Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIEŠOJO SEKTORIAUS ATSKAITOMYBĖS ĮSTATYMO NR. X-1212 PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2020 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo
Nr. X-1212 nauja redakcija:
Pakeisti Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą Nr. X-1212 ir jį išdėstyti taip:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIEŠOJO SEKTORIAUS ATSKAITOMYBĖS
ĮSTATYMAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1 straipsnis. Įstatymo paskirtis ir taikymas
1. Šio įstatymo tikslas ‒ reglamentuoti viešojo sektoriaus subjektų, jų grupių, tarp jų valstybės ir savivaldybių, atskaitomybės procesą, kuris užtikrintų tinkamą sprendimų priėmimą ir visuomenės informavimą apie viešojo sektoriaus subjektų, jų grupių, tarp jų valstybės ir savivaldybių, veiklą ir veiklos rezultatus, finansinę būklę, išteklių naudojimą ir paskirstymą.
2. Šis įstatymas nustato visuomenei skelbiamų viešojo sektoriaus subjektų ataskaitų rinkinių sudėčiai, finansinėse, biudžeto vykdymo ir veiklos ataskaitose teikiamai informacijai, ataskaitų rinkinių rengimui keliamus reikalavimus ir atsakomybę už jų parengimą, pateikimą ir paskelbimą.
4. Šio įstatymo 4 straipsnio 5 dalis ir 17 straipsnio 2 dalis taikomos valstybės valdomoms įmonėms, savivaldybių valdomoms įmonėms ir kitiems juridiniams asmenims, kurių dalyviai yra viešojo sektoriaus subjektai.
5. Išteklių fondų tvarkytojai, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme nurodytų fondų fondų arba finansinių priemonių, kai fondų fondas nesteigiamas (toliau – fondų fondai), valdytojai, kurie nėra viešojo sektoriaus subjektai, tvarkydami išteklių fondo, fondų fondo apskaitą, turi tokias pačias pareigas pagal šį įstatymą kaip išteklių fondų tvarkytojai, fondų fondų valdytojai, kurie yra viešojo sektoriaus subjektai. Jeigu fondų fondų valdytojos yra tarptautinės finansų institucijos, fondų fondų valdytojų pareigas pagal šį įstatymą turi viešojo sektoriaus subjektai, iš kurių asignavimų pervedami piniginiai įnašai į fondų fondą.
2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos
1. Ataskaitinis laikotarpis – laikotarpis, kuriam sudaromos finansinės, biudžeto vykdymo ir veiklos ataskaitos.
2. Atskaitomybė – periodinis finansinių ir nefinansinių duomenų rengimas, teikimas ir skelbimas nustatyta forma.
3. Centralizuotos apskaitos įstaiga – viešojo sektoriaus subjektas, kuriam pavesta centralizuotai tvarkyti viešojo sektoriaus subjektų apskaitą ir rengti šiame įstatyme nustatytus ataskaitų rinkinius.
4. Finansiniai metai – metinis ataskaitinis laikotarpis, kuriam sudaromas metinių ataskaitų rinkinys. Viešojo sektoriaus subjekto finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais. Viešojo sektoriaus subjekto, kuris pradeda veiklą, yra reorganizuojamas arba likviduojamas, finansiniai metai gali būti trumpesni už kalendorinius.
5. Išlaidų sąmata – dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikacijas nurodomos tam tikrai viešojo sektoriaus subjekto funkcijai atlikti planuojamos išlaidos.
6. Išteklių fondas – valstybės iždas, savivaldybės iždas, valstybės socialiniai fondai, Privalomojo sveikatos draudimo fondas, Rezervinis (stabilizavimo) fondas, Pensijų anuitetų fondas, taip pat pagal atskirą įstatymą arba savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtas fondas ar atidaryta mokėjimo sąskaita, jeigu atitinka visus šiuos kriterijus:
1) įsteigtas tam tikroms valstybės arba savivaldybės funkcijoms atlikti ir įsipareigojimams vykdyti;
2) jo išlaidų pagrindinis finansavimo šaltinis yra pajamos, kurios būdingos tik šiam fondui ir kurios nėra gautos iš valstybės biudžeto, savivaldybės biudžeto, Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ir Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto;
7. Kontroliuojantysis viešojo sektoriaus subjektas – viešojo sektoriaus subjektas, kuriam pavaldūs ar atskaitingi kiti viešojo sektoriaus subjektai arba kuris daro kitiems viešojo arba privataus sektoriaus subjektams lemiamą poveikį. Savivaldybėse savivaldybės įstaigų kontroliuojančiuoju viešojo sektoriaus subjektu šio įstatymo taikymo tikslu laikoma savivaldybės administracija.
8. Lemiamas poveikis – poveikis kitam subjektui, atsirandantis, kai viešojo sektoriaus subjektas:
1) įgyvendina valstybės valdomose įmonėse ir savivaldybių valdomose įmonėse savininko (akcijų valdytojo) ir pelno nesiekiančiuose juridiniuose asmenyse savininko teises ir pareigas arba
3) pagal susitarimus su kitais subjekto dalyviais gali spręsti, kaip panaudoti daugiau kaip pusę to subjekto dalyvių balsų, arba
4) turi teisę rinkti (skirti) arba atšaukti (atleisti) subjekto vadovą, daugumą subjekto valdymo ar priežiūros organo narių, arba
9. Mokesčių fondas – fondas, kuriame kaupiamos turto ir įsipareigojimų, susijusių su Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos arba Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administruojamais Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme nurodytais mokesčiais, rinkliavomis ir kitomis įmokomis, sumos ir kitos sumos, susijusios su minėtų įstaigų atliekamomis jų veiklą reglamentuojančiais teisės aktais joms pavestomis funkcijomis.
10. Reikšminga informacija – informacija, kurios nepateikimas arba klaidingas pateikimas gali iškreipti ataskaitą ir paveikti informacijos vartotojų priimamus sprendimus.
