Projektas

 

LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO 2008 M. LIEPOS 29 D. ĮSAKYMO NR. 2B-290 „DĖL TECHNINIŲ MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. _________ d. Nr. 2BE- ___

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus, patvirtintus Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 2B-290 „Dėl Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų patvirtinimo“:

1.1. pakeičiu 10 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

10. Techninės apžiūros metu atliekamas patikrinimas turi apimti šias transporto priemonės techninės būklės sritis:“;

1.2. pakeičiu 10.13 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.13. papildomus transporto priemonių, vežančių pavojinguosius krovinius, reikalavimus;“;

1.3. pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Priklausomai nuo transporto priemonės paskirties ir konstrukcijos, techninės apžiūros metu patikrinamos Techninių reikalavimų 2 priede nurodytos tikrinimo pozicijos, kiekvienai taikant nurodytus tikrinimo būdus.“;

1.4. pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Jeigu transporto priemonė techninės apžiūros metu neatitinka Techninių reikalavimų ir šis neatitikimas yra susijęs su reikalavimais, kurie nebuvo nustatyti atitinkamuose transporto priemonės tipo patvirtinimo teisės aktuose, galiojusiuose pirmą kartą ją registruojant arba pradedant eksploatuoti, arba susijęs su modifikavimo reikalavimais, priimant sprendimą dėl techninės apžiūros rezultato į tą neatitikimą neatsižvelgiama.

Jei pirmosios registracijos datos nustatyti neįmanoma, laikoma, kad eksploatavimo pradžia yra transporto priemonės pagaminimo arba modelio metų sausio 1 d.“;

1.5. pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Techninės apžiūros metu nustatyti transporto priemonės trūkumai vertinami pagal šiuos Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme apibrėžtus vertinimo kriterijus:

16.1. nedidelis trūkumas (NT);

16.2. didelis trūkumas (DT);

16.3. pavojingas trūkumas (PT).“;

1.6. pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Kai transporto priemonėje nustatomi keturi ir daugiau nedideli tos pačios transporto priemonės techninės būklės srities trūkumai ir dėl bendro tų trūkumų poveikio kyla didesnis pavojus eismo saugumui, vertinama kaip didelis trūkumas. Kai transporto priemonėje nustatomi du ir daugiau dideli tos pačios transporto priemonės techninės būklės srities trūkumai ir dėl bendro tų trūkumų poveikio kyla didesnis pavojus eismo saugumui, vertinama kaip pavojingas trūkumas.“;

1.7. pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Už Techninių reikalavimų taikymą atsako techninės apžiūros įmonių vadovai ir (ar) už vidaus kokybės kontrolės sistemą atsakingi asmenys bei techninės apžiūros kontrolieriai.“;

1.8. pakeičiu 1 priedą:

1.8.1. pakeičiu 0.1 papunktį ir jį išdėstau nauja redakcija:

0.1. TRANSPORTO PRIEMONĖS VALSTYBINIO NUMERIO ŽENKLAS

0.1.1. Lietuvos Respublikoje įregistruota transporto priemonė turi būti paženklinta valstybinio numerio ženklu (-ais), kaip numatyta Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2001 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. 260 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Registravimo taisyklės). M arba N kategorijos transporto priemonė valstybinio numerio ženklais turi būti paženklinta iš priekio ir iš galo, O kategorijos transporto priemonė valstybinio numerio ženklu turi būti paženklinta iš galo, L kategorijos transporto priemonė valstybinio numerio ženklu turi būti paženklinta iš galo arba iš priekio ir iš galo, kai registravimo metu tai transporto priemonei buvo išduotas valstybinio numerio ženklų rinkinys, sudarytas iš dviejų plokštelių. 

0.1.2. Įregistruotos transporto priemonės valstybinio numerio ženklai turi būti pritvirtinti tam skirtoje vietoje vertikalioje plokštumoje. Prie transporto priemonės pritvirtintas (-i) valstybinio numerio ženklas (-ai) negali būti apgadintas (-i), užterštas (-i) ar surūdijęs (-ę), uždengtas (-i) apsauginėmis medžiagomis, sulankstytas (-i) ar kitaip (kitokiu būdu) pakeistos formos.  

0.1.3. Valstybinio numerio ženklo plokštelės turi atitikti joms taikomus bendruosius techninius reikalavimus, nustatytus Registravimo taisyklių 1 priede, jų paviršius turi būti padengtas šviesogrąže plėvele, žymenų spalva turi atitikti atitinkamo tipo numerio ženklams taikomus reikalavimus.

