LIETUVOS
RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTO VALDYMO, NAUDOJIMO IR DISPONAVIMO
JUO
ĮSTATYMO NR. VIII-729 PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR
SAVIVALDYBIŲ TURTO
VALDYMO, NAUDOJIMO IR DISPONAVIMO JUO ĮSTATYMO NR. VIII-729 5, 6, 10, 12, 14,
15, 16, 19, 20, 21, 24 STRAIPSNIŲ
PAKEITIMO IR 18 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO NR. XIII-2398
13 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS CENTRALIZUOTAI VALDOMO VALSTYBĖS TURTO VALDYTOJO
ĮSTATYMO NR. XII-
791 PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINIO KODEKSO 4.107, 4.109 IR
6.956 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINIO PROCESO KODEKSO 83 STRAIPSNIO
PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS
RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SKOLOS ĮSTATYMO NR. I-1508 3, 8 IR 9 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO, LIETUVOS
RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 195 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO, LIETUVOS
RESPUBLIKOS MOKESČIŲ ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO NR. IX-2112 33, 39 IR 93
STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO,
LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. I-1336 32
STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBEI IR SAVIVALDYBĖMS PRIKLAUSANČIŲ AKCIJŲ
PRIVATIZAVIMO
ĮSTATYMO NR. VIII-480 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 13, 14 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS
ĮSTATYMO NR. I-446 7, 9 IR 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS
RESPUBLIKOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS
ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1367 36 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO IR LIETUVOS
RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO „DĖL
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399 59
1
STRAIPSNIO PAKEITIMO“ PROJEKTŲ
ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės aktų projektų pavadinimas: Lietuvos Respublikos valstybės ir
savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo Nr.
VIII-
729 pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto
val dymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo Nr. VIII-729 5, 6, 10, 12,
14, 15, 16, 19, 20, 21, 24 straipsnių pakeitimo ir 18 straipsnio pripažinimo
netekusiu galios įstatymo Nr. XIII-2398 13 straipsnio pakeitimo įstatymo,
Lietuvos Respublikos centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojo įstatymo
Nr. XII-791 pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso
4.107, 4.109 ir 6.956 straipsnių pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos
civilinio proceso kodekso 83 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos
Respublikos valstybės skolos įstatymo Nr. I-1508 3, 8 ir 9 straipsnių pakeitimo
įstatymo, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso
195 straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo
įstatymo Nr. IX-2112 33, 39 ir 93 straipsnių pakeitimo įstatymo,
Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo Nr. I-1336 32
straipsnio pakeitimo įstatymo, Lietuvos Respublikos valstybei ir
savivaldybėms priklausančių akcijų privatizavimo įstatymo Nr. VIII-480 2, 4,
5, 6, 7, 10, 11, 13, 14 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo, Lietuvos
Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 7, 9 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymo,
Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I -1367 36
straipsnio pakeitimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos Seimo statuto „Dėl
Lietuvos Respublikos Seimo statuto Nr. I-399 59
1
straipsnio pakeitimo“
projektai.
Teisės aktų projektų tiesioginiai rengėjai: Lietuvos Respublikos finansų
ministerijos Valstybės turto valdymo departamento (direktorė Aušra
Vičkačkienė, tel. (8 5) 239 0122) Valstybės turto valdymo politikos skyriaus
vedėja Laima Kalinauskienė, tel. (8 5) 239 0127) , patarėja Vaida Dumčiūtė,
2
tel. 239 0186, el. p. vaida.dumciute@ finmin.lt, vyriausioji specialistė
Laimutė Raibienė, tel. 239 0198, el. p. [email protected] ir
patarėjas Erikas
Čižiūnas, tel. 219 9387, el. p. [email protected].
