`
Biudžetinė įstaiga Tel. (8 5) 271 6866 Duomenys kaupiami ir saugomi
Švitrigailos g. 18, 03223 Vilnius Faks. (8 5) 216 3494 Juridinių asmenų
registre
El. p. pagd@vpgt.lt Kodas 188601311
PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTAS
PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
Aplinkos ministerijai
Į
2022-12-
2022-11-21
Nr. 9.4- (9.6E)
Nr. (14)-D8(E)-3266
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos
(toliau –
departamentas) išnagrinėjo Jūsų pateiktą derinti Lietuvos Respublikos aplinkos
ministro įsakymo
„Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. gruodžio 12 d. įsakymo Nr.
D1-878 „Dėl
statybos techninio reglamento STR 1.05.01:2017 „Statybą leidžiantys dokumentai.
Statybos
užbaigimas. Nebaigto statinio registravimas ir perleidimas. Statybos
sustabdymas. Savavališkos
statybos padarinių šalinimas. Statybos pagal neteisėtai išduotą statybą
leidžiantį dokumentą padarinių
šalinimas“ patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą (toliau – Įsakymo projektas).
Įsakymo projektas
paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje
sistemoje (TAIS Nr.
22-9198(2).
Departamentas pagal kompetenciją Įsakymo projektui (TAIS Nr. 22-9198(2))
teikia šias
pastabas ir siūlymus:
1. Mūsų pastebėjimu, neretai statinio rekonstrukcijos metu statiniai būna
pastatomi naujai,
visiškai nugriovus esančius pastatus (statinius). Atsižvelgiant į tai,
siūlome papildyti įsakymo
projekto 61.12 papunktį žodžiais „ir rekonstruojamų“ ir jį išdėstyti taip:
„61.12. kai užbaigiama naujų ir rekonstruojamų statinių statyba, – statinio
techninis pasas
(techninės apskaitos kortelė) ar pastato techninis-energetinis pasas. Jei buvo
pildomas elektroninis
statinio techninis pasas (techninės apskaitos kortelė) arba elektroninis
pastato techninis-energetinis
pasas, jis turi būti pateikiamas kaip vienas oficialusis elektroninis
dokumentas, pasirašytas
kvalifikuotu elektroniniu parašu [8.44];“
Paaiškiname, kad tokiu siūlymu būtų užtikrinama, kad ne tik naujai pastatyto,
bet ir
rekonstruoto eksploatuojamo statinio atžvilgiu būtų reikalingas techninis pasas
ar pastato techninis-
energetinis pasas, rengiamas Aplinkos ministro nustatyta tvarka pagal kurią
šiame dokumente turi
būti charakterizuotos gaisrinės saugos inžinerinės sistemos, gaisrinės saugos
sprendiniai, o tai, mūsų
nuomone, yra svarbu užtikrinant vėlesnę šių inžinerinių sistemų, kitų gaisrinės
saugos sprendinių
techninę priežiūrą statinio naudojimo metu. Valstybinės priešgaisrinės
gelbėjimo tarnybos
pareigūnams, vykdantiems tokių statinių valstybinę priešgaisrinę priežiūrą,
šiuose dokumentuose
pateikiama informacija apie statinį yra svarbi, kadangi nuo 2023-05-01
įsigaliojus (paskelbta: TAR,
2022-10-25, Nr. 21554) Bendrųjų gaisrinės saugos taisyklių 2 punkto nuostatai,
statinio naudojimo
metu vykdant statinių valstybinę priešgaisrinę priežiūrą bus vertinama ir tai,
ar statinys naudojamas
pagal techniniame pase ar pastato techniniame-energetiniame pase nurodytas
charakteristikas
(nurodytus rodiklius).
