Projektas

 

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2013 M. LIEPOS 24 D. NUTARIMO NR. 711 „DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS AR KITOS ĮMOKOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m.                       d. Nr.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimą Nr. 711 „Dėl Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija (Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą taisyklės nauja redakcija nedėstomos):

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

NUTARIMAS

DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS AR KITOS ĮMOKOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ IR KOMUNALINĖMS ATLIEKOMS NEPRISKIRIAMŲ BUITYJE SUSIDARANČIŲ ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 302 straipsnio 3 ir 10 dalimis, 305 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų ir komunalinėms atliekoms nepriskiriamų buityje susidarančių atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisykles (pridedama).

2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintas Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą taisykles:

2.1. Pakeisti pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

VIETINĖS RINKLIAVOS AR KITOS ĮMOKOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ IR KOMUNALINĖMS ATLIEKOMS NEPRISKIRIAMŲ BUITYJE SUSIDARANČIŲ ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO TAISYKLĖS“.

2.2. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1. Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų ir komunalinėms atliekoms nepriskiriamų buityje susidarančių atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato bendruosius vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų ir komunalinėms atliekoms nepriskiriamų buityje susidarančių atliekų (toliau – kitos buityje susidarančios atliekos) tvarkymą (toliau – įmoka) dydžio nustatymo reikalavimus, kuriais savivaldybių tarybos vadovaujasi tvirtindamos įmokų dydžius.“

2.3. Pakeisti II skyrių ir jį išdėstyti taip:

II SKYRIUS

SAVIVALDYBIŲ SKAIČIUOJAMOS ĮMOKOS DALIES BŪTINOSIOS SĄNAUDOS“ 

 

3. Iki kiekvienų kalendorinių metų pabaigos prognozuojamos kitų kalendorinių metų savivaldybių skaičiuojamos įmokos dalies būtinosios sąnaudos:

3.1. savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimo ir (ar) komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo sąnaudos atsižvelgiant į praėjusių kalendorinių metų faktines ir (ar) einamųjų metų pirmo pusmečio faktines ir antro pusmečio prognozuojamas savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimo ir (ar) komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo sąnaudas, į galimus įstatymų ir juos įgyvendinančių teisės aktų, reglamentuojančių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką, pakeitimus, dėl kurių pasikeičia savivaldybės arba komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus (toliau – administratorius) darbuotojų darbo apmokėjimo tvarka ir kitus veiksnius (teisės aktų, reglamentuojančių atliekų tvarkymą, pakeitimus, naujų technologijų ir atliekų tvarkymo metodų diegimą, naujos atliekų tvarkymo ir (ar) programinės įrangos įsigijimą ir priežiūrą, naujų atskirai surenkamų atliekų rūšių atsiradimą, komunalinių atliekų tvarkymo sistemos plėtrą, atliekų turėtojų skaičiaus pokyčius ir (ar) kitus), lemiančius Taisyklių 5 ir 6 punktuose nurodytų sąnaudų pokyčius;

3.2. komunalinių atliekų ir kitų buityje susidarančių atliekų surinkimo ir vežimo iš atliekų turėtojų paslaugų (toliau – atliekų surinkimas ir vežimas) sąnaudos vadovaujantis atliekų surinkimo savivaldybės teritorijoje ir vežimo sąnaudų prognozėmis, parengtomis atsižvelgiant į savivaldybės ar administratoriaus sudarytų analogiškų atliekų surinkimo ir vežimo paslaugų pirkimo sutarčių ir (ar) gautų nepriklausomų ekspertų, institucijų arba rinkos dalyvių konsultacijų dėl galimų atliekų surinkimo savivaldybės teritorijoje ir vežimo paslaugų kainų duomenis (jei atliekų surinkimo ir vežimo sąnaudų prognozavimo metu savivaldybė nėra pasirašiusi atliekų surinkimo ir vežimo paslaugos teikimo sutarties su bent vienu atitinkamos paslaugos teikėju ateinantiems metams), ir (ar) į praėjusių kalendorinių metų faktines ir (ar) einamųjų metų pirmo pusmečio faktines ir antro pusmečio prognozuojamas surinkimo savivaldybės teritorijoje ir vežimo sąnaudas, į atliekų surinkimo ir vežimo paslaugos įkainius ir į atitinkamų paslaugų kainų indeksavimą, nurodytus sutartyse, pasirašytose su atitinkamą paslaugą savivaldybės teritorijoje teikiančiais atliekų tvarkytojais, parinktais Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka;