Teisės aktų projektų antikorupcinis vertinimas atliktas (pažymėti reikiamą
atsakymą):
□ suderinus teisės aktų projektus viešojo administravimo subjekte ir su
pavaldžiomis įstaigomis (įstaigomis prie ministerijos ir kitomis
ministrui pavestose valdymo srityse veikiančiomis įstaigomis ir įmonėmis);
x suderinus teisės aktų projektus su suinteresuotomis institucijomis, kai jis
buvo papildytas arba pakeistas.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės aktų projektų nuostatos (nurodomas
antikorupcinio vertinimo kriterijus (toliau – kriterijus), kurį taikant
nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės aktų projektuose
nenumatyta priemonių. Pildoma, kai, vertintojo nuomone, teisės aktų projektuose
tiesioginio rengėjo siūlomų pataisų nepakanka korupcijos atsiradimo rizikai
mažinti arba kai vertintojas nesutinka su teisės aktų projektų tiesioginio
rengėjo argumentais, kodėl neatsižvelgta į vertintojo pateiktas pastabas): nėra
Eil.
Nr.
Kriterijus
Kriterijaus vertinimas (nurodant, kad
„Kriterijų atitinka“ / „Kriterijaus
neatitinka“ / „Kriterijus nėra teisės aktų
projektų reglamentavimo dalykas“) ir
pagrindimas, jeigu teisės aktai neatitinka
kriterijaus (nurodomos konkrečios teisės
aktų projektų ar kitų teisės aktų
nuostatos, pagrindžiančios neigiamą
atsakymą, pateikiamos antikorupcinį
teisės aktų projektų vertinimą atliekančio
asmens pastabos ir pasiūlymai dėl
korupcijos rizikos mažinimo)
(pildo teisės aktų projektų antikorupcinį
vertinimą atliekantis asmuo)
Teisės aktų projektų
pakeitimas, mažinantis
korupcijos riziką, arba
teisės aktų projektų
tiesioginio rengėjo
argumentai, kodėl
neatsižvelgta į pastabą
(pildo teisės aktų projektų
tiesioginis rengėjas)
Išvada dėl teisės aktų
projektų pakeitimų arba
argumentų, kodėl
neatsižvelgta į pastabą
(pildo teisės aktų
projektų antikorupcinį
vertinimą atliekantis
asmuo)
1. Teisės aktų projektai nesudaro
išskirtinių ar nevienodų sąlygų
subjektams, su kuriais susiję teisės
aktų įgyvendinimas
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
3
2. Teisės aktų projektuose nėra spragų ar
nuostatų, leisiančių dviprasmiškai
aiškinti ir taikyti teisės aktus
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
3. Teisės aktų projektuose nustatyta, kad
sprendimą dėl teisių suteikimo,
apribojimų nustatymo, sankcijų
taikymo ir pan. priimantis subjektas
atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą
ir įgyvendinimą kontroliuojančio
(prižiūrinčio) subjekto
Kriterijus nėra projektų reglamentavimo
dalykas.
□ tenkina
□ netenkina
4. Teisės aktų projektuose nustatyti
subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka
subjekto atliekamas funkcijas
(pareigas)
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
5. Teisės aktų projektuose nustatytas
baigtinis sprendimų priėmimo kriterijų
(atvejų) sąrašas
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
6. Teisės aktų projektuose nustatytas
baigtinis motyvuotų atvejų, kai
priimant sprendimus taikomos išimtys,
sąrašas
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
7. Teisės aktų projektuose nustatyta
sprendimų priėmimo, įforminimo ir
viešinimo tvarka
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
8. Teisės aktų projektuose nustatyti
sprendimų dėl mažareikšmiškumo
kriterijai ir priėmimo tvarka
Kriterijus nėra projektų reglamentavimo
dalykas.