2. Siekiant aiškumo, siūlome patikslinti Įsakymo projekto papunkčio 61.22
nuostatas,
reglamentuojančias: „<...> kitais atvejais kaip alternatyva gali būti
pateikiamas tik statinio (jo
dalies) ekspertizės aktas, įrodantis statinio (jo dalies) atitiktį Statybos
įstatymo [8.3] 4 straipsnyje
nurodytiems esminiams statinių reikalavimams;“
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO ĮSAKYMO PROJEKTO
DERINIMO (TAIS NR. 22-9198(2))
2
Siūlome nurodyti ir konkretizuoti, kokie tie „kiti atvejai“, taip pat pagal
siūlomą
reglamentavimą nėra aišku kam (kokiems dokumentams) alternatyva numatoma.
Manome, kad alternatyva neturėtų būti numatyta šiems dokumentams – statinio
inžinerinių
sistemų bei inžinerinių tinklų apžiūros ir išbandymo aktams, statinio
projektui, statinio techniniam
pasui ar pastato techniniam-energetiniam pasui. Dabar galiojančio statybos
techninio reglamento
STR 1.05.01:2017 10 priedo 2.14 punkto nuostatos tokių alternatyvų , kokios
yra numatomos Įsakymo
projekto 61.22 papunktyje, nenumato, t. y. pagal dabartinį galiojantį
reglamentavimą numatoma tik
alternatyva statybos proceso dalyvių kvalifikaciją patvirtinantiems
dokumentams (atestatams,
pažymoms ir kt.), statybos proceso dalyvių privalomiesiems draudim o
dokumentams, statybos darbų
žurnalui, taip pat panaudotų statybos produktų, darančių įtaką statinio
atitikčiai esminiams
reikalavimams, atitikties dokumentams (žr. STR 1.05.01:2017 10 priedo 2.14 punktą).
Kadangi projektas bendruoju atveju susideda iš skirtingų projekto dalių , nėra
aišku, ar Įsakymo
projekto papunkčio 61.22 nuostatose minimą statinio (jo dalies) ekspertizės
aktą turi teisę pasirašyti
statinio (jo dalies) bendrosios ekspertizės vadovas, ar pakanka tik statinio
(jo dalies) dalinės
ekspertizės vadovo parašo. Manome, kad statinio ekspertizės aktas turi būti
išduodamas statinio (jo
dalies) bendrosios ekspertizės vadovo, kadangi kaip alternatyva STR
1.05.01:2017 10 priede
nurodyti dokumentai apima visus esminius statinio reikalavimus.
3. Siūlome Įsakymo projekto punkte 66
1
.2 reglamentuoti laiką, per kurį subjektas privalo
paskirti statybos užbaigimo komisijos narį, kai iš statybos užbaigimo
komisijos pirmininko yra
gaunama paraiška dalyvauti komisijos veikloje.
Taip pat siūlytume papildyti minėto punkto nuostatas nurodant, kad
pirmininkas turėtų
subjektui jo nurodytu oficialiu adresu išsiųsti paraišką dalyvauti
komisijos veikloje (prašydamas
paskirti komisijoje privalantį dalyvauti komisijos narį).
4. Dabar galiojančio Reglamento 68 punkto nuostatos nustato, kad siekiant
įsitikinti, kad
inžinerinės sistemos ir inžineriniai tinklai veikia, komisijos nariai turi
teisę reikalauti išbandyti
(patikrinti) šias sistemas statybvietėje, dalyvaujant atitinkamų statinio
statybos specialiųjų darbų
vadovams, kai inžinerinių sistemų ar tinklų išbandymus įmanoma atlikti
nestabdant statybos
užbaigimo procedūrų.
Įsakymo projektu keičiamo 68 punkto 68.2 papunkčio nuostatos nustato, kad
komisijos narys
(-iai), veikdamas (-i) pagal Reglamento 9 priede priskirtą kompetenciją turi
teisę reikalauti atlikti
būtinus bandymus, matavimus, ardymo darbus, statinio ekspertizę ar atlikti
kitus patikrinimui būtinus
veiksmus, jei, atlikus vizualų patikrinimą ir įvertinus Reglamento 61 punkte ir
Reglamento 10 priede
nurodytus dokumentus, iškyla prielaidų, kad statomas statinys neatitinka
esminio (-ių) statinio
reikalavimo (-ų), nustatyto (-ų) Reglamente (ES) Nr. 305/2011, ar nustato
galimus pažeidimus pagal
kompetenciją.
