavybės teisių atkūrimo priimti |
30 |
|
valstybės garantijoms nuomininkams, išsikeliantiems iš savininkams grąžintų gyvenamųjų namų ar jų dalių ir butų, vykdyti |
29 |
|
|
savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymui, naudojimui ir disponavimui juo patikėjimo teise užtikrinti |
43 |
|
savivaldybėms priskirtos ir perduotos valstybinės žemės miestų ir miestelių administracinėse ribose valdymui, naudojimui ir disponavimui juo patikėjimo teise užtikrinti
|
3 379 |
|
savivaldybėms priskirtiems geodezijos ir kartografijos darbams (savivaldybių erdvinių duomenų rinkiniams tvarkyti) organizuoti ir vykdyti |
1 500 |
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija |
dalyvauti rengiant ir vykdant mobilizaciją, demobilizaciją, priimančiosios šalies paramą |
1 431 |
Lietuvos Respublikos kultūros ministerija |
valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolei |
615 |
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
255 626 |
|
iš jų: |
||
socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti |
21 574 |
|
būsto nuomos mokesčio daliai kompensuoti |
9 052 |
|
socialinei paramai mokiniams |
54 990 |
|
socialinėms paslaugoms |
156 361 |
|
jaunimo teisių apsaugai |
1 255 |
|
savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti |
9 716 |
|
pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti |
2 678 |
|
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija |
29 570 |
|
iš jų: |
||
visuomenės sveikatos priežiūros funkcijoms vykdyti |
29 338 |
|
neveiksnių asmenų būklės peržiūrėjimui užtikrinti |
232 |
|
Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija |
1 446 414 |
|
iš jų: ugdymo reikmėms finansuoti |
1 414 950 |
|
savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ir kitoms savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti |
30 243 |
|
|
koordinuotai teikiamų paslaugų vaikams nuo gimimo iki 18 metų (turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių iki 21 metų) ir vaiko atstovams koordinavimui finansuoti |
1 221 |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija |
3 016 |
|
iš jų: |
||
civilinės būklės aktams registruoti |
2 230 |
|
valstybės garantuojamai pirminei teisinei pagalbai teikti |
735 |
|
Gyventojų registrui tvarkyti ir duomenims valstybės registrui teikti |
51 |
|
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija |
|
49 577 |
|
iš jų: |
|
|
priešgaisrinei saugai |
44 923 |
|
gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitos duomenims tvarkyti |
308 |
|
civilinei saugai |
4 346 |
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija |
22 922 |
|
iš jų: |
||
žemės ūkio funkcijoms atlikti |
11 342 |
|
valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymui ir naudojimui patikėjimo teise užtikrinti |
11 580 |
|
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
savivaldybėms priskirtiems archyviniams dokumentams tvarkyti |
1 666 |
IŠ VISO |
|
1 815 853 |
Lietuvos Respublikos
2024 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