0.1.4. Valstybinio numerio ženkle esantys žymenys turi būti lengvai įskaitomi, negali būti išblukę, pilnai arba iš dalies nusilupę arba kitaip pažeisti. 

0.1.5. Valstybinio numerio ženklai prie transporto priemonės turi būti pritvirtinti taip, kad transporto priemonei važiuojant neatsilenktų ir neatsiskirtų nuo transporto priemonės.  

0.1.6. Valstybinio numerio ženklo žymenų zonose (visų tipų ir formatų valstybinio numerio ženklų užrašus sudarančių raidžių ir skaitmenų gabaritiniais matmenimis, kaip pavaizduota 1 pav. punktyrine linija, apribojamas plotas) neturi būti jokių tvirtinimo elementų ir su jais susijusių kiaurymių. 

 

 

1 pav.;“

1.8.2. pakeičiu 0.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

0.2.1. Transporto priemonės identifikavimo numeris, išskyrus tuos atvejus, kai transporto priemonės registracijos liudijime ir transporto priemonių registre nurodyta, kad transporto priemonė yra be identifikavimo numerio, turi būti iškaltas, įspaustas ar kitu priimtinu būdu, užtikrinančiu tokį patį apsaugos nuo neteisėto keitimo ar klastojimo lygį kaip ir pirmiau paminėti būdai, pažymėtas gerai matomoje ir prieinamoje vietoje ant važiuoklės, rėmo arba kitos panašios konstrukcijos dalies ir (ar) įrašytas gamintojo (identifikavimo) plokštelėje.“;

1.8.3. pakeičiu 4.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.1. Transporto priemonėje įrengti žibintai, atšvaitai, jų įrengimas ir savybės, nepažeidžiant originalios transporto priemonės gamintojo numatytos konstrukcijos ir modifikavimo reikalavimų, jei tokie taikytini, turi atitikti transporto priemonės tipo patvirtinimo metu galiojusius tipo patvirtinimo reikalavimus, nustatytus ES direktyvose, reglamentuose ir (ar) JT EEK taisyklėje Nr. 48. Suvienodinti transporto priemonių patvirtinimo reikalavimai, atsižvelgiant į apšvietimo ir šviesos signalinių įtaisų įrengimą.“;

1.8.4. pakeičiu 4.18.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.18.2. kai įrengti žibintai, kurių spinduliuojama šviesa turi ribinę šviesią ir tamsią zonas skiriančią liniją, jie turi būti sureguliuoti taip, kad šviesos pluošto riba būtų nuo -0,5 proc. iki -3,5 proc.“;

1.8.5. pakeičiu 7.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

7.9. Motorinėse transporto priemonėse, kurioms taikomas 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiantis Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinantis Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85, turi būti įrengtas tachografas, atitinkantis 2014 m. vasario 4 d. Tarybos reglamente (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo, nustatytus reikalavimus. Tachografas laikomas atitinkančiu Reglamento (ES) Nr. 165/2014 reikalavimus, jeigu turi galiojančią patikrą. Tachografas netikrinamas, jeigu:

7.9.1. M2 arba M3 klasės transporto priemonės valdytojas pateikia leidimą vežti keleivius vietinio (miesto ar priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutu, atitinkantį Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. 3-62 „Dėl Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių patvirtinimo“, nuostatas;

7.9.2. motorinės transporto priemonės registracijos liudijime nurodytas maksimalus greitis neviršija 40 km/h; 

7.9.3. motorinės transporto priemonės valdytojas yra Lietuvos kariuomenė, Policijos departamentas ar jam pavaldžios įstaigos, Valstybės sienos apsaugos tarnyba, Priešgaisrinės apsaugos gelbėjimo departamentas ir savivaldybių priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos;

7.9.4. motorinė transporto priemonė skirta vežti ligoniams bei sužeistiesiems ir turi tam skirtą specialiąją įrangą ir jos registracijos liudijime vadovaujantis Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimais, patvirtintais Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo”, yra nurodytas kodas SC, o jos valdytojas yra medicinos ar gydymo įstaiga;

7.9.5. motorinės transporto priemonės turi keltuvą, gervę ir (arba) kitą specialiąją įrangą, kuri sudaro sąlygas nuvežti arba nutempti kitas transporto priemones, ir jos registracijos liudijime vadovaujantis Klasių ir kategorijų reikalavimais yra nurodytas kodas SQ;

7.9.6. motorinės transporto priemonės didžiausia leidžiama masė neviršija 7,5 t ir joje sumontuotas tachografas;

7.9.7. motorinė transporto priemonė Administracijos nustatyta tvarka yra pripažinta istorine motorine transporto priemone ir joje nėra sumontuoto tachografo.“;