Mūsų pastebėjimu, naujai siūlomas 68.2 papunktyje reglamentavimas, nustatantis
„jei iškyla
prielaidų, kad statomas statinys neatitinka esminio (-ių) statinio reikalavimo
(-ų), nustatyto (-ų)
Reglamente (ES) Nr. 305/2011, ar nustato galimus pažeidimus pagal
kompetenciją.“ gali sukelti
bereikalingus ginčus dėl tos priežasties, ar komisijos narys turi tokią teisę
prašyti išbandyti ar veikia
atitinkama gaisrinės saugos inžinerinė sistema, ar pagal siūlomą reglamentavimą
tai reikėtų suprasti,
kad komisijos narys tokią teisę įgyja tik tada, kai „jei iškyla prielaidų, kad
statomas statinys
neatitinka esminio (-ių) statinio reikalavimo (-ų) <...>“ . Mūsų
nuomone, 68.2 papunkčio
reglamentavimas gali sukelti prieštaringas situacijas, galimus ginčus, todėl jį
siūlytume tikslinti arba
siūlome Įsakymo projekte papildyti 68 punktą nauju 68.5 papunkčiu ir jį
išdėstyti taip (kaip yra
nustatyta aktualios redakcijos 68 punkte):
„68.5. Siekiant įsitikinti, kad inžinerinės sistemos ir inžineriniai tinklai
veikia, komisijos narys
(-iai) turi teisę reikalauti išbandyti (patikrinti) šias sistemas
statybvietėje, dalyvaujant atitinkamų
statinio statybos specialiųjų darbų vadovams, kai inžinerinių sistemų ar tinklų
išbandymus įmanoma
atlikti nestabdant statybos užbaigimo procedūrų.“
3
5. Įsakymo Projektu keičiamo 68 punktas ir jo 68.1 papunkčio nuostatos nustato,
kad Komisijos
nariai, susipažinę su Reglamento 61 punkte nurodytais dokumentais atlieka
patikrinimą pagal
Reglamento 9 priede priskirtą kompetenciją.
Atkreipiame dėmesį, kad norint gauti statybą leidžiantį dokumentą (SLD), pagal
dabartinį
galiojantį reglamentavimą, nėra prievolės į IS „Infostatyba“ įkelti projekto
visas dalis, t. y. jeigu
statinio projektas sudarytas iš atskirų dalių, pateikiamos bendroji,
architektūrinė (kai ši dalis
privaloma), sklypo sutvarkymo (kai ši dalis privaloma), susisiekimo (kai ši
dalis privaloma), kultūros
paveldo tvarkybos (su leidimu atlikti tvarkomuosius paveldosaugos darbus, kai
ši dalis privaloma)
dalys ir (ar) jų kompiuterinis įrašas (Lietuvos Respublikos statybos įstatymas
27 straipsnio 5 dalies 2
p.).
Neretai pasitaiko situacijų, kad yra pradėta statinių statybos užbaigimo
procedūra, tačiau
komisijos narys – valstybinės priešgaisrinės priežiūros pareigūnas IS
„Infostatyba“ nemato įkelto
projekto atskirų dalių, nes jos nebūna įkeltos į minėtą informacinę sistemą
(pvz., dažnai nebūna įkelt a
projekto gaisrinės saugos dalis, vandentiekio ir nuotekų šalinimo dalis,
kitos projekto dalys), nes
atskiros statinio projekto dalys būna pateiktos statybos užbaigimo komisijai
vadovaujantis dabar
galiojančiu Reglamento 10 priedo 2 punktu.
Įsakymo projektu yra numatoma keisti Reglamento 10 priedo 2 punktą, pagal kurį
nebelieka
prievolės Komisijai pateikti statinio projektą, kadangi Įsakymo projekt u yra
naujai dėstoma 68 punkto
redakcija ir 68.1 papunktis nustato, kad Komisijos nariai, susipažinę su
Reglamento 61 punkte
nurodytais dokumentais atlieka patikrinimą pagal Reglamento 9 priede priskirtą
kompetenciją.