5 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
2024 METŲ SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ PROGNOZUOJAMOS PAJAMOS IŠ GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO, SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS SKIRIAMOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO DALYS (PROCENTAIS) IR APSKAIČIUOTOS SUMOS SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI
Tūkst. Eur
Savivaldybės pavadinimas |
Gyventojų pajamų mokestis |
iš jo: |
Gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais) |
|||||
naudojamos sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai apskaičiuoti |
||||||||
2018–2023 metų sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai apskaičiuoti |
minimaliems koeficientams padidinti |
valstybės tarnybos reformai įgyvendinti |
minimaliajai mėnesinei algai padidinti |
kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokesčiui padidinti |
pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti |
|||
Vilniaus miesto |
618 207 |
51 391 |
2 638 |
55 |
2 513 |
222 |
|
20,5813 |
Alytaus miesto |
49 905 |
8 936 |
388 |
45 |
261 |
103 |
|
1,6614 |
Birštono |
8 865 |
3 935 |
63 |
22 |
68 |
31 |
|
0,2951 |
Druskininkų |
21 840 |
2 947 |
90 |
13 |
88 |
39 |
|
0,7271 |
Kauno miesto |
316 698 |
27 570 |
1 236 |
57 |
977 |
362 |
|
10,5434 |
Klaipėdos miesto |
168 796 |
20 927 |
3 890 |
30 |
1 023 |
175 |
|
5,6195 |
Marijampolės |
51 687 |
6 406 |
333 |
29 |
202 |
160 |
|
1,7208 |
Neringos |
10 999 |
1 330 |
91 |
20 |
20 |
36 |
|
0,3662 |
Palangos miesto |
25 673 |
3 523 |
133 |
28 |
169 |
102 |
|
0,8547 |
Panevėžio miesto |
81 216 |
10 876 |
671 |
25 |
491 |
260 |
|
2,7038 |
Šiaulių miesto |
102 162 |
12 724 |
1 022 |
60 |
476 |
173 |
|
3,4012 |
Visagino |
24 234 |
6 873 |
546 |
29 |
229 |
56 |
|
0,8068 |
Akmenės rajono |
21 837 |
5 252 |
292 |
21 |
108 |
70 |
|
0,7270 |
Alytaus rajono |
24 873 |
2 023 |
341 |
20 |
75 |
71 |
|
0,8281 |
Anykščių rajono |
25 924 |
5 055 |
264 |
17 |
133 |
118 |
|
0,8631 |
Biržų rajono |
23 368 |
3 418 |
148 |
26 |
201 |
108 |
|
0,7780 |
Ignalinos rajono |
17 080 |
3 687 |
289 |
36 |
115 |
69 |
|
0,5686 |
Jonavos rajono |
44 922 |
7 450 |
1 058 |
25 |
256 |
93 |
|
1,4955 |
Joniškio rajono |
21 148 |
3 598 |
126 |
23 |
101 |
79 |
|
0,7041 |
Jurbarko rajono |
26 021 |
3 988 |
154 |
24 |
267 |
88 |
|
0,8663 |
Kaišiadorių rajono |
27 767 |
3 783 |
157 |
36 |
183 |
124 |
|
0,9244 |
Kauno rajono |
111 069 |
7 723 |
426 |
43 |
963 |
136 |
|
3,6977 |
Kėdainių rajono |
45 342 |
5 751 |
400 |
17 |
368 |
136 |
|
1,5095 |
Kelmės rajono |
27 120 |
5 157 |
200 |
31 |
149 |
120 |
|
0,9029 |
Klaipėdos rajono |
74 062 |
7 706 |
351 |
32 |
347 |
132 |
|
2,4657 |
Kretingos rajono |
35 544 |
3 995 |
170 |
27 |
218 |
103 |
|
1,1833 |
Kupiškio rajono |
17 272 |
3 210 |
179 |
27 |
136 |
79 |
|
0,5750 |
Lazdijų rajono |
18 686 |
2 893 |
273 |
24 |
108 |
81 |
|
0,6221 |
Mažeikių rajono |
52 916 |
8 261 |
699 |
22 |
353 |
122 |
|
1,7617 |
Molėtų rajono |
18 131 |
2 615 |
