Projektas

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

taryba

 

sprendimas

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 M. gegužės 26 D. SPRENDIMO NR. T-78 „DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ 2 PUNKTO PAKEITIMO

 

2014 m. balandžio 3 d.  Nr. T-

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Šiaulių apskrityje 2014 m. kovo 5 d. teikimą Nr. 3-11 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 26 d. sprendimo Nr. T-78“, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a

pakeisti Joniškio rajono savivaldybės peticijų komisijos nuostatus, patvirtintus Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 26 d. sprendimo Nr. T-78 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės peticijų komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ 2 punktu:

1. papildyti nauju 41 punktu ir jį išdėstyti taip:

41. Kreipimaisi, kurie Peticijų komisijos gali būti pripažinti peticijomis, pateikiami tiesiogiai, paštu ar elektroniniu būdu Joniškio rajono savivaldybės interneto svetainės www.joniskis.lt skyriuje „E. peticijos“. Kreipimasis, pateiktas elektroniniu būdu, privalo būti pasirašytas elektroniniu parašu. Prisijungimo prie elektroninės peticijų pateikimo sistemos ir peticijos pateikimo instrukcijos publikuojamos Joniškio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt skyriuje „E. peticijos“. Kreipimaisi, pateikti elektroniniu būdu, registruojami, jų pripažinimo peticija klausimas nagrinėjamas, peticija nagrinėjama bendra tvarka, nustatyta Lietuvos Respublikos peticijų įstatyme ir šiuose Nuostatuose“;

2. išdėstyti 5.1 punktą taip:

5.1.  sprendžia, ar kreipimosi reikalavimų ir pasiūlymų nagrinėjimas priklauso Joniškio rajono savivaldybės institucijų kompetencijai. Išsiaiškinusi, kad  kreipimesi išdėstytų reikalavimų ir pasiūlymų nagrinėjimas nepriklauso Joniškio rajono savivaldybės institucijų kompetencijai, ne vėliau kaip per 4 darbo dienas persiunčia kreipimąsi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nurodytai kitai kompetentingai institucijai ir apie tai praneša pareiškėjui ar jo atstovui. Kreipimusis Peticijų registravimo žurnale registruoja Peticijų komisijos sekretorius ir apie įregistravimą nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, raštu praneša pareiškėjui ar jo atstovui, nurodydamas įregistravusią instituciją, įregistravimo numerį ir datą“;

3. išdėstyti 5.2 punktą taip:

5.2.  sprendžia kreipimosi pripažinimo peticija ir peticijos priėmimo nagrinėti klausimą. Nustato terminą peticijos trūkumams pagal Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 9 straipsnio 8 dalį pašalinti ir praneša apie tai pareiškėjui ar jo atstovui, taip pat atsisako priimti peticiją nagrinėti, jeigu nustatytu laiku šie trūkumai nebuvo ištaisyti ir apie tai praneša pareiškėjui ar jo atstovui“;

4. pripažinti netekusiais galios 19.4 ir 19.6 punktus.

 

 

Savivaldybės meras

 

 

Parengė

Lina Valiukonytė

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

TEISĖS IR METRIKACIJOS SKYRIUS

 

Joniškio rajono savivaldybės tarybos sprendimo

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2011 M. gegužės 26 D. SPRENDIMO NR. T-78 „DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ 2 PUNKTO PAKEITIMOprojekto

aIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2014 m. kovo 19 d.

Joniškis

 

1. Projekto rengimą paskatinusios priežastys.

Gautas Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Šiaulių apskrityje 2014-03-05 teikimas Nr. 3-11 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 26 d. sprendimo Nr. T-78“.

2. Projekto tikslai.

Projekto tikslas – pakeisti Joniškio rajono savivaldybės peticijų komisijos nuostatus, patvirtintus Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. gegužės 26 d. sprendimo Nr. T-78 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės peticijų komisijos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ 2 punktu (toliau – Nuostatai).

3. Projekto ryšys su savivaldybės tarybos patvirtintais savivaldybės strateginiu ir metų veiklos planais.

Nėra.

3. Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami projekte aptariami klausimai.

Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo (toliau – Peticijų įstatymas) 8 straipsnio 2 dalyje numatyta, kad apie kreipimosi įregistravimą nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, raštu pranešama pareiškėjui ar jo atstovui, nurodant įregistravusią instituciją, įregistravimo numerį ir datą. 

