Projektas

2024-09-26

Nr. TSP-

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL CENTRALIZUOTO VAIKŲ PRIĖMIMO Į ŠVIETIMO ĮSTAIGAS UGDYTIS PAGAL IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 10 d. Nr. T-

Radviliškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 7 straipsnio 6 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 2 ir 6 dalimis, Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašu (toliau – Kriterijų sąrašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2024 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. V-78 „Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašo patvirtinimo“, atsižvelgdama į Rekomendacijas savivaldybėms dėl centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-918 „Dėl Rekomendacijų savivaldybėms dėl centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes“, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1Patvirtinti Centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigas ugdytis pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2Nustatyti, kad, vadovaujantis Centralizuoto vaikų priėmimo į Radviliškio rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašu, patvirtintu Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 21 d. sprendimu Nr. T-630 „Dėl Centralizuoto vaikų priėmimo į Radviliškio rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašo patvirtinimo“, prašymai dėl priėmimo į švietimo įstaigas ugdytis pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas iki 2025 m. kovo 31 d. priimami tik einamiesiems mokslo metams.

3Įgalioti Radviliškio rajono savivaldybės merą Kazimierą Račkauskį iki 2025 m. kovo 31 d. aktualiems, Kriterijų sąraše ir Apraše nenumatytiems atvejams nagrinėti, iš Savivaldybės tarybos ir švietimo įstaigų atstovų sudaryti Nenumatytų atvejų nagrinėjimo darbo grupę ir patvirtinti darbo grupės darbo reglamentą.

4Nustatyti, kad šio sprendimo 1 ir 5 punktai įsigalioja 2025 m. balandžio 1 d.

5Pripažinti netekusiu galios Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 21 d. sprendimą Nr. T-630 „Dėl Centralizuoto vaikų priėmimo į Radviliškio rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Kazimieras Račkauskis

 

 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės tarybos

2024 m. spalio 10 d.

sprendimu Nr. T-

 

CENTRALIZUOTO VAIKŲ PRIĖMIMO Į ŠVIETIMO ĮSTAIGAS UGDYTIS PAGAL IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigas ugdytis pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato vaikų priėmimo į Radviliškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) švietimo įstaigas (toliau – švietimo įstaiga) vykdančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, organizavimo tvarką.

2.         Pagrindinės Apraše naudojamos sąvokos:

2.1.      Vaikų registracijos ir priėmimo į švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes informacinė sistema (toliau – IS);

2.2.      IS valdytojas – Savivaldybės administracijos direktorius;

2.3.      IS administratorius – IS projektavimo, priežiūros ir administravimo vykdytojas, parinktas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

2.4.      Savivaldybės IS administratorius – Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus specialistas, atsakingas už vaikų registracijos ir priėmimo į Savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes duomenų tvarkymą, tvarkantis vaikų, lankančių ir pageidaujančių lankyti grupes, duomenų bazę ir koordinuojantis švietimo įstaigų IS administratorių veiklą;

2.5.      švietimo įstaigos IS administratorius – Švietimo įstaigos darbuotojas, atsakingas už vaikų registracijos ir priėmimo į švietimo įstaigos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes duomenų tvarkymą, tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) švietimo įstaigai pateiktų prašymų dėl vaiko priėmimo ugdytis pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programą (toliau – Prašymas) registravimą IS, tvarkantis vaikų, lankančių ir pageidaujančių lankyti švietimo įstaigos grupes, duomenų bazę;

2.6.      IS naudotojas – švietimo įstaigos direktorius ar jo įgaliotas darbuotojas, atsakingas už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų įgyvendinimą, vaikų priėmimą į švietimo įstaigos ikimokyklinio ir priešmokyklinio grupes, informacijos apie švietimo įstaigą ir joje teikiamas paslaugas skelbimą IS;

2.7.      IS vartotojas – tėvas (kitas teisėtas vaiko atstovas), turintis teisę naudotis IS;

2.8.      informacijos iš IS gavėjai – Savivaldybės institucijos, sprendžiančios švietimo įstaigų tinklo formavimo ir kitus ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo organizavimo klausimus, švietimo įstaigos, vykdančios ikimokyklinio / priešmokyklinio programas, tėvai (kiti teisėti vaiko atstovai), kiti suinteresuoti fiziniai ir juridiniai asmenys.

3.         Į švietimo įstaigas ugdytis pagal:

3.1.      ikimokyklinio ugdymo programą priimami vaikai nuo 1 metų iki jiems pradedamas teikti priešmokyklinis ugdymas;

3.2.      priešmokyklinio ugdymo programą priimami vaikai, kuriems tais kalendoriniais metais iki balandžio 30 dienos sueina 5 metai. Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, vaikui priešmokyklinis ugdymas gali būti pradedamas teikti, kai jam tais kalendoriniais metais 5 metai sueina iki rugsėjo 1 dienos. Priešmokyklinis ugdymas gali būti teikiamas vėliau tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) sprendimu, bet ne vėliau, negu vaikui tais kalendoriniais metais sueina 6 metai.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

4.         Prašymo pateikimo būdai:

4.1.      tėvai (kiti teisėti vaiko atstovai) Prašymą pildo IS elektroniniu būdu, prisijungę prie www.registruok.lt;

4.2.      tėvai (kiti teisėti vaiko atstovai), neturintys galimybių pateikti Prašymo IS elektroniniu būdu, pildo Prašymą švietimo įstaigoje arba teikia pasirašytą ir nuskenuotą Prašymą švietimo įstaigos direktoriui elektroniniu ar registruotu paštu (Prašymo forma – Aprašo 1 priedas). Gautas Prašymas:

4.2.1.   registruojamas švietimo įstaigos Prašymų registravimo žurnale ir nedelsiant perduodamas švietimo įstaigos IS administratoriui;

4.2.2.   švietimo įstaigos IS administratorius, gavęs Prašymą, užfiksuoja jo gavimą Prašyme nurodytoje vietoje įrašydamas savo vardą, pavardę, parašą, prašymo gavimo datą bei laiką ir nedelsiant suveda gauto Prašymo duomenis į IS, jeigu Prašymas atitinka šio Aprašo reikalavimus;

4.2.3.   Prašymo, kuris neatitinka šio Aprašo reikalavimų, duomenys į IS nevedami. Švietimo įstaigos IS administratorius telefonu ar elektroniniu paštu informuoja tėvus (kitus teisėtus vaiko atstovus) apie neužregistruotą IS Prašymą, nurodydamas priežastį.