1.8.6. papildau 7.12 papunkčiu:

7.12. Pagalbos iškvietos sistemos „eCall“, įrengtos M1 ir N1 klasių transporto priemonėse laikantis ES tipo patvirtinimo reikalavimų, nustatytų 2015 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2015/758 dėl tipo patvirtinimo reikalavimų transporto priemonėse montuojamos numeriu 112 grindžiamos „eCall“ iškvietos sistemos įdiegimo atžvilgiu, kuriuo iš dalies keičiama Direktyva 2007/46/EB, būklė, įdiegimas ir konfigūracija turi užtikrinti sklandų šios sistemos veikimą transporto priemonėje.“;

1.8.7. pakeičiu 9.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.1. Keleiviams vežti skirtos M2 ir M3 klasių transporto priemonės, išskyrus skirtas nekomerciniam keleivių vežimui ir priskiriamas limuzinams, turi atitikti reikalavimus, nustatytus JT EEK taisyklėse Nr. 36, 52, Jungtinių Tautų Europos ekonomikos komisijos (JT EEK) taisyklėje Nr. 107 „Vienodos nuostatos dėl M2 arba M3 kategorijos transporto priemonių patvirtinimo, atsižvelgiant į jų bendrąją konstrukciją“ (toliau – JT EEK taisyklė Nr. 107) arba Reglamente (EB) Nr. 661/2009. Naudojamos transporto priemonės gali neatitikti vieno ar kelių reikalavimų, nustatytų JT EEK taisyklėse Nr. 36, 52, 107 arba Reglamente (EB) Nr. 661/2009, jei tie neatitikimai yra susiję su originalia transporto priemonės konstrukcija ir (ar) yra nustatyta tvarka įteisinti.“;

1.8.8. pakeičiu XI skyrių ir jį išdėstau nauja redakcija:

XI SKYRIUS

PAPILDOMI TRANSPORTO PRIEMONIŲ, VEŽANČIŲ PAVOJINGUOSIUS KROVINIUS, REIKALAVIMAI

 

11.1. Valdytojas, pristatydamas privalomajai ar pakartotinei apžiūrai transporto priemonę, kuria numatoma vežti tam tikrus pavojinguosius krovinius, privalo pateikti atitinkamus Apžiūros atlikimo apraše nurodytus dokumentus. 

11.2. Transporto priemonė arba transporto priemonių junginys, vežantis pavojinguosius krovinius, taip pat techninei apžiūrai teikiama transporto priemonė, kuria numatyta vežti tam tikrus pavojinguosius krovinius, turi būti paženklinti pagal Europos sutarties dėl pavojingųjų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) 5.3 skyriaus reikalavimus. Oranžinės lentelės ir pavojaus ženklai turi būti gerai matomi, oranžinės lentelės turi būti tvirtinamos vertikalioje plokštumoje statmenai transporto priemonės išilginei ašiai. Kai pavojaus ženklai ir (ar) oranžinės lentelės tvirtinamos ant įtaisų su atlenkiamais skydeliais, jie turi būti tokios konstrukcijos ir taip pritvirtinti, kad vežant neatsilenktų ir neatsiskirtų nuo tvirtinimo vietos. 

11.3. Priešgaisrinė įranga turi atitikti ADR 8.1.4 skirsnio nuostatas. Gesintuvų skaičius ir talpa transporto priemonėje arba transporto priemonių junginyje turi atitikti ADR 8.1.4.1 poskirsnio ir Bendrųjų gaisrinės saugos taisyklių, patvirtintų Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2005 m. vasario 18 d. įsakymu Nr. 64 „Dėl Bendrųjų priešgaisrinės saugos taisyklių patvirtinimo ir kai kurių Priešgaisrinės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus įsakymų pripažinimo netekusiais galios“, reikalavimus. 

MEMU ir cisterninėse EX/III transporto priemonėse turi būti įrengta savaime suveikianti gaisro variklio skyriuje gesinimo sistema. 

11.4. Cisterna arba transporto priemonės baterijos elementai turi būti tinkami pavojingiesiems kroviniams vežti, nustatyta tvarka patikrinti, ar yra tinkami naudoti, ir ar jų tvirtinimo įtaisai nėra pažeisti.

11.5. Reikalavimai gaisro pavojaus prevencijos priemonėms:

11.5.1. Degalų bakai ir balionai, skirti degalams tiekti į transporto priemonės variklį, turi atitikti gamintojo numatytą konstrukciją ir (ar) nustatyta tvarka patvirtintą tipą ir turi būti įrengti taip, kad nuotėkio atveju įprastomis vežimo sąlygomis skysti degalai arba skystos fazės dujinis kuras tekėtų ant žemės, nesiliesdamas su kroviniu ar įkaitusiomis transporto priemonės dalimis. 