3.3. komunalinių atliekų ir kitų buityje susidarančių atliekų surinkimo infrastruktūros (išskyrus didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių ir (ar) kompostavimo aikštelių, kurias savivaldybių pavedimu valdo regioninis atliekų tvarkymo centras, Atliekų tvarkymo įstatymo 30 straipsnio 10 dalies 3 punkte nurodytų priemonių) (toliau – infrastruktūra) įrengimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros sąnaudos vadovaujantis infrastruktūros įrengimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros sąnaudų prognozėmis, parengtomis atsižvelgiant į savivaldybės ar administratoriaus sudarytų analogiškų infrastruktūros įrengimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros paslaugų pirkimo sutarčių ir (ar) gautų nepriklausomų ekspertų, institucijų arba rinkos dalyvių konsultacijų dėl galimų infrastruktūros įrengimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros paslaugų kainų duomenis (jei infrastruktūros įrengimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros sąnaudų prognozavimo metu savivaldybė nėra pasirašiusi infrastruktūros įrengimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros paslaugos teikimo sutarties su bent vienu atitinkamos paslaugos teikėju ir (ar) ateinančiais kalendoriniais metais planuojama patirti Taisyklių 7.2 papunktyje nurodytų sąnaudų) ir (ar) į praėjusių kalendorinių metų faktines ir (ar) einamųjų metų pirmo pusmečio faktines ir antro pusmečio prognozuojamas infrastruktūros įrengimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros sąnaudas, į infrastruktūros įrengimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros paslaugos įkainius ir į atitinkamų paslaugų kainų indeksavimą, nurodytus sutartyse, pasirašytose su atitinkamą paslaugą savivaldybės teritorijoje teikiančiais atliekų tvarkytojais, parinktais Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka;

3.4. savivaldybių organizuojamose komunalinių atliekų tvarkymo sistemose surinktų komunalinių atliekų ir kitų buityje susidarančių atliekų apdorojimo (toliau – atliekų apdorojimas) sąnaudos, patiriamos vykdant veiklą, nepriskiriamą reguliuojamajai veiklai, (toliau – atliekų apdorojimo sąnaudos) vadovaujantis atliekų apdorojimo sąnaudų prognozėmis, parengtomis atsižvelgiant į savivaldybės ar administratoriaus sudarytų analogiškų atliekų apdorojimo sutarčių ir (ar) gautų nepriklausomų ekspertų, institucijų arba rinkos dalyvių konsultacijų dėl galimų atliekų apdorojimo paslaugų kainų duomenis (jei atliekų apdorojimo sąnaudų prognozavimo metu savivaldybė nėra pasirašiusi atliekų apdorojimo paslaugos teikimo sutarties su bent vienu atitinkamos paslaugos teikėju ateinantiems metams) ir (ar) į praėjusių kalendorinių metų faktines ir (ar) einamųjų metų pirmo pusmečio faktines ir antro pusmečio prognozuojamas atliekų apdorojimo sąnaudas, į atliekų apdorojimo paslaugos įkainius ir į atitinkamų paslaugų kainų indeksavimą, nurodytus sutartyse, pasirašytose su atitinkamą paslaugą savivaldybės teritorijoje teikiančiais atliekų tvarkytojais, parinktais Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka;

3.5. atliekų prevencijai skirtų priemonių, numatytų Vyriausybės tvirtinamame valstybiniame atliekų prevencijos ir tvarkymo plane, regioniniuose atliekų prevencijos ir tvarkymo planuose, savivaldybių atliekų prevencijos ir tvarkymo planuose, įgyvendinimo sąnaudos, patiriamos vykdant veiklą, nepriskiriamą reguliuojamajai veiklai, (toliau – atliekų prevencijos priemonių sąnaudos) atsižvelgiant į praėjusių kalendorinių metų faktines ir (ar) einamųjų metų pirmo pusmečio faktines ir antro pusmečio prognozuojamas atliekų prevencijos priemonių sąnaudas, atliekų prevencijos ir tvarkymo planuose numatytų atliekų prevencijos priemonių įgyvendinimo apimtis ateinančiais kalendoriniais metais;