333 |
30 |
112 |
81 |
|
0,6036 |
Pakruojo rajono |
19 466 |
3 527 |
225 |
18 |
190 |
78 |
|
0,6481 |
Panevėžio rajono |
35 925 |
4 134 |
195 |
19 |
265 |
128 |
|
1,1960 |
Pasvalio rajono |
23 740 |
3 897 |
559 |
13 |
191 |
113 |
|
0,7904 |
Plungės rajono |
32 505 |
3 922 |
179 |
18 |
267 |
70 |
|
1,0822 |
Prienų rajono |
25 300 |
3 671 |
290 |
24 |
183 |
83 |
|
0,8423 |
Radviliškio rajono |
35 846 |
6 067 |
280 |
29 |
350 |
116 |
|
1,1934 |
Raseinių rajono |
29 299 |
3 688 |
163 |
30 |
160 |
113 |
|
0,9754 |
Rokiškio rajono |
29 678 |
5 349 |
481 |
24 |
194 |
117 |
|
0,9880 |
Skuodo rajono |
16 596 |
2 728 |
222 |
29 |
82 |
56 |
|
0,5525 |
Šakių rajono |
27 771 |
3 743 |
1 685 |
24 |
193 |
85 |
|
0,9246 |
Šalčininkų rajono |
31 906 |
5 157 |
461 |
26 |
323 |
95 |
|
1,0622 |
Šiaulių rajono |
40 446 |
4 439 |
229 |
19 |
224 |
102 |
423 |
1,3465 |
Šilalės rajono |
22 709 |
3 875 |
167 |
42 |
175 |
67 |
|
0,7560 |
Šilutės rajono |
37 921 |
4 322 |
307 |
20 |
247 |
103 |
|
1,2625 |
Širvintų rajono |
15 574 |
2 034 |
200 |
25 |
83 |
55 |
|
0,5185 |
Švenčionių rajono |
23 660 |
3 473 |
173 |
37 |
118 |
92 |
|
0,7877 |
Tauragės rajono |
36 284 |
3 749 |
302 |
30 |
215 |
120 |
|
1,2080 |
Telšių rajono |
39 215 |
5 638 |
194 |
21 |
244 |
115 |
|
1,3055 |
Trakų rajono |
39 158 |
3 485 |
177 |
35 |
208 |
78 |
|
1,3036 |
Ukmergės rajono |
33 920 |
5 325 |
173 |
22 |
242 |
117 |
|
1,1293 |
Utenos rajono |
36 994 |
4 703 |
235 |
29 |
223 |
106 |
|
1,2316 |
Varėnos rajono |
23 359 |
3 959 |
629 |
15 |
171 |
104 |
|
0,7777 |
Vilkaviškio rajono |
35 020 |
6 021 |
300 |
30 |
234 |
112 |
|
1,1659 |
Vilniaus rajono |
115 432 |
9 639 |
|
37 |
946 |
195 |
|
3,8430 |
Zarasų rajono |
17 636 |
3 675 |
309 |
17 |
170 |
82 |
|
0,5871 |
Elektrėnų |
28 036 |
3 221 |
154 |
18 |
164 |
61 |
|
0,9334 |
Kalvarijos |
10 422 |
1 723 |
263 |
32 |
56 |
36 |
|
0,3470 |
Kazlų Rūdos |
10 671 |
1 280 |
58 |
33 |
68 |
28 |
|
0,3553 |
Pagėgių |
8 073 |
1 341 |
63 |
24 |
74 |
29 |
|
0,2688 |
Rietavo |
7 797 |
1 189 |
131 |
20 |
61 |
26 |
|
0,2596 |
IŠ VISO |
3 003 723 |
361 977 |
25 765 |
1 654 |
17 031 |
6 211 |
423 |
100 |
Lietuvos Respublikos
2024 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
6 priedas
VALSTYBĖS INVESTICIJŲ 2024–2025 METŲ PROGRAMA
(PAGAL INVESTAVIMO SRITIS)
Lietuvos Respublikos valstybės remiamų programų investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms) įgyvendinti 2024–2025 metams planuojamos šios Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos:
|
|
Tūkst. Eur |
|
Sritis |
2024 metams |
2025 metams |
|
Valstybės valdymas, regioninė politika ir viešasis administravimas |
12 307 |
|
|
Aplinka, miškai ir klimato kaita |
28 793 |
|
|
Energetika |
10 019 |
|
|
Viešieji finansai ir oficialioji statistika |
3 904 |
586 |
|
Valstybės saugumas ir gynyba |
191 324 |
124 527 |
|
Viešasis saugumas |
17 256 |
7 258 |
|
Kultūra ir visuomenės informavimas |
13 551 |
13 846 |
|
Socialinė apsauga ir užimtumas |
9 916 |
|
|
Transportas ir ryšiai |
139 055 |
|
|
