Pasvalio rajono savivaldybės taryba
sprendimas |
Dėl savivaldybės administracijos 2013 metų FINANSŲ KONTROLĖS BŪKLĖS ATaskaitos patvirtinimo |
2014 m. balandžio d. |
Nr. |
T1- |
Pasvalys |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 14 d. nutarimo Nr. 470 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo įgyvendinimo ir Vidaus audito tarnybos pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ 3.1 punktu, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia
patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės administracijos 2013 m. finansų kontrolės būklės ataskaitą (pridedama).
Savivaldybės meras Gintautas Gegužinskas
Sprendimo projektą parengė
Apskaitos skyriaus vedėja
Danguolė Šlušnienė, tel. (8 451) 54 111
2014-03-18
Suderinta DVS Nr. RTS-61
Administracijos direktorius Juridinio ir personalo skyriaus
vedėja
Rimantas Užuotas Jurgita Karčiauskienė
(Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. sausio 27 d. įsakymo Nr. 1K-021 redakcija)
(Finansų kontrolės būklės ataskaitos forma)
Pasvalio rajono savivaldybės administracija
(viešojo juridinio asmens pavadinimas)
188753657, Vytauto Didžiojo a. 1, Pasvalys, tel. Nr. (8 451) 54111, fax. (8 451 54134)_
(viešojo juridinio asmens kodas, adresas, telefonas)
________________________________________________________________________________
Pasvalio rajono savivaldybės administracijos
Finansų skyriui
FINANSŲ KONTROLĖS BŪKLĖS ATASKAITA
2014-03-18 Nr. AFV-254
(data)
Pasvalys
(sudarymo vieta)
Eil. Nr. |
Bendri duomenys |
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje |
Praėjusio ataskaitinio laikotarpio pabaigoje |
||||
1. |
Viešajam juridiniam asmeniui pavaldžių arba jo valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų skaičius. |
1 |
1 |
||||
2. |
Viešojo juridinio asmens patvirtintas pareigybių (etatų) skaičius. |
103 |
103 |
||||
3. |
Viešajame juridiniame asmenyje dirbančių (dirbusių) valstybės tarnautojų ir darbuotojų skaičius. |
93 |
97 |
||||
4. |
Viešojo juridinio asmens buhalterijoje (struktūriniame padalinyje, tvarkančiame apskaitą) patvirtintas pareigybių (etatų) skaičius. |
8 |
8 |
||||
5. |
Viešojo juridinio asmens buhalterijoje (struktūriniame padalinyje, tvarkančiame apskaitą) dirbančių (dirbusių) valstybės tarnautojų ir darbuotojų skaičius. |
8 |
8 |
||||
|
Klausimai |
|
Atsakymai |
||||
Pažymėkite ü |
|||||||
6. |
Ar viešajame juridiniame asmenyje yra patvirtinta organizacinė struktūra? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
7. |
Ar siekiant viešajam juridiniam asmeniui iškeltų strateginių ir kitų tikslų yra nustatoma rizika, galinti sutrukdyti šiuos tikslus pasiekti? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
8. |
Jei taip, kaip ji yra vertinama (pažymėkite tinkamą variantą (variantus): |
|
|
|
|
|
|
8.1. |
rizika yra vertinama vadovaujantis auditų išvadomis ir rekomendacijomis; |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
8.2. |
rizika yra vertinama naudojantis rizikos vertinimo modeliais; |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
8.3. |
rizika yra vertinama kitais būdais. |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
9. |
Ar viešojo juridinio asmens vadovas yra patvirtinęs Viešojo juridinio asmens sąskaitų planą? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
10. |
Ar viešojo juridinio asmens vadovas yra patvirtinęs Viešojo juridinio asmens apskaitos politiką? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
11. |
Ar nustatyta ir viešojo juridinio asmens vadovo patvirtinta naudojamų apskaitos registrų: |
|
|
|
|
|
|
11.1. |
forma; |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
11.2. |
turinys; |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
11.3. |
skaičius ? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
12. |
Ar teisės aktų nustatyta tvarka parengtas ir viešojo juridinio asmens vadovo patvirtintas apskaitos dokumentų ir apskaitos registrų saugojimo tvarkos aprašas? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
13. |
Ar viešojo juridinio asmens vadovas yra patvirtinęs asmenų, kuriems suteikta teisė rengti ir pasirašyti arba tik pasirašyti apskaitos dokumentus, sąrašą ir jų parašų pavyzdžius? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
14. |
Ar paskirtas darbuotojas, kuris atlieka vyriausiojo buhalterio (buhalterio) arba struktūrinio padalinio, tvarkančio apskaitą, vadovo funkcijas jo atostogų, ligos metu? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
15. |
Ar viešojo juridinio asmens vadovas yra patvirtinęs Viešojo juridinio asmens finansų kontrolės taisykles? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
16. |
Ar jos parengtos atsižvelgus į: |
|
|
|
|
|
|
16.1. |
įstaigos veiklos pobūdį ir ypatumus; |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
16.2. |
organizacinę struktūrą; |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
16.3. |
veiklos riziką; |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
16.4. |