5.         Prašyme nurodoma:

5.1.      tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) duomenys (vardas, pavardė, asmens kodas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, deklaruotos ir faktinės gyvenamosios vietos adresai);

5.2.      vaiko vardas, pavardė, asmens kodas, deklaruotos ir faktinės gyvenamosios vietos adresai;

5.3.      vaiko priėmimo į švietimo įstaigą data;

5.4.      pageidaujama lankyti švietimo įstaiga (leidžiama pasirinkti ne daugiau kaip dvi švietimo įstaigas, iš kurių viena turi būti pasirinkta švietimo įstaiga, aptarnaujanti teritoriją, kurioje vaikas ir jo bent vienas iš tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų), su kuriuo (-iais) jis gyvena, yra deklaravę gyvenamąją vietą ir joje gyvena);

5.5.      ugdymo trukmė (pasirinkti vieną):

5.5.1.   4 val.;

5.5.2.   9 val.;

5.5.3.   4+9 val.;

5.5.4.   9,5 val.;

5.5.5.   4+9,5 val.;

5.5.6.   10 val.;

5.5.7.   4+10 val.;

5.5.8.   10,5 val.;

5.5.9.   4+10,5 val.

5.5.10. 12 val.

5.6.      duomenys apie vaiko turimą (-us) priėmimo kriterijų (-us) (pagal Aprašo 18 ir 19 punktus);

5.7.      sutikimas, kad vaikas būtų ugdomas lietuvių kalba;

5.8.      sutikimas, kad duomenys iš kitų valstybinių registrų būtų gauti automatiniu būdu;

5.9.      patvirtinimas, kad Prašyme pateikti duomenys teisingi.

6.         Prašymai:

6.1.      einamiesiems mokslo metams pateikiami ir IS registruojami nuolat;

6.2.      kitiems mokslo metams pateikiami ir IS registruojami:

6.2.1.   nuo einamųjų metų balandžio 1 d. iki rugpjūčio 10 d., išskyrus birželio 16–30 d. Einamųjų metų birželio 16–30 d. ir rugpjūčio 11–20 d. pagal pateiktus Prašymus vykdomos vaikų priėmimo kitiems mokslo metams procedūros;

6.2.2.   nuo rugpjūčio 21 d. iki rugpjūčio 27 d. į laisvas ugdymosi vietas, likusias priėmus vaikus pagal Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtą aptarnavimo teritoriją. Rugpjūčio 28–31 d. pagal pateiktus Prašymus vykdomos vaikų priėmimo kitiems mokslo metams procedūros.

7.         Tėvui (kitam teisėtam vaiko atstovui) ar švietimo įstaigos IS administratoriui IS suvedus Prašymo duomenis, IS automatiškai užregistruoja Prašymą ir suteikia jam numerį, užregistruotam vaikui suteikia vietą eilėje, o tėvui (kitam teisėtam vaiko atstovui) elektroniniu paštu atsiunčia Prašymo užregistravimo patvirtinimą.

8.         Tėvas (kitas teisėtas vaiko atstovas), prisijungęs prie IS, gali redaguoti, panaikinti Prašymą, pasitikrinti savo vaiko vietą eilėje bei kitą Prašyme pateiktą informaciją.

9.         Už Prašyme pateiktų duomenų teisingumą atsako jį pateikęs tėvas (kitas teisėtas vaiko atstovas).

10.       Priėmimo į švietimo įstaigas metu:

10.1.    paaiškėjus gyvenamosios vietos deklaravimo pažeidimams (pvz., kai deklaruojama vieta nėra gyvenamosios patalpos, kuriose nėra užtikrinamos sąlygos mokytis, ar vienoje vietoje deklaruota daugiau skirtingų šeimų asmenų ir tuo deklaruotu adresu negyvena ir t. t.), tie vaikai į švietimo įstaigas nepriimami pagal nurodytą deklaruotą gyvenamąją vietą, jie nukreipiami (Prašymą teikusį tėvą (kitą teisėtą vaiko atstovą) informuojant raštu) į švietimo įstaigas, kurioms priskirta aptarnavimo teritorija pagal vaikų faktinę gyvenamąją vietą arba perkeliami į laukiančiųjų į laisvas vietas eilės galą, pažeidimus fiksuojant tarnybiniame pranešime, kurį, priėmimo einamiesiems mokslo metams metu, švietimo įstaigos direktoriui ir savivaldybės IS administratoriui teikia švietimo įstaigos IS administratorius, o priėmimo kitiems mokslo metams metu – švietimo įstaigos priėmimo komisija;

10.2.    paaiškėjus, kad kiti pateikti duomenys, užtikrinantys vaikų priėmimą pirmumo teise, yra neteisingi, tie vaikai perkeliami į laukiančiųjų į laisvas vietas eilės galą, pažeidimus fiksuojant tarnybiniame pranešime, kurį, priėmimo einamiesiems mokslo metams metu, švietimo įstaigos direktoriui ir savivaldybės IS administratoriui teikia švietimo įstaigos IS administratorius, o priėmimo kitiems mokslo metams metu – švietimo įstaigos priėmimo komisija.

11.       IS kiekvienas naujai pateiktas Prašymas automatiškai panaikina ankstesnįjį.

12.       Prašymas galioja iki:

12.1.    vaiko priskyrimo į švietimo įstaigos grupę ugdytis pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programą;

12.2.    tėvo (kito teisėto vaiko atstovo) pateikto Prašymo panaikinimo;

12.3.    tėvo (kito teisėto vaiko atstovo) pateikto Prašymo atmetimo.

13.       Vaiką priskyrus į švietimo įstaigos grupę, Prašymas IS naikinamas automatiškai; 12.2 papunktyje nurodytu atveju tai atlieka pats tėvas (kitas teisėtas vaiko atstovas), prisijungęs prie IS, arba švietimo įstaigos IS administratorius, atsižvelgdamas į tėvo (kito teisėto vaiko atstovo) raštu pateiktą prašymą dėl Prašymo panaikinimo IS; 12.3 papunktyje nurodytu atveju Prašymą dėl Apraše nurodytų priežasčių atmeta švietimo įstaigos IS administratorius.

14.       Tėvas (kitas teisėtas vaiko atstovas) gali IS panaikinti pateiktą Prašymą iki vaiko priskyrimo į švietimo įstaigą prisijungęs prie IS arba atvykęs į pirmu numeriu Prašyme įrašytą švietimo įstaigą ir raštu švietimo įstaigos direktoriui pateikęs švietimo įstaigos nustatytos formos prašymą dėl Prašymo panaikinimo IS.

15.       Švietimo įstaigos direktorius, gavęs švietimo įstaigos nustatytos formos tėvo (kito teisėto vaiko atstovo) prašymą dėl Prašymo panaikinimo IS ar mokymo sutarties nutraukimo, nedelsdamas apie tai informuoja švietimo įstaigos IS administratorių. Švietimo įstaigos IS administratorius IS panaikina Prašymą ar pašalina vaiką iš švietimo įstaigos grupės vaikų sąrašo.

