projektas
reg. Nr. T-
2.   darbotvarkės klausimas
 


Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

sprendimas

dėl Pasvalio rajono savivaldybės TERITORIJOS BENDROJO PLANO KEITIMO (koreguojant arba keičiant kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius)

 

2019 m. birželio        d.

Nr.

T1-

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 19 punktu, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 6 ir 10 straipsniu, Kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. D1-8 „Dėl kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais) 71 punktu, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.       Pradėti rengti Pasvalio rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimą (koreguojant arba keičiant kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius).

2.       Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo (koreguojant arba keičiant kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius) techninę specifikaciją su bendrojo plano keitimo tikslais ir uždaviniais (pridedama)

3.       Techninę specifikaciją su bendrojo plano keitimo tikslais ir uždaviniais paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje.

Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        

 

 

Parengė

Vietinio ūkio ir plėtros skyriaus vyriausiasis specialistas

(Savivaldybės vyriausiasis architektas) Kęstutis Klivečka,

tel. Nr. (8 451 54 128), el.p. k.klivecka@pasvalys.lt

 

2019-06-10

Suderinta DVS Nr. RTS-151

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2019 m. birželio   d. sprendimu Nr. T1-

 

Pasvalio rajono savivaldybės TERITORIJOS BENDROJO PLANO KEITIMO (koreguojant arba keičiant kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius)

 

Techninė specifikacija

 

 

I.       BENDROJI DALIS

 

1.       Pirkimas vykdomas siekiant įgyvendintini projektą Kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinių keitimas Pasvalio rajono savivaldybės teritorijos bendrajame plane“ (toliau – Projektas), kuris tinkamas finansuoti pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 05.5.1-APVA-R-019 priemonės „Kraštovaizdžio apsauga“ finansuojamas veiklas.

2.       Trumpas Projekto esmės aprašymas:

2.1.    Atsižvelgiant į Pasvalio rajono teritorijoje sparčiau nei prognozuota mažėjantį gyventojų skaičių, bendrojo plano turinio kokybinius trūkumus, sprendinių įgyvendinimo eigą, nekonkrečius ir deklaratyvius sprendinius dėl kraštovaizdžio formavimo ir gamtinio karkaso, taip pat įvertinant nuo 2014 m. sausio 1 d. pasikeitusį teritorijų planavimo teisinį reguliavimą, reikalinga keisti Pasvalio rajono teritorijos bendrąjį planą. Keičiant Pasvalio rajono teritorijos bendrąjį planą bus įvertintas 2015 m. spalio 2 d. patvirtintas „Nacionalinis kraštovaizdžio tvarkymo planas“, kuris yra valstybės lygmens specialusis planas ir apima visą Lietuvos Respublikos teritoriją. Remiantis „Nacionalinio kraštovaizdžio tvarkymo plano“ pagrindinėmis nuostatomis, keičiant Bendrąjį planą būtų nustatytos kraštovaizdžio tvarkymo zonos pagal svarbiausius rajono teritorijos vystymo prioritetus, urbanistinio ir gamtinio karkaso plėtojimo interesus, pateikti tiksliniai formuojamo kraštovaizdžio bendrosios teritorinės struktūros optimalumo kokybės rodikliai. Keičiamame bendrajame plane turės būti numatytos kraštovaizdžio tvarkymo reglamentavimo kryptys, siūlomos priemonės ir apribojimai, užtikrinantys kraštovaizdžio bendrąją ekologinę pusiausvyrą, gamtinio karkaso formavimą, gamtinių, kultūrinių vertybių ar kraštovaizdžio kompleksų išsaugojimą. „Nacionalinio kraštovaizdžio tvarkymo plano“ sprendiniai bus prioritetiniai priimant Pasvalio rajono inžinerinių tinklų, susisiekimo komunikacijų, atsinaujinančių energijos išteklių naudojimo plėtros galimybių kraštovaizdžio požiūriu sprendinius.

2.2.      Projektas įgyvendinamas pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 05.5.1-APVA-R-19 priemonės „Kraštovaizdžio apsauga“ projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. D1-209 ,.Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ 05.5.1-APVA-R-19 priemonės „Kraštovaizdžio apsauga“ projektų finansavimo sąlygų aprašo pstvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais) veiklą, 11.1. punktą: kraštovaizdžio ir (ar) gamtinio karkaso sprendinių koregavimas arba keitimas savivaldybių ar jų dalių bendruosiuose planuose.