Kaip nustato Reglamento 60 punkto nuostatos, norėdamas gauti statybos užbaigimo
aktą,
statytojas ar jo įgaliotas asmuo padaliniui, esančiam apskrities, kurioje yra
statinys, teritorijoje,
pateikia prašymą išduoti aktą (toliau – prašymas). Įsakymo projekte 61
punkto 61.1. papunktis
nustato, kad su prašymu gauti statybos užbaigimo aktą bendruoju atveju
pateikiami šie dokumentai
ir duomenys:
„61.1. statinio projektas: techninis projektas ir darbo projektas arba
techninis darbo projektas.
Jei techninio projekto arba techninio darbo projekto, pagal kuriuos buvo
išduotas statybą leidžiantis
dokumentas, sprendiniai nebuvo keičiami ir statybą leidžiantis dokumentas buvo
išduotas
naudojantis IS „Infostatyba“, techninis projektas arba techninis darbo
projektas nepateikiami;
61.2. paskutinė statinio projekto ar jo dokumentų laida, jei statinio projektas
buvo keičiamas;“
Pagal Įsakymo projekto 61.1 ir 61.2 papunkčių nuostatas visiškai nėra aišku kokias
projekto
dalis statytojas ar jo įgaliotas asmuo kartu su prašymu gauti statybos
užbaigimo aktą privalo pateikti
IS „Infostatyba“, t. y. nėra aišku, ar turi pateikti visas projekto dalis
(pavyzdžiui mums aktualią
projekto gaisrinės saugos dalį).
Pažymime, kad statybos užbaigimo komisijos nariai – valstybinės
priešgaisrinės priežiūros
pareigūnai, kad galėtų atlikti statinio patikrinimą turi turėti galimybę IS
„Infostyba“ susipažinti su
statinio projektu, įskaitant ir projekto gaisrinės saugos dalį, kuri,
prasidėjus statybos užbaigimo
procedūrai, kaip minėjome, praktikoje dažnai net nebūna įkelta į IS
„Infostatyba“. Jei minėti
komisijos nariai neturės tokios galimybės IS „Infostatyba“ susipažinti su
visu statinio statybos
projektu (įskaitant ir projekto gaisrinės saugos dalį) , nesvarbu keitėsi
projektas nuo to projekto pagal
kurį buvo gautas SLD dokumentas ar ne, valstybinės priešgaisrinės priežiūros
pareigūnams nebus
sudaryta galimybė vykdyti statinių statybos užbaigimo procedūrų.
Atsižvelgiant į tai, kas pateikta, siūlome Įsakymo projekte patikslinti 61.1 ir
61.2 papunkčių
nuostatas ir numatyti, kad norėdamas gauti statybos užbaigimo aktą, statytojas
ar jo įgaliotas asmuo
padaliniui, esančiam apskrities, kurioje yra statinys, teritorijoje, pateikia
prašymą išduoti aktą o su
prašymu pateikia visą statinio projektą (techninį projektą ir darbo
projektą arba techninį darbo
projektą), taip pat visą statinio projektą ar jo dokumentų laidas, jei statinio
projektas buvo keičiamas .
Įsakymo projekte reikėtų reglamentuoti, kad su prašymu gauti statybos užbaigimo
aktą turi būti
privalomai pateikiama ir įkelta į IS „Infostatyba“ projekto gaisrinės saugos
dalis (kai ši dalis yra
privaloma rengti). Taip pat Įsakymo projekte siūlome reglamentuoti kokius
privalomai dokumentus
statytojas ar jo įgaliotas asmuo turi pateikti ir įkelti į IS „Infostatyba“,
kad šiuos dokumentus matytų
(su jais galėtų susipažinti) statybos užbaigimo komisijos nariai (pvz.,
statinio projektas (visos dalys),
4
statinio inžinerinių sistemų bei inžinerinių tinklų apžiūros ir išbandymo
aktai,
atitinkamiems tyrimams akredituotų įstaigų bandymų dokumentai, įrodantys
plieninių konstrukcijų
priešgaisrinės dangos (dažų, tinko, vatos ir kt.) storio ir sudėties atitiktį
techninėms specifikacijoms
(atitikties sertifikatams, atitikties deklaracijoms ir kt.), statinio techninis
pasas (techninės apskaitos
kortelė) ar pastato techninis-energetinis pasas, statinio projekto bendrosios
ekspertizės aktas, statinio
projekto dalinės ekspertizės aktas ir kt.).