 

III SKYRIUS

EILIŲ SUDARYMAS

 

16.       IS kiekvienai švietimo įstaigai pagal grupėms nustatytą vaikų amžių sudaroma po dvi priėmimo laukiančių vaikų eiles:

16.1.    einamiesiems mokslo metams;

16.2.    kitiems mokslo metams.

17.       Vaikai į laukiančių priėmimo eiles rikiuojami pagal priėmimo kriterijų ir Prašymo pateikimo datą.

18.       Priėmimo kriterijai, suteikiantys pirmumo teisę eilėje:

18.1.    vaikai, kuriems Savivaldybės mero potvarkiu skirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas (pateikiamas Savivaldybės mero potvarkis / kopija, kuriuo skirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas);

18.2.    vaikai, turintys sunkių judėjimo ir atramos funkcijos sutrikimų, ir vaikai, kurių bent vienas iš tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) turi sunkių judėjimo ir atramos funkcijos sutrikimų, kai švietimo įstaiga, priskirta Savivaldybės teritorijoje pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, nėra pritaikyta judėjimo negalią turintiems asmenims, ir Prašymas pateiktas į kitą Savivaldybės švietimo įstaigą, kuri atitinka jų fizinius poreikius (pateikiamas vaiko ar vieno iš tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) turimus sunkius judėjimo ir atramos funkcijos sutrikimus įrodantis dokumentas / kopija);

18.3.    vaikai, kurie ir bent vienas iš jų tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų), gyvena ir gyvenamąją vietą deklaravę Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje, ir globojami ar įvaikinti vaikai, kurių globėjai / įtėviai, gyvenamąją vietą deklaravę Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje, vadovaujantis šiais kriterijais, išdėstytais pagal prioritetą (pateikiama seniūnijos, kuriai priskirtoje teritorijoje asmuo yra deklaravęs gyvenamąją vietą, pažyma / kopija, patvirtinanti šeimos sudėtį):

18.3.1. įvaikinti vaikai, globotiniai (išskyrus atvejus, kai laikinoji globa nustatoma tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) prašymu) (pateikiamas teismo sprendimas / kopija);

18.3.2. vaikai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (pateikiama Pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma / kopija dėl specialiojo ugdymosi ir (ar) švietimo pagalbos skyrimo);

18.3.3. vaikai, kurių gyvenamoji vieta deklaruota Savivaldybės suteiktame socialiniame būste (pateikiama socialinio būsto nuomos sutartis / kopija);

18.3.4. vaikai, kurių broliai ir (ar) seserys (įbroliai ir (ar) įseserės) Prašymo pateikimo metu jau mokosi toje švietimo įstaigoje pagal priešmokyklinio, pradinio ir (ar) pagrindinio ugdymo programą (pateikiama švietimo įstaigos pažyma / kopija);

18.3.5. pedagoginių darbuotojų, dirbančių toje švietimo įstaigoje, vaikai (pateikiama darbovietės pažyma / kopija);

18.3.6. darbuotojų, kurie patenka į Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą Trūkstamų specialistų pritraukimo į savivaldybės viešąsias ir biudžetines įstaigas programą, vaikai (pateikiama darbovietės pažyma / kopija);

18.3.7. vaikai, ilgiausiai gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Kai likusių ugdymosi vietų yra mažiau nei vaikų, kurie ilgiausiai gyvena Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje su ta pačia registracijos Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje data, pirmumas suteikiamas vaikams, kurie gyvena arčiausiai švietimo įstaigos einant pėsčiomis.

18.4.    vaikai, dėl ugdymosi vietų trūkumo Savivaldybės švietimo įstaigoje, kurios aptarnavimo teritorijoje gyvena, Savivaldybės IS administratoriaus nukreipti į kitą artimiausią Savivaldybės švietimo įstaigą, vykdančią ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo programą, turinčią laisvų ugdymosi vietų.

19.       Nuo einamųjų metų rugpjūčio 21 d. į laisvas ugdymosi vietas, likusias priėmus vaikus pagal Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtą aptarnavimo teritoriją, ugdytis pagal ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo programas priimami vaikai, gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje ir vaikai, negyvenantys Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Esant daugiau Prašymų nei laisvų ugdymosi vietų švietimo įstaigoje, eilė sudaroma sumuojant 19.1–19.9 papunkčiuose išvardytus kriterijus, kurie yra lygiaverčiai:

19.1.    vaikai, kuriuos augina vienas iš tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) (jeigu kitas yra miręs, teismo pripažintas dingusiu be žinios ar nežinia kur esančiu, teismo pripažintas neveiksniu arba teismo sprendimu apribotos tėvystės teisės) (pateikiama seniūnijos, kuriai priskirtoje teritorijoje asmuo yra deklaravęs gyvenamąją vietą, pažyma / kopija, patvirtinanti šeimos sudėtį);

19.2.    vaikai su negalia bei vaikai, kurių vienas arba abu tėvai (kiti teisėti vaiko atstovai) yra asmenys su negalia (pateikiamas asmens su negalia pažymėjimas / kopija);

19.3.    dvynukai, trynukai ir kiti daugiavaisio gimimo vaikai (priimami kartu) (pateikiama seniūnijos, kuriai priskirtoje teritorijoje asmuo yra deklaravęs gyvenamąją vietą, pažyma / kopija, patvirtinanti šeimos sudėtį);

19.4.    vaikai iš daugiavaikių šeimų (pateikiama seniūnijos, kuriai priskirtoje teritorijoje asmuo yra deklaravęs gyvenamąją vietą, pažyma / kopija, patvirtinanti šeimos sudėtį);

19.5.    vaikai, kurių broliai ir (ar) seserys (įbroliai ir (ar) įseserės) Prašymo pateikimo metu jau ugdosi toje švietimo įstaigoje (pateikiama švietimo įstaigos pažyma / kopija);

19.6.    vaikai, kurie buvo ugdomi švietimo įstaigoje pagal ikimokyklinio ugdymo programą (buvo sudaryta mokymosi sutartis) ir pageidaujantys tęsti ugdymąsi pagal priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą toje pačioje švietimo įstaigoje;

19.7.    užsienio valstybių diplomatinio korpuso darbuotojų, dirbančių Lietuvos Respublikoje esančiose diplomatinėse atstovybėse, Lietuvos Respublikos diplomatinio korpuso darbuotojų, sugrįžusių iš darbo užsienyje gyventi į švietimo įstaigai priskirtą aptarnavimo teritoriją, ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos profesinės karo tarnybos karių, perkeltų gyventi į švietimo įstaigai priskirtą aptarnavimo teritoriją, vaikai (pateikiama darbovietės pažyma / kopija);

19.8.    reemigrantų vaikai, kurių tėvai buvo deklaravę išvykimą iš Lietuvos, tačiau apsisprendė grįžti gyventi į Lietuvą ir nuo grįžimo į Lietuvą nesimokė pagal jokią ugdymo programą Lietuvos Respublikos teritorijoje (pateikiama išsideklaravimo iš Lietuvos pažyma, vaiko mokymosi užsienyje pasiekimų pažyma);

19.9.    pedagoginių darbuotojų, dirbančių toje švietimo įstaigoje, vaikai (pateikiama darbovietės pažyma / kopija);

19.10kai likusių laisvų vietų yra mažiau nei asmenų, kurie turi vienodą kriterijų skaičių, pirmumas suteikiamas asmenims, kurie gyvena arčiausiai švietimo įstaigos einant pėsčiomis. Matuojant atstumą iki švietimo įstaigos vadovaujamasi „Google“ žemėlapiu.