2.3.      Pasvalio rajono teritorijos bendrasis planas patvirtintas Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2008 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T1-47 „Dėl Pasvalio teritorijos bendrojo plano patvirtinimo“.

3.       Projekto tikslas: pagerinti Pasvalio rajono kraštovaizdžio arealų (teritorijų) būklę didinant kraštovaizdžio planavimo kokybę.

4.       Projekto uždavinys: Kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinių koregavimas arba keitimas Pasvalio rajono savivaldybės bendrajame plane.

 

II.     BENDRA informacija apie paslaugas

 

5.     Planavimo organizatorius: Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktorius.

6.       Planuojama teritorija: Pasvalio rajono savivaldybės teritorija.

7.       Plano rengėjas: parenkamas vykdant šį pirkimą, Vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

8.       Planavimo terminai: 18 mėnesių nuo sutarties įsigaliojimo.

9.       Teritorijų planavimo dokumento rūšis: kompleksinio teritorijų planavimo dokumentas – savivaldybės lygmens bendrasis planas.

10.     Atviras konkursas geriausiai urbanistinei idėjai atrinkti nebus rengiamas.

11.     Koncepcijos nepriklausomas profesinis vertinimas nebus atliekamas.

12.     Bendrojo plano raidos kryptys ir teritorijos plėtros koncepcija rengiami iki 2050 metų, o konkretizuoti sprendiniai – iki 2030 metų.

 

IIIBENDROJO PLANO KEITIMO TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

13.     Bendrojo plano keitimo (koreguojant arba keičiant kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius) tikslai (Bendrojo plano keitimo (koreguojant arba keičiant kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius)tikslai, atsižvelgiant į Bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo stebėsenos ataskaitą, yra susiję su kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso planuojamais sprendiniais):

13.1. sudaryti sąlygas darniai savivaldybės teritorijos raidai, nuosekliai erdvinės ir funkcinės integracijos politikai įgyvendinti, kompleksiškai spręsti socialinius, ekonominius, ekologinius uždavinius;

13.2     nustatyti gyvenamųjų vietovių, inžinerinės ir socialinės infrastruktūros, kitų savivaldybei svarbių socialinės ekonominės veiklos sričių vystymo ir įgyvendinimo gaires, plėtrai reikalingas teritorijas;

13.3.    sudaryti sąlygas racionaliam rajono gamtinių, žemės gelmių ir energijos išteklių naudojimui ir atkūrimui;

13.4.    numatyti rajono gamtinio ir kultūrinio kraštovaizdžio savitumo, gamtos ir nekilnojamojo kultūros paveldo išsaugojimą, tikslingą naudojimą ir pažinimą, ekologinei pusiausvyrai būtino gamtinio karkaso formavimą;

13.5.    kurti sveiką, saugią, darnią gyvenamąją aplinką ir visavertes gyvenimo sąlygas gyvenamosiose vietovėse;

13.6.    sudaryti sąlygas privačioms investicijoms, kuriančioms socialinę ir ekonominę gerovę, tinkamos kokybės gyvenimo sąlygas;

13.7.    derinti fizinių ir juridinių asmenų ar jų grupių, savivaldybių ir valstybės interesus dėl teritorijos naudojimo ir veiklos plėtojimo teritorijoje sąlygų;

13.8.    sudaryti sąlygas racionaliam žemės naudojimui ir žemės ūkio veiklai skatinti.

14.       Bendrojo plano keitimo (koreguojant arba keičiant kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius) uždaviniai (Bendrojo plano keitimo (koreguojant arba keičiant kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius) uždaviniai, atsižvelgiant į Bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo stebėsenos ataskaitą, yra susiję su kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso planuojamais sprendiniais):

14.1.    suformuoti planavimo lygmenį atitinkančias teritorijos funkcinio ir erdvinio vystymo kryptis;

14.2.    optimizuoti planuojamos teritorijos urbanistinę struktūrą, socialinę ir inžinerinę infrastruktūrą;

14.3.    numatyti racionalaus žemės gelmių išteklių, žemės ūkio naudmenų, miškų, kitų gamtos išteklių išsaugojimo ir naudojimo, gamtinio karkaso ir ekologiškai pagrįstos žemės naudojimo teritorinės struktūros formavimo, gamtos ir nekilnojamojo kultūros paveldo, kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės išsaugojimo priemones;

14.4.    detalizuoti atitinkamų aukštesnio lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų sprendinius.