6. Siūlome Įsakymo projektu nenaikinti dokumentų, kurie bus pateikiami statybos
užbaigimo
komisijai, sąrašo (nereikėtų naikinti Reglamento 61.5 papunkčio).
7. Siūlome, papildyti Įsakymo projekto 61 punktą atskiru 61.28 papunkčiu ir jį
išdėstyti taip:
„61.28. statinio projekto bendrosios ekspertizės aktas, statinio projekto
dalinės ekspertizės
aktas.“
8. Įsakymo projekto papunktyje 68.2 nurodoma:
„68.2. komisijos narys (-iai), veikdamas (-i) pagal Reglamento 9 priede
priskirtą kompetenciją,
turi teisę reikalauti atlikti būtinus bandymus, matavimus, ardymo darbus,
statinio ekspertizę ar atlikti
kitus patikrinimui būtinus veiksmus, jei, atlikus vizualų patikrinimą ir
įvertinus Reglamento 61 punkte
ir Reglamento 10 priede nurodytus dokumentus, iškyla prielaidų, kad statomas
statinys neatitinka
esminio (-ių) statinio reikalavimo (-ų), nustatyto (-ų) Reglamente (ES) Nr.
305/2011, ar nustato
galimus pažeidimus pagal kompetenciją;“
Siekiant aiškumo, norint išvengti galimų ginč ų, nesusipratimų siūlome Įsakymo
projekte aiškiai
reglamentuoti kas turės prievolę apmokėti (ar statytojas, ar subjektas,
delegavęs komisijos narį, ar
kitaip) už statinio ekspertizę, bandymus, matavimus, ardymo darbus , jei jų,
vadovaudamasis Įsakymo
projekto 68.2 punkto nuostatomis, pareikalaus statybos užbaigimo komisijos
narys (-iai).
Taip pat, iki galo nėra aišku kokie asmenys komisijos nariui pareikalavus gali
teikti 68.2
minimą statinio ekspertizės dokumentą. Kadangi projektas bendruoju atveju
susideda iš skirtingų
projekto dalių, nėra aišku, ar statinio dalinės ekspertizės vadovas tokią teisę
turėtų, ar vis dėlto tokį
dokumentą turėtų teikti tik bendrosios statinio ekspertizės vadovas.
Statybos įstatymas nustato atvejus, kada yra privalu atlikti statinio projekto
ekspertizę, t. y. iki
SLD dokumento išdavimo pradžios. Įsakymo projekte 68.2 papunktyje komisijos
nariui numatoma
suteikti teisę pareikalauti atlikti statinio ekspertizę, jei iškyla
prielaidų, kad statomas statinys
neatitinka esminio (-ių) statinio reikalavimo (-ų), nustatyto (-ų) Reglamente
(ES) Nr. 305/2011, ar
nustato galimus pažeidimus pagal kompetenciją. Mūsų pastebėjimu, būtų
neapibrėžta ir nekonkretu,
jei komisijos narys statinio statybos užbaigimo procedūrų metu pradėtų
vadovautis prielaidomis.
Manome, kad komisijos nariai pagal kompetenciją turėtų gebėti įvertinti ir
nustatyti, ar pastatytame
statinyje yra pažeisti gaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų
reikalavimai ar tokių pažeidimų
nėra.