Sveikata |
15 916 |
1 909 |
|
Švietimas, mokslas ir sportas |
65 327 |
25 387 |
|
Teisingumas |
8 716 |
1 005 |
|
Užsienio politika |
1 290 |
1 290 |
|
Žemės ir maisto ūkis, kaimo plėtra, žuvininkystė, veterinarija ir žemės tvarkymas |
8 688 |
5 000 |
|
IŠ VISO |
526 062 |
180 808 |
Lietuvos Respublikos
2024 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
7 priedas
2024 METŲ REZERVINIO (STABILIZAVIMO) FONDO LĖŠŲ SĄMATA
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
____________________
|
Lietuvos Respublikos
2024 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
8 priedas
2024 METAIS VALSTYBĖS VEIKLOS SRITYSE SIEKIAMI 2021–2030 METŲ NACIONALINIAME PAŽANGOS PLANE NUSTATYTI PAŽANGOS UŽDAVINIAI IR STEBĖSENOS RODIKLIŲ REIKŠMĖS
Valstybės veiklos sritis, 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane nustatytas uždavinys |
Stebėsenos rodiklis |
Rodiklio reikšmė |
|||||||||||||
Faktinė |
2024 m. siekiama |
||||||||||||||
I SKYRIUS. VALSTYBĖS VALDYMAS, REGIONINĖ POLITIKA IR VIEŠASIS ADMINISTRAVIMAS |
|
||||||||||||||
8.4. Tobulinti viešojo valdymo sistemą, didinti jos efektyvumą ir atvirumą |
8.4.1. Gyventojų, pasitikinčių valstybės institucijomis ir įstaigomis, dalis (proc.) |
61 (2022) |
74 |
||||||||||||
8.6. Gerinti viešojo valdymo institucijų teikiamų paslaugų kokybę, didinti jų prieinamumą ir patrauklumą |
8.6.1. Administracinių paslaugų teikimo ir aptarnavimo efektyvumo koeficientas (balai) |
0,83 (2022) |
0,89 |
||||||||||||
II SKYRIUS. APLINKA, MIŠKAI IR KLIMATO KAITA |
|
||||||||||||||
6.7. Gerinti vandens telkinių būklę bei didinti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą ir efektyvumą |
6.7.2. Gyventojų, aprūpinamų geriamojo vandens tiekimo paslaugomis, skaičius |
2 336 000 (2022) |
2 343 000 |
||||||||||||
6.7.3. Gyventojų, aprūpinamų centralizuotai teikiamomis nuotekų tvarkymo paslaugomis, skaičius |
2 175 000 (2022) |
2 183 000 |
|||||||||||||
III SKYRIUS. ENERGETIKA |
|||||||||||||||
5.2. Sujungti Lietuvos elektros energetikos sistemą su kontinentinės Europos elektros energetikos sistema darbui sinchroniniu režimu |
5.2.1. Iš ES valstybių narių importuojamos elektros energijos dalis nuo bendro elektros energijos importo (proc.) |
93,1 (2022) |
100 |
||||||||||||
6.3. Užtikrinti Lietuvos elektros energijos rinkos ir elektros energetikos sistemos adekvatumą, didinti vidaus energijos gamybos ir bendrojo galutinio energijos vartojimo atsinaujinančių energijos išteklių dalį bei diegti taršos mažinimo priemones energetikos sektoriuje |
6.3.3. Elektros energijos iš atsinaujinančių energijos išteklių dalis galutiniame elektros energijos suvartojimo balanse (proc.) |
25,5 (2022) |
29,51 |
||||||||||||
IV SKYRIUS. VIEŠIEJI FINANSAI IR OFICIALIOJI STATISTIKA |
|
||||||||||||||
8.5. Didinti viešųjų finansų ir valstybės turto valdymo ir panaudojimo efektyvumą |
8.5.1. Valdžios sektoriaus skolos santykis su bendruoju vidaus produktu (toliau – BVP) |
38,4 (2022)
|
38,9 |
||||||||||||
|