14.5.    pateikti tikslinius formuojamo kraštovaizdžio bendrosios teritorinės struktūros optimalumo kokybės rodiklius.

14.6.    keičiamame bendrajame plane numatyti kraštovaizdžio tvarkymo reglamentavimo kryptis, siūlomas priemones ir apribojimus, užtikrinančius kraštovaizdžio bendrąją ekologinę pusiausvyrą, gamtinio karkaso formavimą, gamtinių, kultūrinių vertybių ar kraštovaizdžio kompleksų išsaugojimą.

15.     Rengiant Bendrojo plano keitimą, teikėjas turi įvertinti 2015 m. spalio 2 d. patvirtintą „Nacionalinį kraštovaizdžio tvarkymo planą“, kuris yra valstybės lygmens specialusis planas ir apima visą Lietuvos Respublikos teritoriją. Remiantis „Nacionalinio kraštovaizdžio tvarkymo plano“ pagrindinėmis nuostatomis, keičiant Bendrąjį planą būtina nustatyti kraštovaizdžio tvarkymo zonas pagal svarbiausius rajono teritorijos vystymo prioritetus, urbanistinio ir gamtinio karkaso plėtojimo interesus, planuojant sprendinius, įvertinti savivaldybės teritorijoje esančių Bendrųjų planų sprendinių įgyvendinimo stebėsenos ataskaitą.

 

IV.   KITI REIKALAVIMAI

 

16.       Paslaugos turi būti teikiamos vadovaujantis Kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. D1-8 „Dėl kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais) ir kitais teisės aktais, perkančiosios organizacijos nurodymais, kitais Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo teisės aktais.

17.       Rengimo proceso metu rengėjas turi pateikti planavimo organizatoriui pritarti kiekvieno etapo darbams.

18.       Visą Bendrojo plano rengimo paslaugai atlikti reikalingą informaciją ar erdvinius duomenų rinkinius, jei jų nepateikė planavimo organizatorius, tiekėjas įsigyja arba atnaujina savo lėšomis, nereikalaudamas papildomo mokesčio.

19.     Tiekėjas turės atlikti strateginio pasekmių aplinkai vertinimo procedūrą remiantis Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo aprašu.

20.       Bendrojo plano sprendiniai galioja neterminuotai arba tol, kol bus parengtas ir patvirtintas jį keičiantis to paties lygmens teritorijų planavimo dokumentas.

21.       Viešinimo procedūros atliekamos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

22.       Planavimo organizatorius įgalioja bendrojo plano rengėją, ir jis turės, suderinus su planavimo organizatoriumi, atlikti visas bendrojo plano rengimo viešinimo procedūras ir vykdyti teisės aktuose bei planavimo darbų programoje nurodytus viešinimo darbus (pasiūlymų registravimas ir nagrinėjimas, įvertinimas, priėmimas arba atmetimas, vieši pristatymai ir aptarimai, viešas svarstymas, baigiamasis susirinkimas-konferencija), laiku teikti informaciją suinteresuotai visuomenei (taip pat ir žiniasklaidos priemonėms), skelbti aktualią informaciją (teisės aktuose nurodytomis visuomenės informavimo priemonėmis) ir parengti visuomenės dalyvavimo ataskaitą.

23.       Rengiant Bendrąjį planą turi būti atsižvelgta į parengtus ir rengiamus tyrimus, galimybių studijas, patvirtintus ir galiojančius teritorijų planavimo dokumentus ir kitą medžiagą, kurioje pateikiama aktuali informacija dėl planuojamos teritorijos.

24.       Tiekėjas turės pažymėti teritorijas, kurioms būtina rengti atskirus vietovės lygmens teritorijų planavimo dokumentus.