apskaitos ir informacinę sistemą; |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
16.5. |
turto apsaugos būklę? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
17. |
Ar viešojo juridinio asmens finansų kontrolės taisyklės per ataskaitinį laikotarpį buvo keistos (papildytos)? |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
þ |
|
18. |
Ar viešojo juridinio asmens vadovas yra paskyręs atsakingus už išankstinę, einamąją ir paskesniąją finansų kontrolę darbuotojus? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
19. |
Ar viešojo juridinio asmens vadovas užtikrina, kad valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atliekantys finansų kontrolę, turi tinkamą kompetenciją atlikti jiems pavestas funkcijas? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
20. |
Ar darbuotojų, atliekančių finansų kontrolę, pareigybių aprašymuose ir kituose vidaus dokumentuose yra aiškiai ir tinkamai apibrėžtos funkcijos, teisės, atsakomybė ir pavaldumas? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
21. |
Ar vyriausiasis buhalteris (buhalteris) arba struktūrinio padalinio, tvarkančio apskaitą, vadovas, vykdydamas išankstinę finansų kontrolę, pasirašydamas ūkinės operacijos dokumentus, parašu patvirtina, kad: |
|
|
|
|
|
|
21.1. |
dokumentai tinkamai parengti; |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
21.2. |
ūkinė operacija yra teisėta; |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
21.3. |
jai atlikti pakaks patvirtintų asignavimų? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
22. |
Ar buvo atvejų, kai vyriausiasis buhalteris (buhalteris) arba struktūrinio padalinio, tvarkančio apskaitą, vadovas atsisakė pasirašyti ūkinės operacijos atlikimo dokumentus? |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
þ |
|
23. |
Jei buvo nustatyta atvejų, kai vyriausiasis buhalteris (buhalteris) arba struktūrinio padalinio, tvarkančio apskaitą, vadovas atsisakė pasirašyti ūkinės operacijos atlikimo dokumentus: |
|
|
|
|
|
|
23.1. |
ūkinė operacija nebuvo vykdoma; |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
23.2. |
ūkinė operacija buvo vykdoma; |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
23.3. |
ūkinė operacija buvo vykdoma rašytiniu vadovo pavedimu? |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
24. |
Ar per ataskaitinį laikotarpį buvo nustatyta atvejų, kai atlikus ūkinę operaciją išaiškėjo, kad: |
|
|
|
|
|
|
24.1. |
ji buvo neteisėta; |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
þ |
|
24.2. |
dokumentai buvo netinkamai parengti; |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
þ |
|
24.3. |
ji buvo atlikta viršijant patvirtintas sąmatas ir neatitiko patvirtintų asignavimų? |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
þ |
|
|
Komentarai. _______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
|
||||||
25. |
Jei per ataskaitinį laikotarpį buvo nustatyta atvejų, kai atlikus ūkinę operaciją išaiškėjo šios ataskaitos 24 punkte nurodytos aplinkybės, kas juos nustatė: |
|
|
|
|
|
|
25.1. |
vidaus auditoriai; |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
25.2. |
Valstybės kontrolės auditoriai; |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
25.3. |
savivaldybės kontrolierius (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos specialistai); |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
25.4. |
atestuoti auditoriai; |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
25.5. |
viešojo juridinio asmens valstybės tarnautojai ar darbuotojai? |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
26. |
Ar viešajame juridiniame asmenyje atliekama kiekvienos ūkinės operacijos einamoji finansų kontrolė? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
27. |
Ar, atliekant einamąją finansų kontrolę, viešajame juridiniame asmenyje buvo nustatyta neatitikimų ar klaidų? |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
þ |
|
28. |
Ar nustatyta atvejų kai, nesant galimybės ištaisyti nustatytų neatitikimų ar klaidų, raštu buvo informuotas viešojo juridinio asmens vadovas, nurodant neatitikimų ar klaidų atsiradimo priežastis? |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
29. |
Kokie sprendimai buvo priimti: |
|
|
|
|
|
|
29.1. |
ūkinė operacija nebuvo vykdoma; |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
29.2. |
įvertinus sprendimo vykdymo sustabdymo pasekmes ar kitas aplinkybes, ūkinė operacija buvo vykdoma toliau; |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
29.3. |
priimti kiti sprendimai? |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
ٱ |
|
|
Komentarai. _______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
|
||||||
30. |
Ar vykdant paskesniąją finansų kontrolę buvo nustatyta neatitikimų ar klaidų ir numatyta priemonių jos metu nustatytiems trūkumams pašalinti? |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
þ |
|
31. |
Ar viešajame juridiniame asmenyje yra atskirtos išankstinės ir paskesniosios finansų kontrolės funkcijos? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
