Projektas
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. GRUODŽIO 6 D. SPRENDIMO NR. T-406 „DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VALDOMŲ ĮMONIŲ VEIKLOS TIKSLŲ NUSTATYMO IR JŲ VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. d. Nr. T-
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 7 punktu, 2022 m. birželio 30 d. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 2 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 1 straipsniu pakeisto Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 3 straipsnio 3 punktu, 27 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
Pakeisti Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2018 m. gruodžio 6 d. sprendimą Nr. T-406 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės valdomų įmonių veiklos tikslų nustatymo ir jų vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. 1 punktu patvirtinto Šiaulių miesto savivaldybės valdomų įmonių veiklos tikslų nustatymo ir jų vertinimo tvarkos aprašo:
1.1. 3.1 papunktį išdėstyti taip:
1.2. 3.2 papunktį išdėstyti taip:
1.3. 5 punktą išdėstyti taip:
„5. Savivaldybės valdomų įmonių veiksmingai veiklai, kontrolei ir skaidrumui užtikrinti Savivaldybės vykdomoji institucija arba teisės aktuose nustatytais atvejais, jos įgaliotas asmuo, ne rečiau kaip kas 3 metus pateikia Savivaldybės valdomai įmonei lūkesčių raštą, kurio tikslas – nustatyti Savivaldybės lūkesčius, tikslus ir jų matavimo rodiklius, susijusius su konkrečia Savivaldybės valdoma įmone ir prisidedančius prie Savivaldybės strateginiuose planavimo dokumentuose numatytų tikslų pasiekimo.“.
1.4. 6 punktą išdėstyti taip:
„6. Kai Savivaldybės valdomos bendrovės akcijos priklauso kelioms savivaldybėms, lūkesčių raštas turi būti parengtas bendradarbiaujant visoms savivaldybėms, nuosavybės teise turinčioms savivaldybės valdomos bendrovės akcijų, ir pasirašytas tų savivaldybių vykdomųjų institucijų arba jų įgaliotų asmenų.“.
1.5. 10 punktą išdėstyti taip:
„10. Atsižvelgdami į Savivaldybės vykdomosios institucijos ar jos įgalioto asmens pateiktą lūkesčio rašto turinį, Savivaldybės valdomos įmonės valdymo organai pagal kompetenciją formuoja misiją ir viziją, veiklos strategiją, taip pat finansinius ir nefinansinius ilgalaikius (strateginius) ir trumpalaikius (taktinius) tikslus. Lūkesčių raštas gali būti koreguojamas ir teikiamas Savivaldybės valdomai įmonei, kai atnaujinama rašte pateikta informacija.“.
1.6. 11 punktą išdėstyti taip:
„11. Savivaldybės valdomos įmonės valdymo organai reguliariai analizuoja ir vertina, kaip Savivaldybės valdoma įmonė įgyvendina jai nustatytus ilgalaikius ir trumpalaikius finansinius ir nefinansinius tikslus. Savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas asmuo, teisės aktuose numatytais atvejais, prižiūri Savivaldybės valdomos įmonės valdymo organų veiklą.“.
