Projektas

Nr. XIIIP-1250(3)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO

ĮSTATYMO NR. VIII-2032 2, 3, 6, 9 STRAIPSNIų IR 2 priedo PAKEITIMO

ĮSTATYMAS

 

2020 m.                              d. Nr.

Vilnius

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1. Papildyti 2 straipsnį nauja 3 dalimi:

3. Kelių rinkliava privalomoji įmoka, pagal transporto priemonės tipą ir išmetamųjų teršalų kiekio standartus „Euro“ mokama už ta priemone nuvažiuotą atstumą Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais.

2. Buvusias 2 straipsnio 3, 4, 5 dalis laikyti atitinkamai 4, 5, 6 dalimis.

 

2 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 3 straipsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) kelių rinkliava;“.

 

3 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

6 straipsnis. Kelių rinkliava

1. Transporto priemonių, nurodytų šio įstatymo 2 priede, valdytojai moka kelių rinkliavą už naudojimąsi Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais valstybinės reikšmės keliais. Už naudojimąsi vietinės reikšmės keliais kelių rinkliava nemokama.

2. Kelių rinkliavos dydžius, neviršydama šio įstatymo 2 priede nustatytų ribinių tarifų, kelių rinkliavos mokėjimo, administravimo ir priežiūros tvarką nustato Vyriausybė. Nustatyti kelių rinkliavos dydžiai turi būti proporcingi keliais nuvažiuotam atstumui.

3. Kelių rinkliava nemokama už naudojimąsi keliais važiuojant:

1) Vidaus reikalų ministerijos ir įstaigų prie šios ministerijos transporto priemonėmis ar jų junginiais, priskirtais kovinei, kovos-mokomajai, mokomajai, rikiuotės ir transportavimo grupėms;

2) savivaldybių priešgaisrinės tarnybos transporto priemonėmis ar jų junginiais;

3) specialiai neįgaliesiems vežti ir (ar) vairuoti pritaikytomis transporto priemonėmis ar jų junginiais;

4) sveikatos priežiūros įstaigų greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos automobiliais;

5) švietimo įstaigų ir (ar) savivaldybių institucijų kontroliuojamų įmonių specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais), taip  pat užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotomis specialiai mokiniams (vaikams) vežti pritaikytomis transporto priemonėmis (mokykliniais autobusais);

6) transporto priemonėmis ar jų junginiais, naudojamais valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti;

7) užsienio šalyse įregistruotomis transporto priemonėmis ar jų junginiais, kai jomis vykstama likviduoti stichinių nelaimių ar eismo įvykių padarinių, kai jomis vežamos labdaros ir humanitarinės pagalbos siuntos;

8) krašto apsaugos sistemos ir užsienio valstybių ginkluotojų pajėgų transporto priemonėmis ar jų junginiais;

9) vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutais (nurodytais leidimuose) važiuojančiomis keleivinėmis transporto priemonėmis ar jų junginiais.

4. Mažiausi kelių rinkliavos ribiniai tarifai taikomi:

1) žemės ūkio veiklos subjektams, kurie atitinka šias sąlygas:

a) verčiasi žemdirbyste;

b) jų metinės pajamos iš žemės ūkio veiklos sudaro daugiau kaip 50 procentų visų gautų pajamų;

c) kai gabena jiems priklausančius krovinius savo transporto priemonėmis ir turi važtaraštį, patvirtinantį, kad krovinio siuntėjas, gavėjas ir vežėjas sutampa;

2) tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais važiuojančioms keleivinėms transporto priemonėms ir (ar) jų junginiams.

 

4 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas

1.      Pakeisti 9 straipsnio 1 dalies 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

20) kelių rinkliavai, mokesčiams už Lietuvos Respublikoje įregistruotas krovinines transporto priemones, už naudojimąsi keliais važiuojant didžiagabaritėmis ir (ar) sunkiasvorėmis transporto priemonėmis, už eismo ribojimą administruoti ir jų surinkimo priežiūrai atlikti;“.

2.  Pakeisti 9 straipsnio 7 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4) tolimojo, vietinio (miesto) reguliaraus susisiekimo autobusų, dviračių,  autocisternų, kuriomis vežamas kuras, ir transporto priemonių, kuriomis gabenamas biokuras, į Kuršių neriją;

 

 

5 straipsnis. Įstatymo 2 priedo pakeitimas

Pakeisti Įstatymo 2 priedą ir jį išdėstyti taip:

 

Lietuvos Respublikos

kelių priežiūros ir

plėtros programos

finansavimo įstatymo

2 priedas

KELIŲ RINKLIAVOS RIBINIAI TARIFAI

 

Eil.

Nr.

Transporto priemonės tipas, kategorija, klasė ir grupė, emisijos klasė, didžiausioji leidžiamoji masė*

Ribiniai tarifai už nuvažiuotą kilometrą, eurais

1.

 

 

Autobusai

M2

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės

transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 5 t

0,035–0,07

M3

A

B

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8, bet ne daugiau kaip 22 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 5 t

0,035–0,07

M3

I–III

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neįskaitant vairuotojo

0,035–0,07

2.

 

 

Krovininės transporto priemonės

N1

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

iki 3,5 t (įskaitytinai)

0,035–0,07

N2

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai)

0,05–0,10

N3

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

nuo 12 t didžiausiosios leidžiamosios masės

0,08–0,16

* Didžiausioji leidžiamoji masė pagal Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymą.“

 

6 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus 4 straipsnio 2 dalį ir šio straipsnio 2 ir 3 dalis, įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

2. Iki 2022 m. gruodžio 31 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Kelių rinkliavos sistemos sukūrimo ir įdiegimo finansavimui užtikrinti valstybės įmonei Lietuvos automobilių kelių direkcijai Lietuvos Respublikos Vyriausybė skiria ne daugiau kaip 90 milijonų eurų iš Ateities ekonomikos DNR plano arba suteikia valstybės garantiją dėl ne didesnės negu 90 milijonų eurų paskolos.

4. Kelių rinkliavos sistemos metinės administravimo išlaidos neturi viršyti 10 procentų gautų metinių kelių rinkliavos pajamų.

5. Gautos lėšos iš kelių rinkliavos yra valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos pajamos. Šios lėšos naudojamos:

1) mokamų valstybinės reikšmės kelių priežiūrai ir plėtrai;

2) kelių rinkliavos sistemos administravimui ir plėtrai;

3) kelių rinkliavos sistemai sukurti ir įdiegti skirtai paskolai, jei bus suteikta valstybės garantija, grąžinti ir palūkanoms mokėti.

6. Iki šio įstatymo įsigaliojimo išduoti kelių naudotojo mokesčio sumokėjimą patvirtinantys dokumentai galioja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

Respublikos Prezidentas