Projektas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2006 M. VASARIO 14 D. ĮSAKYMO NR. 3-62 „DĖL LEIDIMŲ VEŽTI KELEIVIUS REGULIARAUS SUSISIEKIMO KELIŲ TRANSPORTO MARŠRUTAIS IŠDAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. ______________ d. Nr. ____

Vilnius

 

Pakeičiu Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. 3-62 „Dėl Leidimų vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais išdavimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Šios taisyklės yra privalomos savivaldybių institucijoms bei jų įgaliotoms įstaigoms, Lietuvos transporto saugos administracijai (toliau – Administracija), vežėjams, autobusų ekipažams bei asmenims, kontroliuojantiems keleivinį kelių transportą.“

2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:

Kompetentinga įstaiga – institucija, išduodanti leidimus vežti keleivius reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais: vietinio (miesto ar priemiestinio) reguliaraus susisiekimo – atitinkamos savivaldybės institucija arba jos įgaliota įstaiga, tolimojo reguliaraus susisiekimo – Administracija.

Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse.“

3. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Leidimus vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais išduoda Administracija.“

4. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Vietinio (miesto ar priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutai nustatomi, keičiami ir panaikinami atitinkamos savivaldybės institucijos arba jos įgaliotos įstaigos iniciatyva, o tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutai – Administracijos iniciatyva.“

5. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Savivaldybės institucija arba jos įgaliota įstaiga, prieš pradėdama arba keisdama vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršrutą, šio maršruto tvarkaraščio projektą ir planuojamą maršruto trasą privalo iš anksto suderinti su savivaldybių, per kurių teritorijas numatoma maršruto trasa, institucijomis arba jų įgaliotomis įstaigomis, o vietinio (priemiestinio) reguliaraus susisiekimo maršruto, kurio trasa eina per dviejų gretimų savivaldybių (neįskaitant miestų savivaldybių) teritorijas, – ir Administracija. Derinanti institucija arba įstaiga privalo maršruto tvarkaraščio projektą ir planuojamo maršruto trasą suderinti arba motyvuotai atsisakyti tai atlikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo.“

6. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Su konkursą laimėjusiu vežėju Administracija sudaro keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo kelių transporto maršrutais sutartį arba papildo jau sudarytą sutartį (toliau – sutartis). Sutartis sudaroma ne ilgiau kaip 5 metams. Sutarties turinį ir galiojimo terminą nustato Administracija.“

7. Papildau 301 punktu:

301. Paskelbus valstybės lygio ekstremaliąją situaciją visoje šalyje arba karantiną visoje šalyje arba teritorijoje, kurioje yra tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reiso pradžia arba pabaiga, arba kurioje yra ne mažiau kaip pusė visų tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reiso stotelių, vežėjas turi teisę pateikti Administracijai laisvos formos prašymą stabdyti keleivių vežimą tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto konkrečiu reisu (-ais) arba visais maršruto reisais (toliau – prašymas dėl reiso stabdymo). Kartu su prašymu dėl reiso stabdymo vežėjas turi pateikti duomenis, įrodančius, kad bent 2 paskutinių savaičių (imtinai) suminis keleivių srautas iki prašymo pateikimo atskiruose tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reisuose, lyginant su atitinkamu praeitų metų laikotarpio arba ankstesnių metų atitinkamu laikotarpio, kai nebuvo paskelbta valstybės lygio ekstremalioji situacija visoje šalyje arba karantinas visoje šalyje arba teritorijoje, kurioje yra tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reiso pradžia arba pabaiga, arba kurioje yra ne mažiau kaip pusė visų tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reiso stotelių, suminiu keleivių srautu atitinkamuose tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reisuose sumažėjo ne mažiau kaip 50 proc.“

8. Papildau 302 punktu:

302. Keleivių vežimas tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto konkrečiu reisu (-ais) arba visais maršruto reisais stabdomas ir keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto konkrečiu reisu (-ais) arba visais maršruto reisais sustabdymas panaikinamas Administracijos sprendimu.“

9. Papildau 303 punktu:

303. Prašymas, laisvos formos prašymas panaikinti tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto konkretaus reiso (-ų) arba visų maršruto reisų sustabdymą (toliau – prašymas dėl reiso sustabdymo panaikinimo) Administracijai gali būti teikiamas tiesiogiai (asmeniškai) ar per atstumą (dokumentai siunčiami registruotąja pašto siunta, per kurjerį arba dokumentai, pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, siunčiami elektroniniu paštu, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis), taip pat per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą.“

10. Papildau 304 punktu:

304. Keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto konkrečiu reisu (-ais) arba visais vežėjo maršruto reisais sustabdymas panaikinamas, kai:

304.1. vežėjas, kurio prašymas dėl reiso stabdymo buvo patenkintas, pateikia prašymą dėl reiso sustabdymo panaikinimo;

304.2. Administracija gauna keleivių prašymus atnaujinti sustabdytą (-us) tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto reisą (-us);

304.3. praėjus mėnesiui po valstybės lygio ekstremaliosios situacijos visoje šalyje panaikinimo.“

11. Papildau 305 punktu:

305. Sprendimas dėl keleivių vežimo tolimojo reguliaraus susisiekimo maršruto konkrečiu reisu (-ais) arba visais maršruto reisais stabdymo (toliau – sprendimas dėl reiso stabdymo), kai pakanka pateiktų keleivių srautų pokyčio informacijos duomenų, sprendimas atmesti prašymą dėl reiso stabdymo dėl pateiktų netikslių, klaidingų duomenų arba pateiktos nepakankamos duomenų dėl keleivių srautų pokyčio informacijos  arba sprendimas dėl reiso sustabdymo panaikinimo pagal taisyklių 304 punktą (toliau kartu – Sprendimas) priimamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo dėl reiso stabdymo arba prašymo dėl reiso sustabdymo panaikinimo gavimo Administracijoje dienos.“

12. Papildau 306 punktu:

306. Apie priimtą Sprendimą Administracija informuoja vežėją ir autobusų stotis, per kurias driekiasi maršruto trasa, tiesiogiai (asmeniškai) ar per atstumą (dokumentai siunčiami registruotąja pašto siunta, per kurjerį arba dokumentai, pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą, siunčiami elektroniniu paštu, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis), taip pat per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo Sprendimo priėmimo. autobusų stotis, per kurias driekiasi maršruto trasa. Autobusų stotys dėl sprendimo atmesti prašymą dėl reiso stabdymo dėl pateiktų netikslių, klaidingų duomenų arba pateiktos nepakankamos duomenų dėl keleivių srautų pokyčio informacijos nėra informuojamos.“

13. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. Esant trumpalaikiam keleivių srautų padidėjimui vežėjai, turintys leidimus vežti keleivius tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais, gali patvirtintame tvarkaraštyje nurodytais reisais vežti keleivius papildomomis transporto priemonėmis, jei yra tai leidžiantis Administracijos sprendimas. Papildomų transporto priemonių ekipažai privalo pateikti kontrolės teisę turintiems asmenims įmonės vadovo parašu ir antspaudu patvirtintas nurodyto Administracijos sprendimo ir leidimo su patvirtintu tvarkaraščiu kopijas ir kitus teisės aktų nustatytus dokumentus.“

 

 

 

Susisiekimo ministras