Projektas Nr. 12TS–26

 
Gulbe2

 

 

 


JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2023 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2023 m. balandžio 6  d. Nr. 1TS -

Jonava

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies ir Užimtumo didinimo programų rengimo ir finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1 – 257 „Dėl užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ Jonavos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Jonavos rajono savivaldybės užimtumo didinimo 2023 metų programą (pridedama).

 

 

Savivaldybės meras                                                                                    Mindaugas Sinkevičius

 

 

Lineta Jakimavičienė                            Valdas Majauskas                          Danutė Petronienė

 

 

Justas Budriūnas                                   Daiva Ūselienė                              Irma Anulevičienė

 

 

Valda Koženiauskienė

 

Parengė

 

Darius Freimontas                                                        

 

 

Ekonomikos, finansų ir verslo plėtros komitetas

Kaimo reikalų komitetas

Sveikatos, ekologijos ir socialinių reikalų komitetas

Miesto reikalų komitetas

 

 


 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės tarybos

2023 m. balandžio  6 d.

sprendimu Nr. 1TS-

 

 

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2023 METŲ PROGRAMA

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

1.         Jonavos rajono savivaldybės užimtumo didinimo 2023 metų programa (toliau – Programa) parengta ir vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies ir Užimtumo didinimo programų rengimo ir finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1 – 257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas). Programa bus įgyvendinama 2023 metais, siekiant efektyvesnių gyventojų užimtumo didinimo priemonių ir paslaugų organizavimo bei teikimo Jonavos rajono savivaldybės gyventojams.

2.         Programos principai:

2.1. bendradarbiavimo – aktyvus gyvenamosios vietovės bendruomenės įtraukimas į veiklą, skatinant jos iniciatyvą, bendradarbiavimas su visomis suinteresuotomis institucijomis, organizacijomis. Programa rengiama konsultuojantis, o įgyvendinama bendradarbiaujant su Užimtumo tarnybos Jonavos skyriumi, socialiniais partneriais, organizacijų ir vietos bendruomenių atstovais, atstovaujančiais darbo ieškančių asmenų grupių interesams;

2.2. kompleksiškumo – įgyvendinant Programą, kompleksiškai sprendžiamos asmenų užimtumo problemos, įtraukiant rajono Savivaldybės teritorijoje esančias įmones, įstaigas, Užimtumo tarnybą, socialinius partnerius ir organizacijas;

2.3. individualumo – Aprašo 6.5.1 papunktyje nurodytos Paslaugos turi būti teikiamos ir (ar) Aprašo 6.5.2 papunktyje nurodytos Priemonės įgyvendinamos atsižvelgiant į individualius asmenų poreikius, jų motyvaciją, įsidarbinimą ribojančias aplinkybes ir galimybes integruotis į darbo rinką;

2.4. tęstinumo – Paslaugų ir (ar) Priemonių tęstinumas, nuolatinė Programos įgyvendinimo priežiūra ir tikslinimas pagal kintančias aplinkybes;

2.5. efektyvumo – Programa rengiama nustatant vertinimo kriterijus, kuriais siekiama įvertinti, ar efektyviai teikiamos Paslaugos ir įgyvendinamos Priemonės;

2.6. ekonomiškumo – maksimalus Programai įgyvendinti skirtų lėšų panaudojimas, vadovaujantis ekonominio naudingumo principu;

2.7. viešumo – Programos ir ją įgyvendinant pasiektų rezultatų, Programai skirtų lėšų panaudojimo viešinimas.

3.         Programos tikslai:

              3.1. sudaryti galimybes bedarbiams laikinai įsidarbinti, siekiant pagal galimybes įsitvirtinti darbo rinkoje ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, skatinti darbinę motyvaciją, socialinius ir darbo įgūdžius, prisidedančius prie jų užimtumo didinimo;

              3.2. palengvinti ilgą laiką nedirbančių asmenų perėjimą nuo nedarbo iki užimtumo darbo rinkoje;

              3.3. suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbančius asmenis į darbo rinką;

              3.4. užtikrinti valstybės ir savivaldybių institucijų ir (ar) organizacijų, teikiančių užimtumo skatinimo, motyvavimo paslaugas ir piniginę socialinę paramą nedirbantiems asmenims, veiklos koordinavimą ir skatinti jų bendradarbiavimą;

              3.5. siekti tvaraus dalies bedarbių įdarbinimo užtikrinimo.

              4.    Programos uždaviniai:

              4.1. didinti darbo ieškančių darbingo amžiaus asmenų užimtumo galimybes, įtraukiant į programą ne mažiau kaip 32 ieškančius darbo asmenis;

              4.2. įgyvendinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimą nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, įtraukiant į programą priemonę ne mažiau kaip 80 dalyvių. Iš jų įdarbinti, užtikrinant tvarų užimtumą, apie 13 proc. asmenų.

              5. Siekiant įgyvendinti 4.1 papunktyje numatytą uždavinį didinti savivaldybės gyventojų užimtumą 2023 m., tikslinga vykdyti laikinuosius darbus, nes jų poreikis savivaldybėje yra didelis. Įgyvendinant 4.2 papunktyje numatytą uždavinį, asmenims bus suteiktos atitinkamos paslaugos ir įtraukimas į aktyvios darbo rinkos politikos priemones, bendradarbiaujant su kitomis institucijomis. Asmeniui bus suteikiamos paslaugos, padėsiančios integruotis į visuomenę ir į darbo rinką.