25.       Tiekėjas turės parengti Bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo programą su priemonių planu.

26.     Bendrojo plano rengėjas įsipareigoja atsižvelgti ir jei reikia pakoreguoti Bendrojo plano sprendinius pagal planavimo organizatoriaus, visuomenės, derinančių institucijų ar valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekančios institucijos pateiktas pastabas.

27.       Bendrojo plano rengėjas (tiekėja) pateikia planavimo organizatoriui tvirtinti Bendrojo plano koncepciją (tekstinę ir grafinę dalis) – 3 egzemplioriai bylose ir 3 egzemplioriai skaitmeniniu formatu.

28.       Bendrojo plano rengėjas galutiniam atsiskaitymui pateikia visos apimties Bendrojo plano medžiagą 3 egzemplioriais bylose ir 3 egzempliorius skaitmeniniu formatu, Bendrojo plano erdvinius duomenis (GIS) parengtus vadovaujantis Teritorijų planavimo erdvinių duomenų specifikacija.

29.       Bendrojo plano sprendiniai galioja neterminuotai arba tol, kol bus parengtas ir patvirtintas jį keičiantis to paties lygmens teritorijų planavimo dokumentas.

____________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pasvalio rajono savivaldybės tarybai

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

dėl Pasvalio rajono savivaldybės TERITORIJOS BENDROJO PLANO KEITIMO (koreguojant arba keičiant kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius)

Pasvalys

2019-06-10

 

1.   Problemos esmė.

Sprendimo tikslas:

Pradėti rengti Pasvalio rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimą (koreguojant arba keičiant kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius) ir patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės teritorijos bendrojo plano keitimo (koreguojant arba keičiant kraštovaizdžio ir gamtinio karkaso sprendinius) techninę specifikaciją su bendrojo plano keitimo tikslais ir uždaviniais

2. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių rezultatų laukiama.

Pagrindinis projekto tikslas– pagerinti Pasvalio rajono kraštovaizdžio arealų (teritorijų) būklę didinant kraštovaizdžio planavimo kokybę.

Planuojamos projekto veiklos aprašymasAtsižvelgiant į Pasvalio rajono teritorijoje sparčiau nei prognozuota mažėjantį gyventojų skaičių, bendrojo plano turinio kokybinius trūkumus, sprendinių įgyvendinimo eigą, nekonkrečius ir deklaratyvius sprendinius dėl kraštovaizdžio formavimo ir gamtinio karkaso, taip pat įvertinant nuo 2014 m. sausio 1 d. pasikeitusį teritorijų planavimo teisinį reguliavimą, reikia keisti Pasvalio rajono teritorijos bendrąjį planą. Keičiant Bendrąjį planą bus nustatytos kraštovaizdžio tvarkymo zonos pagal svarbiausius rajono teritorijos vystymo prioritetus, urbanistinio ir gamtinio karkaso plėtojimo interesus. Bus pateikti tiksliniai formuojamo kraštovaizdžio bendrosios teritorinės struktūros optimalumo kokybės rodikliai. Keičiamame bendrajame plane bus numatytos kraštovaizdžio tvarkymo reglamentavimo kryptys, siūlomos priemonės ir apribojimai, užtikrinantys kraštovaizdžio bendrąją ekologinę pusiausvyrą, gamtinio karkaso formavimą, gamtinių, kultūrinių vertybių ar kraštovaizdžio kompleksų išsaugojimą.

3. Skaičiavimai, išlaidų sąmatos, finansavimo šaltiniai.

Preliminarus projekto įgyvendinimo laikotarpis 2018-2020 metai. Projekto išlaidos gali būti apmokamos ne vėliau nei iki 2021 m. spalio 1 d. Projekto finansavimo intensyvumas: 85 proc. (66.852,50 EUR) visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Projekto vertė  78.650,00  EUR. Savivaldybės dalis 15 proc. (11.797,50 EUR).

4. Galimos neigiamos priimto sprendimo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Priėmus sprendimo  projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

5. Jeigu sprendimui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti.

Nereikia.

6. Sprendimo projekto iniciatoriai.

Pasvalio rajono savivaldybės administracija

7. Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Sprendimo projektui pritarta.

 

Vietinio ūkio ir plėtros skyriaus vyriausiasis specialistas                                                         Kęstutis Klivečka