1.7. 12 punktą išdėstyti taip:
„12. Savivaldybės vykdomoji institucija užtikrina, kad:
12.1. Savivaldybės valdomos įmonės valdymo organai pagal kompetenciją priimtų sprendimus, kuriais nustatytų atitinkamos Savivaldybės valdomos įmonės strategiją, ilgalaikius ir trumpalaikius tikslus, o jeigu jiems įgyvendinti reikia papildomo finansavimo, – nurodytų tikslų įgyvendinimo finansavimo šaltinius (pavyzdžiui, Savivaldybės valdomos įmonės veiklos pajamos, skolintas kapitalas, nuosavo kapitalo didinimas Savivaldybės ir (ar) privačiomis lėšomis, subsidija, dotacija ar kiti);
12.2. Savivaldybės valdomos įmonės strategija apimtų aplinkos, kurioje veikia Savivaldybės valdoma įmonė, analizę, misiją, viziją, ilgalaikius (strateginius) tikslus, uždavinius ir išteklius, kurių reikia jiems pasiekti, taip pat veiklos planus;
1.8. 13 punktą išdėstyti taip:
„13. Savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas asmuo, teisės aktuose numatytais atvejais, užtikrina, kad Savivaldybės valdomos įmonės valdymo organai, pagal kompetenciją priėmę sprendimus dėl Savivaldybės valdomos įmonės veiklos tikslų, misijos, vizijos, ilgalaikių tikslų ir jų įgyvendinimo finansavimo šaltinių nustatymo, patvirtinę Savivaldybės valdomos įmonės strategiją ir metinius veiklos planus 3 metų laikotarpiui, reguliariai peržiūrėtų, kaip įgyvendinami jų priimti sprendimai, ir patvirtintų strategijos įgyvendinimo ataskaitas.“
1.9. 15 punktą išdėstyti taip:
„15. Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir investicijų skyrius (toliau – Ekonomikos ir investicijų skyrius) kasmet įvertina Ataskaitoje pateiktą informaciją, t. y. kaip Savivaldybės valdomos įmonės pasiekė lūkesčių raštuose joms nustatytus tikslus, ir iki įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos arba eilinio visuotinio akcininkų susirinkimo teikia išvadas Savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui.“
1.10. 16 punktą išdėstyti taip:
„16. Savivaldybės vykdomoji institucija, atsižvelgusi į Ekonomikos ir investicijų skyriaus išvadas, ar Savivaldybės valdoma įmonė pasiekė, iš dalies pasiekė ar nepasiekė jai nustatytų tikslų, teikia rekomendacijas Savivaldybės valdomai įmonei, kaip siekti geresnių rezultatų, ir Savivaldybės valdomos bendrovės valdybai (jeigu ji sudaroma) dėl vadovo mėnesinės algos kintamosios dalies nustatymo. Savivaldybės vykdomosios institucijos rekomendacijoms taikoma taisyklė: „Laikykis arba paaiškink“, pagal kurią nukrypimas nuo rekomendacinio pobūdžio nuostatų galimas, kai to objektyviai reikia, ir kiekvienas nukrypimas turi būti racionaliai pagrįstas ir paaiškintas atitinkamo Savivaldybės valdomos įmonės organo.“.
1.11 17 punktą išdėstyti taip:
1.11. 18 punktą išdėstyti taip:
1.12. 20 punktą išdėstyti taip:
„20. Pasibaigus Savivaldybės valdomos įmonės vadovo pirmajai kadencijai, Savivaldybės valdomos bendrovės valdyba (jeigu ji sudaroma), Savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas asmuo (jeigu valdyba nesudaroma), o savivaldybės įmonės atveju – Savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas asmuo įvertina praėjusių 5 metų laikotarpio įmonės veiklos rezultatus ir svarsto, ar Savivaldybės valdomos įmonės vadovas tinkamai atliko savo pareigas ir ar gali būti skiriamas (renkamas) antrajai kadencijai.“.
1.13. 21 punktą išdėstyti taip:
„21. Sprendimas dėl Aprašo 20 punkte nurodytos poveikio priemonės taikymo turi būti priimtas likus 3 mėnesiams iki Savivaldybės valdomos įmonės vadovo pirmosios kadencijos pabaigos. Pasibaigus antrajai kadencijai, Savivaldybės valdomos bendrovės valdyba (jeigu ji sudaroma), Savivaldybės vykdomoji institucija (jeigu valdyba nesudaroma), o savivaldybės įmonės atveju – Savivaldybės vykdomoji institucija atšaukia Savivaldybės valdomos įmonės vadovą iš pareigų.“.
1.14. 22 punktą iki dvitaškio išdėstyti taip:
1.15. 23 punktą išdėstyti taip:
1.16. 24 punktą išdėstyti taip:
1.17. 27 punktą išdėstyti taip:
2. Nustatyti, kad šis sprendimas, išskyrus 1.15. papunktį ir 3 punktą, įsigalioja nuo 2023 m. balandžio 1 d., o jo nuostatos pradedamos taikyti, kai naujai išrinkta 2023–2027 metų kadencijos Šiaulių miesto savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.
3. Įpareigoti Šiaulių miesto savivaldybės Tarybos ir mero sekretoriatą, paskelbus 2023–2027 metų kadencijos Šiaulių miesto savivaldybės tarybos susirinkimo datą, pranešti apie tai Teisės aktų registrui.