LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
NUTARIMAS
dėl Neformaliojo vaikų švietimo krepšelio
TĘSTINUMO IR PLĖTROS
pabrėždamas neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) svarbą ugdant jauno žmogaus asmenybę, atsakomybę, savarankiškumą, pilietiškumą ir kitas demokratijai svarbias savybes;
akcentuodamas, jog prasmingas vaikų ir jaunimo laisvalaikio užimtumas yra svarbus geros emocinės aplinkos, smurto ir priklausomybių prevencijos elementas;
atkreipdamas dėmesį į tai, kad NVŠ krepšelio sistema užtikrina didesnį laisvalaikio veiklų prieinamumą ir įvairovę, o mažesniuose Lietuvos miestuose, miesteliuose ir bendruomenėse pastebimas žymus vaikų, lankančių būrelius, augimas;
suprasdamas NVŠ krepšelio prieinamumo didinimo svarbą: NVŠ krepšeliu 2015 m. nuo spalio 1 d. pasinaudojo 17 proc. visų moksleivių, 2016 m. - 25 proc. vaikų, 2017 m. (sumažėjus skiriamoms lėšoms) – 23 proc. vaikų. Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos duomenimis, bendrai savivaldybių ir valstybės lėšomis finansuojamose NVŠ programose dalyvauja 55,83 proc. šalies moksleivių.
konstatuodamas sumažėjusį finansavimą NVŠ krepšeliui: 2016 m. NVŠ krepšeliui skirta 9,72 mln. eurų, o patvirtintame 2017 m. valstybės biudžete buvo skirta – 7,125 mln. eurų, t. y., finansavimas sumažėjo beveik 2,6 mln. eurų;
atsižvelgdamas į Švietimo ir mokslo ministerijos skaičiavimus, jog 2018 m. biudžete NVŠ krepšeliui mokslo metams finansuoti reikalinga bent 11 mln. eurų;
N u t a r i a siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
1 straipsnis. 2017 m. NVŠ būtino finansavimo skyrimas
2 straipsnis. NVŠ krepšelio finansavimo tęstinumo užtikrinimas ir plėtra
2.1. Atsižvelgti į ŠMM skaičiavimus ir 2018 m. biudžeto projekte numatyti 11 mln. eurų NVŠ krepšelio finansavimui mokslo metams.
2.2. Rengiant 2018 m. biudžeto projektą numatyti finansines galimybes NVŠ krepšelį finansuoti ne tik mokslo metų laikotarpiu, bet ir moksleivių vasaros atostogų metu.
3 straipsnis. Administracinės naštos mažinimas neformaliojo vaikų švietimo teikėjams