Projektas Nr. 12TS-214

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBės gyventojų MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugsėjo 18 d. Nr. 1TS-

jonava

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 29, 30 punktais, 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 35 straipsnio 6, 9 dalimi ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Jonavos rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Jonavos rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Jonavos rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 25 d. sprendimo Nr. 1TS-202 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                       Mindaugas Sinkevičius

 

 

 

Daiva Ūselienė                                   Birutė Gailienė                                   Lineta Jakimavičienė

 

Justas Budriūnas                                Valda Koženiauskienė

 

 

Sveikatos, ekologijos ir socialinės apsaugos komitetas

Ekonomikos ir inovacijų komitetas

 

 

 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugsėjo 18 d.

sprendimu Nr. 1TS-

 

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBės gyventojų MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Jonavos rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymą, atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus, pagalbos pinigų dydžio nustatymą ir jų mokėjimą, finansinių galimybių vertinimą, pajamų ir turto apskaičiavimą, socialinių paslaugų teikėjų pasirinkimo tvarką Jonavos rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2. Šis Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir savivaldybės teritorijos gyventojams organizuoja Savivaldybės meras ir kurios finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų kaina viršija Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, šio dydžio ir socialinių paslaugų kainos skirtumas asmens (šeimos) pageidavimu mokamas paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio asmens) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3. Konkretus asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis nustatomas individualiai, atsižvelgiant į teikiamų asmeniui (šeimai) socialinių paslaugų rūšį ir asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas) ir kitais teisės aktais.

4. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška ir negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

5. Kai socialines paslaugas, išskyrus ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas, laikino atokvėpio paslaugą įstaigoje, teiksianti socialinių paslaugų įstaiga yra Savivaldybės biudžetinė įstaiga, socialines paslaugas gaunančio asmens (šeimos) ir socialines paslaugas teikiančios įstaigos tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su paslaugų teikimu, finansavimu, asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine asmens ar jo globėjo (rūpintojo, aprūpintojo), kito teisėto asmens atstovo (toliau – Asmuo) ir socialines paslaugas teikiančios įstaigos sutartimi.

6. Savivaldybės administracijos, socialinės globos įstaigos teiksiančios ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas ar laikino atokvėpio paslaugą įstaigoje ir Asmens tarpusavio teisės ir pareigos susijusios su paslaugų teikimu, finansavimu, asmens mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine Savivaldybės administracijos, Asmens, rentos mokėtojo ir socialinės globos įstaigos sutartimi.

7. Kai akredituotas socialines paslaugas, akredituotą laikino atokvėpio paslaugą teiks fizinis asmuo, tarpusavio teisės ir pareigos susijusios su socialinių paslaugų teikimu, finansavimu, asmens mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine Savivaldybės administracijos, fizinio asmens, teikiančio socialines paslaugas, Asmens ir socialinių paslaugų įstaigos, organizuojančios ir koordinuojančios socialinės paslaugos teikimą, sutartimi.

8. Savivaldybės administracijos, socialinių paslaugų įstaigos, teiksiančios socialines paslaugas ir Asmens tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su paslaugų teikimu, finansavimu, asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine Savivaldybės administracijos, Asmens ir socialines paslaugas teikiančios įstaigos sutartimi, išskyrus Aprašo 5, 6 ir 7 punktuose nustatytais atvejais.

9. Jei pagal teisės aktus socialinė paslauga asmenims (šeimoms) teikiama nemokamai, Savivaldybės administracija sutartį sudaro su socialines paslaugas teikiančia įstaiga. Dėl bendrųjų, prevencinių socialinių paslaugų teikimo sutartis nesudaroma.

10. Mokėjimo už kartu teikiamas ne daugiau kaip 3 socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas ir (ar) asmeninę pagalbą, teikiamą pagal Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymą, dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

11. Jeigu asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą (toliau – Tikslinių kompensacijų įstatymas) gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už šio Aprašo 10 punkte nurodytas paslaugas dydis neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, kai asmuo gauna pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar pirmojo arba antrojo lygio slaugos išlaidų tikslinę kompensaciją, arba 60 procentų šios kompensacijos dydžio, kai asmuo gauna trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar pirmojo arba antrojo lygio priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją.

12. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už transporto organizavimo ir (ar) socialinę priežiūrą dalį, asmens mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) negali likti mažesnės kaip 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžiai, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės kaip 0,8 VRP dydžio.

13. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

14. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimynų įstatyme, Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

SOCIALINES PASLAUGAS TEIKIANČIOS ĮSTAIGOS PASIRINKIMO TVARKA

 

15. Akredituotas socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugas teikiančias įstaigas ar fizinius asmenis, socialinės globos įstaigas turi teisę pasirinkti pats Asmuo, pateikdamas Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus socialinių paslaugų poskyriui (toliau – Poskyris) užpildytą Prašymo-paraiškos gauti socialines paslaugas SP-8 formą (toliau – Prašymas), Prašyme nurodydamas pageidaujamą socialinių paslaugų teikėją (juridinio asmens pavadinimą arba fizinio asmens vardą ir pavardę).

16. Kai Prašyme nenurodomas pageidaujamas socialinių paslaugų teikėjas, Prašymą priimantis ir (ar) poreikį nustatantis socialinis darbuotojas, pildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, supažindina Asmenį su socialines paslaugas teikiančiomis įstaigomis, socialinės globos įstaigomis ir (ar) fiziniais asmenimis (toliau kartu – socialinių paslaugų teikėjai) ir atsižvelgdamas į socialinio darbuotojo rekomendacijas Asmuo pasirenka socialinių paslaugų teikėją.

17. Kai asmuo dėl ligos nuomonės pateikti negali, o globėjo (rūpintojo, aprūpintojo), kito teisėto asmens atstovo pageidavimų negaunama, socialinių paslaugų teikėjas yra parenkamas, atsižvelgiant į nustatytą socialinių paslaugų poreikį, socialinio darbuotojo.

18. Kai Asmuo pageidauja, kad socialines paslaugas teiktų Savivaldybės biudžetinė įstaiga, teikianti socialines paslaugas, Asmuo Prašymą dėl socialinių paslaugų, išskyrus ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas, laikino atokvėpio paslaugą įstaigoje, pateikia Savivaldybės biudžetinei įstaigai.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PREVENCINES IR BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

19. Prevencinės ir bendrosios socialinės paslaugos, išskyrus transporto organizavimo, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų Savivaldybės biudžetui arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.

20. Transporto organizavimo paslauga asmenims, kurių pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) per mėnesį yra:

20.1. mažesnės kaip 2,5 VRP dydžiai, teikiama nemokamai;

20.2. 2,5 VRP dydžiai arba didesnės kaip 2,5 VRP dydžiai, asmuo moka 100 procentų paslaugos kainos, asmuo su negalia ir socialinę riziką patiriantis asmuo moka 50 procentų paslaugos kainos.

21. Esant krizinei situacijai, pateikus socialinio darbuotojo rekomendaciją transporto organizavimo paslauga gali būti teikiama nemokamai.

22. Transporto paslaugų skyrimas ir teikimas organizuojamas Savivaldybės biudžetinės įstaigos, teikiančios socialines paslaugas vadovo nustatyta tvarka.

23. Maitinimo organizavimo paslauga Savivaldybėje neteikiama.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

24. Socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugos, vaikų dienos socialinė priežiūra, socialinė priežiūra šeimoms, psichosocialinė pagalba (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu), pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, socialinių dirbtuvių paslaugos, intensyvi krizių įveikimo pagalba (jeigu neteikiamas laikinas apgyvendinimas), palydėjimo paslauga jaunuoliams (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste), psichologinė ir socialinė reabilitacija vaikams bendruomenėje, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.

25. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, išskyrus 24 punkte nurodytas paslaugas, dydis asmeniui (šeimai) nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

26. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, dydis:

26.1. neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta pirmojo ar antrojo lygio slaugos išlaidų tikslinė kompensacija;

26.2. neturi viršyti 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta pirmojo ar antrojo lygio priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija.

27. Asmens, kuris pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą negauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, kurio mėnesio pajamos yra:

27.1. didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų;

27.2. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;

27.3. 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų.

28. Šeimos, kurios mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) yra:

28.1. didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 5 procentų šeimos pajamų;

28.2. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 10 procentų šeimos pajamų;

28.3. 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 15 procentų šeimos pajamų.

29. Kitais atvejais, nei numatyta Aprašo 27 ir 28 punktuose, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamas socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

30. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam asmeniui) yra mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus socialinę riziką patiriančius suaugusius asmenis, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančius socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančius socialinę priežiūrą, ir asmenis, gaunančius individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą.

31. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, teikiamas trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, ne visą dieną ar trumpiau nei nustatyta maksimali galima socialinės priežiūros paslaugų teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamų socialinės priežiūros paslaugų trukmei.

 

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

32. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

33. Socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

34. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui:

34.1. neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta pirmojo ar antrojo lygio slaugos išlaidų tikslinė kompensacija;

34.2. neturi viršyti 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta pirmojo ar antrojo lygio priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija.

35. Asmens, kuris pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą negauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, ir kurio mėnesio pajamos yra:

35.1. mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;

35.2. 2 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų.

36. Kitais atvejais, nei numatyta Aprašo 35 punkte, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų jo pajamų.

37. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, atsižvelgiant į maksimalią asmeniui taikomą dienos socialinės globos asmens namuose trukmę.

38. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje dydis asmeniui nustatomas proporcingai jam teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Jei asmuo, gaunantis dienos socialinę globą dienos socialinės globos centre, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai tiek, kiek sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

39. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

40. Mokėjimo už asmeniui teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų jo pajamų.

41. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama trumpalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

42. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

43. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

44. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos į stacionarias sveikatos priežiūros įstaigas, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką, kai asmuo išvykęs, nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo išvykimo paros, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

45. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir į asmens turtą.

46. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., ir jo turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą.

47. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

48. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už šiam asmeniui teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo jo turto vertės, viršijančios šį normatyvą.

49. Mokėjimo už vaikui su negalia teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas neatsižvelgiant į jo turtą ir neturi viršyti 80 procentų jo pajamų. Jeigu vaikas su negalia pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

50. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

51. Asmeniui, laikinai Socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo paros, kai asmuo išvykęs, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo asmens išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai asmuo išvyksta trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas. Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

 

VIII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ

 

52. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis, nustatomas atsižvelgiant į individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui.

53. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis:

53.1. neturi viršyti 40 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar slaugos išlaidų tikslinės kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta pirmojo ar antrojo lygio slaugos išlaidų tikslinė kompensacija, dydžio;

53.2. neturi viršyti 60 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirta pirmojo ar antrojo lygio priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija, dydžio.

54. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą, teikiamą trumpiau nei nustatyta maksimali galima laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos trukmei.

 

IX SKYRIUS

PAGALBOS PINIGŲ DYDŽIO NUSTATYMAS IR JŲ MOKĖJIMAS

 

55. Teisę gauti pagalbos pinigus turi globėjai (rūpintojai) nesusieti giminystės ryšiais su globojamu (rūpinamu) vaiku, šeimyna, budintys ir nuolatiniai globotojai per globos centrą, kurių globojamiems (rūpinamiems) vaikams laikinoji globa (rūpyba) nustatyta Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Kauno apskrities vaiko teisių apsaugos skyriaus Jonavos rajone teikimu (nurodymu) Jonavos rajono savivaldybės mero potvarkiu, o nuolatinė globa (rūpyba) – teismo sprendimu (nutartimi).

56. Pagalbos pinigų dydis vaiko globėjui (rūpintojui) už nesusietą giminystės ryšiais globojamą (rūpinamą) vaiką, kuriam globa (rūpyba) nustatyta šeimoje, šeimynos vykdomai vaiko globai (rūpybai) užtikrinti už vaiką, kuriam globa (rūpyba) nustatyta šeimynoje, globos centrui, įgyvendinančiam vaiko globėjo (rūpintojo) teises ir pareigas, už vaiką, ‒ 4 BSI dydžio piniginė išmoka per mėnesį. Pagalbos pinigai mokami iš Savivaldybės biudžeto lėšų nuo globos (rūpybos) nustatymo dienos, iki pasibaigs laikinai ar nuolatinai vaikui nustatyta globa.

57. Pasibaigus vaiko globai (rūpybai) dėl pilnametystės, jeigu asmuo ir toliau yra prižiūrimas globėjo (rūpintojo) nesusieto giminystės ryšiais su globojamu (rūpinamu) vaiku, šeimynos, budinčio ar nuolatinio globotojo ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą, pagal formaliojo profesinio mokymo programą ar studijuoja aukštojoje mokykloje pagal nuolatinės studijų formos programą, šio asmens mokymosi laikotarpiu globėjui (rūpintojui) nesusietiems giminystės ryšiais su globojamu (rūpinamu) vaiku, šeimynai, budinčiam ir nuolatiniam globotojui per globos centrą mokami pagalbos pinigai – 4 BSI dydžio piniginė išmoka per mėnesį, bet ne ilgiau, iki asmeniui sukaks 24 metai.

58. Pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas, jeigu atsiranda nors viena iš nurodytų aplinkybių:

58.1. globojamas (rūpinamas) vaikas suimtas, atlieka su laisvės atėmimu susijusią bausmę, jam paskirtos priverčiamosios stacionarinio stebėjimo specializuotose psichikos sveikatos priežiūros įstaigose medicinos priemonės, paskelbta jo paieška, jis teismo pripažintas nežinia kur esančiu, ‒  nuo suėmimo, teismo apkaltinamojo nuosprendžio įsigaliojimo, pradėto priverstinio gydymo, vaiko (asmens) paieškos paskelbimo dienos;

58.2. gavus iš globos centro informaciją, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį ir neužtikrinama globotinio (rūpintinio) vaiko gerovė – nuo dokumentų ar duomenų, patvirtinančių nurodytas aplinkybes, gavimo dienos;

58.3. panaikinus globą (rūpybą) – nuo Savivaldybės mero potvarkyje nurodytos datos arba teismo nutarties įsiteisėjimo dienos ar teismo nutartyje nurodytos datos;

58.4. globotinis (rūpintinis) apgyvendintas valstybės ar savivaldybės finansuojamoje įstaigoje, socializacijos centre, mokyklos bendrabutyje ir jeigu jam yra teikiamas išlaikymas (nemokamai gauna nakvynę ir maistą);

58.5. globotinis (rūpintinis) įvaikintas – nuo teismo sprendimo įvaikinti įsiteisėjimo dienos arba teismo sprendime nurodytos datos;

58.6. globotinis (rūpintinis) mirė, pripažintas nežinia kur esančiu arba paskelbtas mirusiu – nuo mirties datos arba nuo teismo sprendime pripažinti vaiką (asmenį) nežinia kur esančiu arba paskelbti jį mirusiu nurodytos datos;

58.7. pasibaigus vaiko globai (rūpybai);

58.8. jei pagalbos pinigai mokami kitoje savivaldybėje.

59. Jeigu vaiko globėjas (rūpintojas) per mėnesį nepraneša apie atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos pagalbos pinigų mokėjimui, ir dėl to susidaro permoka, permokėta suma vaiko globėjo (rūpintojo), gali būti grąžinama visa ar dalimis, arba išskaičiuojama iš vaiko globėjui (rūpintojui) pagal šį Aprašą priklausančių pagalbos pinigų po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra vaiko globėjo (rūpintojo) raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą. Neteisėtai gauti pagalbos pinigai (rūpintojui) nesutikus jų grąžinti, išieškomi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Pagalbos pinigai asmeniui (šeimai) vietoj socialinių paslaugų neskiriami.

 

X SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

61. Asmens (šeimos) pageidaujančio (-ios) gauti socialines paslaugas finansines galimybes vadovaujantis Įstatymu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir šiuo Aprašu vertina Poskyris ar Savivaldybės biudžetinė įstaiga šio Aprašo 13 ir 16 punktuose nustatyta tvarka priėmusi Prašymą.

62. Asmens (šeimos) finansinės galimybės negali turėti įtakos jo (jos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis jam (jai) nustatytas.

63. Asmuo, pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) turi pateikti informaciją apie turimas pajamas, nurodytas Įstatymo 39 straipsnyje (pajamų sumas), o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir apie turtą, nurodytą Įstatymo 40 straipsnyje (turto vertę).

64. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) pateikė neteisingus duomenis apie asmens (šeimos) turimas pajamas ir asmens turtą, Savivaldybės administracija gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir (ar) patikrinti šiuos duomenis registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose.

65. Asmens (šeimos), kuriam (-iai) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms (jų rūšiai, dydžiui ir kt.) ir (ar) turtui (jį ar jo dalį pardavus, padovanojus, įsigijus turtą ir kt.), asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos iš naujo.

66. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimą, bet ne vėliau kaip likus 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.

67. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Savivaldybės administracija turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam (jai) skiriamos socialinės paslaugos.

68. Jei asmens finansinių galimybių vertinimas apima ir jo turto vertinimą ir jei šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui skaičiuojamas ir už socialines paslaugas, suteiktas iki turto vertinimo dienos.

69. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, jei asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

70. Lietuvos Respublikos juridiniai ir fiziniai asmenys pageidaujančių gauti socialines paslaugas asmenų (jų suaugusių šeimos narių) ar jų globėjų (rūpintojų, aprūpintojų) arba socialines paslaugas organizuojančių ar teikiančių institucijų ar įstaigų prašymu (nurodomas fizinio asmens vardas, pavardė, ryšys su asmeniu, dėl kurio kreipiamasi, ar juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašymas pateikti duomenis apie asmens gaunamas pajamas (pajamų sumos) ir (ar) turtą (turto vertė), prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas) per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos parengia ir išduoda pažymas apie asmens (šeimos) gaunamas pajamas ir (ar) turtą.

71. Valstybės ir savivaldybių įmonės, įstaigos ir organizacijos savivaldybės administracijos prašymu (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas ir duomenų apimtis) turi parengti ir pateikti jai informaciją, susijusią su asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimu.

72. Savivaldybės administracija, Savivaldybės biudžetinės įstaigos ir įstaigos teikiančios socialines paslaugas, užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą.

73. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) pagal Aprašo 5-8 punktuose nurodytose sutartyse nurodytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir (ar) turto pokyčių dienos praneša Poskyriui ar įstaigai teikiančiai socialines paslaugas, apie asmens (šeimos) pajamų, išskyrus Įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 5–9, 13, 15, 17–19 punktuose nurodytas pajamas, asmens turto pokyčius po ankstesnio (paskutinio) vertinimo.

74. Poskyris ar Savivaldybės biudžetinė įstaiga, gavusi informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-čios) socialines paslaugas, ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamų pokyčius, jo (jos) finansines galimybes iš naujo įvertina, likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo pajamų pokyčio dienos.

75. Poskyris, gavęs informaciją apie asmens, gaunančio ilgalaikę socialinę globą, ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina, likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo turto pokyčio dienos.

76. Poskyris, turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-čios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančio socialinių paslaugų teikėjo iniciatyva.

 

XI SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

77. Asmens (šeimos) gaunamos pajamos, nustatant asmens finansines galimybes, įskaitomos vadovaujantis Įstatymo 39 straipsniu.

78. Asmens (šeimos) pajamos yra skaičiuojamos vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo IX skyriumi.

 

XII SKYRIUS

ASMENS TURTO VERTINIMAS

 

79. Nustatant asmens finansines galimybes (jei asmeniui skiriama ar pradėta teikti ilgalaikė socialinė globa po 2007 m. sausio 1 d.), įskaitomas asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl įvykusių turto pokyčių po ankstesnio (paskutinio) vertinimo) turėtas Įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas.

80. Asmens turtas skaičiuojamas ir vertinamas vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo X skyriumi.

 

XIII SKYRIUS

ATLEIDIMAS NUO MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS AR JO SUMAŽINIMAS

 

81. Asmuo gali būti atleidžiamas nuo mokėjimo arba jam gali būti sumažinamas mokėjimas už socialines paslaugas.

82. Asmuo (šeima) nuo mokėjimo už socialines paslaugas atleidžiamas (-a):

82.1. 7 pirmas kalendorines dienas krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei – už socialinės priežiūros paslaugas;

82.2. 30 kalendorinių dienų krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei – už trumpalaikę socialinę globą;

82.3. 6 mėnesiams stichinės nelaimės (gaisras, gamtos jėgos – potvynis, audra ir pan.) atveju nukentėjus gyvenamajam būstui – už socialines paslaugas (išskyrus trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugas).

83. Asmeniui, kuriam būtina ilgalaikės socialinės globos paslauga, o jo turtas viršija turto vertės normatyvą ir neužtenka jo gaunamų pajamų susimokėti už ilgalaikės socialinės globos paslaugas, mokėjimas apskaičiuotas nuo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą, gali būti sumažinamas šiais atvejais:

83.1. kai asmuo pats nesugeba pasirūpinti turimo turto pardavimu, nėra giminaičių ar kitų suinteresuotų asmenų, kurie galėtų rūpintis asmens turimu turtu (statiniais, žeme ir kt.);

83.2. kai turtas yra nelikvidus (statiniai apgriuvę, labai blogos būklės, žemė toli nuo socialinės infrastruktūros ir kt.).