11.5.2. Degalų bakų ventiliacinės ar slėgio mažinimo angos turi būti nukreiptos nuo šilumos šaltinių ir krovinio. Kuro sistemos vamzdžiai neturi būti tvirtinami ant korpuso, kuriame yra krovinys. 

11.5.3. EX/II, EX/III transporto priemonių ir MEMU variklis turi būti su užsidegimu nuo suspaudimo (dyzelinas). 

11.5.4. Išmetimo sistema (įskaitant išmetimo vamzdžius) turi būti išdėstyta arba apsaugota taip, kad krovinys neįkaistų ar neužsidegtų. Išmetimo sistemos dalys neturi būti po transporto priemonės (išskyrus dyzelinius automobilius) degalų talpyklomis. Jei dyzeliniuose automobiliuose išmetimo sistemos dalys yra po degalų baku, jos turi būti bent 100 mm nuo jo arba apsaugotos šiluminiu ekranu. 

11.5.5. Transporto priemonėse, kuriose už galinės vairuotojo kabinos sienelės įrengta dilimui atspari stabdžių sistema (DASS), tarp šios sistemos ir cisternos ar krovinio turi būti tvirtai pritvirtintas šilumos ekranas, saugantis nuo bet kokio cisternos sienelių ar krovinio įkaitimo. Be to, šilumos ekranas turi apsaugoti stabdžių sistemą nuo bet kokio krovinio nuotėkio ar ištekėjimo, taip pat ir avarinio. 

11.6. Reikalavimai elektros įrangai: 

11.6.1. Elektros įranga turi būti įrengta ir apsaugota taip, kad būtų išvengta netyčinio užsidegimo ar trumpojo jungimo įprastomis transporto priemonių naudojimo sąlygomis.

11.6.2. Laidai turi būti pakankamai gerai izoliuoti, patikimai pritvirtinti ir išvedžioti taip, kad būtų pakankamai apsaugoti nuo mechaninio ir šiluminio poveikio.  

11.6.3. Kabeliai, esantys už vairuotojo kabinos ir priekabose, turi būti papildomai apsaugoti siekiant sumažinti netyčinio užsidegimo ar trumpojo jungimo galimybę patyrus smūgį ar deformaciją. EX/II ir AT transporto priemonėms šis reikalavimas taikomas, jei jos pirmą kartą registruotos po 2018 m. kovo 31 d. Ratų sukimosi greičio jutiklių kabeliams papildoma apsauga nereikalinga. Papildoma apsauga turi būti tinkama naudoti įprastomis transporto priemonės naudojimo sąlygomis. Papildoma apsauga atitinka reikalavimus, jei naudojami daugiagysliai kabeliai arba kitokios rūšies kabeliai, kuriais užtikrinama tokia pat veiksminga apsauga, arba a)–d) pav. žemiau nurodytus pavyzdžius atitinkantys kabeliai. 

 

 

a) pav. 

 

 

b) pav. 

 

 

c) pav. 

 

 

d) pav. 

 

11.6.4. Akumuliatoriaus gnybtai turi būti elektriškai izoliuoti nuo aplinkos (su gaubtu (-ais)). 

11.6.5. Transporto priemonėse draudžiama naudoti lempas su srieginiais cokoliais. 

11.6.6. Elektros jungtys tarp motorinių transporto priemonių ir priekabų turi būti sukonstruotos taip, kad atsitiktinai neatsijungtų, jos turi būti apsaugotos nuo vandens ir purvo (apsaugos laipsnis bent IP54 pagal IEC 60529 standartą)). 

11.6.7. EX/III ir FL transporto priemonių pagrindinis akumuliatoriaus jungiklis, skirtas elektros grandinėms nutraukti, kiek praktiškai įmanoma, turi būti kuo arčiau akumuliatoriaus. Jungiklis turi būti su gaubtu, pilnai apsaugančiu nuo dulkių ir vandens (apsaugos laipsnis IP 65 pagal IEC 60529 standartą). Išjungimo ir įjungimo funkciją atliekančio jungiklio valdymo įtaisas turi būti įrengtas vairuotojo kabinoje. Jis turi būti lengvai pasiekiamas vairuotojui ir aiškiai pažymėtas. Įtaisas turi būti apsaugotas taip, kad atsitiktinai nesuveiktų, naudojant apsauginį gaubtą, dvigubą valdymo įjungimo įtaisą ar kitas tinkamas priemones. Kai įrengti papildomi valdymo įtaisai, jie taip pat turi būti aiškiai pažymėti ir apsaugoti, kad atsitiktinai nesuveiktų. 