Taip pat statinio ekspertizės aktai su teigiamomis išvadomis gali sudaryti
statybos užbaigimo
komisijos nariui papildomas sąlygas įpareigojančias pasirašyti statybos
užbaigimo aktą, nors
komisijos narys pagal kompetenciją buvo nustatęs pažeidimus.
Statybos įstatymo 34 straipsnio 4 dalies 2 punkte įtvirtinta, kad statinio
ekspertizė atliekama
viešojo administravimo subjekto, pagal kompetenciją atliekančio statybos
valstybinę priežiūrą
iniciatyva, kai yra prielaidų, kad statinys neatitinka esminių statinių
reikalavimų, nustatytų
Reglamente (ES) Nr. 305/2011. Vadovaujantis nustatytu teisiniu reguliavimu,
statinių statybos
užbaigimo procedūrų metu statybos užbaigimo komisijos narys (-iai), mūsų
nuomone, turėtų ne pats
(-ys) reikalauti statytojo atlikti statinio ekspertizę, bet komisijos narys
(-iai), kai yra prielaidų, kad
statinys neatitinka esminių statinių reikalavimų, nustatytų Reglamente (ES) Nr.
305/2011, turėtų
kreiptis į statybos valstybinę priežiūrą atliekančią instituciją – Valstybinę teritorijų
planavimo ir
statybos inspekciją prie Aplinkos ministerijos dėl statinio ekspertizės
inicijavimo, kuri priimtų
galutinį sprendimą.
9. Įsakymo projekto papunktyje 68.4 nurodoma:
„68.4. komisijos nariai pagal Reglamento 9 priedą užbaigę patikrinimą, IS
„Infostatyba“
pasirašo statybos užbaigimo aktą, sustabdo komisijos veiklą arba atsisako
išduoti statybos užbaigimo
5
aktą; atlikdami vieną iš nurodytų veiksmų, komisijos nariai privalo IS
„Infostatyba“ paskelbti
statybos užbaigimo metu surašytus atlikto patikrinimo aktus su priedais.“
Departamentas pakartotinai atkreipia Aplinkos ministerijos ir Valstybinės
teritorijų planavimo
ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos dėmesį, kad departamento
direktoriaus įsakymu
įgalioti dalyvauti statinių statybos užbaigimo procedūrose valstybinės
priešgaisrinės priežiūros
pareigūnai nustatyta tvarka dalyvaudami statinių statybos užbaigimo
procedūrose neretai neturi
galimybės IS „Infostatyba“ įkelti nustatyta tvarka užfiksuotų neatitikčių.
Paaiškiname, kad statybos
užbaigimo procedūros statytojo ar jo įgalioto asmens iniciatyva neretai būna
nutraukiamos statybos
užbaigimo komisijos nariui – valstybinės priešgaisrinės priežiūros pareigūnai
nustačius statinio
neatitiktis statinio projektui (su prašymu pateiktos statinio projekto ar jo
dokumentų laidos)
sprendiniams ir teisės aktų reikalavimams, tikintis, kad vėliau suorganizuotoje
statybos užbaigimo
procedūroje, dalyvaujant kitam paskirtam statybų užbaigimo komisijos nariui,
bus pasirašytas statinio
statybos užbaigimo aktas. Kai į to paties statinio statybos užbaigimo komisiją
yra paskiriamas kitas
valstybinės priešgaisrinės priežiūros pareigūnas, pastarasis nemato IS
„Infostatyba“ jo kolegos, prieš
tai dalyvavusio minėto statinio statybos užbaigimo procedūrose, įkeltų
neatitikčių, nes komisijos
narys neturėjo galimybės jų patalpinti IS „Infostatyba“ dėl statytojo ar jo
įgalioto asmens priimto
sprendimo sustabdyti arba nutraukti komisijos darbą. Manome, kad šis klausimas
neatidėliotinai turi
būti sprendžiamas siekiant išvengti sąmoningo piktnaudžiavimo atvejų dėl
komisijos narių nustatytų
neatitikčių matomumo, susipažinimo IS „Infostatyba“.