3.6. gaminių, pakuočių, kurių gamintojams ir (ar) importuotojams taikomas gamintojo atsakomybės principas, atliekų tvarkymo ne regioninių atliekų tvarkymo centrų valdomose didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse ir (ar) kompostavimo aikštelėse sąnaudos (toliau – gaminių ir pakuočių atliekų tvarkymo sąnaudos) tokia apimtimi, kiek jų neįpareigoti finansuoti gamintojai ir (ar) importuotojai, ir (ar) jų organizacijos pagal Atliekų tvarkymo įstatymo aštuntąjį1–aštuntąjį6 ir aštuntąjį11 skirsnius ir (ar) Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymą, atsižvelgiant į praėjusių kalendorinių metų faktines ir (ar) einamųjų metų pirmo pusmečio faktines ir antro pusmečio prognozuojamas gaminių ir pakuočių atliekų tvarkymo sąnaudas.

4. Jeigu iš anksto einamųjų kalendorinių metų pabaigoje prognozuojant kitų kalendorinių metų Taisyklių 3.13.6 papunkčiuose nurodytas sąnaudas paaiškėja, kad prognozuotos praėjusių kalendorinių metų Taisyklių 3.13.6 papunkčiuose nurodytos sąnaudos skiriasi nuo faktinių tų kalendorinių metų sąnaudų (faktinės sąnaudos didesnės arba mažesnės už iš anksto nustatytas), skirtumas išlyginamas apskaičiuojant kitų kalendorinių metų Taisyklių 3.13.6 papunkčiuose nurodytas sąnaudas.

5. Į komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimo sąnaudas įtraukiamos savivaldybės administracijos ir (ar) administratoriaus patiriamos sąnaudos, būtinos Atliekų tvarkymo įstatymo 30 straipsnio 3 dalyje nurodytoms komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimo funkcijoms atlikti.

6. Į komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo sąnaudas įtraukiamos sąnaudos, nurodytos Atliekų tvarkymo įstatymo 305 straipsnio 2 dalyje.

7. Atliekų surinkimo ir vežimo sąnaudos, infrastruktūros įrengimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros sąnaudos, atliekų apdorojimo sąnaudos, atliekų prevencijos priemonių sąnaudos ir gaminių ir pakuočių atliekų tvarkymo, kiek jų tvarkymo neįpareigoti finansuoti gamintojai ir (ar) importuotojai ir (ar) jų organizacijos pagal Atliekų tvarkymo įstatymą, sąnaudos:

7.1. Į atliekų surinkimo ir vežimo sąnaudas įtraukiamos:

7.1.1. mišrių komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo sąnaudos, patiriamos vykdant veiklą, nepriskiriamą reguliuojamajai veiklai;

7.1.2. biologinių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo sąnaudos, patiriamos vykdant veiklą, nepriskiriamą reguliuojamajai veiklai;

7.1.3. tekstilės atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo sąnaudos, patiriamos vykdant veiklą, nepriskiriamą reguliuojamajai veiklai;

7.1.4. kitų komunalinių atliekų ir kitų buityje susidarančių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir vežimo sąnaudos, patiriamos vykdant veiklą, nepriskiriamą reguliuojamajai veiklai;

7.1.5. komunalinių atliekų ir kitų buityje susidarančių atliekų, kurių dėl dydžio ir (ar) pavojingumo negalima mesti į mišrių komunalinių atliekų surinkimo priemones ar į priemones, skirtas komunalinių atliekų sraute susidarančioms pakuočių atliekoms ir antrinėms žaliavoms rūšiuoti ir surinkti, surinkimo apvažiuojant ir vežimo sąnaudos, patiriamos vykdant veiklą, nepriskiriamą reguliuojamajai veiklai.“

7.2. Į infrastruktūros įrengimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros sąnaudas įtraukiamos:

7.2.1. komunalinių atliekų ir kitų buityje susidarančių atliekų surinkimo infrastruktūros (konteinerių ir jų aikštelių) įrengimo, priežiūros, atnaujinimo, plėtros sąnaudos;

7.2.2. mišrių komunalinių atliekų surinkimo priemonių įsigijimo sąnaudos;

7.2.3. biologinių atliekų rūšiavimo ir sutvarkymo priemonių įsigijimo sąnaudos;

7.2.4. tekstilės atliekų rūšiavimo priemonių įsigijimo sąnaudos;

7.2.5. kitų komunalinių atliekų ir kitų buityje susidarančių atliekų rūšiavimo priemonių įsigijimo sąnaudos.

