`
 
 
  
 
Biudžetinė įstaiga  Tel. (8 5) 271 6866  Duomenys kaupiami ir saugomi
Švitrigailos g. 18, 03223 Vilnius  Faks. (8 5) 216 3494  Juridinių asmenų registre
  El. p. pagd@vpgt.lt  Kodas 188601311
 
    
    
        
 
 
 
 
PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTAS
PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
 
Aplinkos ministerijai
 
 
 
 
 
Į 
2022-12-
2022-11-21
 
Nr. 9.4-        (9.6E)
Nr. (14)-D8(E)-3266
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau –
departamentas) išnagrinėjo Jūsų pateiktą derinti Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymo
„Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymo Nr. D1-878 „Dėl
statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai. Statybos
užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos sustabdymas. Savavališkos
statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą leidžiantį dokumentą padarinių
šalinimas“ patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą (toliau –  Įsakymo projektas). Įsakymo projektas
paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje (TAIS Nr.
22-9198(2).
Departamentas pagal kompetenciją Įsakymo projektui (TAIS  Nr. 22-9198(2))  teikia šias
pastabas ir siūlymus:
1.  Mūsų pastebėjimu, neretai statinio rekonstrukcijos metu statiniai būna pastatomi naujai,
visiškai  nugriovus esančius pastatus (statinius).  Atsižvelgiant į tai, siūlome papildyti įsakymo
projekto 61.12 papunktį žodžiais „ir rekonstruojamų“ ir jį išdėstyti taip:
„61.12. kai užbaigiama naujų ir rekonstruojamų statinių statyba, – statinio techninis pasas
(techninės apskaitos kortelė) ar pastato techninis-energetinis pasas. Jei buvo pildomas elektroninis
statinio techninis pasas (techninės apskaitos kortelė) arba elektroninis pastato techninis-energetinis
pasas,  jis turi būti pateikiamas kaip vienas oficialusis elektroninis dokumentas, pasirašytas
kvalifikuotu elektroniniu parašu [8.44];“
Paaiškiname, kad tokiu siūlymu  būtų užtikrinama, kad ne tik naujai pastatyto, bet ir
rekonstruoto eksploatuojamo statinio atžvilgiu būtų reikalingas techninis pasas ar pastato techninis-
energetinis pasas, rengiamas Aplinkos ministro nustatyta tvarka pagal kurią šiame dokumente turi
būti charakterizuotos gaisrinės saugos inžinerinės sistemos, gaisrinės saugos sprendiniai, o tai, mūsų
nuomone, yra svarbu užtikrinant vėlesnę šių inžinerinių sistemų, kitų gaisrinės saugos sprendinių
techninę priežiūrą statinio naudojimo metu. Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos
pareigūnams, vykdantiems tokių statinių valstybinę priešgaisrinę priežiūrą, šiuose dokumentuose 
pateikiama informacija apie statinį yra svarbi, kadangi nuo 2023-05-01 įsigaliojus (paskelbta: TAR,
2022-10-25, Nr. 21554) Bendrųjų gaisrinės saugos taisyklių 2 punkto nuostatai, statinio naudojimo
metu vykdant statinių valstybinę priešgaisrinę priežiūrą bus vertinama ir tai, ar statinys naudojamas
pagal  techniniame  pase  ar pastato techniniame-energetiniame  pase nurodytas charakteristikas
(nurodytus rodiklius).
2.  Siekiant aiškumo, siūlome patikslinti Įsakymo projekto papunkčio 61.22 nuostatas,
reglamentuojančias:  „<...>  kitais atvejais kaip alternatyva gali būti pateikiamas tik statinio (jo
dalies) ekspertizės aktas, įrodantis statinio (jo dalies) atitiktį Statybos įstatymo [8.3] 4 straipsnyje
nurodytiems esminiams statinių reikalavimams;“ 
DĖL  LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO ĮSAKYMO PROJEKTO
DERINIMO (TAIS NR. 22-9198(2))

