PROJEKTAS
ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
2023 METŲ BIUDŽETO PATVIRTINIMO
2023 m. sausio 18 d. Nr. 2-11
Širvintos
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 15 punktu, Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 4 ir 5 dalimis ir Lietuvos Respublikos 2023 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu,
1. Patvirtinti Širvintų rajono savivaldybės 2023 metų biudžetą:
1.1. pajamas – 23 744,1 tūkst. eurų, iš jų: Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamas, kurios įmokamos į Savivaldybės biudžetą ir naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti, –1 098,0 tūkst. eurų (1 ir 2 priedai);
1.2. asignavimus – 26 186,2 tūkst. eurų, iš jų darbo užmokesčiui – 13 822,5 tūkst. eurų (3 priedas), iš jų:
1.2.2. valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti 2023 metams skirtų lėšų paskirstymą (5 priedas);
2. 2023 metais planuojama metinė įsiskolinimų (mokėtinų sumų, išskyrus sumas paskoloms grąžinti) pokyčio suma – 100 tūkst. eurų.
3. Nurodyti Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po šio sprendimo patvirtinimo pristatyti Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus Biudžeto valdymo ir strateginio planavimo poskyriui patvirtintas 2023 metų biudžeto programų sąmatas su priedais.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė
Sprendimo projektą teikia
Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorė
Ingrida Baltušytė
Parengė
Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus vedėja
Vilija Ramaškevičienė
Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos Švietimo ir kultūros
skyriaus vedėjo pavaduotoja skyriaus vedėja
Vaida Šeipūnė Rasa Kralikevičienė
EKONOMIKOS IR STRATEGINIO PLANAVIMO SKYRIUS
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL SPRENDIMO „DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
2023 METŲ BIUDŽETO PATVIRTINIMO“ PROJEKTO
2023-01-18
1. Parengto projekto tikslai ir uždaviniai, laukiamas rezultatas.
Tikslas: patvirtinti Širvintų rajono savivaldybės 2023 metų biudžetą.
Uždavinys: 2023 metų biudžetą patvirtinti vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 15 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 4 ir 5 dalimis. Savivaldybės biudžetą patvirtinti per du mėnesius nuo valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo.
Rezultatai: patvirtintas 2023 m. Savivaldybės biudžetas ir įgyvendintos nurodytų įstatymų nuostatos.
2. Nurodytos priemonės ir pavedimai, vykdytojai ir įvykdymo terminai bei lėšų poreikis, reikalingas sprendimui įgyvendinti, asmuo, atsakingas už sprendimo įvykdymo kontrolę.
Sprendimo projekte nėra nurodytų priemonių ir pavedimų. Už sprendimo vykdymo kontrolę yra atsakinga Širvintų rajono savivaldybės administracijos Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus vedėja Vilija Ramaškevičienė.
3. Išsamus faktinis ir teisinis pagrindimas, siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos.
Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 4 dalimi reglamentuojama, kad biudžetas tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu, kuriame nurodoma:
2) bendra asignavimų, iš jų darbo užmokesčiui, suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms ar savivaldybių administracijos padaliniams programoms vykdyti;
3) tais biudžetiniais metais planuojama metinė įsiskolinimų (mokėtinų sumų, išskyrus sumas paskoloms grąžinti) pokyčio suma.
Rengiant biudžeto projekto pajamų dalį, vadovautasi Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos 2023 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme reglamentuotomis nuostatomis bei patvirtintais rodikliais ir valstybės institucijų ir įstaigų priimtais teisės aktais, kuriais tarp savivaldybių paskirstytos specialios tikslinės dotacijos valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti ir mokymo lėšos ugdymo reikmėms finansuoti.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 4 straipsnio 5 dalies 2 punktu, nustatoma tokia savivaldybės biudžeto sudarymo lankstumo taisyklė: savivaldybė, vertindama savo biudžeto atitiktį atitinkamai šio straipsnio 2 arba 4 dalyje nustatytai biudžeto sudarymo taisyklei, gali prie einamųjų metų pajamų pridėti tokią praėjusių metų gruodžio 31 dieną buvusių sukauptų savivaldybės biudžeto nepanaudotų pajamų, kuri einamaisiais metais panaudojama asignavimams.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 26 straipsnio 5 ir 7 dalimis, savivaldybių tarybos biudžetus patvirtina per du mėnesius nuo valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo. Jeigu Savivaldybė nustatytu laiku nepatvirtins biudžeto, lėšos iš valstybės biudžeto iki biudžeto patvirtinimo laikinai nebus pervedamos.