 

IV SKYRIUS

VAIKŲ PRIĖMIMAS

 

20.       Savivaldybės taryba:

20.1.    kiekvienais kalendoriniais metais iki kovo 31 d., vadovaudamasi Švietimo įstatymu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, ir Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2024 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. V-78 „Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašo patvirtinimo“ (toliau – Kriterijų sąrašas), švietimo įstaigoms (atskirai – jų skyriams, filialams, jei jie įregistruoti kitose gyvenamosiose vietovėse) nustato vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas, skaičių ir didžiausią ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių;

20.2.    jei iš švietimo įstaigai priskirtos aptarnavimo teritorijos gautų Prašymų skaičius yra didesnis, nei nustatytas iki kovo 31 d., ne vėliau kaip iki rugpjūčio 31 d. patikslina vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas, skaičių ir ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių arba nustato, kad vaikai gali būti nukreipti į kitą, arčiausiai jų deklaruotos gyvenamosios vietos esančią švietimo įstaigą, kurioje yra laisvų mokymosi vietų;

20.3.    jei eilėse yra daugiau vaikų nei vietų ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupėje (-ėse), atsižvelgiant į vaikų, gyvenančių švietimo įstaigos aptarnavimo teritorijoje, skaičių, kurių švietimo įstaiga dėl Savivaldybės tarybos nustatyto grupių skaičiaus ar fizinių švietimo įstaigos galimybių negali priimti ugdytis, priima šiuos sprendimus: didina ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių arba vaikus nukreipia į kitą, arčiausiai jų deklaruotos gyvenamosios vietos esančią švietimo įstaigą, kurioje yra laisvų ugdymosi vietų;

20.4.    pagal poreikį per mokslo metus tikslina ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių.

21.       Aktualiems, Kriterijų sąraše ir Apraše nenumatytiems atvejams nagrinėti Savivaldybės meras sudaro Nenumatytų atvejų nagrinėjimo darbo grupę iš Savivaldybės tarybos ir švietimo įstaigų atstovų, tvirtina darbo grupės sudėtį ir darbo reglamentą.

22.     Vaikų priėmimą į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas vykdo švietimo įstaigos vadovas ir jo sudaryta priėmimo komisija.

23.       Vaikų priėmimas einamiesiems mokslo metams organizuojamas nuo rugsėjo 1 d. iki ugdymo proceso pabaigos esant laisvoms vietoms ir vadovaujantis šia tvarka:

23.1.    švietimo įstaigos IS administratorius patikrina užregistruoto Prašymo duomenis ir informuoja švietimo įstaigos direktorių bei Savivaldybės IS administratorių apie Prašymo atitiktį Aprašo reikalavimams. Jei Prašymas neatitinka Aprašo reikalavimų, švietimo įstaigos IS administratorius Prašymą atmeta ir telefonu ar elektroniniu paštu apie tai informuoja tėvus (kitus teisėtus vaiko atstovus), nurodydamas Prašymo atmetimo priežastį;

23.2.    gavęs pranešimą apie Prašymo atitiktį Aprašo reikalavimams, Savivaldybės IS administratorius į laisvą vietą priskiria pirmąjį eilėje laukiantį vaiką, Prašymą pateikusiam tėvui (kitam teisėtam vaiko atstovui) IS automatiškai elektroniniu paštu išsiunčia pranešimą apie vaikui suteiktą vietą ir kvietimą pasirašyti mokymo sutartį;

23.3.    Prašymą pateikęs tėvas (kitas teisėtas vaiko atstovas), gavęs pranešimą, privalo per 5 kalendorines dienas atvykti į švietimo įstaigą, pateikti vaiko gimimo įrašą liudijantį išrašą ir pasirašyti mokymo sutartį. Jei Prašymas buvo pateiktas elektroniniu būdu, atvykęs tėvas (kitas teisėtas vaiko atstovas) turi pasirašyti iš IS išspausdintą Prašymą ir jis įregistruojamas Prašymų registravimo žurnale. Tėvai (kiti teisėti vaiko atstovai), dėl svarių pateisinamų priežasčių (ligos ar kt.) negalintys atvykti į Įstaigą per 5 kalendorines dienas, apie tai turi raštu informuoti švietimo įstaigos direktorių ir pranešti atvykimo į švietimo įstaigą datą. Per 5 kalendorines dienas tėvams (kitiems teisėtiems vaiko atstovams) neatvykus arba nepranešus kitos atvykimo datos, vaikas netenka skirtos vietos – švietimo įstaigos IS administratorius Prašymą atmeta;

23.4.    mokymo sutartis sudaroma iki pirmos ugdymosi dienos. Mokymo sutartyje nurodoma ugdymo programa (ikimokyklinio arba priešmokyklinio ugdymo), jos pradžios ir pabaigos laikas, šalių įsipareigojimai, įtraukiant teises ir pareigas pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą, sutarties keitimo, nutraukimo pagrindai, padariniai ir kitos nuostatos, neprieštaraujančios kitiems teisės aktams. Mokymo sutartis sudaroma dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, abu sutarties egzempliorius pasirašo švietimo įstaigos direktorius ir Prašymą pateikęs tėvas (kitas teisėtas vaiko atstovas). Mokymo sutartis registruojama Mokymo sutarčių registracijos žurnale, vienas mokymo sutarties egzempliorius įteikiamas tėvui (kitam teisėtam vaiko atstovui), kitas lieka švietimo įstaigoje ir yra saugomas suformuotoje vaiko asmens byloje. Vaikui išvykus iš švietimo įstaigos, jo asmens byla lieka švietimo įstaigoje. Gavus švietimo įstaigos, kurioje vaikas tęsia ugdymąsi, prašymą, jai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos;

23.5.    Vaiko priėmimas po mokymo sutarties sudarymo įforminamas švietimo įstaigos direktoriaus įsakymu, kuriame nurodoma grupė, į kurios laisvą vietą priimamas vaikas. Vadovaudamasis įsakymu, švietimo įstaigos IS administratorius IS patvirtina vaiko priėmimą ir priskiria į įsakyme nurodytą grupę, vaikas registruojamas Mokinių registre.