32. |
Ar viešajame juridiniame asmenyje laikomasi finansų kontrolės taisyklėse nustatytų procedūrų? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
33. |
Ar finansų kontrolės procedūros: |
|
|
|
|
|
|
33.1. |
ekonomiškos; |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
33.2. |
veiksmingos; |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
33.3. |
funkcionuoja kaip vientisa sistema? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
34. |
Ar finansinės ataskaitos sudarytos vadovaujantis Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
35. |
Ar sudarant finansines ataskaitas turtas, įsipareigojimai, pajamos ir sąnaudos buvo įvertinti vadovaujantis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
36. |
Ar viešojo juridinio asmens finansinėse ataskaitose teisingai rodomos finansavimo sumos, grynasis turtas bei pinigų srautai? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
37. |
Ar viešajame juridiniame asmenyje yra paskirti už perduoto naudoti viešojo juridinio asmens turto naudojimo kontrolę atsakingi asmenys? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
38. |
Ar su visais darbuotojais, įgaliotais saugoti turtą, yra sudarytos visiškos materialinės atsakomybės sutartys? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
39. |
Ar per ataskaitinį laikotarpį buvo nustatyta tvarka inventorizuotas visas viešojo juridinio asmens turtas ir įsipareigojimai? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
40. |
Ar inventorizacijos metu buvo nustatytų turto ir įsipareigojimų buhalterinės apskaitos duomenų ir faktiškai rastų jų likučių skirtumų? |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
þ |
|
Komentarai. _______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
|
|||||||
41. |
Ar per ataskaitinį laikotarpį buvo viešojo juridinio asmens turto vagysčių arba netekimų ? |
|
Taip |
ٱ |
Ne |
þ |
|
Komentarai. _______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
|
|||||||
42. |
Ar viešajame juridiniame asmenyje yra atskirtos turto apsaugos ir šio turto apskaitos funkcijos? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
43. |
Ar viešajame juridiniame asmenyje pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus turi būti įsteigta vidaus audito tarnyba? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
44. |
Ar viešajame juridiniame asmenyje yra įsteigta vidaus audito tarnyba? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
45. |
Ar su Viešojo juridinio asmens finansų kontrolės būklės ataskaita susipažino Vidaus audito tarnybos vadovas? |
|
Taip |
þ |
Ne |
ٱ |
|
46.
|
Kiti Finansų kontrolės būklės ataskaitos formoje nepaminėti svarbūs finansų kontrolės klausimai, pateikiami viešajam juridiniam asmeniui pavaldiems ir (arba) jo valdymo sričiai priskirtiems viešiesiems juridiniams asmenims. (Pildoma, kai buvo gauti klausimai iš viešojo juridinio asmens, kuriam teikiama ši ataskaita.) Diegiama apskaitos programa, kuri leistų vesti apskaitą pagal VSAFAS kartu įjungiant ir seniūnijų apskaitą, kad sumažinti apskaitos klaidų visumą. 2014 m. pradedama dirbti apskaitos programa nauja versija. Vykdomas savivaldybės ir seniūnijų duomenų apjungimas programoje FINAS.
|
||||||
47. |
Įvertinkite viešojo juridinio asmens finansų kontrolės būklę (labai gera, gera, patenkinama, silpna). _gera__________________________________________________________________________
|
||||||
48. |
Pagal pateiktas viešajam juridiniam asmeniui pavaldžių ir (arba) jo valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų finansų kontrolės būklės ataskaitas, atliktus vertinimus ir turimus duomenis finansų kontrolės būklė įvertinta, iš viso _ (nurodytas viešajam juridiniam asmeniui pavaldžių ir (arba) jo valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų skaičius turi atitikti įvertintų viešųjų juridinių asmenų skaičių), iš jų: labai gera: gera: patenkinama: silpna: |
||||||
Administracijos direktorius Rimantas Užuotas
_____________________ __________ _________________
Rengėjas: Danguolė Šlušnienė ________________________________
Pasvalio rajono savivaldybės tarybai
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
Dėl savivaldybės administracijos 2013 metų finansų kontrolės būklės ataskaitos patvirtinimo |
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 metų balandžio 14 d patvirtintame nutarime Nr. 470 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir audito įstatymo įgyvendinimo ir vidaus audito tarnybos pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ 3.1 punkte nurodyta, kad viešojo juridinio asmens vadovas ataskaitą apie jo vadovaujamo viešojo juridinio asmens, jam pavaldžių ir jo valdymo sričiai priskirtų viešųjų juridinių asmenų finansų kontrolės būklę teikia viešajam juridiniam asmeniui, kuriam jis yra pavaldus. Visi asignavimų valdytojai, išskyrus Savivaldybės administraciją, informaciją apie finansų kontrolės būklę teikia Centralizuotam vidaus audito skyriui, Savivaldybės administracija – Savivaldybės tarybai.