8.5.5. Centralizuotai valdomo administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto ploto pokytis, palyginti su 2021 m. |
–4,34 (2022) |
–10 |
||||||||||||
V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI IŠTEKLIAI |
|
||||||||||||||
1.5. Skatinti pažangiųjų technologijų ir inovacijų kūrimą, diegimą ir sklaidą |
Suminis inovatyvumo indeksas (vieta) |
19 (2023) |
18 |
||||||||||||
1.7. Skatinti valstybės skaitmeninimą |
Lietuvos įvertinimas Europos elektroninės valdžios vertinimo tyrime „eGovernment Benchmark“ (balai) |
85,1 (2023) |
87 |
||||||||||||
1.11. Skatinti prekių ir paslaugų eksportą |
1.11.1. Lietuviškos kilmės prekių (be energinių (mineralinių) produktų) ir paslaugų eksportas (mln. eurų) |
39 311 (2022) |
36 001 |
||||||||||||
VI SKYRIUS. VALSTYBĖS SAUGUMAS IR GYNYBA |
|
||||||||||||||
10.1. Stiprinti Lietuvos kariuomenės kovinę galią ir atgrasymo potencialą |
10.1.1. Bendros gynybai skirtos išlaidos, dalis nuo BVP (proc.) |
2,52 (2022) |
2,52 |
||||||||||||
10.1.2. Profesinės karo tarnybos karių skaičius (vnt.) |
11 545 (2022) |
13 486 |
|||||||||||||
VII SKYRIUS. VIEŠASIS SAUGUMAS |
|
||||||||||||||
10.4. Užtikrinti efektyvų krizių nacionalinio saugumo srityje ir ekstremaliųjų situacijų valdymą bei jų prevenciją |
10.4.2. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, pasirengusių reaguoti į ekstremaliąsias situacijas, dalis (proc.) |
80 (2022) |
90 |
||||||||||||
10.7. Mažinti sunkaus nusikalstamumo ir terorizmo grėsmes |
10.7.2. Ištirtų sunkių ir labai sunkių nusikaltimų dalis (proc.) |
74 (2022) |
74 |
||||||||||||
VIII SKYRIUS. KULTŪRA IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS |
|
||||||||||||||
4.1. Skatinti gyventojus dalyvauti kultūrinėse veiklose ir prisidėti prie kultūros plėtros |
4.1.4. Kultūros paslaugų tolygumas ir prieinamumas regionų gyventojams (proc.) |
74 (2022) |
77 |
||||||||||||
|
Kultūros paso paslaugų gavėjų pasitenkinimas paslaugų kokybe (proc.) |
75 (2022) |
85 |
||||||||||||
IX SKYRIUS. SOCIALINĖ APSAUGA IR UŽIMTUMAS |
|
||||||||||||||
2.3. Didinti darbo ieškančių asmenų įsidarbinimo galimybes ir užimtumo rėmimo sistemos veiksmingumą |
2.3.2. Pakartotinai per 12 mėnesių nuo neterminuoto į(si)darbinimo įregistruotų bedarbių dalis (proc.) |
18,6 (2022) |
16,5 |
||||||||||||
2.6. Plėtoti neįgaliesiems tinkamą aplinką visose gyvenimo srityse |
2.6.1. Fizinės ir informacinės aplinkos prieinamumo neįgaliesiems lygis (proc.) |
44,2 (2022) |
47,5 |
||||||||||||
X SKYRIUS. TRANSPORTAS IR RYŠIAI |
|
||||||||||||||
5.3. Gerinti transporto junglumą šalies viduje, su Europos Sąjungos valstybėmis narėmis ir trečiosiomis šalimis, užtikrinti eismo saugumą |
5.3.5. Valstybinės reikšmės (krašto) kelių, neatitinkančių suminio kelio dangos būklės indekso (DBI) leistinų ribų, dalis (proc.) |
40,36 (2022) |
33,85 |
||||||||||||
5.4. Gerinti skaitmeninį junglumą ir didinti susisiekimo infrastruktūros panaudojimo efektyvumą bei sektoriaus kuriamą vertę |
5.4.5. 5G ryšio aprėptyje esančių namų ūkių miestų teritorijose dalis (proc.) |