11.6.8. EX/II ir EX/III transporto priemonių elektros įranga krovinių skyriuje turi būti nelaidi dulkėms, jos apsaugos laipsnis turi būti bent jau IP54 pagal IEC 60529 standartą, o jei transporto priemonė skirta vežti J suderinamumo grupės krovinius apsaugos laipsnis turi būti bent jau IP65 pagal IEC 60529 standartą. 

11.6.9. EX/II ir EX/III transporto priemonių krovinių skyriuje neturi būti jokių laidų. Elektros įranga, pasiekiama iš krovinių skyriaus vidaus, turi būti tinkamai apsaugota nuo mechaninio poveikio iš vidinės krovinių skyriaus pusės. 

11.6.10. FL cisterninės transporto priemonės cisternos, FL transporto priemonės baterijos elementai ir MEMU talpyklos (cisternos, biralinių krovinių konteineriai, specialios sekcijos pakuotėms) turi būti sujungti su važiuokle bent viena patikima specialia elektros jungtimi elektros potencialams išlyginti. 

11.6.11. FL cisterninės transporto priemonės cisternos korpusai turi būti bent su vienu aiškiai pažymėtu įžeminimo įtaisu, kuris tinka elektriniam sujungimui (išoriniam įžeminimui). 

11.7. Stabdymo įrangai taikomi papildomi reikalavimai:

11.7.1. Motorinėse transporto priemonėse dilimui atspari stabdžių sistema (DASS) turi būti įrengta: 

11.7.1.1. EX/II, pirmą kartą įregistruotose po 2018 m. kovo 31 d.; 

11.7.1.2. EX/III, AT, FL ir MEMU, kurių didžiausia masė viršija 16 tonų, ar skirtose vilkti priekabas, kurių didžiausia masė viršija 10 tonų. 

11.7.2. Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) turi būti įrengta: 

11.7.2.1. motorinėse transporto priemonėse, kurių didžiausia masė viršija 3,5 tonos, pirmą kartą įregistruotose po 2018 m. kovo 31 d.; 

11.7.2.2. EX/III, AT, FL ir MEMU motorinėse transporto priemonėse, kurių didžiausia masė viršija 16 tonų, ar skirtose vilkti priekabas, kurių didžiausia masė viršija 10 tonų; 

11.7.2.3. priekabose, kurių didžiausia masė viršija 3,5 tonos, pirmą kartą įregistruotose po 2018 m. kovo 31 d.; 

11.7.2.4. EX/III, AT, FL ir MEMU priekabose, kurių didžiausia masė viršija 10 tonų. 

11.8. Cisterninėse transporto priemonėse ir MEMU su cisterna gale per visą cisternos plotį turi būti įrengtas buferis, kuris būtų pakankamai atsparus galiniams smūgiams. Tarp galinės cisternos sienelės ir buferio galinės dalies turi būti bent jau 100 mm tarpas (šis tarpas matuojamas nuo labiausiai išsikišusio galinio cisternos taško arba nuo labiausiai išsikišusių detalių ar priedų, besiliečiančių su vežama medžiaga). Šis reikalavimas netaikomas transporto priemonėms su savivarčiu kėbulu, skirtoms vežti miltelių ar granulių pavidalo medžiagas, ir vakuuminėms atliekų cisternoms su savivarčiu kėbulu, iškraunamoms iš galo, jei galinės kėbulo detalės yra su apsaugos priemonėmis, apsaugančiomis kėbulą taip pat gerai kaip ir buferis bei MEMU, kuriuose cisternos nuo galinių smūgių yra pakankamai gerai apsaugotos kitomis priemonėmis, pvz., mechanizmais ar vamzdžiais, kuriuose nėra pavojingųjų krovinių. 

11.9. Greičio ribojimo sistema arba greitį ribojantis įtaisas, kai privaloma, turi būti nustatytas taip, kad greitis neviršytų 90 km/h, įskaitant techninį įtaiso nuokrypį. 

11.10. EX/II, EX/III ir po 2018 m. kovo 31 d. pirmą kartą įregistruotų AT ir FL transporto priemonių sukabintuvai turi atitikti JT EEK taisyklės Nr. 55 reikalavimus. 