2
 
Siūlome  nurodyti ir konkretizuoti, kokie tie  „kiti atvejai“,  taip pat pagal siūlomą
reglamentavimą nėra aišku kam (kokiems dokumentams) alternatyva numatoma. 
Manome, kad  alternatyva neturėtų būti numatyta šiems  dokumentams  –  statinio inžinerinių
sistemų bei inžinerinių tinklų apžiūros ir išbandymo aktams, statinio projektui, statinio techniniam
pasui ar pastato techniniam-energetiniam pasui. Dabar galiojančio statybos techninio reglamento
STR 1.05.01:2017 10 priedo  2.14 punkto  nuostatos tokių alternatyvų , kokios yra numatomos Įsakymo
projekto 61.22 papunktyje, nenumato, t. y. pagal dabartinį galiojantį reglamentavimą numatoma tik
alternatyva  statybos proceso dalyvių kvalifikaciją patvirtinantiems dokumentams (atestatams,
pažymoms ir kt.), statybos proceso dalyvių privalomiesiems draudim o dokumentams, statybos darbų
žurnalui, taip pat panaudotų statybos produktų, darančių įtaką statinio atitikčiai esminiams
reikalavimams, atitikties dokumentams (žr. STR 1.05.01:2017 10 priedo 2.14 punktą). 
Kadangi projektas bendruoju atveju susideda iš skirtingų projekto dalių , nėra aišku, ar Įsakymo
projekto papunkčio 61.22 nuostatose minimą statinio (jo dalies) ekspertizės aktą turi teisę pasirašyti
statinio  (jo dalies) bendrosios ekspertizės vadovas, ar pakanka  tik  statinio (jo dalies) dalinės
ekspertizės vadovo parašo. Manome, kad statinio ekspertizės aktas turi būti išduodamas statinio (jo
dalies)  bendrosios ekspertizės vadovo, kadangi  kaip  alternatyva  STR 1.05.01:2017 10 priede 
nurodyti dokumentai apima visus esminius statinio reikalavimus.
3. Siūlome Įsakymo projekto punkte 66
1
.2 reglamentuoti laiką,  per  kurį  subjektas privalo
paskirti  statybos užbaigimo komisijos narį,  kai iš statybos užbaigimo komisijos pirmininko  yra
gaunama paraiška dalyvauti komisijos veikloje. 
Taip pat siūlytume papildyti  minėto punkto nuostatas  nurodant,  kad pirmininkas turėtų
subjektui  jo  nurodytu oficialiu adresu  išsiųsti  paraišką dalyvauti komisijos veikloje  (prašydamas
paskirti komisijoje privalantį dalyvauti komisijos narį).
4.  Dabar galiojančio Reglamento 68 punkto nuostatos nustato, kad siekiant įsitikinti, kad
inžinerinės sistemos ir inžineriniai tinklai veikia, komisijos nariai turi teisę reikalauti išbandyti
(patikrinti) šias sistemas statybvietėje, dalyvaujant atitinkamų statinio statybos specialiųjų darbų
vadovams, kai inžinerinių sistemų ar tinklų išbandymus įmanoma atlikti nestabdant statybos
užbaigimo procedūrų.
Įsakymo projektu keičiamo 68 punkto 68.2 papunkčio nuostatos nustato, kad komisijos narys
(-iai), veikdamas (-i) pagal Reglamento 9 priede priskirtą kompetenciją turi teisę reikalauti atlikti
būtinus bandymus, matavimus, ardymo darbus, statinio ekspertizę ar atlikti kitus patikrinimui būtinus
veiksmus, jei, atlikus vizualų patikrinimą ir įvertinus Reglamento 61 punkte ir Reglamento 10 priede
nurodytus dokumentus, iškyla prielaidų, kad statomas statinys neatitinka esminio (-ių) statinio
reikalavimo (-ų), nustatyto (-ų) Reglamente (ES) Nr. 305/2011, ar nustato galimus pažeidimus pagal
kompetenciją. 
Mūsų pastebėjimu, naujai siūlomas 68.2 papunktyje reglamentavimas, nustatantis „jei iškyla
prielaidų, kad statomas statinys neatitinka esminio (-ių) statinio reikalavimo (-ų), nustatyto (-ų)
Reglamente (ES) Nr. 305/2011, ar nustato galimus pažeidimus pagal kompetenciją.“ gali sukelti
bereikalingus ginčus dėl tos priežasties, ar komisijos narys turi tokią teisę prašyti išbandyti ar veikia
atitinkama gaisrinės saugos inžinerinė sistema, ar pagal siūlomą reglamentavimą tai reikėtų suprasti,
kad komisijos narys tokią teisę įgyja tik tada, kai  „jei iškyla prielaidų, kad statomas statinys
neatitinka esminio (-ių) statinio reikalavimo (-ų)  <...>“  .  Mūsų nuomone, 68.2 papunkčio
reglamentavimas gali sukelti prieštaringas situacijas, galimus ginčus, todėl jį siūlytume tikslinti arba
siūlome Įsakymo projekte papildyti 68 punktą nauju 68.5  papunkčiu ir jį išdėstyti taip  (kaip yra
nustatyta aktualios redakcijos 68 punkte):
„68.5. Siekiant įsitikinti, kad inžinerinės sistemos ir inžineriniai tinklai veikia, komisijos narys
(-iai) turi teisę reikalauti išbandyti (patikrinti) šias sistemas statybvietėje, dalyvaujant atitinkamų
statinio statybos specialiųjų darbų vadovams, kai inžinerinių sistemų ar tinklų išbandymus įmanoma
atlikti nestabdant statybos užbaigimo procedūrų.“
 

