Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO

ĮSTATYMAS

 

2023 m.                   d. Nr.

Vilnius

 

 

PREAMBULĖ

 

Lietuvos Respublikos Seimas,

atsižvelgdamas į tai, kad dėl 2022 m. vasario 24 d. pradėtos atviros Rusijos Federacijos karinės agresijos prieš Ukrainą ir jos žmones poveikio pasaulio ekonomikai, išaugusios geopolitinės įtampos lieka poreikis imtis priemonių Lietuvos Respublikos saugumui stiprinti, padėti Ukrainos gyventojams, nukentėjusiems dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos, taip pat įvertindamas tai, kad Lietuvos Respublikai gali kilti papildomų ir biudžeto sudarymo metu neapibrėžtų finansinių įsipareigojimų dalyvaujant Europos Sąjungos ir tarptautinėse pagalbos Ukrainai iniciatyvose, prisidedant prie Tarptautiniam valiutos fondui (toliau TVF) suteikto finansinio užtikrinimo dėl Ukrainos įsipareigojimų TVF vykdymo bei pagalbos Ukrainai teikimo, kaip nurodyta 2023 m. liepos 12 d. Didžiojo septyneto (G7) jungtinėje deklaracijoje dėl pagalbos Ukrainai, prie kurios yra prisijungusi ir Lietuvos Respublika;

atsižvelgdamas į tai, kad 2024 metais visoms Europos Sąjungos valstybėms narėms bus taikomas Stabilumo ir augimo paktas – 2005 m. birželio 27 d. Europos Sąjungos Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1055/2005, iš dalies keičiantis Reglamentą (EB) Nr. 1466/97 dėl biudžeto būklės priežiūros stiprinimo ir ekonominės politikos priežiūros bei koordinavimo;

atsižvelgdamas į 2023 m. gegužės 24 d. Tarybos rekomendaciją, kurioje pateikiama Tarybos nuomonė dėl Lietuvos stabilumo 2023 metų programos;

įvertindamas poreikį formuoti valdžios sektoriaus finansų tvarumą išlaikančią fiskalinę politiką, kaip rekomenduojama 2023 m. kovo 8 d. Europos Komisijos komunikate „Fiskalinės politikos gairės 2024 metams“,

priima šį įstatymą.

 

1 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto pajamų ir asignavimų patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinamas Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžetas – 17 008 612 tūkst. eurų pajamų (įskaitant 2 486 949 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas), 20 501 889 tūkst. eurų asignavimų (įskaitant 3 173 618 tūkst. eurų Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas) išlaidoms ir turtui įsigyti (kartu su Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis asignavimai viršija pajamas 3 493 277 tūkst. eurų) (1 ir 2 priedai).

 

2 straipsnis. Lietuvos Respublikos 2024 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai

1. Šiuo įstatymu patvirtinami šie 2024 metų savivaldybių biudžetų finansiniai rodikliai:

1) gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą (toliau – gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais)), tenkanti visų savivaldybių biudžetams nuo šio mokesčio pajamų į konsoliduotus valstybės biudžetą ir savivaldybių biudžetus, – 51,11 procento, iš jos pastovioji dalis – 44,08 procento, kintamoji dalis – 7,03 procento;

2) kiekvienos savivaldybės biudžetui skiriama šio įstatymo 5 priede nurodyta gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais), pagal kurią Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos faktiškai įplaukusias lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio perveda savivaldybei;

3) gyventojų pajamų mokesčio dalys (procentais), reikalingos prognozuojamoms pajamoms iš gyventojų pajamų mokesčio apskaičiuoti:

a) Vilniaus miesto savivaldybei – 63,55 procento;

b) Kauno miesto savivaldybei – 86,12 procento;

c) Neringos savivaldybei – 29,22 procento;

d) Kauno rajono savivaldybei – 83,4 procento;

e) Klaipėdos rajono savivaldybei – 96,01 procento;

f) Trakų rajono savivaldybei 92,65 procento;

g) Vilniaus rajono savivaldybei – 79,37 procento;

h) visoms kitoms savivaldybėms – 100 procentų;

4) valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams – 1 815 853 tūkst. eurų (4 priedas).

2. Šiuo įstatymu numatomas savivaldybių biudžetų finansinis rodiklis – prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio, išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą (toliau – gyventojų pajamų mokestis), – kuriuo savivaldybės vadovaujasi rengdamos savo biudžetus (priedas).

3. Savivaldybėms 2011 ir 2013 metais iš valstybės biudžeto suteiktos paskolos laikinam pajamų trūkumui, susidariusiam dėl akcinės bendrovės banko „Snoras“, akcinės bendrovės Ūkio banko veiklos apribojimo ir banko licencijos atšaukimo, padengti laikomos ilgalaikėmis paskolomis, kurios turi būti grąžintos iki 2025 m. gruodžio 31 d.

 

3 straipsnis. Valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams paskirstymas ir pervedimas

1. Šio įstatymo 4 priede nurodytos įstaigos, kurių vadovai yra asignavimų valdytojai, šio įstatymo 4 priede nurodytas valstybės biudžeto specialias tikslines dotacijas savivaldybių biudžetams:

1) per 3 darbo dienas nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos paskirsto savivaldybėms ir apie tai joms praneša, taip pat iki 2024 m. sausio 12 d. praneša šias dotacijas gaunančioms savivaldybėms apie joms nustatytus dotacijų panaudojimo tikslus, kuriuos savivaldybės turi pasiekti 2024 metais, ir tikslų pasiekimo vertinimo kriterijus;

2) perveda savivaldybėms atsižvelgdamos į lėšų poreikį.

2. Įstaigos, kurių vadovai yra asignavimų valdytojai, paskirsto savo asignavimų dalį (įskaitant Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo bei kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas), kuri numatyta jų asignavimuose kaip valstybės biudžeto dotacija savivaldybių biudžetams valstybei vykdant savo įsipareigojimus pagal įstatymus ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus. Asignavimų valdytojai praneša savivaldybėms paskirstytų valstybės biudžeto dotacijų paskirtį bei sumas ir, atsižvelgdami į lėšų poreikį, perveda lėšas savivaldybėms. Valstybės biudžeto dotacijos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti pervedamos sumokėti už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar įsigytas prekes.

3. Savivaldybių tarybos, atsižvelgdamos į gautas valstybės biudžeto dotacijas, atitinkamai patikslina savo patvirtintus biudžetus.

4. Gautas ir nepanaudotas valstybės biudžeto dotacijų sumas savivaldybės grąžina asignavimų valdytojams, iš kurių jos buvo gautos, išskyrus nepanaudotą Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų dalį.

 

4 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimų perskirstymas, asmeniui keičiant studijų programą

Asmeniui, kurio studijos yra valstybės finansuojamos, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo ir studijų programos keitimo tvarką reglamentuojančių kitų teisės aktų nustatyta tvarka keičiant studijų programą, valstybės biudžeto asignavimų sumos perskirstomos taip:

1) Lietuvos Respublikos finansų ministerija valstybės biudžeto asignavimų sumas perskirsto tarp:

a) valstybinių universitetų, kai asmuo pereina iš vieno valstybinio universiteto į kitą;

b) valstybinių universitetų ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, kai asmuo pereina iš valstybinio universiteto į nevalstybinę aukštąją mokyklą ar atvirkščiai;

2) Švietimo, mokslo ir sporto ministerija asignavimų sumas perskirsto tarp kolegijų, kai asmuo pereina iš vienos kolegijos į kitą.

 

5 straipsnis. Įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondą

2024 metų valstybės biudžeto įmokos į Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetą dydis yra 6,98 procento užpraeitų metų 12 minimaliųjų mėnesinių algų dydžio ir sudaro 611,4 euro už vieną valstybės lėšomis draudžiamą asmenį.

 

6 straipsnis. Valstybės biudžeto asignavimai bendrajai socialinio draudimo pensijos daliai finansuoti

2024 metų valstybės biudžeto asignavimai Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui bendrajai socialinio draudimo pensijos daliai finansuoti sudaro 3 062 646 tūkst. eurų, iš jų 12 679 tūkst. eurų 2022 metų įsiskolinimui padengti.