11.11. Šildytuvai ir jų dujų išmetimo sistema turi atitikti gamintojo numatytą konstrukciją ir (ar) nustatyta tvarka patvirtintą tipą, turi būti išdėstyti, apsaugoti ar padengti taip, kad nekiltų jokia nepageidaujama krovinio įkaitimo ar užsidegimo rizika. Šis reikalavimas laikomas įvykdytu, jei degalų bakas ir dujų išmetimo sistema atitinka nuostatas, analogiškas atitinkamai aprašytoms šio priedo 11.5 papunktyje dėl transporto priemonių kuro bakų ir dujų išmetimo sistemų. 

11.12. Šildytuvams taikomi papildomi reikalavimai: 

11.12.1. Šildytuvai turi būti valdomi rankiniu būdu iš vairuotojo kabinos, programuojami įtaisai yra draudžiami. 

11.12.2. FL transporto priemonėse šildytuvai turi būti išjungiami rankiniu būdu vairuotojo kabinoje ar užgesus transporto priemonės varikliui (gali būti vėl įjungti rankiniu būdu) arba motorinėje transporto priemonėje įjungus vežamų pavojingųjų krovinių tiekimo siurblį. 

11.12.3. MEMU šildytuvą turi būti įmanoma išjungti ir iš išorinės pusės. 

11.12.4. EX/II ir EX/III transporto priemonėse šildytuvai gali būti įrengiami tik vairuotojo kabinai ar varikliui šildyti, dujinius (dujinį kurą naudojančius) šildytuvus naudoti draudžiama. 

11.13. Reikalavimai vairuotojo kabinai ir krovinių skyriui: 

11.13.1. EX/II ir EX/III transporto priemonių vairuotojo kabina turi būti atskirta nuo krovinių skyriaus vientisa sienele. 

11.13.2. EX/II transporto priemonės krovinių skyrius turi būti dengtas (dangalas turi būti atsparus plyšimui, pagamintas iš nelaidžios, nedegios medžiagos ir turi būti užtempiamas taip, kad dengtų krovinių skyrių iš visų pusių) arba uždaras (durys ir dangčiai sandarūs ir užrakinami). 

11.13.3. EX/III transporto priemonės krovinių skyrius turi būti uždaras, krovinių skyriaus paviršius turi būti vientisas, visos jungtys sandarios, durys ir dangčiai užrakinami. Krovinys turi būti apsaugotas metaliniais šiluminiais skydais nuo ugnies, jei užsidegtų padangos. 

11.13.4. MEMU krovinys turi būti apsaugotas metaliniais šiluminiais skydais nuo ugnies, jei užsidegtų padangos. Šių transporto priemonių technologinė įranga ir specialios sekcijos turi būti rakinamos.“;

1.8.9. pakeičiu 12.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

12.5. Nuvilkimo įtaisai turi atitikti Reglamente (EB) Nr. 661/2009 arba 2010 m. lapkričio 8 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1005/2010 dėl tam tikrų variklinių transporto priemonių vilkimo įtaisų tipo patvirtinimo reikalavimų, kuriuo įgyvendinamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 661/2009 dėl variklinių transporto priemonių, jų priekabų ir joms skirtų sistemų, sudėtinių dalių bei atskirų techninių mazgų tipo patvirtinimo, atsižvelgiant į jų bendrąją saugą, reikalavimų, nustatytus reikalavimus.“;

1.9. pakeičiu 2 priedą:

1.9.1. pakeičiu 0.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

0.1. Transporto priemonės valstybinio numerio ženklas

Tikrinimo pozicija

 

Tikrinimo būdas

 

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

Transporto priemonės valstybinio numerio ženklas

Vizuali apžiūra

a) Nėra valstybinio numerio ženklo (-ų), valstybinio numerio ženklas (-ai) ir (ar) tvirtinimas transporto priemonėje neatitinka nustatytų reikalavimų(a) arba numerio ženklas (-ai)  netvirtai pritvirtintas (-i) ir gali nukristi

 

X

 

b) Valstybinio numerio ženklo žymenys išblukę, nėra arba trūksta žymenų, jie neįskaitomi arba gali būti perskaityti neteisingai

 

 

X

 

c) Valstybinio numerio ženklo žymenys neatitinka įrašų transporto priemonės dokumentuose ir (ar) registre

 

X

 

d) Tvirtinimo elementai ir (ar) su jais susijusios kiaurymės yra valstybinio numerio ženklo žymenų zonoje(a)

X“;

 

 

 

1.9.2. pakeičiu 0.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

0.1. Transporto priemonės valstybinio numerio ženklas

Tikrinimo pozicija

 

Tikrinimo būdas

 

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

Transporto priemonės valstybinio numerio ženklas

Vizuali apžiūra

a) Nėra valstybinio numerio ženklo (-ų), valstybinio numerio ženklas (-ai) ir (ar) tvirtinimas transporto priemonėje neatitinka nustatytų reikalavimų(a) arba numerio ženklas (-ai)  netvirtai pritvirtintas (-i) ir gali nukristi