11. Reikšmingas sandoris – sandoris, kurio vertė viršija 1/20 viešojo sektoriaus subjekto turto vertės.
12. Savivaldybės kontroliuojami pelno siekiantys subjektai – savivaldybės valdomos įmonės, pagal 2013 m. gegužės 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 549/2013 dėl Europos nacionalinių ir regioninių sąskaitų sistemos Europos Sąjungoje (OL 2013 L 174, p. 1) nuostatas priskiriamos prie vietos valdžios sektoriaus ir Lietuvos Respublikos oficialiosios statistikos įstatyme nustatytame oficialiosios statistikos portale nurodytos kaip priklausančios valdžios instituciniam sektoriui.
13. Savivaldybės viešojo sektoriaus subjektai – savivaldybės biudžetinės įstaigos, savivaldybės kontroliuojami pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, savivaldybės iždas, savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtas išteklių fondas.
14. Susijusi šalis – su viešojo sektoriaus subjektu susijęs asmuo:
1) juridinis asmuo, kuris yra šio viešojo sektoriaus subjekto savininkas arba dalyvis, turintis šio subjekto visuotiniame dalyvių susirinkime ne mažiau kaip 20 procentų balsų priimant sprendimus;
3) juridinis asmuo, kurio savininkas arba dalyvis, turintis visuotiniame dalyvių susirinkime ne mažiau kaip 20 procentų balsų priimant sprendimus, yra šis viešojo sektoriaus subjektas;
5) vieno iš šios dalies 4 punkte nurodytų asmenų artimas šeimos narys (sutuoktinis, partneris (asmuo, su kuriuo registruota partnerystė), tėvai, broliai, seserys, seneliai, vaikaičiai, vaikai ir vaikų sutuoktiniai, vaikų partneriai);
15. Už ataskaitų parengimą atsakingas asmuo – viešojo sektoriaus subjekto darbuotojas, kuriam pavesta parengti ataskaitas, arba centralizuotos apskaitos įstaigos vadovas ar jo pavedimu kitas vadovaujamas pareigas einantis asmuo, jeigu už ataskaitų parengimą atsakingu viešojo sektoriaus subjektu yra paskirta centralizuotos apskaitos įstaiga.
16. Valstybės kontroliuojami pelno siekiantys subjektai – valstybės valdomos įmonės, pagal Reglamento (ES) Nr. 549/2013 nuostatas priskiriamos prie centrinės valdžios sektoriaus ir Oficialiosios statistikos įstatyme nustatytame oficialiosios statistikos portale nurodytos kaip priklausančios valdžios instituciniam sektoriui.
17. Valstybės socialinis fondas – Valstybinio socialinio draudimo fondas, Garantinis fondas, Ilgalaikio darbo išmokų fondas, kitas išteklių fondas, kuriame kaupiamos turto ir įsipareigojimų, susijusių su socialinėmis įmokomis ir išmokomis, sumos ir kitos sumos, susijusios su šio fondo administravimo įstaigos vykdomomis funkcijomis, kurios jai pavestos teisės aktais, reglamentuojančiais šio fondo veiklą.
18. Valstybės viešojo sektoriaus subjektai – valstybės biudžetinės įstaigos, šių įstaigų kontroliuojami pelno nesiekiantys juridiniai asmenys ir šių juridinių asmenų kontroliuojami pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, išteklių fondai (išskyrus savivaldybių iždus, savivaldybių tarybų sprendimais įsteigtus išteklių fondus, valstybės socialinius fondus, Privalomojo sveikatos draudimo fondą ir Pensijų anuitetų fondą), mokesčių fondai, fondų fondai.
19. Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinė sistema (toliau – VSAKI sistema) – visuma Lietuvos Respublikos finansų ministerijos valdomų organizacinių, telekomunikacinių ir programinių priemonių ir duomenų bazių, naudojamų viešojo sektoriaus subjektų grupių finansinėms ataskaitoms parengti.
20. Viešojo sektoriaus subjektai:
2) pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, kuriems vienas ar keli (kartu) šios dalies 1 punkte nurodyti subjektai daro lemiamą poveikį;
3) pelno nesiekiantys juridiniai asmenys, kuriems vienas ar keli (kartu) šios dalies 2 punkte nurodyti pelno nesiekiantys juridiniai asmenys daro lemiamą poveikį;
21. Viešojo sektoriaus subjekto finansavimo sumos (toliau – finansavimo sumos) – viešojo sektoriaus subjekto iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, išteklių fondų, Europos Sąjungos, Lietuvos ir užsienio paramos fondų ir kitų šaltinių gauti arba gautini pinigai arba kitas turtas, skirti viešojo sektoriaus subjekto įstatuose (nuostatuose) nustatytiems tikslams pasiekti ir funkcijoms atlikti, vykdomoms programoms įgyvendinti, išlaidoms dengti, tarp jų ir kaip parama gautas turtas.
22. Viešojo sektoriaus subjekto grynasis turtas (toliau – grynasis turtas) – turto dalis, likusi iš viešojo sektoriaus subjekto turto atėmus visų jo įsipareigojimų vertę ir finansavimo sumas.
23. Viešojo sektoriaus subjekto išlaidos (toliau – išlaidos) – pinigai, išmokėti atliekant viešojo sektoriaus subjekto funkcijas, numatytas viešojo sektoriaus subjekto veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose.
24. Viešojo sektoriaus subjekto pajamos (toliau – pajamos) – viešojo sektoriaus subjekto gauta, gaunama arba gautina ekonominė nauda už viešųjų paslaugų teikimą, prekių ir paslaugų pardavimą per ataskaitinį laikotarpį, kai turto vertė padidėja arba įsipareigojimai sumažėja, dėl ko padidėja grynasis turtas, išskyrus tiesioginį jo didinimą.
25. Viešojo sektoriaus subjekto pinigų srautai (toliau – pinigų srautai) – viešojo sektoriaus subjekto pinigų ir pinigų ekvivalentų įplaukos ir išmokos, taip pat pinigų ir pinigų ekvivalentų išmokos iš valstybės, savivaldybės iždo sąskaitų viešojo sektoriaus subjekto vardu ir su jomis susijusios įplaukos.