3
 
5. Įsakymo Projektu keičiamo 68 punktas ir jo 68.1 papunkčio nuostatos nustato, kad Komisijos
nariai, susipažinę su   Reglamento 61 punkte nurodytais dokumentais atlieka patikrinimą pagal
Reglamento 9 priede priskirtą kompetenciją. 
Atkreipiame dėmesį, kad norint gauti statybą leidžiantį dokumentą  (SLD), pagal dabartinį
galiojantį reglamentavimą, nėra prievolės į IS „Infostatyba“ įkelti projekto visas  dalis, t. y. jeigu
statinio projektas sudarytas iš atskirų dalių, pateikiamos bendroji, architektūrinė (kai ši dalis
privaloma), sklypo sutvarkymo (kai ši dalis privaloma), susisiekimo  (kai ši dalis privaloma), kultūros
paveldo tvarkybos (su leidimu atlikti tvarkomuosius paveldosaugos darbus, kai ši dalis privaloma)
dalys ir (ar) jų kompiuterinis įrašas (Lietuvos Respublikos statybos įstatymas 27 straipsnio 5 dalies 2
p.).
Neretai pasitaiko situacijų, kad yra pradėta statinių statybos užbaigimo procedūra, tačiau
komisijos narys –  valstybinės priešgaisrinės priežiūros pareigūnas IS „Infostatyba“ nemato įkelto
projekto atskirų dalių, nes jos nebūna įkeltos  į minėtą informacinę sistemą  (pvz., dažnai nebūna įkelt a
projekto gaisrinės saugos dalis, vandentiekio ir nuotekų  šalinimo  dalis, kitos  projekto dalys), nes
atskiros statinio projekto dalys būna pateiktos statybos užbaigimo komisijai vadovaujantis dabar
galiojančiu Reglamento 10 priedo 2 punktu. 
Įsakymo projektu yra numatoma keisti Reglamento 10 priedo 2 punktą, pagal kurį nebelieka
prievolės Komisijai pateikti statinio projektą, kadangi Įsakymo projekt u yra naujai dėstoma 68 punkto
redakcija ir 68.1 papunktis nustato,  kad  Komisijos nariai, susipažinę su   Reglamento 61 punkte
nurodytais dokumentais atlieka patikrinimą pagal Reglamento 9 priede priskirtą kompetenciją. 
Kaip nustato Reglamento 60 punkto nuostatos, norėdamas gauti statybos užbaigimo aktą,
statytojas ar jo įgaliotas asmuo padaliniui, esančiam apskrities, kurioje yra statinys, teritorijoje,
pateikia prašymą išduoti aktą (toliau –  prašymas).   Įsakymo projekte  61 punkto 61.1. papunktis
nustato, kad su prašymu gauti statybos užbaigimo aktą bendruoju atveju pateikiami šie dokumentai
ir duomenys:
„61.1. statinio projektas: techninis projektas ir darbo projektas arba techninis darbo  projektas.
Jei techninio projekto arba techninio darbo projekto, pagal kuriuos buvo išduotas statybą leidžiantis