6. Rengiant 2023 m. Programą naudoti Lietuvos statistikos departamento, Užimtumo tarnybos Jonavos skyriaus, Jonavos rajono savivaldybės administracijos pateikti duomenys ir informacija.

 

II SKYRIUS

UŽIMTUMO BŪKLĖS ANALIZĖ

 

7. Pagrindinės sąvokos:

Užimtumo lygis – rodiklis, išreiškiamas pasirinktos amžiaus grupės užimtų gyventojų ir to paties amžiaus visų gyventojų santykiu.

Užimti gyventojai – tai asmenys, dirbantys bet kokį darbą, gaunantys už jį darbo užmokestį pinigais ar natūra arba turintys pajamų ar pelno.

Nedarbo lygis – rodiklis, išreiškiamas bedarbių ir darbo jėgos santykiu.

Bedarbiai – asmenys, sulaukę darbingo amžiaus, kurie neturi pajamų teikiančio darbo, aktyviai jo ieško ir pasirengę dirbti.

8. Jonavos rajono savivaldybės demografinė, socialinė, ekonominė situacija:

8.1. Jonavos rajono savivaldybėje kiekvienais metais vaikų gimstamumas mažėja, o 2022 metais gyventojų mirčių skaičius daugiau negu dvigubai didesnis už gimimų. Natūralios gyventojų kaitos rodiklis nuo 2019 m. išliko neigiamas. Mirusių ir gimusių žmonių santykis Jonavos rajono savivaldybėje 2019–2022 m. pateiktas 1 pav.

 

1 pav. Šaltiniai: Lietuvos statistikos departamento duomenys

 

8.2. Asmenų užimtumo būklę apibūdinantys duomenys 2019–2022 m. pateikti 1 lentelėje.

1 lentelė

Rodiklis

2019

2020

2021

2022

Pokytis (proc.) per 3 m.

Jonavos rajono savivaldybės gyventojų skaičius

41631

41151

40458

41238

-0,09

Darbingo amžiaus gyventojų skaičius

25319

25015

24830

25913

1,02

iš to skaičiaus moterys

12610

12471

12338

12992

1,03

        vyrai

12709

12544

12492

12921

1,02

Bedarbių skaičius laikotarpio pabaigoje

2906

4812

3139

2936

1,03

Bedarbių nėščių moterų, vaikų motinų (įmočių) arba tėvų (įtėvių), vaiko globėjų, rūpintojų ir asmenų, faktiškai auginančių vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų, asmenų, prižiūrinčių sergančius ar neįgalus šeimos narius, skaičius

9

115

99

149

1655

Grįžusių iš laisvės atėmimo vietų bedarbių skaičius

6

5

4

9

1,5

Turinčių pabėgėlio statusą ar kuriems suteikta papildoma arba laikinoji apsauga, skaičius

13

20

12

73

842

Vyresnių nei 40 metų amžiaus bedarbių skaičius

1985

2782

2034

1834

-7,61

Šaltiniai: Lietuvos statistikos departamento ir Užimtumo tarnybos Jonavos skyriaus duomenys.

 

2 pav. Šaltinis – Užimtumo tarnybos Jonavos skyriaus duomenys

 

8.3. Darbo rinkos situacija Jonavos rajono savivaldybėje 2019–2022 metais pateikta 2 lentelėje.

2 lentelė

Rodiklis

2019

2020

2021

2022

Pokytis (proc.)

 per 3 m.

Registruota laisvų darbo vietų

3002

2807

4405

2776

-7,53

Įdarbinta asmenų, iš jų:

3051

2938

3965

3064

0,43

        -nuolatinis darbas

2783

2638

3613

2553

-8,27

       -terminuotas darbas

268

300

352

511

90,67

Bedarbių veikla pagal verslo liudijimą

1281

1531

1634

1507

17,64

Aktyvios darbo rinkos politikos priemonės

615

445

358

909

47,80

Šaltinis ‒ Užimtumo tarnybos Jonavos skyriaus duomenys.

 

8.4. Vidutinis metinis bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų pateiktas 3 lentelėje.

                                                                                                                                                    3 lentelė

 

2019 m.

2020 m.

2021 m.

2022 m.

Šalyje

8,4

12,6

10,2

8,9

Kauno apskrityje

8,8

13,0

11,9

11,7

Jonavos rajone

11,5

19,2

12,6

11,3

Šaltinis – Užimtumo tarnybos Jonavos skyriaus duomenys.

 

 

 

8.5. Bedarbių pasiskirstymas pagal seniūnijas proc. 2019–2022 m. pateiktas 4 lentelėje.

4 lentelė

Seniūnija

Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų

2019 12 31

2020 12 31

2021 12 31

2022 12 31

Pokytis (proc. punkto) per 3 m.