26. Viešojo sektoriaus subjekto sąnaudos (toliau – sąnaudos) – viešojo sektoriaus subjekto ekonominės naudos sumažėjimas dėl turto sunaudojimo, pardavimo, perdavimo, netekimo arba nuvertėjimo ir įsipareigojimų prisiėmimo per ataskaitinį laikotarpį, dėl ko sumažėja grynasis turtas, išskyrus tiesioginį jo mažinimą.
27. Viešojo sektoriaus subjekto tarpinių ataskaitų rinkinys (toliau – tarpinių ataskaitų rinkinys) – viešojo sektoriaus subjekto ataskaitų rinkinys, kurio ataskaitos sudaromos apibendrinus laikotarpio, trumpesnio negu finansiniai metai, duomenis.
28. Viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų konsolidavimo schema (toliau – konsolidavimo schema) – viešojo sektoriaus subjektų hierarchinis sąrašas, kuriame nurodoma:
1) už viešojo sektoriaus subjekto finansinių ataskaitų rinkinių parengimą ir pasirašymą atsakingas subjektas (subjektai);
2) viešojo sektoriaus subjektų grupę finansinių ataskaitų rinkiniams parengti sudarantys viešojo sektoriaus subjektai, kontroliuojantysis viešojo sektoriaus subjektas;
29. Viešojo sektoriaus subjektų grupės ataskaitų rinkinys – viešojo sektoriaus subjektų grupę sudarančių subjektų ataskaitų rinkiniai, kurių duomenys konsoliduojami į vieną ataskaitų rinkinį ir teikiami kaip vieno viešojo sektoriaus subjekto ataskaitų rinkinys.
30. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatyme, Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstatyme, Investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Mokesčių administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito įstatyme.
31. Kai šio įstatymo normos taikomos viešojo sektoriaus subjekto finansinių ataskaitų rinkiniui, biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniui, bendrajam metinių ataskaitų rinkiniui, veiklos ataskaitai, metinių ataskaitų rinkiniui, tarpinių ataskaitų rinkiniui, viešojo sektoriaus subjektų grupės ataskaitų rinkiniui, vartojama sąvoka „ataskaitos“.
32. Kai šio įstatymo normos taikomos išteklių fondui, mokesčių fondui, fondų fondui, vartojama sąvoka „fondai“.
33. Kai šio įstatymo normos taikomos valstybės biudžetui, savivaldybės biudžetui, socialinių fondų biudžetams, Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetui, vartojama sąvoka „biudžetas“.
3 straipsnis. Pagrindiniai reikalavimai ataskaitų finansinei informacijai
1. Ataskaitos turi būti sudarytos laikantis tokio principo, kad būtų tikrai ir teisingai parodytas viešojo sektoriaus subjekto turtas, finansavimo sumos, įsipareigojimai, pajamos ir sąnaudos, grynasis turtas, pinigų srautai, išlaidų sąmatos vykdymas, biudžeto vykdymas.
2. Ataskaitos rengiamos remiantis apskaitos registruose užregistruotais duomenimis:
1) finansinėse ataskaitose – atsižvelgiant į ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių (toliau – ūkinės operacijos) įvykimo laiką;
3. Viešojo sektoriaus subjektų grupės finansinių ataskaitų rinkinį sudarančios finansinės ataskaitos rengiamos konsoliduojant viešojo sektoriaus subjektų grupei priklausančių viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų duomenis. Konsoliduoti duomenys gaunami juos susumuojant ir eliminuojant tarpusavio ūkinių operacijų tarp viešojo sektoriaus subjektų grupei priklausančių viešojo sektoriaus subjektų įtaką.
4. Ataskaitose teikiama informacija turi būti:
2) patikima, nes:
4 straipsnis. Ataskaitas rengiantis viešojo sektoriaus subjektas
2. Į viešojo sektoriaus subjekto ataskaitas turi būti įtraukiamas tik to viešojo sektoriaus subjekto nuosavas ir patikėjimo teise valdomas, naudojamas ir disponuojamas valstybės ar savivaldybės turtas, finansavimo sumos ir įsipareigojimai, pajamos ir sąnaudos, įplaukos ir išlaidos ir kiti veiklos rezultatai, išskyrus šio straipsnio 3 dalyje nurodytas išimtis.
3. Valstybės ar savivaldybės turto, kurį patikėjimo teise valdo ne viešojo sektoriaus subjektai ir iš kurio negauna pajamų, vertę į savo ataskaitas įtraukia viešojo sektoriaus subjektai, įgyvendinantys to turto valdytojų savininko (akcijų valdytojo) teises ir pareigas.
4. Pajamos, gaunamos iš viešojo sektoriaus subjekto vykdomos veiklos, neatsižvelgiant į įplaukų surinkimo būdą, rodomos tą veiklą vykdančio viešojo sektoriaus subjekto ataskaitose.
II SKYRIUS
VIEŠOJO SEKTORIAUS SUBJEKTŲ GRUPIŲ SUDĖTIS
5 straipsnis. Viešojo sektoriaus subjektų grupės
2. Viešojo sektoriaus subjektų grupę, kai rengiamas valstybės metinių ataskaitų rinkinys, sudaro visi valstybės viešojo sektoriaus subjektai.
3. Viešojo sektoriaus subjektų grupę, kurios ataskaitų rinkinio duomenys įtraukiami į valstybės metinių ataskaitų rinkinį, sudaro:
1) tos pačios valstybės veiklos srities valstybės viešojo sektoriaus subjektai, kai rengiamas viešojo sektoriaus subjektų grupės finansinių ataskaitų rinkinys ir viešojo sektoriaus subjektų grupės veiklos ataskaita (toliau – grupės veiklos ataskaita);
4. Viešojo sektoriaus subjektų grupę, kai rengiamas savivaldybės metinių ataskaitų rinkinys, sudaro visi savivaldybės viešojo sektoriaus subjektai.