dokumentas, sprendiniai nebuvo keičiami ir statybą leidžiantis dokumentas buvo išduotas
naudojantis IS „Infostatyba“, techninis projektas arba techninis darbo projektas nepateikiami;
61.2. paskutinė statinio projekto ar jo dokumentų laida, jei statinio projektas buvo keičiamas;“ 
Pagal Įsakymo projekto 61.1 ir 61.2 papunkčių nuostatas visiškai nėra aišku kokias projekto
dalis statytojas ar jo įgaliotas asmuo kartu su prašymu gauti statybos užbaigimo aktą privalo pateikti
IS „Infostatyba“, t. y. nėra aišku,  ar turi pateikti visas projekto dalis (pavyzdžiui mums aktualią
projekto gaisrinės saugos dalį).
Pažymime, kad statybos užbaigimo  komisijos  nariai  –  valstybinės priešgaisrinės priežiūros
pareigūnai, kad galėtų atlikti statinio patikrinimą turi turėti galimybę IS „Infostyba“ susipažinti su
statinio projektu,  įskaitant ir projekto gaisrinės saugos dalį, kuri,  prasidėjus statybos užbaigimo
procedūrai,  kaip  minėjome,  praktikoje  dažnai net nebūna įkelta į IS „Infostatyba“. Jei minėti
komisijos nariai neturės  tokios  galimybės IS „Infostatyba“ susipažinti su visu  statinio statybos
projektu (įskaitant ir projekto gaisrinės saugos dalį) , nesvarbu keitėsi projektas nuo to projekto pagal
kurį buvo gautas SLD dokumentas ar ne, valstybinės priešgaisrinės priežiūros pareigūnams nebus
sudaryta galimybė vykdyti statinių statybos užbaigimo procedūrų.
Atsižvelgiant į tai, kas pateikta, siūlome Įsakymo projekte patikslinti 61.1 ir 61.2 papunkčių
nuostatas ir numatyti, kad norėdamas gauti statybos užbaigimo aktą, statytojas ar jo įgaliotas asmuo
padaliniui, esančiam apskrities, kurioje yra statinys, teritorijoje, pateikia prašymą išduoti aktą o su
prašymu pateikia visą  statinio projektą  (techninį  projektą  ir darbo projektą  arba techninį  darbo
projektą), taip pat visą statinio projektą ar jo dokumentų laidas, jei statinio projektas buvo keičiamas .
Įsakymo projekte reikėtų reglamentuoti, kad su prašymu gauti statybos užbaigimo aktą turi būti
privalomai  pateikiama  ir įkelta į IS „Infostatyba“ projekto gaisrinės saugos dalis (kai ši dalis yra
privaloma rengti). Taip pat Įsakymo projekte siūlome reglamentuoti kokius privalomai dokumentus
statytojas ar jo įgaliotas asmuo turi pateikti ir įkelti į IS „Infostatyba“, kad šiuos dokumentus matytų
(su jais galėtų susipažinti) statybos užbaigimo komisijos nariai  (pvz., statinio projektas (visos dalys),