7.3. Į atliekų apdorojimo sąnaudas įtraukiamos:

7.3.1. biologinių atliekų apdorojimo sąnaudos, patiriamos vykdant veiklą, nepriskiriamą reguliuojamajai veiklai;

7.3.2. tekstilės atliekų apdorojimo sąnaudos, patiriamos vykdant veiklą, nepriskiriamą reguliuojamajai veiklai;

7.3.3. kitų buityje susidarančių atliekų apdorojimo sąnaudos, patiriamos vykdant veiklą, nepriskiriamą reguliuojamajai veiklai.

7.4. Į atliekų prevencijos priemonių sąnaudas įtraukiamos:

7.4.1. namų ūkiuose naudotų daiktų, dar netapusių atliekomis, surinkimo, atnaujinimo ir remonto ir (ar) atliekų, tinkamų paruošti pakartotinai naudoti, surinkimo ir paruošimo pakartotinai naudoti vietų įrengimo, priežiūros, atnaujinimo ir plėtros sąnaudos, patiriamos vykdant veiklą, nepriskiriamą reguliuojamajai veiklai;

7.4.2. kitų atliekų prevencijos priemonių, numatytų Vyriausybės tvirtinamame valstybiniame atliekų prevencijos ir tvarkymo plane, regioniniuose atliekų prevencijos ir tvarkymo planuose, savivaldybių atliekų prevencijos ir tvarkymo planuose, išskyrus visuomenės informavimo, švietimo ir mokymo priemones, įgyvendinimo sąnaudos, patiriamos vykdant veiklą, nepriskiriamą reguliuojamajai veiklai.

7.5. Į gaminių ir pakuočių atliekų tvarkymo sąnaudas įtraukiamos gaminių, pakuočių, kurių gamintojams ir (ar) importuotojams taikomas gamintojo atsakomybės principas, atliekų tvarkymo ne regioninių atliekų tvarkymo centrų valdomose didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse ir (ar) kompostavimo aikštelėse sąnaudos tokia apimtimi, kiek jų neįpareigoti finansuoti gamintojai ir (ar) importuotojai, ir (ar) jų organizacijos pagal Atliekų tvarkymo įstatymo aštuntąjį1–aštuntąjį6 ir aštuntąjį11 skirsnius ir (ar) Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymą.

2.4. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Į apskaičiuojamą įmokos dydį įtraukiamos regioninio atliekų tvarkymo centro komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos (reguliuojamosios veiklos) sąnaudos, Taisyklių 5–7 punktuose nurodytos sąnaudos ir gali būti įtrauktos Atliekų tvarkymo įstatymo 302 straipsnio 11 dalyje nurodytos sąnaudos (toliau – bendrosios būtinosios sąnaudos).“

2.5. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Į apskaičiuojamą įmokos dydį įtraukiamos regioninio atliekų tvarkymo centro komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos (reguliuojamosios veiklos) sąnaudos ir Taisyklių 5–7 punktuose nurodytos sąnaudos (toliau – bendrosios būtinosios sąnaudos).“

2.6. Pakeisti 10.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

10.1. pastoviąsias – tai sąnaudos, kurių dydis nekinta priklausomai nuo suteiktų komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų apimties (atliekų tvarkymo infrastruktūros objektų (atliekų sąvartyno, atliekų apdorojimo įrenginių, didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių) nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, Taisyklių 5, 6 punktuose, 7.2.1–7.2.5, 7.4.1 ir 7.4.2 papunkčiuose, 11 punkte nurodytos sąnaudos ir (ar) kitos sąnaudos);

2.7. Pakeisti 10.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

„10.2. kintamąsias – tai sąnaudos, kurių dydis kinta priklausomai nuo suteiktų komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų apimties (elektros energijos, šilumos, vandens įsigijimo ir nuotekų tvarkymo, kuro, tepalų, žaliavų, medžiagų įsigijimo sąnaudos, Taisyklių 7.1.1–7.1.5, 7.3.1–7.3.3, 7.5 papunkčiuose ir 12 punkte nurodytos sąnaudos ir (ar) kitos sąnaudos).“