Bukonių

11,3

17,1

12,5

12,4

9,73

Šveicarijos

12,1

18,7

12,5

9,6

-20,66

Jonavos miesto

8,5

15,2

9,5

10,2

12,00

Kulvos

10,5

16,5

11,6

10,1

-3,81

Ruklos

20,4

25,4

18,5

19,5

-4,41

Šilų

14,8

23,7

16,0

16,9

4,19

Upninkų

16,6

23,0

16,2

16,6

0,00

Užusalių

11,0

17,2

12,3

10,9

-0,90

Žeimių

10,4

17,1

11,8

11,0

5,77

Šaltinis ‒ Užimtumo tarnybos Jonavos skyriaus duomenys.

 

8.6. Bedarbių skaičius pagal seniūnijas 2019 – 2022 m. pateiktas 5 lentelėje.

5 lentelė

Seniūnija

Bedarbių skaičius

2019 12 31

2020 12 31

2021 12 31

2022 12 31

Pokytis (proc.) per 3 m.

Bukonių

115

174

127

98

-14,78

Šveicarijos

166

258

172

141

15,06

Jonavos miesto

1633

2917

1809

1728

5,82

Kulvos

139

219

154

123

-11,51

Ruklos

268

334

244

268

00,00

Šilų

156

250

169

186

19,23

Upninkų

130

180

127

112

-13,85

Užusalių

156

245

175

152

-2,56

Žeimių

143

235

162

128

-10,49

Iš viso Jonavos rajone

2906

4812

3139

2936

1,03

Šaltinis ‒ Užimtumo tarnybos Jonavos skyriaus duomenys.

 

              8.7. Užimtumo rėmimo rezultatai 2019 – 2022 m. (užimtumo didinimo programa) pateikti 6 lentelėje.

                                                                                                                                                   6 lentelė

Įstaiga

Įdarbintų asmenų skaičius

laikotarpis, metais

2019 m.

2020 m.

2021 m.

2022 m.

Bukonių seniūnija

4

6

5

4

Upninkų seniūnija

4

7

5

4

Žeimių seniūnija

6

6

5

4

Kulvos seniūnija

3

6

4

4

Šilų seniūnija

3

6

5

4

Užusalių seniūnija

4

6

6

4

Šveicarijos seniūnija

4

6

4

4

Ruklos seniūnija

4

6

4

4

UAB „Jonavos paslaugos“

6

6

8

6

Socialinių paslaugų centras

1

1

1

1

Viešoji įstaiga ,,Sveikatos metai“

-

-

-

1

Viešoji įstaiga Lietuvos reabilitacijos ir slaugos centras

-

-

-

1

UAB Integralios medicinos centras

-

-

-

1

Šaltinis – Jonavos rajono savivaldybės administracijos duomenys

 

IV SKYRIUS

FINANSAVIMO PLANAS

 

9. Programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų, kurios Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu tvirtinamos savivaldybių biudžetams ir paskirstomos savivaldybių administracijoms savivaldybių patvirtintoms programoms įgyvendinti.

10. Programos lėšų suma 206,1 tūkst.  Eur, iš jų 17.1 punkte nurodytai veiklai skiriama 186100 Eur, 17.2 punkte nurodytai veiklai įgyvendinti skiriama 20000 Eur.

11. Vidutiniškai vienam asmeniui, dirbančiam laikinuosius darbus, per mėnesį planuojama skirti 948,05Eur. 2023 metais pagal Programos 17.1 punkte nurodytą veiklą būtų galima įdarbinti ne mažiau kaip 32 asmenis, skirti 186100 Eur, iš jų 7200 Eur (4%) administravimo išlaidoms. Jonavos rajono savivaldybės 2023 m. programos įgyvendinimo ir finansavimo priemonės pateiktos 7 lentelėje.

7 lentelė

Laikinų darbo vietų skaičius

Vidutinė darbo trukmė, mėn.

Darbo užmokesčio kompensacija su SODRA ir kt. ( Eur)

Administravimo išlaidos (Eur)

Bendras lėšų poreikis Programos 17.1 punkto priemonės vykdymui (Eur)

1 asmeniui

Iš viso

48-32

4 – 6

948,05

178900

7200

186100

 

12. Darbdaviui, įdarbinusiam Užimtumo tarnybos siųstus asmenis, ieškančius darbo, užsiregistravusius Užimtumo tarnyboje, atitinkančius bent vieną tikslinę grupę, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos subsidijos, skirtos apmokėti šias išlaidas:

12.1. darbo užmokesčiui už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį;

12.2.  draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms;

12.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas, pasibaigus terminuotai darbo sutarčiai įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą.

13. Programos 17.2 punkto priemonei „Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims“ įgyvendinti planuojama skirti

20000 eurų nedirbančių asmenų atvejo vadybininko darbo užmokesčiui.

 

IV SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOJE DALYVAUJANTYS SUBJEKTAI

 

14. Atsižvelgus į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Jonavos rajono savivaldybei Programai įgyvendinti planuojamas kasmet skirti lėšas bei asmenų užimtumo didinimo poreikius Jonavos rajone, Programa orientuota į socialiai pažeidžiamus asmenis pagal Užimtumo didinimo įstatymo 20 straipsnio 2 ir 5 dalis ir 48 straipsnio 2 dalyje numatytas tikslines grupes:

14.1.  rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

14.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

14.3. grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

14.4. piniginės socialinės paramos gavėjai;

14.5. priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į teritorinę darbo biržą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

14.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

14.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

14.8.  turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga;

14.9. asmenys, patiriantys socialinę riziką, asmenys neturintys motyvacijos dalyvauti darbo rinkoje;

14.10. vyresni nei 40 metų amžiaus asmenys.

15. Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, įgyvendinti programoje gali dalyvauti tik tas asmuo, kuris jo nusiuntimo pas nedirbančių asmenų atvejo vadybininką ir susitarimo dėl integracijos į darbo rinką sudarymo metų atitinka visus šiuos reikalavimus (toliau – asmuo):

15.1.  priklauso Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytai asmenų grupei;

15.2. priklauso bent vienai iš Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1-3, 5-11 punktuose nurodytų asmenų grupių.

 

 

 

V SKYRIUS

PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

16 . Programa rengiama 2023 metams, jos įgyvendinimo laikotarpis yra 2023 metai – nuo Jonavos rajono savivaldybės programos patvirtinimo Jonavos rajono savivaldybės taryboje dienos iki 2023 m. gruodžio 31 d.

17.  Programos priemonės:

17.1. laikino pobūdžio darbai;

17.2. užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims.

18. Programos 17.1 papunkčio priemonės vidutinė trukmė negali būti mažesnė kaip 2 mėnesiai ir didesnė kaip 6 mėnesiai, planuojama vieno asmens vidutinė laikinųjų darbų trukmė – 4 mėnesiai. Dalyvavimo Programoje trukmė skaičiuojama nuo darbo ieškančio asmens darbo sutartyje laikino pobūdžio darbams atlikti nurodytos pirmos darbo dienos ir baigiama jo atleidimo iš darbo dieną arba pasibaigus Programos trukmei. Numatoma, jog įgyvendinant šią Programos priemonę 2023 metais laikino pobūdžio darbus atliks ne mažiau kaip 32 darbo ieškantys asmenys.

19. Įgyvendinant Programos 17.1 papunkčio priemonę, organizuojami laikinieji darbai, teikiantys socialinę naudą vietos bendruomenei, prisidedantys prie infrastruktūros palaikymo ir plėtojimo:

19.1 . valstybinės reikšmės parkų, draustinių, istorijos, archeologijos ir kultūros objektų, gamtos ir kultūros paveldo objektų teritorijų šienavimo, vejos pjovimo, gėlynų sodinimo, ravėjimo, krūmų retinimo, medžių genėjimo, lapų ir kitų augalinių atliekų sutvarkymo, šiukšlių surinkimo ir kiti laikino pobūdžio su želdinių priežiūra susiję darbai;

19.2 . sniego kasimas, ledo nuvalymas nuo takų, smėlio barstymas, sniego šlavimas ir kiti laikino pobūdžio su sniego pašalinimu susiję darbai valstybinės reikšmės parkų, draustinių, istorijos, archeologijos ir kultūros objektų, gamtos ir kultūros paveldo objektų teritorijose;

19.3 . gatvių, kelių, pakelių, pėsčiųjų ir dviračių takų, istorijos ir kultūros paveldo, parkų, muziejų, kapinių, turizmo objektų, kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų bei kitų visuomeninės paskirties rajono teritorijų, esančių valstybinėje žemėje, aplinkos tvarkymo darbai;

19.4 . savivaldybei priskirtų patikėjimo teise valdyti kelio statinių ir kitų viešo naudojimo objektų smulkaus remonto ir teritorijų šienavimo, šiukšlių surinkimo po žiemos ir kiti laikino pobūdžio socialinę naudą vietos bendruomenei teikiantys darbai.

20. Įgyvendinat Programos 17.2 papunkčio priemonę, organizuojamas  Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, įtraukiant į programą ne mažiau kaip 80 asmenų. Numatomos priemonės:

20.1. lydimoji pagalba – pagalba, teikiama asmeniui, siekiant padėti jam gauti socialines, sveikatos, švietimo ar su įdarbinimu susijusias paslaugas, įskaitant ir palaikymą darbo vietoje, reikalingą siekiant padėti rasti būdų, kaip išspęsti darbe kylančias problemas;

20.2. socialinės paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“;

20.3. kitos paslaugos, palengvinančios asmens perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje.

 

 

 

VI SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

21. Įgyvendinant 2023 metų programos priemonę (laikino pobūdžio darbai) planuojama įdarbinti ne mažiau kaip 32 asmenis, o pagal programos priemonės, užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, planuojama suteikti paslaugų ne mažiau kaip 80 asmenų, siekiant palengvinti ilgą laiką nedirbusių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje. Šie asmenys turės galimybę užsidirbti lėšų pragyvenimui, atnaujinti darbinius įgūdžius ir įgyti motyvaciją tolimesnei darbo rinkai. Laukiama, kad programos dalyviai pasiliks dirbti nuolatinai ar terminuotai pas tuos pačius darbdavius ar įsidarbins kitose įmonėse.

22. Užimtumo didinimo Programos priemonės (laikino pobūdžio darbai) laikinųjų darbų vykdytojų atranka:

22.1. Jonavos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.jonava.lt skelbiama informacija apie galimybę dalyvauti Programos priemonėje.