24.       Vaikų priėmimas kitiems mokslo metams organizuojamas dviem etapais:

24.1.    I etapo trukmė – nuo einamųjų metų balandžio 1 d. iki birželio 30 d.;

24.2.    II etapo trukmė – nuo einamųjų metų liepos 1 dienos iki rugpjūčio 20 dienos.

25.       Nuo einamųjų metų rugpjūčio 21 d. į laisvas ugdymosi vietas, likusias priėmus vaikus pagal Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtą aptarnavimo teritoriją, ugdytis pagal ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo programas priimami vaikai, gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje ir vaikai, negyvenantys Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje.

26.       Vaikų priėmimas kitiems mokslo metams organizuojamas vadovaujantis šia tvarka:

26.1.    švietimo įstaigos IS administratorius, vadovaudamasis švietimo įstaigos direktoriaus įsakymu, iki einamųjų metų kovo 31 d. IS nustato laisvų vietų skaičių grupėse kitiems mokslo metams;

26.2.    Priėmimo komisija patikrina užregistruotų ir švietimo įstaigos IS administratoriaus pateiktų Prašymų duomenis ir informuoja švietimo įstaigos direktorių bei Savivaldybės IS administratorių apie Prašymų atitiktį Aprašo reikalavimams. Jei Prašymas neatitinka Aprašo reikalavimų, švietimo įstaigos IS administratorius Prašymą atmeta ir telefonu ar elektroniniu paštu apie tai informuoja tėvus (kitus teisėtus vaiko atstovus), nurodydamas Prašymo atmetimo priežastį;

26.3.    gavęs pranešimą apie Prašymų atitiktį Aprašo reikalavimams, Savivaldybės IS administratorius pagal nustatytą laisvų vietų skaičių į švietimo įstaigą priskiria IS į eilę surikiuotus vaikus, Prašymus pateikusiems tėvams (kitiems teisėtiems vaiko atstovams) IS automatiškai elektroniniu paštu išsiunčia pranešimus apie vaikams suteiktas vietas ir kvietimus pasirašyti mokymo sutartis;

26.4.    Prašymą pateikęs tėvas (kitas teisėtas vaiko atstovas), gavęs pranešimą, privalo per 5 kalendorines dienas atvykti į švietimo įstaigą, pateikti vaiko gimimo įrašą liudijantį išrašą ir pasirašyti mokymo sutartį. Jei Prašymas buvo pateiktas elektroniniu būdu, atvykęs tėvas (kitas teisėtas vaiko atstovas) turi pasirašyti iš IS išspausdintą Prašymą ir jis įregistruojamas Prašymų registravimo žurnale. Tėvai (kiti teisėti vaiko atstovai), dėl svarių pateisinamų priežasčių (ligos ar kt.) negalintys atvykti į Įstaigą per 5 kalendorines dienas, apie tai turi raštu informuoti švietimo įstaigos direktorių ir pranešti atvykimo į švietimo įstaigą datą. Per 5 kalendorines dienas tėvams (kitiems teisėtiems vaiko atstovams) neatvykus arba nepranešus kitos atvykimo datos, vaikas netenka skirtos vietos – švietimo įstaigos IS administratorius Prašymą atmeta;

26.5.    mokymo sutartis sudaroma iki pirmos ugdymosi dienos. Mokymo sutartyje nurodoma ugdymo programa (ikimokyklinio arba priešmokyklinio ugdymo), jos pradžios ir pabaigos laikas, šalių įsipareigojimai, įtraukiant teises ir pareigas pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą, sutarties keitimo, nutraukimo pagrindai, padariniai ir kitos nuostatos, neprieštaraujančios kitiems teisės aktams. Mokymo sutartis sudaroma dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, abu sutarties egzempliorius pasirašo švietimo įstaigos direktorius ir Prašymą pateikęs tėvas (kitas teisėtas vaiko atstovas). Mokymo sutartis registruojama Mokymo sutarčių registracijos žurnale, vienas mokymo sutarties egzempliorius įteikiamas tėvui (kitam teisėtam vaiko atstovui), kitas lieka švietimo įstaigoje ir yra saugomas suformuotoje vaiko asmens byloje. Vaikui išvykus iš švietimo įstaigos, jo asmens byla lieka švietimo įstaigoje. Gavus švietimo įstaigos, kurioje vaikas tęsia ugdymąsi, prašymą, jai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos;

26.6.    į švietimo įstaigą priskirtus vaikus į grupes paskirsto švietimo įstaigos priėmimo komisija, vadovaudamasi Savivaldybės mero patvirtinta vaikų paskirstymo į grupes tvarka ir kriterijais. Vadovaudamasis priėmimo komisijos sprendimu, švietimo įstaigos direktorius vaikų priėmimą įformina išleisdamas įsakymą, kuriame nurodomos grupės, į kurias priimami vaikai. Vadovaudamasis įsakymu, švietimo įstaigos IS administratorius IS patvirtina vaikų priėmimą ir priskiria vaikus į įsakyme nurodytas grupes, vaikai registruojami Mokinių registre;

26.7.    susidarius 18.3.7 ir 19.10 papunkčiuose aprašytoms situacijoms, jas nagrinėja ir savo sprendimus dėl vaikų priėmimo švietimo įstaigos direktoriui bei Savivaldybės IS administratoriui teikia švietimo įstaigos priėmimo komisija. Gavęs pranešimą apie teikiamus priimti vaikus, Savivaldybės IS administratorius nurodytus vaikus priskiria į švietimo įstaigą. Prašymus pateikusiems tėvams (kitiems teisėtiems vaiko atstovams) IS automatiškai elektroniniu paštu išsiunčia pranešimus apie vaikams suteiktas vietas ir kvietimus pasirašyti mokymo sutartis. Toliau vykdomi veiksmai nurodyti 25.4–25.6 papunkčiuose.

27.       Jei tėvas (kitas teisėtas vaiko atstovas) Prašyme yra nurodęs dvi švietimo įstaigas, vaiką priskyrus į vienos švietimo įstaigos grupę iš kitos švietimo įstaigos vaikų eilės jis išbraukiamas automatiškai.

28.       Švietimo įstaiga turi užtikrinti, kad vaikai ugdymo procese dalyvautų tik Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka pasitikrinę sveikatą.

 

V SKYRIUS

IS STRUKTŪRA

 

29.       IS struktūra:

29.1.    duomenys apie švietimo įstaigas: direktoriaus pavardė, vardas, švietimo įstaigos pavadinimas, kodas, adresas, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, ugdymo programos;

29.2.    duomenys apie grupes: pavadinimas, tipas, vaikų amžiaus intervalas, ugdymo kalba, ugdymo metodas, ugdymo trukmė, galimas vaikų skaičius, grupės būsena ir kita su ugdymo organizavimu susijusi informacija (sprendžia IS valdytojas);

29.3.    grupes lankančių vaikų duomenys;

29.4.    eilėje laukiančių vaikų duomenys;

29.5.    kiti duomenys (sprendžia IS valdytojas).