4
 
statinio inžinerinių sistemų bei inžinerinių tinklų apžiūros ir išbandymo aktai,
atitinkamiems tyrimams akredituotų įstaigų bandymų dokumentai, įrodantys plieninių konstrukcijų
priešgaisrinės dangos (dažų, tinko, vatos ir kt.) storio ir sudėties atitiktį techninėms specifikacijoms
(atitikties sertifikatams, atitikties deklaracijoms ir kt.), statinio techninis pasas (techninės apskaitos
kortelė) ar pastato techninis-energetinis pasas, statinio projekto bendrosios ekspertizės aktas, statinio
projekto dalinės ekspertizės aktas ir kt.).
6. Siūlome Įsakymo projektu nenaikinti dokumentų, kurie bus pateikiami statybos užbaigimo
komisijai, sąrašo (nereikėtų naikinti Reglamento 61.5 papunkčio). 
7. Siūlome, papildyti Įsakymo projekto 61 punktą atskiru 61.28 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:
„61.28. statinio projekto bendrosios ekspertizės aktas, statinio projekto dalinės ekspertizės
aktas.“
8. Įsakymo projekto papunktyje 68.2 nurodoma: 
„68.2. komisijos narys (-iai), veikdamas (-i) pagal Reglamento 9 priede priskirtą kompetenciją,
turi teisę reikalauti atlikti būtinus bandymus, matavimus, ardymo darbus,  statinio ekspertizę ar atlikti
kitus patikrinimui būtinus veiksmus, jei, atlikus vizualų patikrinimą ir įvertinus Reglamento 61 punkte
ir Reglamento 10 priede nurodytus dokumentus, iškyla prielaidų, kad statomas statinys neatitinka
esminio (-ių) statinio reikalavimo (-ų), nustatyto (-ų) Reglamente (ES) Nr. 305/2011, ar nustato
galimus pažeidimus pagal kompetenciją;“
Siekiant aiškumo, norint išvengti galimų ginč ų, nesusipratimų siūlome Įsakymo projekte  aiškiai
reglamentuoti kas turės prievolę apmokėti (ar statytojas, ar subjektas, delegavęs komisijos narį, ar
kitaip) už statinio ekspertizę,  bandymus, matavimus, ardymo darbus , jei jų, vadovaudamasis Įsakymo
projekto 68.2 punkto nuostatomis, pareikalaus statybos užbaigimo komisijos narys (-iai). 
Taip pat, iki galo nėra aišku kokie asmenys komisijos nariui pareikalavus gali teikti 68.2
minimą  statinio ekspertizės dokumentą.  Kadangi projektas bendruoju atveju susideda iš skirtingų
projekto dalių, nėra aišku, ar statinio dalinės ekspertizės vadovas tokią teisę turėtų, ar vis dėlto tokį
dokumentą turėtų teikti tik bendrosios statinio ekspertizės vadovas. 
Statybos įstatymas nustato atvejus, kada yra privalu atlikti statinio projekto ekspertizę, t. y. iki
SLD dokumento išdavimo pradžios. Įsakymo projekte 68.2 papunktyje komisijos nariui numatoma
suteikti teisę pareikalauti atlikti statinio ekspertizę, jei iškyla   prielaidų, kad statomas statinys
neatitinka esminio (-ių) statinio reikalavimo (-ų), nustatyto (-ų) Reglamente (ES) Nr. 305/2011, ar
nustato galimus pažeidimus pagal kompetenciją. Mūsų pastebėjimu, būtų neapibrėžta ir nekonkretu,
jei komisijos narys statinio statybos užbaigimo procedūrų metu pradėtų vadovautis prielaidomis.
Manome, kad komisijos nariai pagal kompetenciją turėtų gebėti įvertinti ir nustatyti, ar pastatytame
statinyje yra pažeisti gaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai ar tokių pažeidimų
nėra.
Taip pat statinio ekspertizės aktai su teigiamomis išvadomis gali sudaryti statybos užbaigimo
komisijos nariui papildomas sąlygas įpareigojančias pasirašyti statybos užbaigimo aktą, nors
komisijos narys pagal kompetenciją buvo nustatęs pažeidimus. 
Statybos įstatymo 34 straipsnio 4 dalies 2 punkte įtvirtinta, kad statinio ekspertizė atliekama
viešojo administravimo subjekto, pagal kompetenciją atliekančio  statybos valstybinę priežiūrą
iniciatyva, kai yra prielaidų, kad statinys neatitinka esminių statinių reikalavimų, nustatytų
Reglamente (ES) Nr. 305/2011. Vadovaujantis nustatytu teisiniu reguliavimu, statinių statybos
užbaigimo procedūrų metu statybos užbaigimo komisijos narys (-iai), mūsų nuomone, turėtų ne pats
(-ys) reikalauti statytojo atlikti statinio ekspertizę, bet komisijos narys (-iai), kai yra prielaidų, kad
statinys neatitinka esminių statinių reikalavimų, nustatytų Reglamente (ES) Nr. 305/2011,  turėtų
kreiptis į statybos valstybinę priežiūrą atliekančią instituciją –  Valstybinę teritorijų planavimo ir
statybos inspekciją prie Aplinkos ministerijos  dėl statinio ekspertizės inicijavimo, kuri priimtų
galutinį sprendimą. 
9. Įsakymo projekto papunktyje 68.4 nurodoma: 
„68.4. komisijos nariai pagal Reglamento  9 priedą užbaigę patikrinimą, IS „Infostatyba“
pasirašo statybos užbaigimo aktą, sustabdo komisijos veiklą arba atsisako išduoti statybos užbaigimo