22.2. Jonavos rajono savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) socialinės paramos skyrius Programą išsiunčia Užimtumo tarnybos Jonavos skyriui.

22.3. Savivaldybės administracijos direktorius patvirtina Programos įgyvendinimo darbdavių atrankos nuolat veikiančią 6 asmenų komisiją (toliau – Komisija), jos darbo reglamentą ir atrankos darbdaviams parinkti organizavimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas). Komisijos paskirtis – atrinkti darbdavius, paskirstyti lėšas ir teikti tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui darbdavių ir Programos priemonės lėšų paskirstymo projektą.

22.4.  Programos priemonės vykdytojai (toliau – darbdaviai), pageidaujantys dalyvauti Programos priemonėje, teikia Savivaldybės administracijai nustatytos formos paraiškas, pagal Apraše nurodytus reikalavimus.

22.5. Savivaldybės administracijos socialinės paramos skyrius patikrina paraiškas, kartu su paraiškomis pateiktus dokumentus, parengia suvestinę informaciją ir pateikia svarstyti komisijai.

22.6. Komisija įvertina paraiškas, paskirsto lėšas ir teikia tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui atrinktų darbdavių sąrašą bei Programos priemonės lėšų paskirstymą.

22.7. Jeigu paraiškų gaunama mažiau, nei skirta lėšų Programos priemonei įgyvendinti, interneto svetainėje www.jonava.lt skelbiama papildoma darbdavių atranka dalyvauti Programos priemonėje.

22.8. Vadovaudamasis Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, Savivaldybės administracijos socialinės paramos skyrius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įsakymo dėl finansuojamų Programos priemonės projektų sąrašo patvirtinimo išsiunčia darbdaviams pranešimus apie paraiškų vertinimą ir kvietimus pasirašyti sutartis. Su atrinktais darbdaviais Savivaldybės administracija sudaro dvišales laikino pobūdžio darbų įgyvendinimo ir finansavimo sutartis.

22.9. Savivaldybės administracijos socialinės paramos skyrius Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą darbdavių ir Programos priemonės lėšų paskirstymo sąrašą išsiunčia Užimtumo tarnybos Jonavos skyriui.

22.10. Užimtumo tarnybos Jonavos skyrius, asmenis, ieškančius darbo, užsiregistravusius Užimtumo tarnyboje, atitinkančius bent vieną tikslinę grupę, siunčia dalyvauti Programos priemonėje atsižvelgdamas į jų galimybes šiuos darbus dirbti (profesinį pasirengimą, sveikatos būklę, kelionės į darbą ir atgal trukmę ir kt.).

22.11. Darbdaviai, įgyvendinantys Programos priemonę, norintys gauti bei pateikti informaciją apie Programose dalyvaujančius asmenis, turi registruotis Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdomoje informacinėje sistemoje kaip elektroninių paslaugų vartotojai ir susikurti vartotojų paskyras. Institucijos ar įstaigos vadovaudamosi Užimtumo įstatymo 22 straipsnio 9 dalies 3 punktu, 24 straipsnio 4 dalies 5 ir 6 punktais, gavusios Užimtumo tarnybos suformuotą pasiūlymą asmeniui dalyvauti Programoje, per 3 darbo dienas vartotojo paskyroje elektroniniu būdu pateikia informaciją apie sprendimą dėl asmens dalyvavimo Programoje ir informuoja Užimtumo tarnybą apie asmenis (bedarbius), kurie be svarbių priežasčių atsisako arba neatvyksta dalyvauti Programose.

23. Programos 17.2 papunkčio priemonę „Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims“ vykdo Jonavos rajono socialinių paslaugų centras. Įgyvendinant Programos 17.2 papunkčio priemonę, Jonavos rajono socialinių paslaugų centro direktoriaus patvirtintu tvarkos aprašu, nustatomi šie etapai:

23.1. Nedirbančių asmenų atvejo vadybininko ir Atvejo komandos veiksmai parenkant Tikslinėms grupėms skirtas Paslaugas ir Priemones:

23.1.1. Nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, gavęs asmens sutikimą (1priedas),  atlieka asmens poreikių, galimybių įvertinimą pagal:

23.1.1.1. užimtumo tarnybos informaciją apie asmens darbo paiešką, teiktas ir teikiamas paslaugas, taikytas ir taikomas priemones, bei kitą darbo ieškančio asmens kortelėje esančią informaciją;

23.1.1.2. savivaldybės informaciją apie asmeniui teiktą piniginę socialinę paramą ir socialines paslaugas;

23.1.1.3. informaciją apie asmens dalyvavimą NVO vykdytuose projektuose, skirtuose socialinę atskirtį patiriantiems nedirbantiems asmenims;

23.1.1.4. kitų suinteresuotų institucijų (sveikatos priežiūros, policijos ir pan.) pateiktą informaciją, susijusią su galimybėmis ir kliūtimis asmeniui integruotis į darbo rinką.