5. Viešojo sektoriaus subjektų grupę Valstybinio socialinio draudimo fondo bendrajam metinių ataskaitų rinkiniui parengti sudaro Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos, Valstybinio socialinio draudimo fondas, šio fondo administravimo įstaigų kontroliuojami viešojo sektoriaus subjektai.
6. Viešojo sektoriaus subjektų grupę Privalomojo sveikatos draudimo fondo bendrajam metinių ataskaitų rinkiniui parengti sudaro Privalomojo sveikatos draudimo fondo administravimo įstaigos, Privalomojo sveikatos draudimo fondas, šio fondo administravimo įstaigų kontroliuojami viešojo sektoriaus subjektai.
III SKYRIUS
ATASKAITŲ RINKINIO SUDĖTIS
6 straipsnis. Viešojo sektoriaus subjekto ir viešojo sektoriaus subjektų grupės ataskaitų rinkinys
1. Viešojo sektoriaus subjekto, išskyrus fondus, arba viešojo sektoriaus subjektų grupės metinių ataskaitų rinkinį sudaro:
1) metinė veiklos ataskaita, kurioje pateikiama informacija apie veiklos tikslų pasiekimą, arba, kai rengiamas valstybės metinių ataskaitų rinkinys, ‒ valstybės pažangos ataskaita, arba, kai rengiamas nacionalinis metinių ataskaitų rinkinys, ‒ valstybės skolos ataskaita;
2) metinių finansinių ataskaitų rinkinys, kuriame pateikiami finansiniai duomenys apie viešojo sektoriaus subjekto ar viešojo sektoriaus subjektų grupės finansinę būklę, veiklos rezultatus, pinigų srautus;
2. Kiekvienas fondas rengia savo bendrąjį metinių ataskaitų rinkinį, kuriame pateikiami fondų finansiniai ir (arba) biudžeto vykdymo duomenys ir kita šių fondų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose nurodyta finansinė ir nefinansinė informacija. Bendrojo metinių ataskaitų rinkinio sudėtį nustato Lietuvos Respublikos finansų ministras.
7 straipsnis. Viešojo sektoriaus subjekto, išskyrus fondus, arba viešojo sektoriaus subjektų grupės metinių finansinių ataskaitų rinkinio sudėtis
1. Viešojo sektoriaus subjekto, išskyrus fondus, arba viešojo sektoriaus subjektų grupės metinių finansinių ataskaitų rinkinį sudaro:
8 straipsnis. Viešojo sektoriaus subjekto, išskyrus fondus, arba viešojo sektoriaus subjektų grupės metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudėtis
1. Viešojo sektoriaus subjekto, išskyrus fondus, arba viešojo sektoriaus subjektų grupės metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį sudaro:
1) viešojo sektoriaus subjekto ar viešojo sektoriaus subjektų grupės išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita;
2. Valstybės arba savivaldybės metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį sudaro:
9 straipsnis. Seimo tvirtinamų metinių ataskaitų rinkinių sudėtis
Seimas tvirtina šiuos metinių ataskaitų rinkinius:
1) valstybės metinių ataskaitų rinkinį, kurį sudaro:
2) valstybės socialinių fondų bendrąjį metinių ataskaitų rinkinį, kurį sudaro:
5) nacionalinį metinių ataskaitų rinkinį, kurį sudaro:
a) valstybės viešojo sektoriaus subjektų, visų savivaldybių viešojo sektoriaus subjektų, valstybės socialinių fondų, Privalomojo sveikatos draudimo fondo ir Pensijų anuitetų fondo į vieną viešojo sektoriaus subjekto ataskaitų rinkinį konsoliduoti duomenys apie finansinę būklę, veiklos rezultatus, pinigų srautus;
b) valstybės skolos ataskaita, kurioje teikiama informacija apie valstybės skolos valdymo tikslus ir prioritetus, valstybės skolos struktūrą, dinamiką, valstybės skolos santykį su bendruoju vidaus produktu (BVP) ir kitus susijusius rodiklius. Detalius valstybės skolos ataskaitos informacijai keliamus reikalavimus nustato finansų ministras.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI ATASKAITOMS
10 straipsnis. Bendrieji reikalavimai ataskaitoms
1. Metinės ataskaitos sudaromos pasibaigus finansiniams metams pagal finansinių metų paskutinės dienos apskaitos duomenis.
3. Iki ataskaitų sudarymo, vadovaujantis finansų ministro tvirtinamais viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais (toliau – VSAFAS), apskaitos registruose turi būti registruotos visos viešojo sektoriaus subjekto ataskaitinio laikotarpio ūkinės operacijos.