 

7 straipsnis. Valstybinių pensijų indeksavimas ir valstybinių pensijų bazė

Nuo 2024 m. sausio 1 d. valstybinių pensijų indeksavimo koeficientas yra 1,0595, valstybinių pensijų bazės dydis – 72,35 euro.

 

8 straipsnis. Papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus

2024 metų papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus už dalyvį yra lygi 1,5 procento Valstybės duomenų agentūros paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio ir sudaro 27,04 euro per mėnesį. 2024 metų papildoma pensijų įmoka iš valstybės biudžeto į pensijų fondus už dalyvį, kuriam taikomos Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies nuostatos, yra lygi 1,5 procento Valstybės duomenų agentūros paskelbto užpraeitų metų keturių ketvirčių šalies ūkio darbuotojų vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio vidurkio ir sudaro 27,04 euro per mėnesį.

 

9 straipsnis. Biudžetinių įstaigų pajamos

Šiuo įstatymu patvirtinamos 2024 metų biudžetinių įstaigų pajamos – 544 998 tūkst. eurų (3 priedas).

 

10 straipsnis. Valstybės garantijų ir valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitai

2024 metais valstybės garantijos gali būti teikiamos:

1) už valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtus įsipareigojimus pagal garantijas. Bendra 2024 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 487 500 tūkst. eurų. Į valstybės garantuojamų garantijų institucijų prisiimtų įsipareigojimų pagal garantijas limitą neįtraukiama garantijų institucijų įsipareigojimų pagal garantijas dalis, kuri yra pergarantuota finansų institucijų, turinčių aukščiausią kredito reitingą (AAA), suteiktą bent dviejų iš tarptautinių reitingų agentūrų „Moody’s“, „Standard & Poor’s“ ir „Fitch Ratings“;

2) dėl paskolų, naudojamų investicijų projektams finansuoti ir (arba) Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme nurodytų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių apyvartinėms lėšoms papildyti. Bendra 2024 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 532 619 tūkst. eurų;

3) dėl Mokslo ir studijų įstatyme nurodytų valstybės remiamų paskolų. Bendra 2024 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, vienu metu negali viršyti 139 000 tūkst. eurų. Per 2024 metus naujų pasirašytų valstybės remiamų paskolų suma negali viršyti 27 000 tūkst. eurų;

4) dėl paskolų ir ne nuosavybės vertybinių popierių, naudojamų ekstremaliųjų situacijų paveiktos ekonomikos skatinimo tikslams įgyvendinti ir verslo finansiniam likvidumui didinti. Bendra 2024 ir ankstesniais metais prisiimtų įsipareigojimų suma, įvertinus įvykdytus įsipareigojimus, negali viršyti 100 000 tūkst. eurų.

 

 

11 straipsnis. Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas

2024 metų Vyriausybės grynojo skolinių įsipareigojimų pokyčio limitas yra (teigiamas) 2 680 127 tūkst. eurų.

 

12 straipsnis. Valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų skolinimosi limitai

2024 metais valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos gali pasirašyti paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, suteikiančius teisę skolintis ne daugiau kaip 26 000 tūkst. eurų. 2024 metais valstybinių aukštųjų mokyklų ir valstybinių profesinio mokymo įstaigų pasiskolintų (išimtų) lėšų pagal 2024 ir ankstesniais metais pasirašytas paskolų sutartis ir kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus limitas – 27 500 tūkst. eurų. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija paskirsto šiame straipsnyje nurodytus skolinimosi limitus valstybinėms aukštosioms mokykloms ir valstybinėms profesinio mokymo įstaigoms savo nustatyta tvarka. Valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybinės profesinio mokymo įstaigos už prisiimtus skolinius įsipareigojimus atsiskaito Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai jos nustatyta tvarka.

 

13 straipsnis.  Vyriausybės ir kitų institucijų teisės vykdant biudžetą

1. Vyriausybei arba jos įgaliotai institucijai suteikiamos teisės:

1) paskirstyti pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) Valstybės investicijų 2024–2025 metų programoje numatytas valstybės kapitalo investicijoms skirtas lėšas, taip pat, esant papildomam lėšų poreikiui ir (ar) sutaupytoms lėšoms, perskirstyti Valstybės investicijų 2024–2025 metų programoje valstybės kapitalo investicijoms skirtas lėšas investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms) įgyvendinti tarp investavimo sričių, prireikus tarp valstybės veiklos sričių, asignavimų valdytojų, jų programų pagal Valstybės investicijų 2024–2025 metų programoje numatytą paskirtį;

2) paskirstyti Finansų ministerijos asignavimuose iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų finansuojamoms tęstinės veiklos priemonėms įgyvendinti numatytas lėšas valstybės biudžeto asignavimų valdytojams ir (arba) savivaldybėms;

3) perskirstyti 2024 metų pažangos lėšas, numatytas Finansų ministerijos asignavimuose 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano plėtros programų pažangos priemonėms įgyvendinti, kai pažangos priemonės yra patvirtintos asignavimų valdytojų, taip pat iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų finansuojamoms tęstinės veiklos priemonėms įgyvendinti valstybės biudžete numatytus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos, bendrojo finansavimo lėšų ir valstybės biudžeto lėšų asignavimus tarp asignavimų valdytojų, jų programų, investavimo sričių ir ekonominės klasifikacijos straipsnių, atsižvelgiant į programų, projektų ir fondų įgyvendinimo duomenis;

4) perskirstyti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, bendrojo finansavimo lėšas ir lėšas netinkamam pridėtinės vertės mokesčiui apmokėti tarp pažangos ir tęstinės veiklos priemonių bei asignavimų valdytojų 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos (toliau – 2014–2020 metų veiksmų programa), Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų lėšomis įgyvendinamiems projektams užbaigti;

5) perskirstyti pagal sudarytas finansinių priemonių finansavimo sutartis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuotų ar finansuojamų finansinių priemonių grįžusias ir (ar) grįšiančias lėšas, įvertinus atitinkamo asignavimų valdytojo pateiktą siūlymą dėl grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų panaudojimo ir atsižvelgiant į tai, kad grįžusios ir (ar) grįšiančios lėšos turi būti naudojamos pagal tas pačias arba kitas finansines priemones, vadovaujantis konkrečiais Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimą, reikalavimais;

6) perskirstyti asignavimus, naudojamus Lietuvos Respublikos laikinojo solidarumo įnašo įstatyme nustatytam laikinojo solidarumo įnašo lėšų panaudojimo tikslui pasiekti, tarp Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijos ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos;

7) perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus tarp asignavimų valdytojų, jų programų, investavimo sričių, valstybės funkcijų ir ekonominės klasifikacijos straipsnių, tarp valstybės biudžeto asignavimų valdytojų ir savivaldybių pagal priimtus teisės aktus dėl įstaigų pertvarkymo, reorganizavimo, likvidavimo, funkcijų konsolidavimo, funkcijų perdavimo arba biudžetinės ar kitos įstaigos savininko teisių ir pareigų perdavimo, naujų asignavimų valdytojų atsiradimo;

8) Teisėjų tarybos teikimu 2 kartus per metus perskirstyti šio įstatymo 2 priede teismams (išskyrus Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą) numatytus valstybės biudžeto asignavimus tarp teismų (išskyrus Konstitucinį Teismą), atsižvelgiant į teismų programų įgyvendinimo duomenis.

2. Šio įstatymo 4 priede nurodytoms įstaigoms, kurių vadovai yra asignavimų valdytojai, suteikiama teisė perskirstyti specialias tikslines dotacijas tarp savivaldybių ir tarp specialių tikslinių dotacijų, nurodytų šio įstatymo 4 priede, esant papildomų lėšų poreikiui ar sutaupytoms lėšoms, – dotacijas atitinkamai didinti ar mažinti.