23.1.2. Atvejo komandos darbo organizavimas:

23.1.2.1. nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, atlikęs asmens poreikių ir galimybių įvertinimą, užpildo asmens poreikių ir galimybių vertinimo anketą (2 priedas), organizuoja atvejo komandos susitikimą, kuriame apibūdina asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, asmens poreikių ir galimybių įvertinimą);

23.1.2.2. atvejo komanda, išanalizavusi asmens situaciją, pateikia nedirbančių asmenų atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl paslaugų parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo.

23.1.3. Susitarimo parengimas ir pasirašymas:

23.1.3.1. nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, bendradarbiaudamas su asmeniu parengia Susitarimą, kuriame nurodomi jo ir asmens teisė bei pareigos, numatomos teikti paslaugos, jų apimtis, teikėjai, teikimo eiliškumas, tvarka;

23.1.3.2. susitarime numatomos paslaugos, kurios nurodytos 20 punkte.

23.1.4. Susitarimo įgyvendinimas:

23.1.4.1. susitarimo įgyvendinimą koordinuoja, su jo įgyvendinimu, asmens pasiektais rezultatais dalyvaujant užimtumo didinimo programoje susijusią informaciją renka ir atvejo komandai teikia, taip pat Susitarimo pakeitimo ir nutraukimo projektus rengia nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas;

23.1.4.2. pasirašius Susitarimą nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, iki pradedant teikti paslaugas, suorganizuoja asmens susitikimą (-us) su vykdant Susitarimą numatytų teikti Paslaugų teikėjais;

23.1.4.3. nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, nustatęs ir (ar) gavęs informaciją, kad Susitarimas nevykdomas jame nustatyta tvarka ir (ar) kad asmuo yra nepasirengęs darbo rinkai, teikia siūlymą atvejo komandai dėl Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo.

23.1.5. Sprendimas dėl pasirengimo darbo rinkai:

23.1.5.1. nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas pateikia atvejo komandai informaciją apie Susitarimo įgyvendinimą ir asmens pasiektus rezultatus, dalyvaujant užimtumo didinimo programoje;

23.1.5.2. atvejo komanda, gavusi ir įvertinusi šios programos 23.1.5.1 papunktyje nurodytą informaciją, priima sprendimus dėl asmens pasirengimo darbo rinkai ir Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo;

23.1.5.3. atvejo komandai nusprendus, kad asmeniui reikia palaikymo darbo vietoje, pakeičiamas Susitarimas ir jame numatoma lydimoji pagalba ir (ar) kitos paslaugos po įsidarbinimo;

23.1.5.4. atvejo komandai nusprendus, kad asmuo yra nepasirengęs darbo rinkai, įvertinamos Susitarimo nevykdymo priežastys, poreikis ir galimybė keisti pagal Susitarimą teikiamas paslaugas, jų apimtį, teikimo eiliškumą, galimos neigiamos pasekmės nutraukus Susitarimą ir priimamas sprendimas dėl Susitarimo pakeitimo ar nutraukimo.

23.2. Vykdydama Programos priemonę „Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims“, Jonavos rajono socialinių paslaugų centras:

23.2.1 bendradarbiauja su Užimtumo tarnyba, Savivaldybės administracijos socialinės paramos skyriumi, sveikatos priežiūros, teisėsaugos ir kitomis įstaigomis bei savivaldybėje veikiančiomis nevyriausybinėmis organizacijomis;

23.2.2 paskiria nedirbančių asmenų atvejo vadybininką;

23.2.3 sudaro atvejo komandą, kurią sudaro Socialinių paslaugų centro, Savivaldybės administracijos, Užimtumo tarnybos darbuotojai, sveikatos priežiūros, policijos ar probacijos tarnybos atstovai, priklausomybių mažinimo konsultantai, psichologai, socialiniai darbuotojai, reabilitacijos centrų atstovai, specializuotos pagalbos atstovai, seniūnai, NVO atstovai, esant poreikiui darbdavių ir kitų suinteresuotų institucijų ar organizacijų atstovai;

23.3. Programos 17.2 papunkčio priemonės įgyvendinimo terminai nustatomi Jonavos rajono socialinių paslaugų centro direktoriaus patvirtintame tvarkos apraše.

24. Programos įgyvendinimo metu labiausiai socialiai pažeidžiami asmenys bus laikinai įdarbinti, atkurs darbo įgūdžius ir užsidirbs pragyvenimui būtinų lėšų, sumažės socialinių pašalpų gavėjų skaičius.

25. Įgyvendinus Programą padidės galimybė Programoje dalyvavusiems asmenims lengviau įsidarbinti, savarankiškai ugdyti ir atnaujinti darbinius įgūdžius, mažinti socialinę atskirtį.

 

VII SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

26. Programos priežiūros tikslas – sudaryti prielaidas efektyviai įgyvendinti Programos tikslus ir uždavinius. Programos priežiūra bus vykdoma atliekant Programos įgyvendinimo ir bedarbių atitikimo nustatytiems kriterijams bei jų siuntimo dalyvauti Programoje, lėšų panaudojimo stebėseną, sutartinių įsipareigojimų vykdymo bei efektyvumo analizes.

27. Nuolatinę Programos įgyvendinimo stebėseną, pažangos vertinimą, priežiūrą ir tikslinimą vykdo Savivaldybės administracijos socialinės paramos skyrius, Užimtumo tarnyba.

