Projektas

 

 

vALSTYBINĖ KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJA

 

NUTARIMAS

DĖL Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. liepos 8 d. nutarimo nr. o3-96 „dėl šilumos kainų nustatymo metodikos“ pakeitimo

 

2017 m.                        d. Nr. O3E-

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 9 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 2 straipsnio 30 dalimi ir atsižvelgdama į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (toliau – Komisija) Šilumos ir vandens departamento Šilumos skyriaus 2017 m.            d. pažymą Nr. O5E-    „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos pakeitimo“, Komisija n u t a r i a:

1. Pakeisti Komisijos 2009 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. O3-96 „Dėl Šilumos kainų nustatymo metodikos“ patvirtintą Šilumos kainų nustatymo metodiką (toliau – Metodika):

1.1. Papildyti Metodiką 181 punktu ir jį išdėstyti taip:

181. Ūkio subjektas nuolatos reguliuojamoje veikloje naudojamo ilgalaikio turto nuomos pajamas verslo vienetams turi paskirstyti tokia tvarka:

181.1. jei Ūkio subjektas išnuomoja reguliuojamoje veikloje naudojamą ilgalaikį turtą, o to turto vertę ir su tuo turtu susijusias sąnaudas priskiria tik reguliuojamoms veikloms, tokiu atveju Ūkio subjektas ne mažiau kaip 50 proc. nuomos pajamų, kurias gauna dėl išnuomoto turto, turi priskirti Ūkio subjekto teikiamoms reguliuojamoms paslaugoms, kurioms priskiriamas šis turtas. Likusi nuomos pajamų dalis priskiriama nereguliuojamos veiklos verslo vienetui;

181.2. jei Ūkio subjektas išnuomoja dalinai reguliuojamoje veikloje naudojamą ilgalaikį turtą, tai to turto nuomos pajamos verslo vienetams ir paslaugoms pirmiausiai yra paskirstomos naudojant to ilgalaikio turto paskirstymo kriterijų. Ne daugiau, kaip 50 proc. nuomos pajamų, kurios buvo priskirtos reguliuojamos veiklos verslo vienetui pagal turto paskirstymo kriterijų, gali būti priskirtos nereguliuojamai veiklai.“

1.2. Papildyti Metodiką 182 punktu ir jį išdėstyti taip:

182. Tais atvejais, kai investicijos vykdomos dalyvaujant kitoms energetikos, elektroninių ryšių ar kitą infrastruktūrinę veiklą vykdančioms įmonėms, ta dalimi, kuria šios investicijos, susijusios su inžinierinių darbų sąnaudomis, turi būti paskirstomos tarp atitinkamą infrastruktūrinę veiklą vykdančių įmonių. 50 proc. investicijų vertės dalies, finansuotos iš kitų infrastruktūrinę veiklą vykdančių Ūkio subjektų lėšų dėl inžinierinių darbų sąnaudų pasidalinimo, yra įtraukiama į reguliuojamo verslo vieneto ir paslaugos reguliuojamo turto vertę.“

1.3. Pakeisti Metodikos 57.4.2.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

57.4.2.1. darbuotojų skaičius nustatomas atsižvelgiant į Metodikos 56.1, 56.3–56.7 punktus ir Ūkio subjekto iš šalies samdomų konsultacinių (pvz., informacinių technologijų priežiūra, teisinių) paslaugų pastoviųjų sąnaudų, priskirtinų atitinkamai reguliuojamų kainų paslaugai (produktui), apimtį vieneriais reguliuojamo periodo metais;“

1.4. Papildyti Metodiką 57.4.2.31 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

57.4.2.31. kai Ūkio subjekto darbuotojų skaičius yra mažesnis už atitinkamos Ūkio subjektų grupės lyginamosios analizės rodiklius dėl Ūkio subjekto iš šalies įsigyjamų konsultacinių paslaugų pastoviųjų sąnaudų priskyrimo atitinkamai reguliuojamų kainų paslaugai (produktui), darbo užmokesčio fondas neturi viršyti siektino darbo užmokesčio fondo sumos, suskaičiuotos kaip tai numato Metodikos 57.4.2.4 punktas, ir Ūkio subjekto iš šalies įsigyjamų konsultacinių paslaugų sąnaudų, patiriamų dėl mažesnio nei pagal Metodikos 57.4.2.1 punktą suskaičiuoto darbuotojų skaičiaus, skirtumo;“