□ tenkina
□ netenkina
9. Jeigu pagal numatomą reguliavimą
sprendimus priima kolegialus
subjektas, teisės aktų projektuose
nustatyta kolegialaus sprendimus
priimančio subjekto:
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
4
9.1. konkretus narių skaičius,
užtikrinantis kolegialaus sprendimus
priimančio subjekto veiklos
objektyvumą
9.2. jeigu narius skiria keli subjektai,
proporcinga kiekvieno subjekto
skiriamų narių dalis, užtikrinanti
tinkamą atstovavimą valstybės
interesams ir kolegialaus sprendimus
priimančio subjekto veiklos
objektyvumą ir skaidrumą
9.3. narių skyrimo mechanizmas
9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius
ir trukmė
9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu
9.6. asmeninė narių atsakomybė
10. Numatytos procedūros yra būtinos,
nustatyta išsami jų taikymo
(viešinimo) tvarka
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
11. Teisės aktų projektuose nustatytas
baigtinis motyvuotų atvejų, kai
nustatoma procedūra netaikoma,
sąrašas
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
12. Teisės aktų projektai nustato jo
nuostatoms įgyvendinti numatytų
procedūrų ir sprendimų priėmimo
konkrečius terminus
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
13. Teisės aktų projektai nustato
motyvuotas terminų sustabdymo ir
pratęsimo galimybes
Kriterijus nėra projektų reglamentavimo
dalykas.
□ tenkina
□ netenkina
14. Teisės aktų projektai nustato kontrolės
(priežiūros) procedūrą ir aiškius jos
atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį,
Kriterijus nėra projektų reglamentavimo
dalykas.
□ tenkina
□ netenkina
5
fiksavimą, kontrolės rezultatų
viešinimą ir pan.)
15. Teisės aktų projektuose nustatytos
kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir
objektyvumo užtikrinimo priemonės
(pvz., aiškiai ir išsamiai išdėstytos
kontroliuojančio subjekto teisės ir
pareigos, nustatyta standartizuota
kontrolės atlikimo procedūra,
reikalavimas fiksuoti atskirus
kontrolės procedūros etapus ir jų
rezultatus, atsakingų specialistų
rotacija, užkirstas kelias
kontroliuojančio ir kontroliuojamo
subjektų tiesioginiam kontaktui be
liudininkų ir pan.)
Kriterijus nėra projektų reglamentavimo
dalykas.
□ tenkina
□ netenkina
16. Teisės aktų projektuose nustatyta
subjektų, su kuriais susijęs teisės aktų
projektų nuostatų įgyvendinimas,
atsakomybė
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
17. Teisės aktų projektuose numatytas
baigtinis kriterijų, pagal kuriuos
skiriama nuobauda (sankcija) už teisės
aktų projektuose nustatytų nurodymų
nevykdymą, sąrašas ir nustatyta aiški
nuobaudos (sankcijos) skyrimo
procedūra
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
18. Kartu su teisės aktų projektais pateikta
pakankamai jį pagrindžiančių
lydimųjų dokumentų ir informacijos,
siekiant antikorupciniu aspektu
įvertinti teisės aktų projektus
Kriterijų atitinka. □ tenkina
□ netenkina
19. Kiti svarbūs kriterijai Nėra. □ tenkina
6
□ netenkina
Teisės aktų projektų
tiesioginis rengėjas:
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
Valstybės turto valdymo departamento
Valstybės turto valdymo politikos skyriaus
patarėja Vaida Dumčiūtė
Teisės aktų projektų
vertintojas:
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
Valstybės turto valdymo departamento
direktorė Aušra Vičkačkienė
___________________________
DETALŪS
METADUOMENYS
Dokumento sudarytojas (-ai) Lietuvos Respublikos finansų ministerija 288601650,
Lukiškių g.