 

X

 

b) Valstybinio numerio ženklo žymenys išblukę, nėra arba trūksta žymenų, jie neįskaitomi arba gali būti perskaityti neteisingai

 

 

X

 

c) Valstybinio numerio ženklo žymenys neatitinka įrašų transporto priemonės dokumentuose ir (ar) registre

 

X

 

d) Tvirtinimo elementai ir (ar) su jais susijusios kiaurymės yra valstybinio numerio ženklo žymenų zonoje(a)

 

X“;

 

 

1.9.3. papildau 7.13 papunkčiu:

„7.13. Pagalbos iškvietos sistema „eCall“ (jei įrengta laikantis ES tipo patvirtinimo teisės aktų)

Tikrinimo pozicija

 

Tikrinimo būdas

 

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

7.13.1. Įdiegimas ir konfigūracija

Vizuali apžiūra ir, jei tai įmanoma, atsižvelgiant į transporto priemonės technines charakteristikas, ir turima reikiamų duomenų, patikrinimas naudojant elektroninę sąsają

a) Trūksta sistemos arba kurio nors komponento

 

X

 

b) Netinkama programinės įrangos versija

X

 

 

 

c) Netinkamas sistemos kodavimas

X

 

7.13.2. Būklė

Vizuali apžiūra ir, jei tai įmanoma, atsižvelgiant į transporto priemonės technines charakteristikas, ir turima reikiamų duomenų, patikrinimas naudojant elektroninę sąsają

a) Sistema arba komponentai pažeisti

X

 

 

b) Pagalbos iškvietos sistemos „eCall“ gedimų indikatoriaus lemputė rodo sistemos gedimą

X

 

 

c) Pagalbos iškvietos sistemos „eCall“ elektroninio valdymo bloko gedimas

X

 

 

d) Judriojo ryšio tinklo ryšio prietaiso gedimas

X

 

 

e) GPS signalo triktis

X

 

 

f) Neprijungti garsiniai komponentai

X

 

 

g) Neprijungtas arba nepakankamai įkrautas energijos šaltinis

X

 

 

h) Sistema rodo gedimą per transporto priemonės elektroninę sąsają

X

 

 

7.13.3. Veikimas

Vizuali apžiūra ir, jei tai įmanoma, atsižvelgiant į transporto priemonės technines charakteristikas, ir turima reikiamų duomenų, patikrinimas naudojant elektroninę sąsają

a) Netinkamas būtinųjų duomenų rinkinys (MSD)

X

 

 

b) Netinkamas garsinių komponentų veikimas

X“;

 

 

 

1.9.4. pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau nauja redakcija:

11. PAPILDOMI TRANSPORTO PRIEMONIŲ, VEŽANČIŲ PAVOJINGUOSIUS KROVINIUS, REIKALAVIMAI

11.1. Dokumentai

Tikrinimo pozicija

 

Tikrinimo būdas

 

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

Privalomi dokumentai

Vizuali apžiūra

a) Nepateikti privalomi pateikti dokumentai

 

X

 

b) Nesutampa įrašai pateiktuose dokumentuose

 

X

 

c) Įrašai dokumentuose neatitinka faktinių transporto priemonės duomenų

 

X

 

11.2. Pavojaus ženklai ir oranžinės lentelės

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

Pavojaus ženklai ir oranžinės lentelės

Vizuali apžiūra

a) Pavojaus ženklų ir (ar) oranžinių lentelių nėra

X

 

 

b) Pavojaus ženklai, oranžinės lentelės ir jų laikikliai neatitinka nustatytų reikalavimų(a) 

X

 

 

11.3. Priešgaisrinė įranga

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

Priešgaisrinė įranga

Vizuali apžiūra

a) Gesintuvų skaičius ir (ar) talpa  neatitinka nustatytų reikalavimų(a)

 

X

 

b) Gesintuvai sunkiai pasiekiami, nesaugiai ir (ar) nepatikimai pritvirtinti

 

X

 

c) Gesintuvai neatitinka reikalavimų(a)

 

X

 

d) Savaime suveikianti gaisro variklio skyriuje gesinimo sistema, kai privaloma, neįrengta arba akivaizdžiai neveikianti

 

X

 

11.4. Cisterna, slėginiai indai

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

11.4.1. Žymėjimas (lentelė)

Vizuali apžiūra, dokumentų patikra

a) Žymenų lentelės nėra arba ji pažeista taip, kad įrašai neįskaitomi arba gali būti perskaityti klaidingai (a)