3. Finansų ministerijai suteikiamos teisės:

1) skolintis valstybės vardu, kai yra poreikis ir kai dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 11 ir 18 straipsnių nuostatos, šiems tikslams: su valstybės skola susijusioms išlaidoms apmokėti; su iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų finansuojamų priemonių įgyvendinimu susijusioms išlaidoms, išskyrus išlaidas, apmokamas iš Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų, apmokėti; nenumatytoms įmokoms į Europos Sąjungos biudžetą mokėti; nenumatytoms išlaidoms dėl einamaisiais biudžetiniais metais vykdomo referendumo ir (arba) rinkimų apmokėti; Lietuvos Respublikos įsipareigojimams, susijusiems su Europos Sąjungos politikos įgyvendinimu, vykdyti, įskaitant rezervinių lėšų sukaupimą ir (arba) paskolinimą, kaip tai numatyta Europos Sąjungos teisės aktuose, Europos Sąjungos institucijų ar organizacijų sprendimuose ir (arba) su tuo susijusiose sutartyse ar susitarimuose; Lietuvos Respublikos įsipareigojimams, susijusiems su naryste NATO, vykdyti – užtikrinti iki 2,52 procento bendrojo vidaus produkto (toliau – BVP) skyrimą (neįskaitant laikinojo solidarumo įnašo lėšų), kai atsiranda papildomų lėšų poreikis Finansų ministerijai paskelbus BVP projekciją Lietuvos Respublikai; susitarimo dėl Lietuvos švietimo politikos (20212030) nuostatai, kad mokytojų vidutinis mėnesinis darbo užmokestis iki 2024 metų pabaigos sudarytų 130 procentų šalies vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio, įgyvendinti, kai atsiranda papildomų lėšų poreikis Finansų ministerijai 2024 metų birželį ir (arba) rugsėjį paskelbus ekonominės raidos scenarijų; išlaidoms, apmokamoms valstybės rezervo ir Vyriausybės rezervo lėšomis, apmokėti, kai valstybės rezervo ir Vyriausybės rezervo lėšų nepakanka; išlaidoms, susijusioms su atstovavimu Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) užsienio ginčų sprendimo institucijose, įskaitant teisinių išvadų dėl jų sprendimų apskundimo parengimą, teisinių išvadų dėl sprendimų apskundimo gavimą ir atstovavimą Lietuvos Respublikai (Vyriausybei) atliekant kitus veiksmus, susijusius su Lietuvos Respublikos (Vyriausybės) interesų gynimu (bet tuo neapsiribojant), apmokėti; smurtiniais nusikaltimais padarytai turtinei ir (ar) neturtinei žalai kompensuoti ir kompensuoti avansu, kai nepakanka Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo programos lėšų; Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme nustatytai geležinkelių transporto eismo saugai esamoje viešojoje geležinkelių infrastruktūroje ir Lietuvos valstybei nuosavybės teise priklausančiuose geležinkelių paslaugų įrenginiuose užtikrinti, kai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui nepakanka finansinių išteklių dėl sankcijų Baltarusijos Respublikai taikymo ir dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos prieš Ukrainą nutrūkus krovinių srautui ar verslo santykiams; Laikinojo solidarumo įnašo įstatyme nustatytam laikinojo solidarumo įnašo lėšų panaudojimo tikslui pasiekti, kai nevykdomas šių lėšų sumokėjimo į valstybės biudžetą planas; išlaidoms, susijusioms su dalyvavimu Europos Sąjungos ir tarptautinėse pagalbos Ukrainai iniciatyvose, apmokėti; pagalbai Ukrainos gyventojams, nukentėjusiems dėl Rusijos Federacijos karinės agresijos prieš Ukrainą, teikti;

2) leisti įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų, gautos Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos laikinai laisvas lėšas grąžintinai naudoti valstybės biudžeto reikmėms ir valstybės skoliniams įsipareigojimams vykdyti užtikrinant, kad programų asignavimų dalis, kurią sudaro Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama, biudžetinių įstaigų pajamos būtų finansuojamos laiku;

3) kompensuoti Lietuvos Respublikos atstovų kelionių į Europos Sąjungos Tarybos darbo organų susitikimus išlaidas iš Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų ir įmokėtą, bet nepanaudotą Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų dalį, skirtą šiam tikslui, naudoti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas;

4) kompensuoti 2014–2021 metų Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų partnerių, programų operatorių ir kitų susijusių institucijų atstovų komandiruočių į patirties mainų renginius, kurių organizavimą remia atsakingos valstybių donorių institucijos, išlaidas iš Finansų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų;

5) paskirstyti tradicinių Lietuvos bažnyčių ir religinių organizacijų vadovybėms lėšas, numatytas Finansų ministerijos asignavimuose tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms, atsižvelgiant į tradicinių Lietuvos bažnyčių ir religinių organizacijų kanonus ir statutus bei Valstybės duomenų agentūros paskelbtą tikinčiųjų skaičių;

6) asignavimų valdytojams patvirtinus pažangos priemones, paskirstyti šio įstatymo 9 priede numatytas pažangos lėšas pažangos priemonėms įgyvendinti šio įstatymo 9 priede nurodytiems asignavimų valdytojams.

4. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai suteikiamos teisės:

1) paskirstyti pagal aukštąsias mokyklas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas studentų, 2024 metais priimamų studijuoti pagal trumposios, pirmosios pakopos, vientisųjų, antrosios pakopos ir profesinių studijų programas, studijų išlaidoms;

2) paskirstyti pagal savivaldybes ir valstybines mokyklas, vykdančias ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas išlaidoms, susijusioms su valstybinių ir savivaldybių mokyklų pedagoginio personalo (mokytojų, dirbančių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo programas) optimizavimu ir atnaujinimu, apmokėti švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

3) paskirstyti savivaldybėms Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose neformaliajam vaikų švietimui numatytas lėšas, kurias savivaldybės paskirsto neformaliojo vaikų švietimo teikėjams, išskyrus atvejus, kai neformaliojo vaikų švietimo teikėja yra bendrojo ugdymo mokykla;

4) paskirstyti pagal valstybines mokslo ir studijų institucijas Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas šių institucijų tinklui optimizuoti ir kitoms priemonėms, susijusioms su mokslo ir studijų kokybės ir prieinamumo bei dėstytojų, mokslo darbuotojų, kitų tyrėjų ir neakademinių darbuotojų darbo apmokėjimo sąlygų gerinimu bei su finansavimo sumažėjimo dėl pasikeitusio valstybės biudžeto bazinio finansavimo reglamentavimo kompensavimu švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka, įgyvendinti;

5) paskirstyti pagal savivaldybes Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas socialinę riziką patiriančių vaikų ikimokykliniam ugdymui užtikrinti;

6) atsižvelgiant į mokinių skaičiaus, nuo kurio priklauso švietimo įstaigų finansavimas, pokytį, sumažinti Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai patvirtintus asignavimus švietimo įstaigų darbo užmokesčiui, atitinkamai padidinant asignavimus kitoms išlaidoms.

5. Krašto apsaugos ministerijai, suderinus su Finansų ministerija, suteikiamos teisės:

1) perskirstyti asignavimus tarp Krašto apsaugos ministerijos tęstinės veiklos priemonių, skirtų turtui įsigyti, mažinant asignavimus į Valstybės investicijų 2023–2025 metų programą įtrauktiems investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms), jeigu tai būtina nacionaliniam saugumui užtikrinti ar tarptautiniams įsipareigojimams vykdyti teikiant priimančiosios šalies paramą;

2) naudoti strateginėms ir neliečiamosioms atsargoms kaupti viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas 2023 metais nepanaudotus valstybės biudžeto asignavimus, jeigu dėl to nėra pažeidžiamos šio įstatymo 18 straipsnio nuostatos;

3) paskirstyti savivaldybėms Krašto apsaugos ministerijos asignavimuose numatytas lėšas, skirtas privažiuojamiesiems prie krašto apsaugos objektų vietinės reikšmės keliams ir vietinės reikšmės keliams, kurie patenka į Lietuvos kariuomenės nurodytus priimančiosios šalies paramos poreikiams būtinus maršrutus, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti.

6. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijai suteikiama teisė teikti dotacijas užsienio subjektams Lietuvos diasporos organizacijų ir įstaigų bendruomeniškumo skatinimo, kultūros, švietimo veiklai, įskaitant turto įsigijimą ir infrastruktūros gerinimą, finansuoti iš Kultūros ministerijos, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Užsienio reikalų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų.

7. Kultūros ministerijai suteikiama teisė paskirstyti Kultūros ministerijos asignavimuose numatytas lėšas savivaldybių viešosioms bibliotekoms knygoms ir kitiems dokumentams įsigyti ir pervesti jas savivaldybėms kas ketvirtį lygiomis dalimis.

8. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai suteikiamos teisės:

1) skirti lėšas investuotojams, vykdant įsipareigojimus, nustatytus investicijų sutartyse, sudarytose vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punktu, iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos asignavimuose numatytų lėšų;

2) įgalioti Informacinės visuomenės plėtros komitetą prie Ekonomikos ir inovacijų ministerijos vykdyti pagal 2007–2013 metų Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioritetą „Informacinė visuomenė visiems“ įgyvendintų projektų lėšų susigrąžinimą.

9. Asignavimų valdytojams suteikiama teisė, suderinus su Finansų ministerija, naudoti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų viršplanines įmokas į biudžetą viršijant Seimo patvirtintas bendras asignavimų sumas.

 

14 straipsnis. Asignavimų valdytojų teisė prisiimti įsipareigojimus naudoti biudžeto lėšas

1. Kai rengiamos ilgalaikės valstybinės saugumo stiprinimo programos, kurias tvirtina Seimas, asignavimų valdytojai šio įstatymo 9 priede numatytas pažangos lėšas pažangos priemonėms įgyvendinti 2024 metais gali pradėti naudoti, jeigu pažangos priemonė patvirtinta. Patvirtinta pažangos priemonė turi būti įtraukta į rengiamą Ilgalaikę valstybinę saugumo stiprinimo programą.

2. Asignavimų valdytojai, siekdami, kad 2024 m. gruodžio 31 d. nebūtų darbo užmokesčio, įskaitant nuo jo mokamus mokesčius, įsiskolinimų (mokėtinų sumų), turi užtikrinti, kad valstybės institucijos ir įstaigos nepriimtų sprendimų padidinti darbo užmokestį darbuotojams daugiau, negu turi tam patvirtintų asignavimų darbo užmokesčiui.

 

15 straipsnis. Valstybės investicijų 2024–2025 metų programos patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinama Valstybės investicijų 2024–2025 metų programa (6 priedas).

 

16 straipsnis. Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmatos patvirtinimas

Šiuo įstatymu patvirtinama 2024 metų Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmata (7 priedas).

 

17 straipsnis. 2024 metais valstybės veiklos srityse siekiamų 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane nustatytų pažangos uždavinių ir stebėsenos rodiklių reikšmių patvirtinimas bei pažangos lėšų paskirstymas

1. Šiuo įstatymu patvirtinami 2024 metais valstybės veiklos srityse siekiami 20212030 metų nacionaliniame pažangos plane nustatyti pažangos uždaviniai ir stebėsenos rodiklių reikšmės (8 priedas).

2. Šiuo įstatymu patvirtinamas Finansų ministerijos asignavimuose pažangos priemonėms įgyvendinti numatytų 2024 metų pažangos lėšų paskirstymas (9 priedas).

 

18 straipsnis. Vidutinio laikotarpio valdžios sektoriaus balanso rodiklio užduotys

1. Nustatomas ne blogesnis negu –2,9 procento BVP 2024 metų valdžios sektoriaus balanso rodiklis.

2. Vidutiniu laikotarpiu valdžios sektoriaus balansas bus palaipsniui gerinamas.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

Respublikos Prezidentas                                                                                                                    

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2024 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

1 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS

 

Tūkst. Eur

Pajamos

Iš viso

PAJAMOS

14 414 515

MOKESČIAI

13 810 792

Pajamų ir pelno mokesčiai

4 964 343

Gyventojų pajamų mokestis

2 873 758

Pelno mokestis

1 810 585

Laikinasis solidarumo įnašas

280 000

Turto mokesčiai

14 000

Nekilnojamojo turto mokestis

14 000

Prekių ir paslaugų mokesčiai

8 713 449

Pridėtinės vertės mokestis

6 647 002

Atskaitymai nuo pajamų pagal Lietuvos Respublikos miškų įstatymą

38 900

Akcizai

1 859 664

Loterijų ir lošimų mokesčiai

68 000

Transporto priemonių mokesčiai

58 651

Mokesčiai už aplinkos teršimą

41 232

Tarptautinės prekybos ir sandorių mokesčiai

119 000

 

KITOS PAJAMOS

603 723

Turto pajamos

181 080

Palūkanos už paskolas

12 248

Palūkanos už indėlius, depozitus, sąskaitų likučius ir vertybinius popierius

2 620

Lietuvos banko pelno įmokos

0

Dividendai ir valstybės įmonių pelno įmokos

148 204

Mokesčiai už valstybinius gamtos išteklius

13 400

Angliavandenilių išteklių mokestis

1 572

Mokestis už valstybės turto naudojimą patikėjimo teise

3 036

Pajamos už prekes ir paslaugas

301 536

Biudžetinių įstaigų pajamos už prekes ir paslaugas

103 346

Pajamos už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą

2 363

Konsulinis mokestis

19 313

Žyminis mokestis

13 598

Rinkliavos

61 404

Kitos pajamos

101 512

Pajamos iš baudų, konfiskuoto turto ir kitų netesybų

96 314

Kitos neišvardytos pajamos

24 793

 

SANDORIŲ DĖL MATERIALIOJO IR NEMATERIALIOJO TURTO REALIZAVIMO, FINANSINIO TURTO SUMAŽĖJIMO IR FINANSINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ PRISIĖMIMO PAJAMOS

107 148

Materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos

104 349

Žemės realizavimo pajamos

20 907

Kito materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimo pajamos

83 442

Finansinio turto sumažėjimo pajamos (finansinio turto pardavimo pajamos ar grįžusios finansinės investicijos)

2 799

Akcijos ir kitos gautinos sumos

2 799

IŠ VISO

14 521 663

 

Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

2 486 949

 

IŠ VISO

17 008 612

 

_______________________

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2024 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

2 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMAI

 

Tūkst. Eur

 

 

Valstybės institucijos ir įstaigos

Iš viso

iš jų darbo užmokesčiui

 

 

 

I SKYRIUS. VALSTYBĖS VALDYMAS, REGIONINĖ POLITIKA IR VIEŠASIS ADMINISTRAVIMAS

255 263

131 984

 

Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija

9 344

5 519

 

Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

46 476

32 791

 

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė

10 195

8 444

 

Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija

64 676

47 119

 

iš jų: asignavimai politinėms partijoms

6 127

 

iš jų: pagal Lietuvos Respublikos politinių organizacijų įstatymo 38 straipsnio 5 dalį

625

 

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

1 624

1 066

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija

22 382

11 317

 

iš jų: kompensacijai už Lietuvos žydų nusavintą privatų turtą

5 285

 

Viešojo valdymo agentūra

3 059

1 532

 

Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti sekretoriatas

176

118

 

Vidaus reikalų ministerija

97 331

24 078

 

II SKYRIUS. APLINKA, MIŠKAI IR KLIMATO KAITA

552 520

81 813

 

Aplinkos ministerija

552 520

81 813

 

III SKYRIUS. ENERGETIKA

491 423

14 356

 

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba

9 709

6 943

 

Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija

2 487

2 183

 

Energetikos ministerija

479 227

5 230

 

IV SKYRIUS. VIEŠIEJI FINANSAI IR OFICIALIOJI STATISTIKA

2 359 856

180 536

 

Finansų ministerija

2 336 592

166 974

 

iš jų:

 

Rezerviniam (stabilizavimo) fondui sudaryti

67 485

 

2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano plėtros programų pažangos priemonėms įgyvendinti

 

735 442

 

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervas

1 448

 

Tradicinių Lietuvos religinių bendruomenių, bendrijų ir centrų maldos namams atstatyti ir kitoms reikmėms

1 687

 

Valstybės duomenų agentūra

23 264

13 562

 

V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI IŠTEKLIAI

475 976

37 223

 

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

3 087

2 353

 

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

468 518

32 120

 

Viešųjų pirkimų tarnyba

4 371

2 750

 

VI SKYRIUS. VALSTYBĖS SAUGUMAS IR GYNYBA

2 155 561

542 199

 

Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas

50 521

 

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba

17 903

11 265

 

Krašto apsaugos ministerija

2 060 344

511 277

 

iš jų: Šaulių sąjungai

13 629

 