84. Šio Aprašo 83 punkte numatytais atvejais, laikotarpio terminas nustatomas atsižvelgiant į terminą, per kurį gali būti parduotas, išnuomotas, padovanotas turimas turtas ar turimo turto dalis.

85. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių, globėjas, rūpintojas, kitas teisėtas atstovas), pageidaujantis būti atleistas nuo mokėjimo už gaunamas socialines paslaugas šio Aprašo 82.3 papunktyje nustatytu atveju ar šio Aprašo 83 punkte nustatytais atvejais dėl mokėjimo sumažinimo, pateikia laisvos formos prašymą ir aplinkybes pagrindžiančius dokumentus Poskyriui, Savivaldybės biudžetinei įstaigai ar socialines paslaugas teikiančiai įstaigai.

86. Socialinis darbuotojas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, ar socialinių paslaugų įstaigos, kuri teikia asmeniui (šeimai) socialines paslaugas socialinis darbuotojas, įvertina asmens situaciją ir Poskyriui pateikia rekomendaciją dėl asmens (šeimos) atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas ar mokėjimo sumažinimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas dalies, apskaičiuotos nuo turimo turto vertės, viršijančios nustatytą turto vertės normatyvą šio Aprašo 82 ir 83 punktuose nustatytais atvejais. Sprendimas dėl atleidimo ar sumažinimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas priimamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

87. Kai socialines paslaugas teikia Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įstaigos socialinis darbuotojas įvertina asmens situaciją ir pateikia rekomendaciją šio Aprašo 82.1 ir 82.3 papunkčiuose nustatytais atvejais dėl asmens (šeimos) atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas Savivaldybės biudžetinės įstaigos vadovui, priėmusiam sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo. Sprendimas dėl asmens (šeimos) atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas priimamas Savivaldybės biudžetinės įstaigos vadovo įsakymu.

88. Asmenį atleidus nuo mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas (sumažinus mokėjimo dalį), socialinių paslaugų teikimo išlaidos yra dengiamos savivaldybės biudžeto ar valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui lėšomis.

 

 

 

 

 

XIV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

89. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

90. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679 ir kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais.

91. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

92. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

93. Šio Aprašo įgyvendinimo kontrolę atlieka Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

94. Poskyrio, socialinių paslaugų įstaigų darbuotojai, vertinantys finansines galimybes, atsako už teisingą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio apskaičiavimą.

 

__________________________

 

 

 

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

(prie rajono savivaldybės tarybos sprendimo)

 

DĖL JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBės gyventojų MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024-09-03

Jonava

 

1. Sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai, kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai.

Sprendimo tikslas – atsižvelgiant į pasikeitusius socialinių paslaugų mokėjimą reglamentuojančius teisės aktus, patvirtinti asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymą, atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus, pagalbos pinigų dydžio nustatymą ir jų mokėjimą, finansinių galimybių vertinimą, pajamų ir turto apskaičiavimą, socialinių paslaugų teikėjų pasirinkimo tvarką Jonavos rajono savivaldybėje.

2. Teisinis reglamentavimas, kuriuo vadovaujantis parengtas sprendimo projektas. Keičiami/naikinami teisės aktai priimant sprendimą.

Sprendimo projektas teikiamas Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 29, 30 punktais, 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 35 straipsnio 6, 9 dalimi ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Priėmus šį sprendimo projektą bus pripažintas netekęs galios Jonavos rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 25 d. sprendimo Nr. 1TS-202 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas Jonavos rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktas.

3. Laukiami sprendimo priėmimo rezultatai.

Priėmus sprendimą bus nustatyti asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai ir sąlygos, atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygos ir atvejai, pagalbos pinigų dydžio nustatymas ir jų mokėjimas, finansinių galimybių vertinimas, pajamų ir turto apskaičiavimas, socialinių paslaugų teikėjų pasirinkimo tvarka. Aprašas atitiks šiuo metu galiojančius nacionalinių teisės aktų reikalavimus.

Priėmus tarybos sprendimo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

4. Lėšų poreikis ir šaltiniai reikalingi sprendimo priėmimui.

Nereikia.

5. Antikorupcinis vertinimas.

Vadovaujantis LR korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostatomis atliktas sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas.

PRIDEDAMA. Antikorupcinio vertinimo pažyma, 5 lapai.

 

 

Socialinės paramos skyriaus vedėja                                                                         Daiva Ūselienė