2, 01512 Vilnius
Dokumento pavadinimas (antraštė) LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR
SAVIVALDYBIŲ TURTO VALDYMO, NAUDOJIMO IR
DISPONAVIMO JUO ĮSTATYMO NR. VIII-729 PAKEITIMO
ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR
SAVIVALDYBIŲ TURTO VALDYMO, NAUDOJIMO IR
DISPONAVIMO JUO ĮSTATYMO NR. VIII-729 5, 6, 10, 12, 14,
15, 16, 19, 20, 21, 24 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 18
STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
ĮSTATYMO NR. XIII-2398 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS CENTRALIZUOTAI
VALDOMO VALSTYBĖS TURTO VALDYTOJO ĮSTATYMO
NR. XII-791 PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS
RESPUBLIKOS CIVILINIO KODEKSO 4.107, 4.109 IR 6.956
STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS
RESPUBLIKOS CIVILINIO PROCESO KODEKSO 83
STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS
RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SKOLOS ĮSTATYMO NR. I-
1508 3, 8 IR 9 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO,
LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ
NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 195 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIŲ
ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO NR. IX-2112 33, 39 IR 93
STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS
RESPUBLIKOS VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO
ĮSTATYMO NR. I-1336 32 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO, LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBEI IR
SAVIVALDYBĖMS PRIKLAUSANČIŲ AKCIJŲ
PRIVATIZAVIMO ĮSTATYMO NR. VIII-480 2, 4, 5, 6, 7, 10,
11, 13, 14 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO,
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ĮSTATYMO NR. I-446 7, 9
IR 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO, LIETUVOS
RESPUBLIKOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ
ĮSTATYMO NR. I-1367 36 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO
„DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-
399 591 STRAIPSNIO PAKEITIMO“ PROJEKTŲ
ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Dokumento registracijos data ir numeris 2024-09-25 Nr. AVP-12
Dokumento gavimo data ir dokumento gavimo registracijos
numeris
–
Dokumento specifikacijos identifikavimo žymuo ADOC-V1.0
Parašo paskirtis Pasirašymas
Parašą sukūrusio asmens vardas, pavardė ir pareigos Aušra Vičkačkienė,
Departamento direktorius, Valstybės turto
valdymo departamentas
Sertifikatas išduotas AUŠRA VIČKAČKIENĖ, Lietuvos Respublikos finansų
ministerija LT
Parašo sukūrimo data ir laikas 2024-09-25 17:35:34 (GMT+03:00)
Parašo formatas XAdES-X-L
Laiko žymoje nurodytas laikas 2024-09-25 17:35:47 (GMT+03:00)
Informacija apie sertifikavimo paslaugų teikėją ADIC CA ECC, Asmens dokumentu
israsymo centras prie LR
VRM LT
Sertifikato galiojimo laikas 2024-06-20 09:15:27 – 2028-06-19 09:15:27
Informacija apie būdus, naudotus metaduomenų vientisumui
užtikrinti
"Registravimas" paskirties metaduomenų vientisumas užtikrintas
naudojant "RCSC IssuingCA, VI Registru centras - i.k. 124110246
LT" išduotą sertifikatą "DBSIS, Informatikos ir ryšių
departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministerijos, į.k.188774822 LT", sertifikatas galioja nuo 2022-05-
19 16:48:06 iki 2025-05-18 16:48:06
Pagrindinio dokumento priedų skaičius –
DETALŪS
METADUOMENYS
Pagrindinio dokumento pridedamų dokumentų skaičius –
Pridedamo dokumento sudarytojas (-ai) –
Pridedamo dokumento pavadinimas (antraštė) –
Pridedamo dokumento registracijos data ir numeris –
Programinės įrangos, kuria naudojantis sudarytas elektroninis
dokumentas, pavadinimas
DBSIS, versija 3.5.79.2
Informacija apie elektroninio dokumento ir elektroninio (-ių)
parašo (-ų) tikrinimą (tikrinimo data)
Atitinka specifikacijos keliamus reikalavimus.
Visi dokumente esantys elektroniniai parašai galioja (2024-09-30
16:24:11)
Paieškos nuoroda –
Papildomi metaduomenys Nuorašą suformavo 2024-09-30 16:24:15 DBSIS