 

 

Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnyba

26 113

19 311

 

Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaiga

680

346

 

VII SKYRIUS. VIEŠASIS SAUGUMAS

851 667

511 694

 

Vidaus reikalų ministerija

851 667

511 694

 

VIII SKYRIUS. KULTŪRA IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

426 967

187 630

 

Lietuvos Respublikos valstybinė kultūros paveldo komisija

478

386

 

Etninės kultūros globos taryba

355

298

 

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras

4 734

3 068

 

Lietuvos radijo ir televizijos komisija

1 200

840

 

Valstybinė lietuvių kalbos komisija

1 031

458

 

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba

759

644

 

Viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“

72 886

23 900

 

Kultūros ministerija

244 162

86 941

 

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1 516

383

 

Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba

12 919

8 868

 

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

12 960

10 503

 

Lietuvos nacionalinis muziejus

9 212

6 295

 

Lietuvos nacionalinis dailės muziejus

11 162

8 356

 

Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus

4 835

4 035

 

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras

19 832

15 104

 

Lietuvos nacionalinis dramos teatras

7 227

4 244

 

Nacionalinis Kauno dramos teatras

3 850

3 212

 

Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija

7 740

6 248

 

Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai

5 091

3 597

 

Viešoji įstaiga Medijų rėmimo fondas

5 018

250

 

IX SKYRIUS. SOCIALINĖ APSAUGA IR UŽIMTUMAS

5 771 846

146 086

 

Nacionalinė šeimos taryba

118

96

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

5 771 728

145 990

 

X SKYRIUS. TRANSPORTAS IR RYŠIAI

1 094 515

20 723

 

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

9 640

6 483

 

Susisiekimo ministerija

1 084 875

14 240

 

XI SKYRIUS. SVEIKATA

1 427 641

54 899

 

Nacionalinė sveikatos taryba

107

92

 

Sveikatos apsaugos ministerija

1 426 141

53 762

 

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas

1 393

1 045

 

XII SKYRIUS. ŠVIETIMAS, MOKSLAS IR SPORTAS

2 879 194

303 779

 

Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyba

335

258

 

Lietuvos mokslo taryba

59 337

4 040

 

Lietuvos mokslų akademija

10 335

4 364

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

2 426 320

248 263

 

Vilniaus universitetas

118 808

 

iš jų: valstybinės reikšmės Vilniaus universiteto bibliotekos veiklai užtikrinti

5 100

 

Vytauto Didžiojo universitetas

33 863

 

Kauno technologijos universitetas

44 935

 

Vilniaus Gedimino technikos universitetas

34 356

 

Klaipėdos universitetas

10 920

 

Mykolo Romerio universitetas

8 990

 

Lietuvos sveikatos mokslų universitetas

43 289

 

Vilniaus dailės akademija

11 123

 

Lietuvos sporto universitetas

5 649

 

Lietuvos muzikos ir teatro akademija

10 974

 

Lietuvos energetikos institutas

7 223

5 470

 

Nacionalinis vėžio institutas

1 654

1 452

 

Lietuvos kultūros tyrimų institutas

2 844

2 311

 

Lietuvos istorijos institutas

4 470

3 411

 

Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas

3 289

2 751

 

Lietuvių kalbos institutas

2 540

2 212

 

Lietuvos socialinių mokslų centras

3 574

2 829

 

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras

1 914

1 591

 

Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras

7 669

6 203

 

Gamtos tyrimų centras

8 433

6 624

 

Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras

16 080

12 000

 

Kauno kunigų seminarija

112

 

Telšių Vyskupo Vincento Borisevičiaus kunigų seminarija

37

 

Vilniaus Šv. Juozapo kunigų seminarija

121

 

XIII SKYRIUS. TEISINGUMAS

367 655

264 234

 

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas

2 671

2 291

 

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas

5 724

5 439

 

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas

3 836

3 642

 

Lietuvos apeliacinis teismas

5 563

5 312

 

Vilniaus apygardos teismas

8 254

7 811

 

Kauno apygardos teismas

6 439

6 043

 

Klaipėdos apygardos teismas

3 896

3 686

 

Šiaulių apygardos teismas

2 828

2 671

 

Panevėžio apygardos teismas

2 801

2 668

 

Vilniaus miesto apylinkės teismas

14 431

13 080

 

Kauno apylinkės teismas

11 842

10 770

 

Klaipėdos apylinkės teismas

5 785

5 385

 

Šiaulių apylinkės teismas

7 244

6 236

 

Panevėžio apylinkės teismas

5 681

5 182

 

Alytaus apylinkės teismas

4 239

3 833

 

Marijampolės apylinkės teismas

3 901

3 475

 

Plungės apylinkės teismas

2 511

2 249

 

Tauragės apylinkės teismas

2 855

2 588

 

Telšių apylinkės teismas

2 633

2 416

 

Utenos apylinkės teismas

4 085

3 698

 

Vilniaus regiono apylinkės teismas

5 723

4 913

 

Regionų administracinis teismas

7 467

6 828

 

Nacionalinė teismų administracija

20 474

2 582

 

Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra

50 311

44 870

 

Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaiga

1 772

1 472

 

Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga

809

629

 

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba

847

645

 

Teisingumo ministerija

167 094

98 780

 

Lietuvos administracinių ginčų komisija

3 337

2 907

 

Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

875

670

 

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija

1 727

1 463

 

XIV SKYRIUS. UŽSIENIO POLITIKA

114 629

36 349

 

Užsienio reikalų ministerija

114 629

36 349

 

XV SKYRIUS. ŽEMĖS IR MAISTO ŪKIS, KAIMO PLĖTRA IR ŽUVININKYSTĖ, VETERINARIJA IR ŽEMĖS TVARKYMAS

1 277 176

68 277

 

Žemės ūkio ministerija

1 239 443

41 038

 

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

37 733

27 239

 

IŠ VISO:

20 501 889

2 581 782

 

_______________________

 

 

Lietuvos Respublikos

2024 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

3 priedas

 