 

VI SKYRIUS

PAREIGOS, TEISĖS IR ATSAKOMYBĖS

 

30.       IS valdytojo pareigos ir teisės:

30.1.    priimti sprendimus dėl IS sudarymo;

30.2.    parinkti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka IS projektavimo, priežiūros ir administravimo vykdytoją (-us);

30.3.    skirti Savivaldybės IS administratorių (-us), kontroliuoti jo (-ų) darbą;

30.4.    gauti iš Savivaldybės IS administratoriaus informaciją apie vaikų priėmimą;

30.5.    reikalauti, kad Savivaldybės ir švietimo įstaigų IS administratoriai ištaisytų IS esamus klaidingus arba netikslius duomenis.

31.       IS valdytojas atsako už:

31.1.    teisinių dokumentų, reglamentuojančių IS funkcionavimą, įgyvendinimą;

31.2.    IS saugumą;

31.3.    IS funkcionalumą;

31.4.    IS tvarkomų duomenų patikimumą.

32.       Savivaldybės IS administratoriaus pareigos ir teisės:

 

32.1.    pasirašyti pasižadėjimą saugoti asmens duomenų paslaptį ir pasirašytinai susipažinti su Aprašu;

 

32.2.    atlikti veiksmus, susijusius su vaikų priskyrimu į švietimo įstaigas, kitus veiksmus, susijusius su IS tvarkymu;

 

32.3.    teikti tėvams (kitiems teisėtiems vaiko atstovams) informaciją apie laisvas vietas, vaiko vietą eilėje bei priėmimo sąlygas, konsultuoti tėvus (kitus teisėtus vaiko atstovus) dėl Prašymo registravimo IS;

 

32.4.    teikti informaciją kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais;

 

32.5.    konsultuoti švietimo įstaigų IS administratorius dėl jų funkcijų vykdymo, esant būtinybei padėti jiems užregistruoti pateiktus Prašymus;

 

32.6.    koordinuoti švietimo įstaigų IS administratorių veiklą;

 

32.7.    gauti iš švietimo įstaigų 44 punkte nurodytą informaciją, Prašymų kopijas ir kt.

33.       Savivaldybės IS administratorius atsako už IS tvarkomų duomenų apsaugą.

34.       Švietimo įstaigos IS administratoriaus pareigos ir teisės:

34.1.    pasirašyti pasižadėjimą saugoti asmens duomenų paslaptį ir pasirašytinai susipažinti su Aprašu;

34.2.    registruoti IS tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) švietimo įstaigai pateiktus Prašymus ir, esant būtinybei, juos koreguoti;

34.3.    rinkti ir įvesti į IS šio Aprašo 28 punkte nurodytą informaciją, ir, esant poreikiui, ją koreguoti;

34.4.    ištrinti iš IS nereikalingus vaiko ir jo tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) duomenis;

34.5.    reikalauti, kad tėvai (kiti teisėti vaiko atstovai) pateiktuose Prašymuose ištaisytų klaidas ar patikslintų pateiktus duomenis;

34.6.    teisės aktų nustatyta tvarka saugoti tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) Prašymus bei kitus dokumentus ar jų kopijas, pateiktus kartu su Prašymais;

34.7.    kaupti ir atnaujinti duomenų archyvą;

34.8.    teikti švietimo įstaigos direktoriui IS esančią informaciją, dokumentus ir paaiškinimus apie duomenų tvarkymą ir naudojimą;

34.9.    teikti tėvams (kitiems teisėtiems vaiko atstovams) informaciją apie laisvas vietas, vaiko vietą eilėje bei priėmimo sąlygas, konsultuoti tėvus (kitus teisėtus vaiko atstovus) dėl Prašymo registravimo IS;

34.10.  teikti informaciją kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais;

34.11.  saugoti tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) pateiktus prašymus teisės aktų nustatyta tvarka;

34.12.  vykdyti kitas pareigas, nurodytas Apraše.

35.       Švietimo įstaigos IS administratorius atsako už:

35.1.    IS tvarkomų duomenų apsaugą;

35.2.    duomenų patikimumą (t. y. IS tvarkomi duomenys turi atitikti švietimo įstaigos direktoriaus ir tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) Prašymuose pateiktus duomenis);

35.3.    tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) pateiktų Prašymų ir dokumentų kopijų saugojimą.

36IS naudotojo pareigos ir teisės:

36.1.    teikti tėvams (kitiems teisėtiems vaiko atstovams) ir švietimo įstaigos IS administratoriui informaciją apie švietimo įstaigą (grupes, vaikų amžių ir kt.) ir joje teikiamas paslaugas;

36.2.    gauti informaciją apie vaiko priėmimą į švietimo įstaigą.

37.       IS naudotojas atsako už:

37.1.    ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų įgyvendinimą;

37.2.    vaikų priėmimą;

37.3.    informacijos apie švietimo įstaigą ir joje teikiamas paslaugas skelbimą IS.

38.       IS administratoriaus pareigos ir teisės:

38.1.    suteikti Savivaldybės ir Įstaigų IS administratoriams, IS naudotojams prisijungimo prie IS galimybę pagal nustatytas funkcijas;

38.2.    panaikinti Savivaldybės ir švietimo įstaigų IS administratoriams teisę dirbti su IS, kai pasibaigia darbo santykiai, vykdomas Savivaldybės ar švietimo įstaigos IS administratoriaus veiklos tyrimas ir pan.;

38.3.    konsultuoti Savivaldybės ir švietimo įstaigų IS administratorius IS naudojimo klausimais;

38.4.    organizuoti ir vykdyti IS priežiūrą ir administravimą (IS palaikymą, klaidų, gedimų, trūkumų šalinimą, funkcijų modifikavimą, programinės įrangos techninį aptarnavimą).

39.       IS administratorius atsako už atsako už saugią IS konfigūraciją ir veiksnumo palaikymą.

40.       IS vartotojo pareigos ir teisės:

40.1.    registruojant Prašymą pateikti teisingus duomenis;

40.2.    naudotis IS;

40.3.    gauti duomenis apie Savivaldybės švietimo įstaigas, teikiančias ikimokyklinį ir / ar priešmokyklinį ugdymą (ugdymo organizavimą, grupių skaičių ir tipus, esamų ir laisvų vietų skaičių grupėse, papildomai teikiamas ugdymo, socialines ar kitas paslaugas);

40.4.    gauti duomenis apie vaiko vietą eilėje, informaciją apie vaiko priėmimo į švietimo įstaigą galimybes ir apie vaiko priėmimą.

41.       IS vartotojas atsako už pateiktų duomenų teisingumą.

42.       Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.

43.       Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis. Asmens duomenys trečiosioms šalims gali būti teikiami tik įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka bei laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento reikalavimų.