5
 
aktą; atlikdami vieną iš nurodytų veiksmų, komisijos nariai privalo IS „Infostatyba“ paskelbti
statybos užbaigimo metu surašytus atlikto patikrinimo aktus su priedais.“
Departamentas pakartotinai atkreipia Aplinkos ministerijos ir Valstybinės teritorijų planavimo
ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos dėmesį, kad departamento direktoriaus įsakymu
įgalioti dalyvauti statinių statybos užbaigimo procedūrose valstybinės priešgaisrinės priežiūros
pareigūnai nustatyta tvarka dalyvaudami statinių statybos užbaigimo procedūrose  neretai  neturi
galimybės IS „Infostatyba“ įkelti nustatyta tvarka užfiksuotų neatitikčių. Paaiškiname, kad statybos
užbaigimo procedūros statytojo ar jo įgalioto asmens iniciatyva neretai būna nutraukiamos statybos
užbaigimo komisijos nariui –  valstybinės priešgaisrinės priežiūros pareigūnai nustačius statinio
neatitiktis statinio projektui (su prašymu pateiktos statinio projekto ar jo dokumentų laidos)
sprendiniams ir teisės aktų reikalavimams, tikintis, kad vėliau suorganizuotoje statybos užbaigimo
procedūroje, dalyvaujant kitam  paskirtam statybų užbaigimo komisijos nariui, bus pasirašytas statinio
statybos užbaigimo aktas. Kai į to paties statinio statybos užbaigimo komisiją yra paskiriamas kitas
valstybinės priešgaisrinės priežiūros pareigūnas, pastarasis nemato  IS „Infostatyba“ jo kolegos, prieš
tai dalyvavusio minėto statinio statybos užbaigimo procedūrose, įkeltų neatitikčių, nes komisijos
narys neturėjo galimybės jų patalpinti IS „Infostatyba“ dėl statytojo ar jo įgalioto asmens priimto
sprendimo sustabdyti arba nutraukti komisijos darbą. Manome, kad šis klausimas neatidėliotinai turi
būti sprendžiamas siekiant išvengti sąmoningo piktnaudžiavimo atvejų dėl  komisijos narių nustatytų
neatitikčių matomumo, susipažinimo IS „Infostatyba“.
Svarbu, todėl pakartotinai (departamentas 2022-03-25 raštu Nr. 9.4-742(9.6E) „Dėl Lietuvos
Respublikos aplinkos ministro įsakymų projektų derinimo“ siūlė Aplinkos ministerijai) siūlome
užtikrinti galimybę, kad statybos užbaigimo komisijos nariai  pagal kompetenciją nustatytas neatitiktis
galėtų pateikti IS „Infostatyba“  po statybos užbaigimo komisijos sustabdymo arba nutraukimo.
Tokios galimybės praktikoje šiandien nėra, nors Įsakymo projekto papunkčio 68.4 nuostatos
komisijos nariui tokią pareigą nustato.
  10. Įsakymo projekto papunktis 69.1 teikia nuorodą į Reglamento 69.2.7 papunktį, tačiau
tokio papunkčio Reglamente ir Įsakymo projekte nėra. 
  11. Nuo 2022-05-01 įsigaliojus naujoms Lietuvos Respublikos statybos įstatymo nuostatoms,
deklaracijų ir pažymų (apie statinius be nuokrypio nuo projekto ir apie nebaigtą statybą) išdavimo
funkcija perduota statinio (dalies) ekspertizės rangovui, turinčiam teisę atlikti statinio ekspertizę ar
statinio dalies ekspertizę. Tai reiškia, kad funkcijas, kurias vykdė Valstybinė teritorijų planavimo ir
statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos vykdo valstybės tarnautojams prilyginami asmenys,
kurie verčiasi profesine veikla ir turi atitinkamus viešojo administravimo įgaliojimus. Todėl minėti
asmenys, mūsų nuomone,  turėtų  vykdyti tokias pat funkcijas, kaip ir šiuo metu savo pareigas
atliekantys valstybės tarnautojai –  vadovaujantis galiojančio statybos techninio  reglamento  STR
1.05.01:2017 68 punkto ir kitų punktų nuostatomis.
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlome papildyti Įsakymo projekto 94 punktą naujais 94.12
ir 94.13 papunkčiais ir juos išdėstyti taip:
„94.12. ar statinys atitinka projekto (paskutinės projekto ar jo dokumentų  laidos) sprendinius,
lemiančius statinio atitiktį Reglamento (ES) Nr. 305/2011 nustatytiems esminiams statinių
reikalavimams;“
„94.13.  ar nepažeisti su trečiųjų asmenų teisėtų interesų apsauga susiję statinio projekto
sprendiniai.“.
  12. Siūlome papildyti Įsakymo projekto 103 punktą žodžiais „(išskyrus projekte numatytus
statybos darbus, kuriuos atliekant yra įrengiami gaisrų gesinimo ir gelbėjimo automobiliams
privažiavimo keliai prie statinio, prie vandens šaltinio gaisrams gesinti)“, ir jį išdėstyti taip: 
„103. Žiemos metu, nesant galimybės užbaigti sklypo sutvarkymo darbus  (išskyrus projekte
numatytus statybos darbus, kuriuos atliekant yra įrengiami gaisrų gesinimo ir gelbėjimo
automobiliams privažiavimo keliai prie statinio, prie vandens šaltinio gaisrams gesinti) , statybos
užbaigimo procedūros gali būti atliekamos ir aktas pasirašomas neužbaigus šių darbų, tačiau aktas
gali būti pasirašytas tik komisijai pateikus dokumentą, patvirtinantį statytojo įsipareigojimą per ne
ilgesnį kaip 6 mėnesių terminą užbaigti sklypo sutvarkymo darbus. Pasibaigus šiam terminui,