2024 METŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

Tūkst. Eur

Biudžetinės įstaigos pavadinimas

Iš viso

iš jų kitos lėšos pagal įstatymus, nutarimus ir kitus teisės aktus

I SKYRIUS. VALSTYBĖS VALDYMAS, REGIONINĖ POLITIKA IR VIEŠASIS ADMINISTRAVIMAS

71

Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija

1

Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

40

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija

2

Vidaus reikalų ministerija

28

II SKYRIUS. APLINKA, MIŠKAI IR KLIMATO KAITA

67 369

65 183

Aplinkos ministerija

67 369

65 183

III SKYRIUS. ENERGETIKA

9 664

9 664

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba

9 664

9 664

IV SKYRIUS. VIEŠIEJI FINANSAI IR OFICIALIOJI STATISTIKA

78 280

75 590

Finansų ministerija

78 260

75 590

Valstybės duomenų agentūra

20

V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI IŠTEKLIAI

15 114

14 447

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

14 914

14 447

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

200

VI SKYRIUS. VALSTYBĖS SAUGUMAS IR GYNYBA

135 788

134 800

Krašto apsaugos ministerija

135 630

134 800

Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas

150

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba

8

VII SKYRIUS. VIEŠASIS SAUGUMAS

9 463

Vidaus reikalų ministerija

9 463

VIII SKYRIUS. KULTŪRA IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

23 057

1 700

Kultūros ministerija

14 768

500

Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba

498

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras

150

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

340

Lietuvos nacionalinis muziejus

500

Lietuvos nacionalinis dailės muziejus

390

Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus

180

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras

2 500

Lietuvos nacionalinis dramos teatras

650

Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija

800

Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai

450

Lietuvos radijo ir televizijos komisija

1 200

1 200

Nacionalinis Kauno dramos teatras

631

IX SKYRIUS. SOCIALINĖ APSAUGA IR UŽIMTUMAS

34 758

434

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

34 758

434

X SKYRIUS. TRANSPORTAS IR RYŠIAI

154 867

154 545

Susisiekimo ministerija

145 512

145 200

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba

9 355

9 345

XI SKYRIUS. SVEIKATA

4 584

Sveikatos apsaugos ministerija

4 584

XII SKYRIUS. ŠVIETIMAS, MOKSLAS IR SPORTAS

4 454

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

3 995

Lietuvos mokslų akademija

20

Lietuvių kalbos institutas

29

Lietuvos istorijos institutas

30

Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas

30

Lietuvos kultūros tyrimų institutas

25

Lietuvos socialinių mokslų centras

325

XIII SKYRIUS. TEISINGUMAS

3 615

2 100

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas

1

Teisingumo ministerija

3 500

2 100

Nacionalinė teismų administracija

32

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas

1

Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra

13

Lietuvos apeliacinis teismas

13

Vilniaus apygardos teismas

3

Kauno apygardos teismas

1

Klaipėdos apygardos teismas

7

Šiaulių apygardos teismas

1

Panevėžio apygardos teismas

1

Klaipėdos apylinkės teismas

3

Panevėžio apylinkės teismas

2

Alytaus apylinkės teismas

2

Marijampolės apylinkės teismas

1

Telšių apylinkės teismas

1

Vilniaus regiono apylinkės teismas

1

Regionų administracinis teismas

15

Vilniaus miesto apylinkės teismas

2

Kauno apylinkės teismas

14

Šiaulių apylinkės teismas

1

XIV SKYRIUS. UŽSIENIO POLITIKA

25

Užsienio reikalų ministerija

25

XV SKYRIUS. ŽEMĖS IR MAISTO ŪKIS, KAIMO PLĖTRA IR ŽUVININKYSTĖ, VETERINARIJA IR

ŽEMĖS TVARKYMAS

3 889

755

Žemės ūkio ministerija

1 389

755

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

2 500

Iš viso:

544 998

459 218

 

_________________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2024 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

4 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO SPECIALIOS TIKSLINĖS DOTACIJOS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS

 

 

 

Tūkst. Eur

Valstybės įstaigos pavadinimas

Dotacijos paskirties pavadinimas

Iš viso

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba

duomenims į Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos pagalbos registrą teikti

35

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija

 

4 981

iš jų:

 

piliečių prašymams atkurti nuosavybės teises į išlikusį nekilnojamąjį turtą nagrinėti ir sprendimams dėl nuosavybės teisių atkūrimo priimti

30

valstybės garantijoms nuomininkams, išsikeliantiems iš savininkams grąžintų gyvenamųjų namų ar jų dalių ir butų, vykdyti

29

 

savivaldybėms priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymui, naudojimui ir disponavimui juo patikėjimo teise užtikrinti

43

 

savivaldybėms priskirtos ir perduotos valstybinės žemės miestų ir miestelių administracinėse ribose valdymui, naudojimui ir disponavimui juo patikėjimo teise užtikrinti

 

3 379

 

savivaldybėms priskirtiems geodezijos ir kartografijos darbams (savivaldybių erdvinių duomenų rinkiniams tvarkyti) organizuoti ir vykdyti

1 500

Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija

dalyvauti rengiant ir vykdant mobilizaciją, demobilizaciją, priimančiosios šalies paramą

1 431

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija

valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolei

615

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

255 626

iš jų:

socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti

21 574

būsto nuomos mokesčio daliai kompensuoti

9 052

socialinei paramai mokiniams

54 990

socialinėms paslaugoms

156 361

jaunimo teisių apsaugai

1 255

savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti

9 716

pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti

2 678

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija

29 570

iš jų:

visuomenės sveikatos priežiūros funkcijoms vykdyti

29 338

neveiksnių asmenų būklės peržiūrėjimui užtikrinti

232

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija

1 446 414

iš jų:

ugdymo reikmėms finansuoti

1 414 950

savivaldybių mokykloms (klasėms arba grupėms), skirtoms šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, ir kitoms savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti

30 243

 

koordinuotai teikiamų paslaugų vaikams nuo gimimo iki 18 metų (turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių iki 21 metų) ir vaiko atstovams koordinavimui finansuoti

1 221

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija

3 016

iš jų:

civilinės būklės aktams registruoti

2 230

valstybės garantuojamai pirminei teisinei pagalbai teikti

735

Gyventojų registrui tvarkyti ir duomenims valstybės registrui teikti

51

Lietuvos Respublikos

vidaus reikalų ministerija

 

49 577

 

iš jų:

 

 

priešgaisrinei saugai

44 923

 

gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų ir gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitos duomenims tvarkyti

308

 

civilinei saugai

4 346

Lietuvos Respublikos

žemės ūkio ministerija

22 922

iš jų:

žemės ūkio funkcijoms atlikti

11 342

valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių valdymui ir naudojimui patikėjimo teise užtikrinti

 

11 580

Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba

savivaldybėms priskirtiems archyviniams dokumentams tvarkyti

1 666

IŠ VISO

 

1 815 853

 

___________________

 

 

Lietuvos Respublikos

2024 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

5 priedas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

2024 METŲ SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ PROGNOZUOJAMOS PAJAMOS IŠ GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO, SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETAMS SKIRIAMOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO DALYS (PROCENTAIS) IR APSKAIČIUOTOS SUMOS SPRENDIMAMS ĮGYVENDINTI

 

Tūkst. Eur

Savivaldybės pavadinimas

Gyventojų pajamų mokestis

iš jo:

 

 

 

 

Gyventojų pajamų mokesčio dalis (procentais)

naudojamos sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai apskaičiuoti

2018–2023 metų sumos kintamajai gyventojų pajamų mokesčio daliai apskaičiuoti

minimaliems koeficientams padidinti

valstybės tarnybos reformai įgyvendinti

minimaliajai mėnesinei algai padidinti

kultūros ir meno darbuotojų darbo užmokesčiui padidinti

pagal teisės aktus savivaldybėms perduotoms įstaigoms išlaikyti

Vilniaus miesto

618 207

51 391

2 638

55

2 513

222

 

20,5813

Alytaus miesto

49 905

8 936

388

45

261

103

 

1,6614

Birštono

8 865

3 935

63

22

68

31

 

0,2951

Druskininkų

21 840

2 947

90

13

88

39

 

0,7271

Kauno miesto

316 698

27 570

1 236

57

977

362

 

10,5434

Klaipėdos miesto

168 796

20 927

3 890

30

1 023

175

 

5,6195

Marijampolės

51 687

6 406

333

29

202

160

 

1,7208

Neringos

10 999

1 330

91

20

20

36

 

0,3662

Palangos miesto

25 673

3 523

133

28

169

102

 

0,8547

Panevėžio miesto

81 216

10 876

671

25

491

260

 

2,7038

Šiaulių miesto

102 162

12 724

1 022

60

476

173

 

3,4012

Visagino

24 234

6 873

546

29

229

56

 

0,8068

Akmenės rajono

21 837

5 252

292

21

108

70

 

0,7270

Alytaus rajono

24 873

2 023

341

20

75

71

 

0,8281

Anykščių rajono

25 924

5 055

264

17

133

118

 

0,8631

Biržų rajono

23 368

3 418

148

26

201

108

 

0,7780

Ignalinos rajono

17 080

3 687

289

36

115

69

 

0,5686

Jonavos rajono

44 922

7 450

1 058

25

256

93

 

1,4955

Joniškio rajono

21 148

3 598

126

23

101

79

 

0,7041

Jurbarko rajono

26 021

3 988

154

24

267

88

 

0,8663

Kaišiadorių rajono

27 767

3 783

157

36

183

124

 

0,9244

Kauno rajono

111 069

7 723

426

43

963

136

 

3,6977

Kėdainių rajono

45 342

5 751

400

17

368

136

 

1,5095

Kelmės rajono

27 120

5 157

200

31

149

120

 

0,9029

Klaipėdos rajono

74 062

7 706

351

32

347

132

 

2,4657

Kretingos rajono

35 544

3 995

170

27

218

103

 

1,1833

Kupiškio rajono

17 272

3 210

179

27

136

79

 

0,5750

Lazdijų rajono

18 686

2 893

273

24

108

81

 

0,6221

Mažeikių rajono

52 916

8 261

699

22

353

122

 

1,7617

Molėtų rajono

18 131

2 615

333

30

112

81

 

0,6036

Pakruojo rajono

19 466

3 527

225

18

190

78

 