Svarbu, todėl pakartotinai (departamentas 2022-03-25 raštu Nr. 9.4-742(9.6E)
„Dėl Lietuvos
Respublikos aplinkos ministro įsakymų projektų derinimo“ siūlė Aplinkos
ministerijai) siūlome
užtikrinti galimybę, kad statybos užbaigimo komisijos nariai pagal
kompetenciją nustatytas neatitiktis
galėtų pateikti IS „Infostatyba“ po statybos užbaigimo komisijos sustabdymo
arba nutraukimo.
Tokios galimybės praktikoje šiandien nėra, nors Įsakymo projekto papunkčio 68.4
nuostatos
komisijos nariui tokią pareigą nustato.
10. Įsakymo projekto papunktis 69.1 teikia nuorodą į Reglamento 69.2.7 papunktį,
tačiau
tokio papunkčio Reglamente ir Įsakymo projekte nėra.
11. Nuo 2022-05-01 įsigaliojus naujoms Lietuvos Respublikos statybos įstatymo
nuostatoms,
deklaracijų ir pažymų (apie statinius be nuokrypio nuo projekto ir apie
nebaigtą statybą) išdavimo
funkcija perduota statinio (dalies) ekspertizės rangovui, turinčiam teisę
atlikti statinio ekspertizę ar
statinio dalies ekspertizę. Tai reiškia, kad funkcijas, kurias vykdė Valstybinė
teritorijų planavimo ir
statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos vykdo valstybės tarnautojams
prilyginami asmenys,
kurie verčiasi profesine veikla ir turi atitinkamus viešojo administravimo
įgaliojimus. Todėl minėti
asmenys, mūsų nuomone, turėtų vykdyti tokias pat funkcijas, kaip ir šiuo metu
savo pareigas
atliekantys valstybės tarnautojai – vadovaujantis galiojančio statybos
techninio reglamento STR
1.05.01:2017 68 punkto ir kitų punktų nuostatomis.
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlome papildyti Įsakymo projekto 94
punktą naujais 94.12
ir 94.13 papunkčiais ir juos išdėstyti taip:
„94.12. ar statinys atitinka projekto (paskutinės projekto ar jo dokumentų
laidos) sprendinius,
lemiančius statinio atitiktį Reglamento (ES) Nr. 305/2011 nustatytiems
esminiams statinių
reikalavimams;“
„94.13. ar nepažeisti su trečiųjų asmenų teisėtų interesų apsauga susiję
statinio projekto
sprendiniai.“.
12. Siūlome papildyti Įsakymo projekto 103 punktą žodžiais „(išskyrus
projekte numatytus
statybos darbus, kuriuos atliekant yra įrengiami gaisrų gesinimo ir gelbėjimo
automobiliams
privažiavimo keliai prie statinio, prie vandens šaltinio gaisrams gesinti)“, ir
jį išdėstyti taip:
„103. Žiemos metu, nesant galimybės užbaigti sklypo sutvarkymo darbus
(išskyrus projekte
numatytus statybos darbus, kuriuos atliekant yra įrengiami gaisrų gesinimo ir
gelbėjimo
automobiliams privažiavimo keliai prie statinio, prie vandens šaltinio gaisrams
gesinti) , statybos
užbaigimo procedūros gali būti atliekamos ir aktas pasirašomas neužbaigus šių
darbų, tačiau aktas
gali būti pasirašytas tik komisijai pateikus dokumentą, patvirtinantį statytojo
įsipareigojimą per ne
ilgesnį kaip 6 mėnesių terminą užbaigti sklypo sutvarkymo darbus. Pasibaigus
šiam terminui,
6
Inspekcija patikrina, ar įvykdytas įsipareigojimas, ir jei jis neįvykdytas,
surašo statytojui Teritorijų
planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo [8.4] 11 straipsnio 6
dalyje nurodytą
privalomąjį nurodymą per jame nustatytą terminą įvykdyti įsipareigojimą. Jeigu
privalomasis
nurodymas neįvykdytas, įvykdytas iš dalies, įvykdytas netinkamai, suėjus
privalomojo nurodymo
įvykdymo terminui, Inspekcija perduoda privalomąjį nurodymą priverstinai
vykdyti antstoliui,
išskyrus atvejus, nurodytus Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės
priežiūros įstatyme [8.4].“
13. Reikėtų patikslinti Įsakymo projekto 9 priedo 1 punkto nuostatas dėl
statybos užbaigimo
procedūrų nutraukimo, t. y. nėra aišku, ar statybos užbaigimo komisijos nariai,
kaip yra nurodoma
Įsakymo projekto 9 priedo 1 punkto nuostatose, gali priimti sprendimus dėl
statybos užbaigimo
komisijos procedūrų nutraukimo. Mūsų pastebėjimu, ar tai neturėtų būti statybos
užbaigimo
komisijos pirmininko kompetencija priimti tokį sprendimą – nutraukti statybos
užbaigimo komisijos
darbą.