28. Programoje dalyvaujantys darbdaviai teikia Savivaldybės administracijai ir Užimtumo tarnybai informaciją apie priemonės įgyvendinimą.

29. Savivaldybės administracija teikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ketvirtines ataskaitas apie Programos priemonių vykdymą ir rodiklių pokyčius.

 

VIII SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS VIEŠINIMAS

 

30. Programa bei jos rezultatai bus skelbiami Jonavos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.jonava.lt bei Užimtumo tarnybos Jonavos skyriaus interneto svetainės atviro informavimo zonose.

 

 


 


J

Jonavos rajono savivaldybės užimtumo didinimo 2023 metų programos

1 priedas

 

 

________________________________

(Vardas, pavardė)

_________________________________

(Asmens kodas)

_________________________________ _

(Adresas)

__________________________________

(Telefonas, el. paštas)

 

Jonavos rajono

Socialinių paslaugų centrui

 

 

SUTIKIMAS

2023-   -

Jonava

 

Sutinku, kad siekiant nustatyti mano tinkamumą dalyvauti Užimtumo didinimo programoje, apie mane būtų renkami duomenys iš valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų bei kitų šiems subjektams prieinamų oficialių informacijos šaltinių.

Esu informuotas (-ta), kad:

1. Šiame sutikime nurodyti mano asmens duomenys bus tvarkomi šio sutikimo nagrinėjimo tikslais.

2. Mano duomenys bus saugomi Jonavos rajono socialinių paslaugų centre teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimo terminus, nustatyta tvarka ir juos bus galima teikti tretiesiems asmenims, kurie turi teisę juos gauti teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Turiu teisę kreiptis su prašymu taisyti mano asmens duomenis, apriboti jų tvarkymą, juos ištrinti.

 

 

 

 

________________

(Parašas)

________________________________________________

(Vardas, pavardė)

 

 

___________________

 

 

 


 

 

Jonavos rajono savivaldybės užimtumo didinimo 2023 metų programos

2 priedas

 

ASMENS POREIKIŲ IR GALIMYBIŲ VERTINIMO ANKETA

 

Informacija apie asmenį, dalyvaujantį Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems Jonavos rajono gyventojams modelyje:

 

I dalis

UŽIMTUMO TARNYBOS INFORMACIJA

Vardas ir pavardė

 

Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas

 

Tel. nr.

 

El. paštas

 

Gimimo metai

 

              1. Asmuo atitinka šiuos Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir piniginę socialinę paramą gaunantiems Jonavos rajono gyventojams modelio kriterijus:

Eil. Nr.

Kriterijai

Atitinka

1.

Asmuo nedirba daugiau nei 12 mėnesių

 

2.

Asmuo priklauso bent vienai grupei asmenų:

 

2.1.

rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai

 

2.2.

nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra

 

2.3.

grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą

ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų

 

2.4.

priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo

 

 

 

2.5.

prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo

 

2.6.

grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimos nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos

 

2.7.

turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga

 

2.8.

vyresni kaip 40 metų

 

 

2. Asmens išsilavinimas

Pradinis

Profesinis

x Pagrindinis

Aukštasis neuniversitetinis

Vidurinis

Aukštasis universitetinis

 

3.Turima kvalifikacija, darbo patirtis, bendrieji ir specifiniai darbiniai gebėjimai

Nekvalifikuotas

 

4. Kiek laiko asmuo nedirba nuo paskutinės darbo sutarties nutraukimo?

11 metų 6 mėnesiai

 

5. Pagrindinės nedarbo priežastys

x Neturi darbinės patirties

Netenkina siūlomas atlyginimas

x Neturi reikiamos kvalifikacijos

Pageidauja dirbti pagal savo specialybę

x Neturi reikiamo išsilavinimo

Mažamečių vaikų priežiūra

Sunkus susisiekimas

Nepasitikėjimas savimi

x Sveikata, neįgalumas

x Priklausomybė (alkoholis, narkotikai)

Prižiūri sergantį ar neįgalų šeimos asmenį

Kitos priežastys (nurodyti)

6. Informacija apie asmenį:

teiktos paslaugos (kiekis ir jų rezultatai)

 

taikytos priemonės

 

kita informacija

 

 

II dalis

SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS INFORMACIJA

 

Asmuo atitinka šiuos Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir piniginę socialinę paramą gaunantiems Jonavos rajono gyventojams modelio kriterijus:

Eil. Nr.

Kriterijai

Atitinka

1.

Asmuo yra piniginės socialinės paramos gavėjas ar gauna darbo paieškos išmoką pagal Lietuvos Respublikos Užimtumo įstatymo 481 straipsnį

 

2.

Asmuo patiriantis socialinę riziką

 

 

Teikta (teikiama) piniginė socialinė parama

 

Teiktos (teikiamos) socialinės paslaugas

 

 

III dalis

ATVEJO VADYBININKO INFORMACIJA

 

1. Asmens socialinis savarankiškumas (įgūdžiai, gebėjimai, bendravimas)

Eil.

nr.