0,6481

Panevėžio rajono

35 925

4 134

195

19

265

128

 

1,1960

Pasvalio rajono

23 740

3 897

559

13

191

113

 

0,7904

Plungės rajono

32 505

3 922

179

18

267

70

 

1,0822

Prienų rajono

25 300

3 671

290

24

183

83

 

0,8423

Radviliškio rajono

35 846

6 067

280

29

350

116

 

1,1934

Raseinių rajono

29 299

3 688

163

30

160

113

 

0,9754

Rokiškio rajono

29 678

5 349

481

24

194

117

 

0,9880

Skuodo rajono

16 596

2 728

222

29

82

56

 

0,5525

Šakių rajono

27 771

3 743

1 685

24

193

85

 

0,9246

Šalčininkų rajono

31 906

5 157

461

26

323

95

 

1,0622

Šiaulių rajono

40 446

4 439

229

19

224

102

423

1,3465

Šilalės rajono

22 709

3 875

167

42

175

67

 

0,7560

Šilutės rajono

37 921

4 322

307

20

247

103

 

1,2625

Širvintų rajono

15 574

2 034

200

25

83

55

 

0,5185

Švenčionių rajono

23 660

3 473

173

37

118

92

 

0,7877

Tauragės rajono

36 284

3 749

302

30

215

120

 

1,2080

Telšių rajono

39 215

5 638

194

21

244

115

 

1,3055

Trakų rajono

39 158

3 485

177

35

208

78

 

1,3036

Ukmergės rajono

33 920

5 325

173

22

242

117

 

1,1293

Utenos rajono

36 994

4 703

235

29

223

106

 

1,2316

Varėnos rajono

23 359

3 959

629

15

171

104

 

0,7777

Vilkaviškio rajono

35 020

6 021

300

30

234

112

 

1,1659

Vilniaus rajono

115 432

9 639

 

37

946

195

 

3,8430

Zarasų rajono

17 636

3 675

309

17

170

82

 

0,5871

Elektrėnų

28 036

3 221

154

18

164

61

 

0,9334

Kalvarijos

10 422

1 723

263

32

56

36

 

0,3470

Kazlų Rūdos

10 671

1 280

58

33

68

28

 

0,3553

Pagėgių

8 073

1 341

63

24

74

29

 

0,2688

Rietavo

7 797

1 189

131

20

61

26

 

0,2596

IŠ VISO

3 003 723

361 977

25 765

1 654

17 031

6 211

423

100

 

____________________

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2024 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

6 priedas

 

VALSTYBĖS INVESTICIJŲ 2024–2025 METŲ PROGRAMA

(PAGAL INVESTAVIMO SRITIS)

 

Lietuvos Respublikos valstybės remiamų programų investicijų projektams (investicijų projektų įgyvendinimo programoms) įgyvendinti 2024–2025 metams planuojamos šios Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos:

 

 

 

Tūkst. Eur

Sritis

2024

metams

2025

metams

Valstybės valdymas, regioninė politika ir viešasis administravimas

12 307

 

Aplinka, miškai ir klimato kaita

28 793

 

Energetika

10 019

 

Viešieji finansai ir oficialioji statistika

3 904

586

Valstybės saugumas ir gynyba

191 324

124 527

Viešasis saugumas

17 256

7 258

Kultūra ir visuomenės informavimas

13 551

13 846

Socialinė apsauga ir užimtumas

9 916

 

Transportas ir ryšiai

139 055

 

Sveikata

15 916

1 909

Švietimas, mokslas ir sportas

65 327

25 387

Teisingumas

8 716

1 005

Užsienio politika

1 290

1 290

Žemės ir maisto ūkis, kaimo plėtra, žuvininkystė, veterinarija ir žemės tvarkymas

8 688

5 000

IŠ VISO

526 062

180 808

 

____________________

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2024 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

7 priedas

 

2024 METŲ REZERVINIO (STABILIZAVIMO) FONDO LĖŠŲ SĄMATA

 

Tūkst. Eur

 

1.

LĖŠŲ LIKUTIS 2024 M. SAUSIO 1 D.

540 065

 

iš jo:

 

1.1.

lėšų dalis, sukaupta radioaktyviųjų atliekų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti

64 794

2.

PAJAMOS IR ĮPLAUKOS 2024 METAIS

89 999

2.1.

50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, įstatymų nustatyta tvarka privatizavus valstybei nuosavybės teise priklausančius akcijų paketus

1 272

2.2.

50 procentų gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą dividendų

47 402

2.3.

50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, pardavus viešo aukciono būdu įstatymų nustatyta tvarka valstybės nekilnojamąjį turtą ir kitus nekilnojamuosius daiktus

8 357

2.4.

50 procentų lėšų, gautų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, pardavus valstybinės žemės sklypus

10 454

2.5.

lėšos, gautos už valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės parduotą turtą, kurios  kaupiamos radioaktyviųjų atliekų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti

1 260

2.6.

pajamos, gautos investavus Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšas

0

2.7.

pajamos, gautos už Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų likutį banko sąskaitose

21 254

3.

IŠLAIDOS 2024 METAIS

0

iš jų:

3.1.

Rezervinio (stabilizavimo) fondo valdymo išlaidos

0

4.

2024 metų Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų dalis, kaupiama radioaktyviųjų atliekų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti

3 000

 

5.

Lėšos, kurios gali būti naudojamos valstybės turtiniams įsipareigojimams, susijusiems su valstybės skola, vykdyti (grąžintinai)

iki 2026 m. gruodžio 31 d.

500 000

6.

NUMATOMAS LĖŠŲ LIKUTIS 2025 M. SAUSIO 1 D. (1 + 2 – 3)

630 064

 

iš jo:

 

6.1.

lėšų dalis, sukaupta radioaktyviųjų atliekų giluminiam atliekynui įrengti ir radioaktyviosioms atliekoms tvarkyti

67 794

____________________

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos

2024 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

8 priedas

 

2024 METAIS VALSTYBĖS VEIKLOS SRITYSE SIEKIAMI 20212030 METŲ NACIONALINIAME PAŽANGOS PLANE NUSTATYTI PAŽANGOS UŽDAVINIAI IR STEBĖSENOS RODIKLIŲ REIKŠMĖS

 

Valstybės veiklos sritis, 

2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane nustatytas uždavinys 

Stebėsenos rodiklis 

Rodiklio reikšmė

Faktinė

2024 m. siekiama

I SKYRIUS. VALSTYBĖS VALDYMAS, REGIONINĖ POLITIKA IR VIEŠASIS ADMINISTRAVIMAS 

 

8.4. Tobulinti viešojo valdymo sistemą, didinti jos efektyvumą ir atvirumą 

8.4.1. Gyventojų, pasitikinčių valstybės institucijomis ir įstaigomis, dalis (proc.) 

61

(2022)

74

8.6. Gerinti viešojo valdymo institucijų teikiamų paslaugų kokybę, didinti jų prieinamumą ir patrauklumą

8.6.1. Administracinių paslaugų teikimo ir aptarnavimo efektyvumo koeficientas (balai)

0,83

(2022)

0,89

II SKYRIUS. APLINKA, MIŠKAI IR KLIMATO KAITA 

 

6.7. Gerinti vandens telkinių būklę bei didinti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų prieinamumą ir efektyvumą 

6.7.2. Gyventojų, aprūpinamų geriamojo vandens tiekimo paslaugomis, skaičius 

2 336 000 

(2022)

2 343 000

6.7.3. Gyventojų, aprūpinamų centralizuotai teikiamomis nuotekų tvarkymo paslaugomis, skaičius 

2 175 000

(2022) 

2 183 000

III SKYRIUS. ENERGETIKA 

5.2. Sujungti Lietuvos elektros energetikos sistemą su kontinentinės Europos elektros energetikos sistema darbui sinchroniniu režimu

5.2.1. Iš ES valstybių narių importuojamos elektros energijos dalis nuo bendro elektros energijos importo (proc.)

93,1

(2022)

100

6.3. Užtikrinti Lietuvos elektros energijos rinkos ir elektros energetikos sistemos adekvatumą, didinti vidaus energijos gamybos ir bendrojo galutinio energijos vartojimo atsinaujinančių energijos išteklių dalį bei diegti taršos mažinimo priemones energetikos sektoriuje 

6.3.3. Elektros energijos iš atsinaujinančių energijos išteklių dalis galutiniame elektros energijos suvartojimo balanse (proc.)