70 (2022)
|
92 |
||||||||||||
XI SKYRIUS. SVEIKATA |
|||||||||||||||
2.10. Skatinti sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo veiklas ir stiprinti psichologinį (emocinį) visuomenės atsparumą |
2.10.1. Prevencinėmis priemonėmis išvengiamas mirtingumas (mirusiųjų skaičius 100 tūkst. gyventojų) |
283,3 (2022) |
237,91 |
||||||||||||
2.11. Didinti kokybiškų ir inovatyvių sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą ir sveikatos atsparumą grėsmėms |
2.11.1. Gydymo priemonėmis išvengiamas mirtingumas (mirusiųjų skaičius 100 tūkst. gyventojų) |
184,3 (2022) |
160 |
||||||||||||
XII SKYRIUS. ŠVIETIMAS, MOKSLAS IR SPORTAS |
|
||||||||||||||
3.6. Sustiprinti pedagogo profesijos patrauklumą, sukurti veiksmingą jų rengimo ir kompetencijų tobulinimo sistemą |
Mokytojų vidutinio darbo užmokesčio santykis su šalies vidutiniu darbo užmokesčiu (proc.) |
114 (2022) |
130 |
||||||||||||
|
Viešojo sektoriaus mokslo ir studijų institucijų akademinių darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio santykis su šalies vidutiniu darbo užmokesčiu (proc.) |
124,5 (2022) |
150 |
||||||||||||
XIII SKYRIUS. TEISINGUMAS |
|
||||||||||||||
8.1. Didinti teisingumo sistemos efektyvumą ir veiksmingumą |
8.1.2. Lietuvos laisvės atėmimo vietose laikomų asmenų skaičius 100 tūkst. gyventojų (vnt.) |
174 (2022) |
150 |
||||||||||||
XIV SKYRIUS. UŽSIENIO POLITIKA |
|
||||||||||||||
9.1. Stiprinti atstovavimą Lietuvos interesams tarptautinėje erdvėje ir diasporos politiką |
9.1.4. Užsienio lietuvių, įsitraukusių į Lietuvos gyvenimą ir gerovės joje kūrimą, dalis (proc.) |
57 (2022) |
66 |
||||||||||||
XV SKYRIUS. ŽEMĖS IR MAISTO ŪKIS, KAIMO PLĖTRA IR ŽUVININKYSTĖ, VETERINARIJA IR ŽEMĖS TVARKYMAS |
|
||||||||||||||
1.14. Didinti žemės ūkio, maisto pramonės, žuvininkystės sektoriuose sukuriamą pridėtinę vertę bei konkurencingumą |
Pridėtinė vertė, tenkanti vienai faktiškai dirbtai valandai žemės ūkio, miškininkystės ir žuvininkystės sektoriuose (perkamosios galios standartais) (eurais per valandą) |
17,5 (2022) |
18 |
||||||||||||
|
1.14.2. Lietuviškos kilmės perdirbtų žemės ūkio produktų eksportas, dalis nuo viso žemės ūkio ir maisto produktų eksporto (proc.) |
39,8 (2022) |
48 |
||||||||||||
_____________________
Lietuvos Respublikos
2024 metų valstybės biudžeto ir
savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo
9 priedas
FINANSŲ MINISTERIJOS ASIGNAVIMUOSE PAŽANGOS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI NUMATYTŲ 2024 METŲ PAŽANGOS LĖŠŲ PASKIRSTYMAS
|
|
Tūkst. Eur |
Eil. Nr. |
Ministerijos pavadinimas |
Suma |
1. |
Aplinkos ministerija |
6 413 |
2. |
Ekonomikos ir inovacijų ministerija |
250 000 |
3. |
Energetikos ministerija |
58 150 |
4. |
Finansų ministerija |
150 813 |
5. |
Krašto apsaugos ministerija |
19 153 |
6. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
1 554 |
7. |
Susisiekimo ministerija |
230 291 |
8. |
Sveikatos apsaugos ministerija |
1 741 |
9. |
Vidaus reikalų ministerija |
17 327 |
|
IŠ VISO |
735 442 |