4. Ataskaitos pradžioje turi būti nurodyta:
1) viešojo sektoriaus subjekto ar viešojo sektoriaus subjektų grupės pavadinimas, kodas, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie šį subjektą, buveinė (adresas);
2) viešojo sektoriaus subjekto, parengusio ataskaitą, pavadinimas, kodas, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie šį subjektą, buveinė (adresas);
11 straipsnis. Papildomi reikalavimai veiklos ataskaitai
1. Veiklos ataskaitoje pateikiama:
1) informacija apie viešojo sektoriaus subjekto metinius veiklos rezultatus, atsižvelgiant į veiklos tikslų pasiekimą vykdant viešojo sektoriaus subjekto metinį veiklos planą. Viešojo sektoriaus subjektas, įgyvendinantis asignavimų valdytojo strateginį veiklos planą, teikia informaciją apie metinius veiklos rezultatus, pasiektus vykdant asignavimų valdytojo strateginį veiklos planą;
2) informacija apie atliktus darbus ir kita su viešojo sektoriaus subjekto metiniais veiklos rezultatais susijusi informacija;
3) finansinių ir nefinansinių veiklos rezultatų analizė, leidžianti veiklos rezultatus susieti su atliktais darbais ar įgyvendintomis priemonėmis ir jiems sunaudotais ištekliais, kai reikia, – nuorodos į kitose ataskaitose pateiktus duomenis ir papildomi šių duomenų paaiškinimai;
2. Siekiant skaidrumo, viešojo sektoriaus subjekto, kurio teisinė forma yra viešoji įstaiga ir kurio finansinės ataskaitos turi būti audituotos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymą, veiklos ataskaitoje turi būti pateikta informacija apie:
1) kiekvieno vadovaujamas pareigas einančio asmens atlyginimą per ataskaitinius metus (atskirai nurodant premijas, priemokas ir kitokias išmokas);
2) kiekvieną reikšmingą sandorį, sudarytą per ataskaitinius metus, nurodant sandorio šalis (juridinio asmens teisinė forma, pavadinimas, kodas, buveinė (adresas); fizinio asmens vardas, pavardė, adresas korespondencijai), objektą ir vertę;
3. Valstybės pažangos ataskaita apima informaciją apie atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų valstybės veiklos srityse siekiamų pagrindinių Nacionaliniame pažangos plane nustatytų uždavinių ir jų vertinimo rodiklių reikšmių pasiekimą atitinkamais finansiniais metais ir kitą su pasiekta pažanga susijusią informaciją.
4. Veiklos ataskaitos, grupės veiklos ataskaitos ir valstybės pažangos ataskaitos parengimo tvarką, formą, viešojo sektoriaus subjektų grupes, kurių grupės veiklos ataskaitų informacija naudojama valstybės pažangos ataskaitai parengti, nustato ir šio straipsnio 1, 2 ir 3 dalyse nurodytą informaciją detalizuoja Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.
5. Savivaldybės taryba gali nustatyti kitokią, negu nurodyta šio straipsnio 4 dalyje, savivaldybės viešojo sektoriaus subjektų veiklos ataskaitos ir savivaldybės grupės veiklos ataskaitos parengimo tvarką ir (arba) papildomą, negu nurodyta šio straipsnio 1 dalyje, veiklos ataskaitoje ar grupės veiklos ataskaitoje pateikiamą informaciją.
12 straipsnis. Papildomi reikalavimai finansinėms ir biudžeto vykdymo ataskaitoms
2. Biudžeto vykdymo ataskaitos rengiamos vadovaujantis Biudžeto sandaros įstatymu, šiuo įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais biudžeto vykdymo ataskaitų rengimą. Biudžeto vykdymo ataskaitų formas nustato finansų ministras.
3. Ataskaitinių finansinių metų pradžios finansinių ataskaitų straipsnių sumos turi sutapti su praėjusių finansinių metų pabaigos finansinių ataskaitų atitinkamų straipsnių sumomis.
4. Įregistruoti nauji viešojo sektoriaus subjektai parengia veiklos pradžios finansinės būklės ataskaitą.
5. Kai šio įstatymo ir VSAFAS reikalavimų nepakanka, kad finansinės ataskaitos teisingai parodytų viešojo sektoriaus subjekto finansinių metų turtą, finansavimo sumas, įsipareigojimus, pajamas ir sąnaudas, finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte turi būti pateikta papildoma informacija apie ūkinę operaciją ir nurodyta, kaip ji buvo pateikta finansinėse ataskaitose.
6. Nukrypti nuo VSAFAS galima tik esant aplinkybėms, nepriklausančioms nuo viešojo sektoriaus subjekto valios, suderinus su Finansų ministerija. Informacija apie kiekvieną nukrypimą nuo VSAFAS, apie nukrypimo priežastis ir poveikį viešojo sektoriaus subjekto turtui, finansavimo sumoms, įsipareigojimams, pajamoms ir sąnaudoms pateikiama finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte.
13 straipsnis. Reorganizavimo ataskaita ir likvidavimo ataskaita
1. Jeigu yra priimtas sprendimas reorganizuoti viešojo sektoriaus subjektą, išskyrus fondus, tas viešojo sektoriaus subjektas turi parengti:
1) finansinės būklės ataskaitą ir išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą pagal paskutinio mėnesio, buvusio iki sprendimo reorganizuoti viešojo sektoriaus subjektą priėmimo dienos, paskutinės dienos duomenis;
2. Jeigu yra priimtas sprendimas likviduoti viešojo sektoriaus subjektą, išskyrus fondus, tas viešojo sektoriaus subjektas turi parengti:
1) finansinės būklės ataskaitą ir išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą pagal paskutinio mėnesio, buvusio iki sprendimo likviduoti viešojo sektoriaus subjektą priėmimo dienos, paskutinės dienos duomenis;
3. Reorganizavimo ataskaitai ir likvidavimo ataskaitai taikomi šio įstatymo 10 straipsnyje nustatyti bendrieji reikalavimai. Detalesnius reorganizavimo ataskaitai ir likvidavimo ataskaitai keliamus reikalavimus nustato finansų ministras.
V SKYRIUS
ATASKAITŲ RINKINIŲ RENGIMAS, PASIRAŠYMAS, AUDITAS, TEIKIMAS, SKELBIMAS
14 straipsnis. Ataskaitų rinkinių rengimas
1. Valstybės metinių ataskaitų rinkinį ir nacionalinį metinių ataskaitų rinkinį rengia Finansų ministerija.
2. Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį rengia savivaldybės administracija arba kita savivaldybės tarybos įgaliota savivaldybės įstaiga.
3. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rengia valstybės socialinių fondų bendrąjį metinių ataskaitų rinkinį ir Pensijų anuitetų fondo bendrąjį metinių ataskaitų rinkinį.
4. Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos rengia Privalomojo sveikatos draudimo fondo bendrąjį metinių ataskaitų rinkinį.