25,5

(2022)

29,51

IV SKYRIUS. VIEŠIEJI FINANSAI IR OFICIALIOJI STATISTIKA 

 

8.5. Didinti viešųjų finansų ir valstybės turto valdymo ir panaudojimo efektyvumą  

8.5.1. Valdžios sektoriaus skolos santykis su bendruoju vidaus produktu (toliau – BVP)

38,4

(2022)

 

 

38,9

 

8.5.5. Centralizuotai valdomo administracinės paskirties valstybės nekilnojamojo turto ploto pokytis, palyginti su 2021 m. 

4,34

(2022)

10

V SKYRIUS. EKONOMIKOS KONKURENCINGUMAS IR VALSTYBĖS INFORMACINIAI IŠTEKLIAI 

 

1.5. Skatinti pažangiųjų technologijų ir inovacijų kūrimą, diegimą ir sklaidą 

Suminis inovatyvumo indeksas (vieta)

19

(2023)

18

1.7. Skatinti valstybės skaitmeninimą

Lietuvos įvertinimas Europos elektroninės valdžios vertinimo tyrime „eGovernment Benchmark“ (balai)

85,1

(2023)

87

1.11. Skatinti prekių ir paslaugų eksportą

1.11.1. Lietuviškos kilmės prekių (be energinių (mineralinių) produktų) ir paslaugų eksportas (mln. eurų)

39 311

(2022)

36 001

VI SKYRIUS. VALSTYBĖS SAUGUMAS IR GYNYBA 

 

10.1. Stiprinti Lietuvos kariuomenės kovinę galią ir atgrasymo potencialą 

10.1.1. Bendros gynybai skirtos išlaidos, dalis nuo BVP (proc.)

2,52 (2022)

2,52

10.1.2. Profesinės karo tarnybos karių skaičius (vnt.) 

11 545

(2022)

13 486

VII SKYRIUS. VIEŠASIS SAUGUMAS  

 

10.4. Užtikrinti efektyvų krizių nacionalinio saugumo srityje ir ekstremaliųjų situacijų valdymą bei jų prevenciją 

10.4.2. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, pasirengusių reaguoti į ekstremaliąsias situacijas, dalis (proc.) 

80

(2022)

90

10.7. Mažinti sunkaus nusikalstamumo ir terorizmo grėsmes 

10.7.2. Ištirtų sunkių ir labai sunkių nusikaltimų dalis (proc.) 

74

(2022)

74

VIII SKYRIUS. KULTŪRA IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS 

 

4.1. Skatinti gyventojus dalyvauti kultūrinėse veiklose ir prisidėti prie kultūros plėtros 

4.1.4. Kultūros paslaugų tolygumas ir prieinamumas regionų gyventojams (proc.) 

74

(2022)

77

 

Kultūros paso paslaugų gavėjų pasitenkinimas paslaugų kokybe (proc.)

75

(2022)

85

IX SKYRIUS. SOCIALINĖ APSAUGA IR UŽIMTUMAS 

 

2.3. Didinti darbo ieškančių asmenų įsidarbinimo galimybes ir užimtumo rėmimo sistemos veiksmingumą  

2.3.2. Pakartotinai per 12 mėnesių nuo neterminuoto į(si)darbinimo įregistruotų bedarbių dalis (proc.) 

18,6

(2022)

16,5

2.6. Plėtoti neįgaliesiems tinkamą aplinką visose gyvenimo srityse 

2.6.1. Fizinės ir informacinės aplinkos prieinamumo neįgaliesiems lygis (proc.) 

44,2 (2022)

47,5

X SKYRIUS. TRANSPORTAS IR RYŠIAI  

 

5.3. Gerinti transporto junglumą šalies viduje, su Europos Sąjungos valstybėmis narėmis ir trečiosiomis šalimis, užtikrinti eismo saugumą 

5.3.5.  Valstybinės reikšmės (krašto) kelių, neatitinkančių suminio kelio dangos būklės indekso (DBI) leistinų ribų, dalis (proc.)

40,36 (2022)

33,85

5.4. Gerinti skaitmeninį junglumą ir didinti susisiekimo infrastruktūros panaudojimo efektyvumą bei sektoriaus kuriamą vertę

5.4.5. 5G ryšio aprėptyje esančių namų ūkių miestų teritorijose dalis (proc.)

70

(2022)

 

92

XI SKYRIUS. SVEIKATA  

2.10. Skatinti sveikatos išsaugojimo ir stiprinimo veiklas ir stiprinti psichologinį (emocinį) visuomenės atsparumą 

2.10.1. Prevencinėmis priemonėmis išvengiamas mirtingumas (mirusiųjų skaičius 100 tūkst. gyventojų)

283,3 (2022)

237,91

2.11. Didinti kokybiškų ir inovatyvių sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą ir sveikatos atsparumą grėsmėms 

2.11.1. Gydymo priemonėmis išvengiamas mirtingumas (mirusiųjų skaičius 100 tūkst. gyventojų)

184,3 (2022)

160

XII SKYRIUS. ŠVIETIMAS, MOKSLAS IR SPORTAS 

 

3.6. Sustiprinti pedagogo profesijos patrauklumą, sukurti veiksmingą jų rengimo ir kompetencijų tobulinimo sistemą

Mokytojų vidutinio darbo užmokesčio santykis su šalies vidutiniu darbo užmokesčiu (proc.)

114

(2022)

130

 

Viešojo sektoriaus mokslo ir studijų institucijų akademinių darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio santykis su šalies vidutiniu darbo užmokesčiu (proc.)

124,5

(2022)

150

XIII SKYRIUS. TEISINGUMAS  

 

8.1. Didinti teisingumo sistemos efektyvumą ir veiksmingumą 

8.1.2. Lietuvos laisvės atėmimo vietose laikomų asmenų skaičius 100 tūkst. gyventojų (vnt.) 

174

(2022)

150

XIV SKYRIUS. UŽSIENIO POLITIKA  

 

9.1. Stiprinti atstovavimą Lietuvos interesams tarptautinėje erdvėje ir diasporos politiką 

9.1.4. Užsienio lietuvių, įsitraukusių į Lietuvos gyvenimą ir gerovės joje kūrimą, dalis (proc.) 

57

(2022)

66

XV SKYRIUS. ŽEMĖS IR MAISTO ŪKIS, KAIMO PLĖTRA IR ŽUVININKYSTĖ, VETERINARIJA IR ŽEMĖS TVARKYMAS 

 

1.14. Didinti žemės ūkio, maisto pramonės, žuvininkystės sektoriuose sukuriamą pridėtinę vertę bei konkurencingumą

Pridėtinė vertė, tenkanti vienai faktiškai dirbtai valandai žemės ūkio, miškininkystės ir žuvininkystės sektoriuose (perkamosios galios standartais) (eurais per valandą)

17,5 (2022)

18

 

1.14.2. Lietuviškos kilmės perdirbtų žemės ūkio produktų eksportas, dalis nuo viso žemės ūkio ir maisto produktų eksporto (proc.)

39,8 (2022)

48

 

 

_____________________

 

 

Lietuvos Respublikos

2024 metų valstybės biudžeto ir

savivaldybių biudžetų finansinių

rodiklių patvirtinimo įstatymo

9 priedas

 

FINANSŲ MINISTERIJOS ASIGNAVIMUOSE PAŽANGOS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI NUMATYTŲ 2024 METŲ PAŽANGOS LĖŠŲ PASKIRSTYMAS

 

 

 

Tūkst. Eur

Eil. Nr.

Ministerijos pavadinimas

Suma

1.

Aplinkos ministerija

6 413

2.

Ekonomikos ir inovacijų ministerija

250 000

3.

Energetikos ministerija

58 150

4.

Finansų ministerija

150 813

5.

Krašto apsaugos ministerija

19 153

6.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

1 554

7.

Susisiekimo ministerija

230 291

8.

Sveikatos apsaugos ministerija

1 741

9.

Vidaus reikalų ministerija

17 327

 

IŠ VISO

735 442

 

_________________