44.       Asmenys, susiję su IS duomenų tvarkymu, už Aprašo nuostatų pažeidimus atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

INFORMACIJOS IŠ IS GAVĖJAI IR JŲ TEISĖ NAUDOTIS IS INFORMACIJA

 

45.       Informacijos iš IS gavėjai turi teisę gauti IS tvarkomus duomenis apie:

45.1.    ugdymo organizavimą švietimo įstaigose;

45.2.    vykdomas ugdymo programas;

45.3.    grupių skaičių ir tipus;

45.4.    švietimo įstaigas lankančių vaikų skaičių ir jų amžių;

45.5.    laisvų vietų skaičių grupėse;

45.6.    vaikų, laukiančių eilėje, skaičių bei amžių;

45.7.    kitą prašomą bendrą informaciją.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46.       Kriterijų sąraše ir Apraše nenumatytus atvejus nagrinėja Nenumatytų atvejų komisija.

47.       Už Aprašo įgyvendinimą atsako švietimo įstaigos vadovas.

48.       Aprašo įgyvendinimo priežiūrą vykdo Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius.

49.       Sprendimas dėl vaiko priėmimo ar nepriėmimo į Įstaigą gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________________________


 

 

Centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigas ugdytis pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos aprašo 1 priedas

 

 

(prašymą teikiančio asmens vardas, pavardė, asmens kodas)

 

(prašymą teikiančio asmens deklaruotos gyvenamosios vietos adresas

 

(prašymą teikiančio asmens faktinės gyvenamosios vietos adresas

 

(prašymą teikiančio asmens telefono numeris, elektroninio pašto adresas)

 

 

Radviliškio ______________________________________________________________________________________

(švietimo įstaigos pavadinimas)

direktoriui

 

PRAŠYMAS 

20_______ m. _______________  ____d.

 

 

Prašau priimti mano vaiką (globotinį(-ę)/įvaikį(-ę) ______________________________________________

(vaiko vardas, pavardė)

_____________________________________________________________________________________________

(vaiko asmens kodas, deklaruotos ir faktinės gyvenamosios vietos adresas(-ai)

 

_____________________________________________________________________________________________

 

(I pasirinkimas) nuo 20______ m. _____ mėn. ____ d. į _______________________________________________

(įstaigos pavadinimas)

 

(II pasirinkimas) nuo 20______ m. ____ mėn. ____ d. į _______________________________________________

(įstaigos pavadinimas)

 

Pageidauju, kad vaikas būtų ugdomas grupėje, kurios darbo trukmė (tinkamą pabraukti):

4 val.; 9 val.; 4+9 val.; 9,5 val.; 4+9,5 val.; 10 val.; 4+10 val.; 10,5 val.; 4+10,5 val. 12 val.

 

Priėmimo kriterijai, kuriuos vaikas atitinka (tinkamus pažymėti):

 

o vaikas, kuriam Savivaldybės mero potvarkiu skirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas (pateikiamas Savivaldybės mero potvarkis / kopija, kuriuo skirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas);

o vaikas, turintis sunkių judėjimo ir atramos funkcijos sutrikimų, ir vaikas, kurio bent vienas iš tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) turi sunkių judėjimo ir atramos funkcijos sutrikimų, kai švietimo įstaiga, priskirta Savivaldybės teritorijoje pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, nėra pritaikyta judėjimo negalią turintiems asmenims, ir Prašymas pateiktas į kitą Savivaldybės švietimo įstaigą, kuri atitinka jų fizinius poreikius (pateikiamas vaiko ar vieno iš tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) turimus sunkius judėjimo ir atramos funkcijos sutrikimus įrodantis dokumentas / kopija);

o vaikas, kuris ir bent vienas iš jo tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų), gyvena ir gyvenamąją vietą deklaravę Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje, ir globojamas ar įvaikintas vaikas, kurio globėjai / įtėviai, gyvenamąją vietą deklaravę Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje, vadovaujantis šiais kriterijais, išdėstytais pagal prioritetą (pateikiama seniūnijos, kuriai priskirtoje teritorijoje asmuo yra deklaravęs gyvenamąją vietą, pažyma / kopija, patvirtinanti šeimos sudėtį):

o įvaikintas vaikas, globotinis (išskyrus atvejus, kai laikinoji globa nustatoma tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) prašymu) (pateikiamas teismo sprendimas / kopija);

o vaikas, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintis didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (pateikiama Pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma / kopija dėl specialiojo ugdymosi ir (ar) švietimo pagalbos skyrimo);

o vaikas, kurio gyvenamoji vieta deklaruota Savivaldybės suteiktame socialiniame būste (pateikiama socialinio būsto nuomos sutartis / kopija);

o vaikas, kurio broliai ir (ar) seserys (įbroliai ir (ar) įseserės) Prašymo pateikimo metu jau mokosi toje švietimo įstaigoje pagal priešmokyklinio, pradinio ir (ar) pagrindinio ugdymo programą (pateikiama švietimo įstaigos pažyma / kopija);

o pedagoginių darbuotojų, dirbančių toje švietimo įstaigoje, vaikas (pateikiama darbovietės pažyma / kopija);

o darbuotojų, kurie patenka į Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą Trūkstamų specialistų pritraukimo į savivaldybės viešąsias ir biudžetines įstaigas programą, vaikas (pateikiama darbovietės pažyma / kopija);

o vaikas, dėl ugdymosi vietų trūkumo Savivaldybės švietimo įstaigoje, kurios aptarnavimo teritorijoje gyvena, Savivaldybės IS administratoriaus nukreiptas į kitą artimiausią Savivaldybės švietimo įstaigą, vykdančią ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo programą, turinčią laisvų ugdymosi vietų.

Nuo einamųjų metų rugpjūčio 21 d. į laisvas ugdymosi vietas, likusias priėmus vaikus pagal Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtą aptarnavimo teritoriją, ugdytis pagal ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo programas priimami vaikai, gyvenantys ir gyvenamąją vietą deklaravę Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje ir vaikai, negyvenantys Savivaldybės švietimo įstaigai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Švietimo įstaigoje esant daugiau Prašymų nei laisvų ugdymosi vietų, eilė sudaroma sumuojant žemiau išvardytus kriterijus, kurie yra lygiaverčiai:

o vaikas, kurį augina vienas iš tėvų (kitų teisėtų vaiko atstovų) (jeigu kitas yra miręs, teismo pripažintas dingusiu be žinios ar nežinia kur esančiu, teismo pripažintas neveiksniu arba teismo sprendimu apribotos tėvystės teisės) (pateikiama seniūnijos, kuriai priskirtoje teritorijoje asmuo yra deklaravęs gyvenamąją vietą, pažyma / kopija, patvirtinanti šeimos sudėtį);