Pirminis subalansuotas Savivaldybės biudžeto projektas nuo 2023-01-09 iki 2023-01-17 buvo svarstomas su Savivaldybės vadovais, Savivaldybės administracijos darbuotojais, Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovais, bendruomenių nariais. 2023-01-12 pirminis subalansuotas Savivaldybės biudžeto projektas pristatytas Savivaldybės tarybos nariams. Po visų svarstymų buvo parengtas patikslintas biudžeto projektas.
2023 metų biudžeto planuojamos pajamos sudaro 23 744,1 tūkst. eurų, iš jų:
· mokesčiai, pajamos ir biudžetinių įstaigų pajamos (nuosavos lėšos savarankiškoms funkcijoms vykdyti) – 16 198,0 eurų;
· dotacijos valstybinėms funkcijoms atlikti ir mokymo lėšos ugdymo reikmėms finansuoti, dotacija kapitalui formuoti – 7 546,1 tūkst. eurų.
Prie Savivaldybės biudžeto 2023 metų pajamų pridedama 2022 m. gruodžio 31 dienai nepanaudota pajamų dalis – 3 533,7 tūkst. eurų.
Lietuvos Respublikos 2023 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintas Širvintų rajono savivaldybės biudžeto finansinis rodiklis 13 616,0 tūkst. eurų – tai prognozuojamos pajamos iš gyventojų pajamų mokesčio savarankiškoms funkcijoms vykdyti, kuriomis Savivaldybė turi vadovautis rengdama savo biudžetą. 2023 metais gyventojų pajamų mokesčio dalis, tenkanti visų savivaldybių biudžetams nuo gyventojų pajamų į konsoliduotus valstybės ir savivaldybių biudžetus, yra 50,88 proc. (2023 m. – 50,88 proc., 2022 m. – 48,12 proc.).
2023 metų biudžeto asignavimai sudaro 26 186,2 tūkst. eurų. Asignavimų valdytojams asignavimai numatyti atsižvelgus į parengtus maksimalius asignavimus, pateiktus programų sąmatų projektus bei biudžeto bendras finansines galimybes. Visiems asignavimų valdytojams biudžeto išlaidos buvo planuojamos vadovaujantis vienodais paskirstymo kriterijais bei Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Savivaldybės savarankiškoms funkcijoms vykdyti reikalingų lėšų planavimo tvarkos aprašais.
Savivaldybės biudžeto asignavimams nėra priskiriama finansinių įsipareigojimų vykdymas (paskolų grąžinimas) bei finansinio turto padidėjimo išlaidos – 1 091,6 tūkst. eurų.
Iš nuosavų pajamų finansuojamas visų Savivaldybės biudžetinių įstaigų išlaikymas (Viešoji biblioteka, Kultūros centras, iš dalies darželiai, Sporto centras ir Meno mokykla, pagrindinių mokyklų išlaidos, Socialinių paslaugų centras, Savivaldybės administracija). Iš Savivaldybės biudžeto nuosavų pajamų mokamos paskolų palūkanos, tvarkomas miestas bei seniūnijos, išlaikomi vaikai bei seneliai globos įstaigose, mokamos pašalpos ir kompensacijos, pavežami mokiniai į mokyklas bei vykdomi visi kiti darbai ir Savivaldybei priskirtos funkcijos.
Specialiosios tikslinės dotacijos skiriamos valstybinėms funkcijoms atlikti ir ugdymo reikmėms finansuoti (pedagogų darbo užmokesčiui) bei kapitalo investicijoms formuoti.
Savivaldybės tarybos sprendimo projekto 1–6 prieduose atsispindi lėšų paskirstymas.
4. Projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados, ekonominiai apskaičiavimai (sąmatos) ir konkretūs finansavimo šaltiniai.
Išvadų negauta.
5. Kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą.
Priėmus sprendimo projektą, galiojančių teisės aktų keisti nereikės
7. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, jei sprendimu numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius arba iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas.
Nenumatoma.
8. Ar projektas vertintinas antikorupciniu požiūriu (jei taip, pridedama antikorupcinio vertinimo išvada).
Sprendimo projektui antikorupcinio vertinimo atlikti nėra būtinybės.
9. Projekto rengėjas (-ai).
Ekonomikos ir strateginio planavimo skyriaus vedėja Vilija Ramaškevičienė.