2.8. Pakeisti 22 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

„Per 30 kalendorinių dienų nuo deklaruoto laikotarpio pabaigos visi nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys, deklaravę, kad nesinaudos nekilnojamojo turto objektu, pateikia savivaldybei arba administratoriui pažymas, sąskaitas ir (ar) kitus dokumentus, įrodančius, kad nesinaudota nekilnojamojo turto objektu (toliau – įrodantys dokumentai), ar šių dokumentų kopijas (viešojo geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo pažymą apie per deklaruojamą laikotarpį sunaudotą vandens kiekį, jeigu vykdomas viešasis geriamojo vandens tiekimas, elektros energijos tiekėjo išduotą pažymą apie per deklaruojamą laikotarpį sunaudotą elektros energijos kiekį, nekilnojamojo turto objekto savininko arba jo įgalioto asmens pažymą apie deklaruotu laikotarpiu nekilnojamojo turto objekte autonomiškai (be žmogaus priežiūros ir dalyvavimo) veikusius elektra maitinamus prietaisus ir (ar) įrenginius ir (ar) kitus įrodančius dokumentus ar jų kopijas). Nepateikus įrodančių dokumentų ar jų kopijų savivaldybei arba administratoriui, už deklaruotą laikotarpį apskaičiuojamas įmokos kintamosios dalies dydis. Jeigu deklaruojamas laikotarpis ilgesnis negu metai, įrodantys dokumentai ar jų kopijos teikiami savivaldybei arba administratoriui periodiškai, bet ne dažniau negu 2 kartus per metus.“

2.9. Pakeisti 26 punktą ir jį išdėstyti taip:

26. Paskirstant pastoviąsias ir kintamąsias sąnaudas kiekvienos kategorijos nekilnojamojo turto objektams, gali būti nustatomos mišrių komunalinių ir atskirai rūšiuojamuoju būdu surenkamų komunalinių atliekų susikaupimo normos (toliau – atliekų susikaupimo norma). Atsižvelgiant į nustatytas atliekų susikaupimo normas, kiekvienos rūšies nekilnojamojo turto objektui nustatoma minimali komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos apimtis. Atliekų susikaupimo norma skaičiuojama kilogramais arba kubiniais metrais vienam gyventojui, darbuotojui ar nekilnojamojo turto objektui.“

2.10. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

27. Įmokos dydis turi būti perskaičiuojamas kartą per metus, jei Atliekų tvarkymo įstatymo 302 straipsnio 7 dalyje nustatyta tvarka pakoreguota regioninė kaina.“

2.11. Pakeisti 28 punktą ir jį išdėstyti taip:

28. Įmokos dydis gali būti perskaičiuojamas kartą per metus, praėjus ne mažiau kaip 12 mėnesių nuo naujo įmokos dydžio įsigaliojimo pradžios, jei metinis vartotojų kainų indeksas yra lygus 110 ar didesnis ir jei prognozuojant sąnaudas Taisyklių 3 punkte nustatyta tvarka neįvertintas galimas metinis vartojimo prekių ir paslaugų kainų pokytis. Įmokos dydis gali būti perskaičiuojamas, kai Valstybės duomenų agentūra Oficialiosios statistikos portale paskelbia kiekvieno mėnesio metinį vartotojų kainų indeksą. Perskaičiuojant įmokos dydį, perskaičiuojama įmokos dalis, susijusi su komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimo, komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo, komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo iš atliekų turėtojų paslaugų sąnaudomis, dauginant šią įmokos dalį iš indeksavimo koeficiento, kuris nustatomas Valstybės duomenų agentūros paskelbtą metinį vartotojų kainų indeksą dalijant iš 100.“

2.12. Pakeisti 29 punktą ir jį išdėstyti taip:

29. Sprendimą dėl Taisyklių 27 ir (ar) 28 punktuose nustatyta tvarka perskaičiuoto (naujo) įmokos dydžio taikymo pradžios ir trukmės priima savivaldybės taryba.“

3. Nustatyti, kad šio nutarimo 2.5 papunktis įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                    

 

 

 

Aplinkos ministras