5. Kito, nei nurodyta šio straipsnio 3 ir 4 dalyse, išteklių fondo, bendrąjį metinių ataskaitų rinkinį rengia išteklių fondą administruojantis viešojo sektoriaus subjektas, mokesčių fondo – mokesčių administratorius, o fondų fondo – fondų fondo valdytojas arba, jeigu fondų fondo valdytoja – tarptautinė finansų institucija, ‒ viešojo sektoriaus subjektas, iš kurių asignavimų pervedami piniginiai įnašai į fondų fondą.
6. Viešojo sektoriaus subjekto ataskaitas rengia už ataskaitų parengimą atsakingas asmuo. Kai viešojo sektoriaus subjekto apskaita tvarkoma centralizuotai, ataskaitų rengimo organizavimo tvarką nustato Vyriausybė.
15 straipsnis. Rinkinio ataskaitų pasirašymas
1. Rinkinio ataskaitų pasirašymas reiškia jose esančios finansinės ir nefinansinės informacijos patvirtinimą.
2. Viešojo sektoriaus subjektų ataskaitų rinkinio ataskaitas pasirašo viešojo sektoriaus subjekto vadovas arba jo įgaliotas asmuo, fondų ataskaitas – viešojo sektoriaus subjekto, rengiančio bendrąjį metinių ataskaitų rinkinį, vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jas taip pat pasirašo už ataskaitų parengimą atsakingas asmuo.
3. Viešojo sektoriaus subjektų grupės ataskaitų rinkinių ataskaitas pasirašo kontroliuojančiojo viešojo sektoriaus subjekto vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Ataskaitas, išskyrus grupės veiklos ataskaitą, taip pat pasirašo už ataskaitų parengimą atsakingas asmuo.
4. Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio ataskaitas pasirašo savivaldybės administracijos direktorius. Ataskaitas, išskyrus savivaldybės veiklos ataskaitą, taip pat pasirašo už ataskaitų parengimą atsakingas asmuo. Savivaldybės veiklos ataskaitą pasirašo savivaldybės administracijos direktorius ir meras.
5. Valstybės metinių ataskaitų rinkinio ataskaitas, išskyrus valstybės pažangos ataskaitą, pasirašo finansų ministras. Valstybės pažangos ataskaitą pasirašo Ministras Pirmininkas ir finansų ministras.
16 straipsnis. Ataskaitų rinkinių auditas
1. Metinių ataskaitų rinkinių auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė, savivaldybių kontrolės ir audito tarnybos, audito įmonės, auditoriai pagal Valstybės kontrolės įstatymą, Biudžeto sandaros įstatymą, Vietos savivaldos įstatymą, Finansinių ataskaitų audito įstatymą ir jų įgyvendinamuosius teisės aktus.
2. Valstybės kontrolė atlieka šių metinių ataskaitų rinkinių auditą:
3. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba atlieka savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio ir savivaldybės viešojo sektoriaus subjektų ir jų grupių ataskaitų rinkinių auditą.
4. Valstybės kontrolė, savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, auditorius arba audito įmonė nustato ir valstybinio audito išvadoje ar auditoriaus išvadoje nurodo, ar veiklos ataskaitoje, jeigu pagal teisės aktų reikalavimus ji rengiama, valstybės pažangos ataskaitoje, pateikti finansiniai duomenys atitinka metinių finansinių ataskaitų rinkinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių duomenis.
5. Viešųjų įstaigų ir jų grupių metinių ataskaitų rinkinių auditą, jeigu pagal Viešųjų įstaigų įstatymą jį atlikti privaloma arba visuotinis dalininkų susirinkimas priima tokį sprendimą, atlieka audito įmonės arba auditoriai pagal Finansinių ataskaitų audito įstatymą. Viešųjų įstaigų grupe laikoma viešojo sektoriaus subjektų grupė, jeigu šios grupės kontroliuojantysis subjektas yra viešoji įstaiga.
17 straipsnis. Ataskaitų, ataskaitų rinkinių ar jų duomenų teikimas
1. Viešojo sektoriaus subjektai savo metinių ataskaitų rinkinį teikia kontroliuojančiajam viešojo sektoriaus subjektui šio subjekto vadovo nustatyta tvarka ir terminais.
2. Valstybės valdomos įmonės, savivaldybių valdomos įmonės, kiti juridiniai asmenys, kurių dalyviai yra viešojo sektoriaus subjektai, savo finansinių ataskaitų rinkinius, jų duomenis, metinį pranešimą ar veiklos ataskaitą kartu su auditoriaus išvada, jeigu auditas buvo privalomas arba atliktas šio juridinio asmens ar viešojo sektoriaus subjekto iniciatyva, teikia tiems viešojo sektoriaus subjektams, kurie yra šių juridinių asmenų dalyviai ar įgyvendina savininko teises ar pareigas, jų nustatyta tvarka ir terminais.
3. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teikia valstybės socialinių fondų bendrąjį metinių ataskaitų rinkinį Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatyme nustatyta tvarka.
4. Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos teikia Privalomojo sveikatos draudimo fondo bendrąjį metinių ataskaitų rinkinį Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatyme nustatyta tvarka.
5. Pasibaigus finansiniams metams valstybės metinių ataskaitų rinkinio ir nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio parengimo tikslu Finansų ministerijai teikia:
1) už grupės veiklos ataskaitos parengimą atsakingas viešojo sektoriaus subjektas – veiklos ataskaitas tų viešojo sektoriaus subjektų grupių, kurių veiklos ataskaitų informacija naudojama valstybės pažangos ataskaitai parengti;
2) valstybės viešojo sektoriaus subjektai – biudžeto vykdymo ataskaitas, savivaldybių administracijos – savivaldybių konsoliduotąsias biudžeto vykdymo ataskaitas;
3) už ataskaitų parengimą atsakingas asmuo – viešojo sektoriaus subjektų, jų grupių metinių finansinių ataskaitų, bendrųjų metinių ataskaitų rinkinių duomenis. Šie duomenys teikiami į VSAKI sistemą ir atliekami grupės ataskaitų rinkiniui parengti reikalingi veiksmai;
6. Šio straipsnio 5 dalyje nurodyti duomenys ir ataskaitos teikiami finansų ministro nustatyta tvarka ir terminais, bet ne vėliau kaip iki kitų finansinių metų kovo 1 dienos, išskyrus šio straipsnio 5 dalies 4 punkte nurodytus duomenis, kurie teikiami ne vėliau kaip iki kitų finansinių metų kovo 15 dienos.