Ar asmuo:

Taip

Iš dalies

Ne

1.

geba atlikti asmeniniame ir visuomeniniame gyvenime reikalingas funkcijas

 

 

 

2.

neturi nuolatinės gyvenamos vietos

 

 

 

3.

patiria smurtą ar prievartą šeimoje

 

 

 

4.

vartoja alkoholį ar psichotropines medžiagas

 

 

 

5.

turi finansinių sunkumų (įsiskolinimai ir pan.)

 

 

 

6.

turi sveikatos sutrikimų

 

 

 

7.

Turi kitų socialinių problemų (nurodyti)

 

2. Asmuo motyvuotas spręsti savo problemas

£ Taip         

£ Iš dalies   

£ Ne

 

3. Asmens finansinė padėtis

£  Asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra mažesnės už 2 VPR

£  Asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 2 VPR, bet mažesnės už 3 VRP

£  Asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra didesnės už 3 VPR

 

4. Asmens pageidavimai darbui:

Kokį darbą galėtų/norėtų dirbti

 

Darbo laikas

   Visa darbo diena (8 val.)

   Nepilna darbo diena

    Darbas vakarais

   Darbas rytais

    □ Darbas savaitgaliais

 

Darbo grafikas

   Įprasta darbo savaitė

   Darbas pamainomis

   Kintamas

Pageidaujamas darbo užmokestis

 

 

11. Atvejo vadybininko išvados:

 

 

 

 

 

Atvejo vadybininkas                      ________________           __________________________

       (Parašas)                                                               (Vardas ir pavardė)

 

Patvirtinu:

___________________________________________________________________________

(Asmens vardas, pavardė, parašas)*

* Esu informuotas, kad šioje anketoje nurodyti mano asmens duomenys (įskaitant ir ypatingus asmens duomenis) bus tvarkomi Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems Jonavos rajono gyventojams modelio vykdymo tikslais. Patvirtinu, kad visa mano pateikta informacija anketoje yra tiksli ir teisinga.


 

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBAI

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

(prie sprendimo projekto)

 

DĖL JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2023 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2023 m. balandžio  d.

 

1.      Sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai, kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai.

Jonavos rajono savivaldybės tarybos sprendimo „Dėl Jonavos rajono savivaldybės užimtumo didinimo 2023 metų programos“ projekto priemone, laikino pobūdžio darbai, siekiama organizuojant laikino pobūdžio darbus, suteikti galimybę bedarbiams ir nedarbingiems asmenims, įsiregistravusiems Užimtumo tarnybos Jonavos skyriuje, laikinai įsidarbinti ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, skatinti darbinę motyvaciją, mažinti jų socialinę atskirtį ir siekti visiško Jonavos rajono gyventojų užimtumo. Įgyvendinant programos priemonę, užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, suteikiamos atitinkamos paslaugos ir aktyvios darbo rinkos politikos priemonės, padėsiančios integruotis į darbo rinką.

2.      Teisinis reglamentavimas, kuriuo vadovaujantis parengtas sprendimo projektas. Keičiami/naikinami teisės aktai priimant sprendimą.

Šis sprendimo projektas parengtas ir vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies ir užimtumo didinimo programų rengimo ir finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1 – 257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Priimant sprendimą keičiamų/naikinamų teisės aktų nėra.

3.      Laukiami sprendimo priėmimo rezultatai.

Priėmus sprendimą numatoma labiausiai socialiai pažeidžiamus asmenis įdarbinti, atnaujinti jų darbo įgūdžius bei sudaryti galimybę užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų. Laukiama, kad programos dalyviai pasiliks dirbti nuolatinai ar terminuotai pas tuos pačius darbdavius ar įsidarbins kitose įmonėse. Viešųjų darbų pagalba bus atlikti laikino pobūdžio darbai, teikiantys socialinę naudą vietos bendruomenei, prisidedantys prie infrastruktūros palaikymo ir plėtojimo. Tikimasi, kad ne mažiau kaip 13 procentų programos dalyvių, dalyvavusių priemonėje, užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, įsidarbins, užsitikrinant tvarų užimtumą.

4.      Lėšų poreikis ir šaltiniai reikalingi sprendimo priėmimui.

Sprendimo priėmimui reikalingos lėšos finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų, kurios Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu tvirtinamos savivaldybių biudžetams ir paskirstomos savivaldybių administracijoms savivaldybių patvirtintoms programoms įgyvendinti. Programos lėšų suma 206100Eur. Planuojama, kad per 2023 metus pagal Programos priemonę, laikino pobūdžio darbai, būtų galima įdarbinti nemažiau kaip 32 asmenis, skirti 186100 Eur, iš jų 7200 Eur (4%) administravimo išlaidoms. Įgyvendinant Programos priemonę, užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimas nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, planuojama skirti 20000Eur nedirbančių asmenų atvejo vadybininko darbo užmokesčiui. Paslaugos būtų suteikiamos ne mažiau kaip 80 asmenų.

5.       Antikorupcinis vertinimas.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostatomis atliktas sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas.

PRIDEDAMA. Antikorupcinio vertinimo pažyma 4 lapai.

 

Jonavos rajono savivaldybės administracijos

socialinės paramos skyriaus vedėja                                                                         Daiva Ūselienė