6
 
Inspekcija patikrina, ar įvykdytas įsipareigojimas, ir jei jis neįvykdytas, surašo statytojui Teritorijų
planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [8.4] 11 straipsnio 6 dalyje nurodytą
privalomąjį nurodymą per jame nustatytą terminą įvykdyti įsipareigojimą. Jeigu privalomasis
nurodymas neįvykdytas, įvykdytas iš dalies, įvykdytas netinkamai, suėjus privalomojo nurodymo
įvykdymo terminui, Inspekcija perduoda privalomąjį nurodymą priverstinai vykdyti antstoliui,
išskyrus atvejus, nurodytus Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatyme [8.4].“ 
13. Reikėtų patikslinti Įsakymo projekto 9 priedo 1 punkto nuostatas dėl statybos užbaigimo
procedūrų nutraukimo, t. y. nėra aišku, ar statybos užbaigimo komisijos nariai, kaip yra nurodoma 
Įsakymo projekto 9 priedo 1 punkto nuostatose, gali priimti sprendimus dėl statybos užbaigimo
komisijos procedūrų nutraukimo. Mūsų pastebėjimu, ar tai neturėtų būti statybos užbaigimo
komisijos pirmininko kompetencija priimti tokį sprendimą – nutraukti statybos užbaigimo komisijos
darbą. 
14. Siūlome į Reglamento 10 priedą, kuriame nurodyta kokie dokumentai teikiami statybos
užbaigimo komisijai, įtraukti statinio techninį pasą (techninės apskaitos kortelę) ar pastato techninį-
energetinį pasą. Komisijoms vykdant naujų statinių statybos užbaigimo  procedūras, IS „Infostatyba“
atskirais atvejais nėra įkeliamas naujai pastatyto statinio techninis pasas (techninės apskaitos kortelė)
ar pastato techninis-energetinis pasas. Komisijos nariai, vadovaudamiesi reglamento 10 priedo
nuostatomis, neturi teisinio pagrindo reikalauti, kad statytojas pateiktų minėtą (-us) dokumentą (-us),
kuris (-ie) nėra įkeltas (-i) į IS „Infostatyba“, šie dokumentai nėra pateikiami Komisijai. Komisijos
nariams paprašius pateikti šiuos dokumentus, statinių statytojams iškyla tam tikri klausimai kas tai
reglamentuoja, nes Reglamento 10 priedo nuostatos to nenumato. Paaiškiname, kad techninis pasas
ar pastato techninis-energetinis pasas yra rengiamas Aplinkos ministro nustatyta tvarka pagal kurią
šiame dokumente turi būti charakterizuotos gaisrinės saugos inžinerinės sistemos, gaisrinės saugos
sprendiniai. Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pareigūnams, vykdantiems tokių statinių
valstybinę priešgaisrinę priežiūrą, šiame dokumente pateikta informacija yra svarbi  (žr. šio rašto
punktą Nr. 1).
  15. Dėl Įsakymo projekto 9 priedo papildymo nauju 2.9
1
 papunkčiu. Pastabas ir siūlymus dėl
šio papunkčio nuostatų prašome žiūrėti šio rašto punkte Nr. 2.
  16. Siūlome įsakymo projekto 9 priedo 4.10.
1
, 4.11.
1
,
4.17.
1
, 4.20.
1
 punktus išdėstyti taip: 
„4.10.
1
  Ar įgyvendintas statinio projekte numatytas statinio suskirstymas priešgaisrinėmis
užtvaromis?“
„4.11.
1
Ar įgyvendintas statinio projekte numatytas angų užpildų priešgaisrinėse užtvarose
įrengimas?“
„4.17.
1
 Ar įrengtos ir veikia statinio projekte numatytos priešdūminio vėdinimo sistemos ir
įrenginiai?“
„4.20.
1
 Ar įgyvendintas statinio  projekte numatytas konstrukcijų padengimas priešgaisrinėmis
dangomis?“.
17. Dėl įsakymo projektu keičiamų 72 punkto, 10 priedo 2 punkto nuostatų.  
Manome, kad aiškumo dėlei, ne tik valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos
pareigūnams, dalyvaujantiems  statinių statybos užbaigimo procedūrose, bet ir statinių statytojams,
viešojo administravimo subjektams, taip pat kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims, kurių veiklą
reglamentuoja Statybos įstatymas, būtų paprasčiau ir aiškiau, jeigu Reglamente vienoje vietoje, bet
ne skirtingose šio normatyvinio statybos techninio dokumento vietose, būtų nurodyta kokius
dokumentus yra privalu pateikti statybos užbaigimo komisijai. Šių dokumentų pagrindu, mūsų
nuomone, ir turėtų vykti statinių statybos užbaigimo procedūros. 
Taip pat siūlome Įsakymo projektu keičiamo 72 punkte komisijos nariams palikti teisę kilus
neaiškumams, prašyti sužinoti kompetentingų asmenų nuomonę, kadangi norint priimant objektyvų
sprendimą komisijos nariui būtina išsiaiškinti situacijos vertinimą iš kiek įmanoma daugiau skirtingų
kompetentingų asmenų. 
 