 

X

 

b) Žymenų lentelė nepatikimai, netinkamai pritvirtinta

 

X

 

c) Žymenys (įrašai lentelėje) nesutampa su įrašais dokumente (-uose)(a)

 

X

 

11.4.2. Būklė ir tvirtinimas

Vizuali apžiūra, dokumentų patikra

a) Nesandari, pavojingai deformuota ar pažeista, kai:

- su kroviniu arba tušti, bet neišvalyti;

- be krovinio ir išvalyti

 

X

 

b) Stiprinimo, tvirtinimo, apsauginiai ir (ar) stabilizavimo elementai neatitinka nustatytų reikalavimų(a)

 

X

 

11.4.3. Technologinė įranga

Vizuali apžiūra

Nepatikimai pritvirtinta, nesaugi

 

X

 

11.4.4. Cisterninės transporto priemonės stabilumas PASTABA. Po 2004 m. liepos 1 d. pirmą kartą užregistruota cisterninė transporto priemonė su stacionaria cisterna, kurios talpa didesnė nei 3 m3, skirta skystiems ar išlydytiems pavojingiesiems kroviniams vežti, išbandyta naudojant mažesnį nei 4 barų slėgį, turi atitikti JT EEK Taisyklės Nr. 111 reikalavimus

Vizuali apžiūra, dokumentų patikra

a) Įrašai dokumentuose nepatvirtina atitikties (netaikoma, kai pateikiamas ADR patvirtinimo sertifikatas)

 

X

 

b) Nepažymėta transporto priemonė 

X

 

 

11.5. Gaisro pavojaus prevencijos priemonės

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

Gaisro pavojaus prevencijos priemonės

Vizuali apžiūra

Neatitinka nustatytų reikalavimų (a)

 

X

 

11.6. Elektros įranga

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

11.6.1. Elektros įranga

Vizuali apžiūra

a) Yra pavojingų pažeidimų, galinčių turėti įtakos įrangos veiksmingumui  

 

 

b) Neatitinka nustatytų reikalavimų(a) 

 

 

11.6.2. Įžeminimas (kai privaloma)

Vizuali apžiūra

a) Nėra arba netinkama elektros jungtis tarp talpyklos ir važiuoklės(a) 

 

 

 

 

b) Išorinio įžeminimo įtaisas neatitinka nustatytų reikalavimų(a) 

 

 

11.7. Stabdymo įranga

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

11.7.1. Dilimui atspari stabdžių sistema (DASS) 

Vizuali apžiūra

a) Nėra, kai privaloma

 

X

 

b) Neatitinka nustatytų reikalavimų(a)

 

X

 

11.7.2. Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS)

Vizuali apžiūra

a) Nėra, kai privaloma

 

X

 

b) Neatitinka nustatytų reikalavimų(a)

 

X

 

11.8. Transporto priemonių galo apsauga

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

Transporto priemonių galo apsauga

Vizuali apžiūra ir, esant poreikiui, matavimas

Nėra, kai privaloma, arba neatitinka nustatytų reikalavimų(a)

 

X

 

11.9. Greičio ribotuvas (greičio ribojimo sistema, greičio ribojamasis prietaisas)

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

Greičio ribotuvas

Vizuali apžiūra

Neatitinka nustatytų reikalavimų(a)

 

X

 

11.10. Papildomi sukabintuvo reikalavimai

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

Sukabintuvai

Vizuali apžiūra

Neatitinka nustatytų reikalavimų(a)

 

X

 

11.11. Papildomi šildytuvų reikalavimai

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

Šildytuvai

Vizuali apžiūra

Neatitinka nustatytų reikalavimų(a)

 

X

 

11.12. Krovinių skyrius

Tikrinimo pozicija

Tikrinimo būdas

Trūkumai

Vertinimo kriterijai

NT

DT

PT

Krovinių skyrius

Vizuali apžiūra

Neatitinka nustatytų reikalavimų(a)

 

X“.

 

 

2. N u s t a t a u, kad:

2.1. šis įsakymas įsigalioja 2022 m. rugsėjo _ d.;

2.2. šio įsakymo 1.8.6 ir 1.9.3 papunkčiai įsigalioja 2023 m. gegužės 20 d.;

2.3. šio įsakymo 1.9.1 papunktis galioja nuo 2022 m. rugsėjo __ d. iki 2024 m. rugsėjo __ d.;

2.4. šio įsakymo 1.9.2 papunktis įsigalioja 2024 m. rugsėjo __ d.

3. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas teisės aktų nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

Administracijos direktorius