7. Finansų ministerija teikia Vyriausybei neaudituotus valstybės metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį ir suvestinę savivaldybių biudžetų vykdymo ataskaitą, apimančią susumuotus visų savivaldybių metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius sudarančių ataskaitų duomenis.
8. Metinių ataskaitų rinkinius kartu su valstybinio audito išvadomis ir audito ataskaitomis Vyriausybei teikia:
1) Finansų ministerija:
2) Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija – valstybės socialinių fondų bendrąjį metinių ataskaitų rinkinį;
9. Vyriausybė, pritarusi audituotiems šio straipsnio 8 dalyje nurodytų ataskaitų rinkiniams, teikia juos Seimui.
10. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos valdantysis komitetas Pensijų anuitetų fondo bendrąjį metinių ataskaitų rinkinį teikia Seimui Pensijų kaupimo įstatyme nustatyta tvarka.
11. Savivaldybės viešojo sektoriaus subjektai savo metinių ataskaitų rinkinius ir savivaldybės administracija savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį kartu su auditoriaus išvadomis, jeigu auditas turėjo būti atliktas, teikia savivaldybės tarybai savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
18 straipsnis. Metinių ataskaitų rinkinių skelbimas
1. Viešojo sektoriaus subjektas savo metinių ataskaitų rinkinius skelbia savo interneto svetainėje, o jeigu jos neturi, – kontroliuojančiojo viešojo sektoriaus subjekto interneto svetainėje. Tais atvejais, kai atliktas metinių ataskaitų auditas, kartu su audituotomis metinėmis ataskaitomis turi būti skelbiama ir valstybinio audito arba auditoriaus išvada.
2. Fondų metinių ataskaitų rinkinius skelbia juos administruojantys viešojo sektoriaus subjektai savo interneto svetainėse.
3. Metinių ataskaitų rinkiniai skelbiami ne vėliau kaip per 10 dienų nuo jų pasirašymo, išskyrus šio straipsnio 4–5 dalyse nurodytus atvejus.
4. Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį kartu su savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvada savo interneto svetainėje skelbia savivaldybės administracija per 10 dienų nuo jo patvirtinimo savivaldybės taryboje.
5. Valstybės metinių ataskaitų rinkinį ir nacionalinį metinių ataskaitų rinkinį kartu su valstybinio audito išvada savo interneto svetainėje skelbia Finansų ministerija per 10 dienų nuo pritarimo jiems Vyriausybėje.
6. Skelbiamų ataskaitų rinkinių formos ir tekstai turi būti tokie, pagal kuriuos buvo parengta valstybinio audito arba auditoriaus išvada, jeigu auditas buvo atliktas.
VI SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ UŽ ATASKAITŲ RINKINIŲ PARENGIMĄ, PATEIKIMĄ IR PASKELBIMĄ
20 straipsnis. Atsakomybė už ataskaitų rinkinių parengimą, pateikimą ir paskelbimą laiku
1. Asmenys, pažeidę šio įstatymo reikalavimus, atsako Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka. Valstybės tarnautojai, pažeidę šio įstatymo reikalavimus, atsako ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo, o statutiniai valstybės tarnautojai – ir jų veiklą reglamentuojančių įstatymų nustatyta tvarka.
2. Viešojo sektoriaus subjekto vadovas arba atitinkamai kontroliuojančiojo viešojo sektoriaus subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo užtikrina:
1) už ataskaitų parengimą atsakingų asmenų paskyrimą, išskyrus atvejus, kai ataskaitos rengiamos centralizuotai;
2) teisingos, tikslios, išsamios informacijos apie ūkines operacijas ir kitos informacijos, reikalingos ataskaitų rinkiniams parengti, teikimą laiku už ataskaitų parengimą atsakingam asmeniui, laikantis šiame įstatyme ir kituose atskaitomybę reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų;
3) šiame įstatyme nurodytų ataskaitų rinkinių pateikimą šio įstatymo 17 straipsnyje nurodytoms įstaigoms ir institucijoms;
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, taikymas ir įgyvendinimas
2. Šis įstatymas taikomas ataskaitų rinkiniams, išskyrus išteklių fondų teikiamus ataskaitų rinkinius, rengiamiems už 2022 metus ir vėlesnius ataskaitinius laikotarpius.
3. Išteklių fondų ataskaitų rinkiniai už 2022 metus rengiami pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusią Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo redakciją, o teikiami šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 1 priede nustatytais ataskaitų teikimo terminais. Kitos šio įstatymo nuostatos taikomos išteklių fondų ataskaitų rinkiniams už 2023 metus ir vėlesnius ataskaitinius laikotarpius.
4. 2023 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 1 straipsnio 4 dalies redakcija:
„4. Šio įstatymo 4 straipsnio 5 dalis ir 17 straipsnio 2 dalis taikomos valstybės valdomoms įmonėms, savivaldybių valdomoms įmonėms ir kitiems juridiniams asmenims, kurių dalyviai yra viešojo sektoriaus subjektai. Šio įstatymo 17 straipsnio 5 dalies 3 punktas taikomas valstybės kontroliuojamiems pelno siekiantiems subjektams ir savivaldybės kontroliuojamiems pelno siekiantiems subjektams.“
5. 2023 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 2 straipsnio 29 dalies redakcija:
„29. Viešojo sektoriaus subjektų grupės ataskaitų rinkinys – viešojo sektoriaus subjektų grupę sudarančių viešojo sektoriaus subjektų ir valstybės kontroliuojamų pelno siekiančių subjektų arba savivaldybės kontroliuojamų pelno siekiančių subjektų ataskaitų rinkiniai, kurių duomenys konsoliduoti į vieną ataskaitų rinkinį ir teikiami kaip vieno viešojo sektoriaus subjekto ataskaitų rinkinys.“
6. 2023 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 5 straipsnio redakcija:
„5 straipsnis. Viešojo sektoriaus subjektų grupės
2. Viešojo sektoriaus subjektų grupę, kai rengiamas valstybės metinių ataskaitų rinkinys, sudaro valstybės viešojo sektoriaus subjektai ir valstybės kontroliuojami pelno siekiantys subjektai.