Direktoriaus pavaduotojas                  Giedrius Sakalinskas
 
Laimonas Stulginskas, tel. (8 5) 271 7519, el. p. laimonas.stulginskas@vpgt.lt

DETALŪS METADUOMENYS
Dokumento sudarytojas (-ai) Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus
reikalų ministerijos 188601311, Švitrigailos g. 18, LT-03223
Vilnius
Dokumento pavadinimas (antraštė) DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
ĮSAKYMO PROJEKTO DERINIMO (2016 M. GRUODŽIO 12
D. ĮSAKYMO NR. D1-878 „DĖL STATYBOS TECHNINIO
REGLAMENTO STR 1.05.01:2017 „STATYBĄ LEIDŽIANTYS
DOKUMENTAI. STATYBOS UŽBAIGIMAS. NEBAIGTO
STATINIO REGISTRAVIMAS IR PERLEIDIMAS. STATYBOS
SUSTABDYMAS. SAVAVALIŠKOS STATYBOS PADARINIŲ
ŠALINIMAS. STATYBOS PAGAL NETEISĖTAI IŠDUOTĄ
STATYBĄ LEIDŽIANTĮ DOKUMENTĄ PADARINIŲ
ŠALINIMAS“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO)
Dokumento registracijos data ir numeris 2022-12-15 Nr. 9.4-2839 /2022(9.6 E)
Dokumento gavimo data ir dokumento gavimo registracijos
numeris

Dokumento specifikacijos identifikavimo žymuo ADOC-V1.0
Parašo paskirtis Pasirašymas
Parašą sukūrusio asmens vardas, pavardė ir pareigos Giedrius Sakalinskas, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo
departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus
pavaduotojas
Sertifikatas išduotas GIEDRIUS SAKALINSKAS LT
Parašo sukūrimo data ir laikas 2022-12-15 09:40:44 (GMT+02:00)
Parašo formatas XAdES-T
Laiko žymoje nurodytas laikas 2022-12-15 09:40:53 (GMT+02:00)
Informacija apie sertifikavimo paslaugų teikėją RCSC IssuingCA, VI Registru centras - i.k. 124110246 LT
Sertifikato galiojimo laikas 2021-08-10 09:40:37 – 2023-08-10 09:40:37
Informacija apie būdus, naudotus metaduomenų vientisumui
užtikrinti
"Registravimas" paskirties metaduomenų vientisumas užtikrintas
naudojant "RCSC IssuingCA, VI Registru centras - i.k. 124110246
LT" išduotą sertifikatą "DBSIS, Informatikos ir ryšių
departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministerijos, į.k.188774822 LT", sertifikatas galioja nuo 2022-05-
19 16:48:06 iki 2025-05-18 16:48:06
Pagrindinio dokumento priedų skaičius –
Pagrindinio dokumento pridedamų dokumentų skaičius –
Pridedamo dokumento sudarytojas (-ai) –
Pridedamo dokumento pavadinimas (antraštė) –
Pridedamo dokumento registracijos data ir numeris –
Programinės įrangos, kuria naudojantis sudarytas elektroninis
dokumentas, pavadinimas
DBSIS, versija 3.5.68
Informacija apie elektroninio dokumento ir elektroninio (-ių)
parašo (-ų) tikrinimą (tikrinimo data)
Atitinka specifikacijos keliamus reikalavimus.
Visi dokumente esantys elektroniniai parašai galioja (2022-12-15
20:43:09)
Paieškos nuoroda –
Papildomi metaduomenys Nuorašą suformavo 2022-12-15 20:43:09 DBSIS