Peticijų įstatymo 9 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad Peticijų komisijos sprendžia klausimą dėl kreipimosi pripažinimo peticija, išsiaiškinusios, ar jame iškeltų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas priklauso įregistravusios institucijos kompetencijai. Jei kreipimasis yra pateiktas institucijai, kurios kompetencijai nepriklauso nagrinėti ir iškelti reikalavimus ir siūlymus, peticijų komisija ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo išsiaiškinimo, ar kreipimesi iškeltų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas priklauso įregistravusios institucijos kompetencijai, dienos persiunčia kreipimąsi 7 straipsnio 1 dalyje nurodytai kompetentingai institucijai ir apie tai praneša pareiškėjui ar jo atstovui

Peticijų įstatymo 9 straipsnio 8 dalyje nustatyta, jeigu kreipimasis yra nepasirašytas arba jame nenurodytas pareiškėjo vardas, pavardė, išskyrus atvejus, kai kreipimasis yra anoniminis, peticijų komisija nustato terminą trūkumams pašalinti ir praneša apie tai pareiškėjui ar jo atstovui. Pareiškėjui arba pareiškėjo atstovui per nustatytą terminą ištaisius trūkumus, peticijų komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas priima sprendimą peticiją nagrinėti. Apie peticijos nagrinėjimą pranešama ir paskelbiama šio straipsnio 10 dalyje nustatyta tvarka.

Joniškio rajono savivaldybės peticijų komisijos nuostatai reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės peticijų komisijos (toliau – Peticijų komisija) kompetenciją ir darbo organizavimo tvarką.

5. Projekte siūlomos naujos reglamentavimo nuostatos.

Kadangi per Joniškio rajono savivaldybės interneto svetainę yra galimybė pateikti peticiją elektroniniu būdu, bet Nuostatuose tai nereglamentuota, todėl jie pildomi 41 punktu.

Peticijų komisijos nuostatų 19 punkte numatytos Peticijų komisijos teisės. Nuostatų 19.4 punkte numatyta Peticijų  komisijos teisė persiųsti kreipimąsi Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nurodytai kitai kompetentingai institucijai, jeigu kreipimesi išdėstytų reikalavimų ir pasiūlymų nagrinėjimas nepriklauso Joniškio rajono savivaldybės institucijų kompetencijai. Atsižvelgiant į Vyriausybės atstovo teikime išdėstytus motyvus ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 9 straipsnio 1 dalimi, persiųsti kreipimąsi kompetentingai institucijai yra ne Peticijų komisijos teisė, bet pareiga. Dėl šios priežasties 19.4 punktas yra naikintinas, o ši Peticijų komisijos pareiga nurodoma Peticijų komisijos kompetenciją reglamentuojančiame Nuostatų 5.1 punkte. Be to 5.1 punktas taisytinas ir nurodant, kad kreipimusis Peticijų registravimo žurnale registruoja Peticijų komisijos sekretorius ir apie įregistravimą nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas (iki šiol buvo per 3 dienas), raštu praneša pareiškėjui ar jo atstovui, nurodydamas įregistravusią instituciją, įregistravimo numerį ir datą.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo 9 straipsnio 8 dalimi, Peticijų komisijos pareiga yra nustatyti terminą trūkumams pašalinti ir pranešti apie tai pareiškėjui ar jo atstovui, jei kreipimasis yra nepasirašytas arba jame nenurodytas pareiškėjo vardas, pavardė, išskyrus kai kreipimasis yra anoniminis. Nuostatų 19.6 punkte tai buvo nustatyta kaip Peticijų komisijos teisė, todėl šis punktas yra naikintinas, o Peticijų komisijos pareiga nustatyti terminą trūkumams pašalinti ir informuoti pareiškėją ar jo atstovą yra įtvirtinama peticijų komisijos kompetenciją reglamentuojančiame Nuostatų 5.2 punkte. 

6. Naujai reglamentuotų klausimų teigiamos ypatybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.

Įgyvendintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Šiaulių apskrityje teikimas, panaikinti prieštaravimai tarp Peticijų įstatymo ir Nuostatų.

7. Galimos neigiamos naujai reglamentuotų klausimų pasekmės ir priemonės, kurių reikėtų imtis, kad jų būtų išvengta.

Nėra pagrįstų duomenų apie galimas (tikėtinas) neigiamas pasekmes priėmus teikiamą sprendimo projektą.

8. Galiojantys teisės aktai, kuriuos būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus projektą.

Nėra.

9. Projekto įgyvendinimo išlaidos.

Nėra.

10. Socialinės grupės ir (ar) visuomeninės organizacijos, su kuriomis buvo konsultuotasi.

Nėra, nes nebuvo būtina.

11. Ar priėmus sprendimą būtina jį skelbti spaudoje.

Nebūtina.

12. Priimto sprendimo įvykdymo terminas ir už vykdymą atsakingas asmuo (savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys). Peticijų komisija.

13. Išvada dėl sprendimo įtakos korupcijai.

Nereikalinga.

14. Kita informacija.

 

 

Teisės ir metrikacijos skyriaus vedėja                                                                       Lina Valiukonytė