1.5. Pakeisti Metodikos 74.9 papunktį ir jį išdėstyti taip:

74.9. paskutinių dviejų metų faktinės ir Ūkio subjektui nustatytos investicijų grąžos neatitiktį:

74.9.1. jeigu Ūkio subjekto vidutinė faktinė dviejų paskutinių ataskaitinių laikotarpių (ataskaitinių metų), dėl kurių yra pateikta audito išvada, investicijų grąža viršija Reguliuojančiosios institucijos nustatytą vidutinę svertinę dviejų paskutinių kalendorinių metų investicijų grąžą daugiau kaip 1 procentiniu punktu, išskyrus Metodikos 74.9.2. punkte numatytą sąlygą, įtaka kainai nustatoma pagal formulę:

kur:

– Reguliuojančiosios institucijos nustatyta vidutinė svertinė dviejų paskutinių kalendorinių metų investicijų grąža, Eur;

– kainos pokytis metais y dėl faktinės investicijų grąžos neatitikimo priskaitytajai, ct/kWh, Eur/mėn./kW, Eur/mėn.;

74.9.2. jeigu Ūkio subjekto vidutinė faktinė dviejų paskutinių ataskaitinių laikotarpių (ataskaitinių metų), dėl kurių yra pateikta audito išvada, investicijų grąža viršija Reguliuojančiosios institucijos nustatytą vidutinę svertinę dviejų paskutinių kalendorinių metų investicijų grąžą dėl Ūkio subjekto Reguliuojančiai institucijai įrodyto veiklos efektyvumo (sutaupymo), tai yra dėl sąnaudų suefektyvinimo priėmus verslo sprendimus dėl Ūkio subjekto reorganizacijos ir kitus sprendimus, kurie tiesiogiai nesusiję su Ūkio subjekto vykdoma reguliuojama veikla, daugiau kaip 3 procentiniais punktais, įtaka kainai nustatoma pagal formulę:

74.9.3. Ūkio subjektų veiklos efektyvumu nėra laikoma:

74.9.3.1. konkretūs sutaupymai, dėl kurių pablogėja Ūkio subjektų teikiamų paslaugų kokybė ir patikimumas;

74.9.3.2. sutaupymai, sąlygoti neįgyvendintų remonto darbų, neprireikusių nusimatytų paslaugų, nepagrįstai didelių sąnaudų prognozių, išskyrus atvejus, kai dėl Ūkio subjekto priimtų konkrečių verslo sprendimų, remonto dabar ar nusimatytos paslaugos buvo įgyvendintos mažesnėmis sąnaudomis;

74.9.3.3. rinkos sąlygoti mažesni, nei buvo tikėtasi, viešųjų pirkimų rezultatai;

74.9.3.4. kiti sutaupymai, atsiradę dėl nuo Ūkio subjektų valios nepriklausančių veiksnių;

74.9.4. šilumos bazinių kainų (kainų dedamųjų) nustatymo metu apskaičiuota paskutinių dviejų metų faktinės ir Ūkio subjektui nustatytos investicijų grąžos neatitiktis kompensuojama vartotojų naudai, nustatant papildomą šilumos pajamų dedamąją, apskaičiuotą pagal Metodikos 74.9.1−74.9.2 punktus ir taikomą 12 mėnesių laikotarpiu. Šilumos bazinių kainų (kainų dedamųjų) perskaičiavimo metu, paskutinių dviejų metų faktinės ir Ūkio subjektui nustatytos investicijų grąžos neatitikties įtaka šilumos kainai (kainos dedamosioms) vertinama kaip tai numato Metodikos 78 punktas.“

2. Šilumos bazinių kainų (kainų dedamųjų) ir perskaičiuotų šilumos kainų (kainų dedamųjų) projektams, pateiktiems iki šio nutarimo įsigaliojimo datos, taikomos Metodikos redakcijos, galiojančios iki šio nutarimo įsigaliojimo datos, nuostatos. Šilumos bazinių kainų (kainų dedamųjų) ir perskaičiuotų šilumos kainų (kainų dedamųjų) projektams, pateiktiems po šio nutarimo įsigaliojimo, taikomos aktualios Metodikos nuostatos pakeistos bei papildytos šiuo nutarimu.

 

 

 

Komisijos pirmininkas