o vaikas su negalia bei vaikas, kurio vienas arba abu tėvai (kiti teisėti vaiko atstovai) yra asmenys su negalia (pateikiamas asmens su negalia pažymėjimas / kopija);

o dvynukai, trynukai ir kiti daugiavaisio gimimo vaikai (priimami kartu) (pateikiama seniūnijos, kuriai priskirtoje teritorijoje asmuo yra deklaravęs gyvenamąją vietą, pažyma / kopija, patvirtinanti šeimos sudėtį);

o vaikas iš daugiavaikės šeimos (pateikiama seniūnijos, kuriai priskirtoje teritorijoje asmuo yra deklaravęs gyvenamąją vietą, pažyma / kopija, patvirtinanti šeimos sudėtį);

o vaikas, kurio broliai ir (ar) seserys (įbroliai ir (ar) įseserės) Prašymo pateikimo metu jau ugdosi toje švietimo įstaigoje (pateikiama švietimo įstaigos pažyma / kopija);

o vaikas, kuris buvo ugdomas švietimo įstaigoje pagal ikimokyklinio ugdymo programą (buvo sudaryta mokymosi sutartis) ir pageidauja tęsti ugdymąsi pagal priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą toje pačioje švietimo įstaigoje;

o užsienio valstybių diplomatinio korpuso darbuotojo, dirbančio Lietuvos Respublikoje esančiose diplomatinėje atstovybėje, Lietuvos Respublikos diplomatinio korpuso darbuotojo, sugrįžusio iš darbo užsienyje gyventi į švietimo įstaigai priskirtą aptarnavimo teritoriją, ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos profesinės karo tarnybos kario, perkelto gyventi į švietimo įstaigai priskirtą aptarnavimo teritoriją, vaikas (pateikiama darbovietės pažyma / kopija);

o reemigrantų vaikas, kurio tėvai buvo deklaravę išvykimą iš Lietuvos, tačiau apsisprendė grįžti gyventi į Lietuvą ir nuo grįžimo į Lietuvą nesimokė pagal jokią ugdymo programą Lietuvos Respublikos teritorijoje (pateikiama išsideklaravimo iš Lietuvos pažyma ir vaiko mokymosi užsienyje pasiekimų pažyma).

o pedagoginio darbuotojo, dirbančio toje švietimo įstaigoje, vaikas (pateikiama darbovietės pažyma / kopija).

 

 

§ Sutinku, kad vaikas būtų ugdomas lietuvių kalba.

 

§ Sutinku, kad duomenys iš kitų valstybinių registrų būtų gauti automatiniu būdu.

 

§ Patvirtinu, kad Prašyme pateikti duomenys yra teisingi.

 

 

 

 

______________________      _______________________________________________

(parašas)                                           (prašymą teikiančio asmens vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

Prašymo gavimo patvirtinimas

(pildo švietimo įstaigos IS administratorius)                                  švietimo įstaigos IS administratoriaus vardas, pavardė, parašas, prašymo gavimo data, laikas

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO PROJEKTO

DĖL CENTRALIZUOTO VAIKŲ PRIĖMIMO Į ŠVIETIMO ĮSTAIGAS UGDYTIS PAGAL IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2024 m. rugsėjo 26 d.

Radviliškis

 

1.   Projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.

Projekto rengimą paskatino pakeisti teisės aktai, reglamentuojantys vaikų priėmimą į mokyklą.

Tikslas – patvirtinti Centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigas ugdytis pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas tvarkos aprašą (toliau – Aprašas).

2.    Projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių atstovai) ir rengėjai

Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Laisvūnas Vaičiūnas ir vyriausioji specialistė Judita Steponavičienė.

3.   Kaip šiuo metu yra reguliuojami projekte aptarti teisiniai santykiai.

Šiuo metu priimant vaikus ugdytis pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas vadovaujamasi Centralizuoto vaikų priėmimo į Radviliškio rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašu, patvirtintu Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 21 d. sprendimu Nr. T-630 „Dėl Centralizuoto vaikų priėmimo į Radviliškio rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4.    Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, kokių teigiamų rezultatų laukiama.

Rengiant sprendimo projektą, vadovautasi Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašu (toliau – Kriterijų sąrašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2024 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. V-78 „Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo programas, ikimokyklinio ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą kriterijų sąrašo patvirtinimo“, atsižvelgta į Rekomendacijas savivaldybėms dėl centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-918 „Dėl Rekomendacijų savivaldybėms dėl centralizuoto vaikų priėmimo į švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes“.

Aprašas pakeistas iš esmės. Aprašo projekte apibrėžtos naudojamos sąvokos, pakeista prašymų priėmimo tvarka, eilių sudarymo tvarka, nustatyti nauji vaikų priėmimo kriterijai, pakeista vaikų priėmimo tvarka, pakoreguotos darbuotojų pareigos teisės ir atsakomybės.

Sprendimu prašome nustatyti, kad, vadovaujantis Centralizuoto vaikų priėmimo į Radviliškio rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašu, patvirtintu Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 21 d. sprendimu Nr. T-630 „Dėl Centralizuoto vaikų priėmimo į Radviliškio rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarkos aprašo patvirtinimo“, prašymai dėl priėmimo į švietimo įstaigas ugdytis pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas iki 2025 m. kovo 31 d. būtų priimami tik einamiesiems mokslo metams. Tai reikalinga siekiant sudaryti vienodas priėmimo sąlygas vaikų priėmimui kitiems mokslo metams.

Sprendimu prašome įgalioti savivaldybės merą Kazimierą Račkauskį iki 2025 m. kovo 31 d. aktualiems, Kriterijų sąraše ir Apraše nenumatytiems atvejams nagrinėti, iš Savivaldybės tarybos ir švietimo įstaigų atstovų sudaryti Nenumatytų atvejų komisiją ir patvirtinti komisijos darbo reglamentą.

Sprendimu prašome nustatyti, kad šio sprendimo 1 ir 5 punktai įsigalioja 2025 m. balandžio 1 d., nuo tada prasidės vaikų priėmimas kitiems mokslo metams.

4.    Galimos neigiamos priimto sprendimo projekto pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

5.    Kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios priėmus sprendimo projektą.

Reikės sudaryti Nenumatytų atvejų komisiją, ir patvirtinti komisijos darbo reglamentą.

6.    Sprendimo projektui įgyvendinti reikalingos lėšos, finansavimo šaltiniai.

Sprendimo projektui įgyvendinti lėšų nereikės.

7.    Sprendimo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.

Sprendimo projekto rengimo metu kitų specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

8.    Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai.

Vertinimas neatliekamas.

9.    Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas.

Sprendimo projektas antikorupciniam vertinimui neteikiamas.

10Kiti, iniciatoriaus nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Nėra.

11Pridedami dokumentai.

Nėra.

 

 

 

Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistė                                                   Judita Steponavičienė