3. Viešojo sektoriaus subjektų grupę, kurios ataskaitų rinkinių duomenys įtraukiami į valstybės metinių ataskaitų rinkinį, sudaro:
1) tos pačios valstybės veiklos srities valstybės viešojo sektoriaus subjektai ir valstybės kontroliuojami pelno siekiantys subjektai, kai rengiamas viešojo sektoriaus subjektų grupės finansinių ataskaitų rinkinys ir viešojo sektoriaus subjektų grupės veiklos ataskaita (toliau – grupės veiklos ataskaita);
4. Viešojo sektoriaus subjektų grupę, kai rengiamas savivaldybės metinių ataskaitų rinkinys, sudaro savivaldybės viešojo sektoriaus subjektai ir savivaldybės kontroliuojami pelno siekiantys subjektai.
5. Viešojo sektoriaus subjektų grupę Valstybinio socialinio draudimo fondo bendrajam metinių ataskaitų rinkiniui parengti sudaro Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigos, Valstybinio socialinio draudimo fondas, šio fondo administravimo įstaigų kontroliuojami viešojo sektoriaus subjektai.
6. Viešojo sektoriaus subjektų grupę Privalomojo sveikatos draudimo fondo bendrajam metinių ataskaitų rinkiniui parengti sudaro Privalomojo sveikatos draudimo fondo administravimo įstaigos, Privalomojo sveikatos draudimo fondas, šio fondo administravimo įstaigų kontroliuojami viešojo sektoriaus subjektai.
7. Šio straipsnio 6 dalyje išdėstyta Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 5 straipsnio redakcija taikoma ataskaitų rinkiniams, sudaromiems už 2023 metus ir vėlesnius ataskaitinius laikotarpius.
8. 2023 m. sausio 1 d. įsigalioja tokia šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 17 straipsnio 5 dalies 3 punkto redakcija:
„3) už ataskaitų parengimą atsakingas asmuo – viešojo sektoriaus subjektų metinių finansinių ataskaitų, bendrųjų ataskaitų rinkinių duomenis. Šie duomenys teikiami į VSAKI sistemą ir atliekami grupės ataskaitų rinkiniui parengti reikalingi veiksmai. Į VSAKI sistemą savo metinių finansinių ataskaitų duomenis teikia valstybės kontroliuojami pelno siekiantys subjektai, savivaldybės kontroliuojami pelno siekiantys subjektai;“.
9. Šio straipsnio 8 dalyje išdėstyta Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 17 straipsnio 5 dalies 3 punkto redakcija taikoma ataskaitų rinkiniams, sudaromiems už 2023 metus ir vėlesnius ataskaitinius laikotarpius.
10. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija ir Lietuvos Respublikos finansų ministras iki 2021 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
11. Iki 2022 m. gruodžio 31 d. finansų ministras priima šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 17 straipsnio 6 dalies įgyvendinamuosius teisės aktus, kad būtų įgyvendinta šio straipsnio 8 dalis, o Finansų ministerija pritaiko Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinę sistemą, kad į ją duomenis galėtų teikti visi valstybės kontroliuojami pelno siekiantys subjektai, savivaldybės kontroliuojami pelno siekiantys subjektai.
Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus
atskaitomybės įstatymo
priedas
METINIŲ ATASKAITŲ RINKINIŲ PARENGIMO IR TEIKIMO TERMINAI
Eil. Nr. |
Metinių ataskaitų rinkiniai |
Ataskaitų parengimo data |
Įstaiga ar institucija, kuriai teikiami metinių ataskaitų rinkiniai |
|
Vyriausybei |
Seimui arba savivaldybės tarybai |
|||
I. |
Viešojo sektoriaus subjekto metinių ataskaitų rinkinys |
Iki kovo 1 d. |
– |
– |
II. |
Viešojo sektoriaus subjektų grupės metinių ataskaitų rinkinys |
Iki kovo 25 d. |
– |
– |
III. |
Valstybės socialinių fondų bendrasis ataskaitų rinkinys |
Iki balandžio 1 d. |
Iki gegužės 15 d. |
Iki gegužės 25 d. |
IV. |
Privalomojo sveikatos draudimo fondo bendrasis ataskaitų rinkinys |
Iki balandžio 1 d. |
Iki gegužės 15 d. |
Iki gegužės 25 d. |
V. |
Pensijų anuitetų fondo bendrasis ataskaitų rinkinys |
Iki balandžio 1 d. |
– |
Iki gegužės 25 d. |
VI. |
Savivaldybių |
|||
VI.I. |
Savivaldybės veiklos ataskaita |
Iki balandžio 25 d. |
– |
Iki gegužės 25 d. |
VI.II. |
Finansinių ataskaitų rinkinys |
Iki balandžio 25 d. |
– |
|
VI.III. |
Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys |
Iki kovo 15 d. |
Neaudituotas iki kovo 15 d. |
|
VII. |
Valstybės |
|||
VII.I. |
Valstybės pažangos ataskaita |
Iki balandžio 25 d. |
Iki gegužės 15 d. |
Iki gegužės 25 d. |
VII.II. |
Finansinių ataskaitų rinkinys |
Iki gegužės 15 d. |
||
VII.III. |
Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys |
Iki kovo 15 d. |
Neaudituotas iki kovo 15 d. Audituotas iki gegužės 15 d. |
|
VIII. |
Nacionalinis metinių ataskaitų rinkinys |
Iki liepos 31 d. |
Iki spalio 1 d. |
Iki spalio 10 d. |