14. Siūlome į Reglamento 10 priedą, kuriame nurodyta kokie dokumentai teikiami
statybos
užbaigimo komisijai, įtraukti statinio techninį pasą (techninės apskaitos
kortelę) ar pastato techninį-
energetinį pasą. Komisijoms vykdant naujų statinių statybos užbaigimo procedūras,
IS „Infostatyba“
atskirais atvejais nėra įkeliamas naujai pastatyto statinio techninis pasas
(techninės apskaitos kortelė)
ar pastato techninis-energetinis pasas. Komisijos nariai, vadovaudamiesi
reglamento 10 priedo
nuostatomis, neturi teisinio pagrindo reikalauti, kad statytojas pateiktų
minėtą (-us) dokumentą (-us),
kuris (-ie) nėra įkeltas (-i) į IS „Infostatyba“, šie dokumentai nėra
pateikiami Komisijai. Komisijos
nariams paprašius pateikti šiuos dokumentus, statinių statytojams iškyla tam tikri
klausimai kas tai
reglamentuoja, nes Reglamento 10 priedo nuostatos to nenumato. Paaiškiname, kad
techninis pasas
ar pastato techninis-energetinis pasas yra rengiamas Aplinkos ministro
nustatyta tvarka pagal kurią
šiame dokumente turi būti charakterizuotos gaisrinės saugos inžinerinės
sistemos, gaisrinės saugos
sprendiniai. Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pareigūnams,
vykdantiems tokių statinių
valstybinę priešgaisrinę priežiūrą, šiame dokumente pateikta informacija yra
svarbi (žr. šio rašto
punktą Nr. 1).
15. Dėl Įsakymo projekto 9 priedo papildymo nauju 2.9
1
papunkčiu. Pastabas ir siūlymus dėl
šio papunkčio nuostatų prašome žiūrėti šio rašto punkte Nr. 2.
16. Siūlome įsakymo projekto 9 priedo 4.10.
1
, 4.11.
1
,
4.17.
1
, 4.20.
1
punktus išdėstyti taip:
„4.10.
1
Ar įgyvendintas statinio projekte numatytas statinio suskirstymas
priešgaisrinėmis
užtvaromis?“
„4.11.
1
Ar įgyvendintas statinio projekte numatytas angų užpildų priešgaisrinėse
užtvarose
įrengimas?“
„4.17.
1
Ar įrengtos ir veikia statinio projekte numatytos priešdūminio vėdinimo
sistemos ir
įrenginiai?“
„4.20.
1
Ar įgyvendintas statinio projekte numatytas konstrukcijų padengimas
priešgaisrinėmis
dangomis?“.
17. Dėl įsakymo projektu keičiamų 72 punkto, 10 priedo 2 punkto nuostatų.
Manome, kad aiškumo dėlei, ne tik valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos
pareigūnams, dalyvaujantiems statinių statybos užbaigimo procedūrose, bet ir
statinių statytojams,
viešojo administravimo subjektams, taip pat kitiems juridiniams ir fiziniams
asmenims, kurių veiklą
reglamentuoja Statybos įstatymas, būtų paprasčiau ir aiškiau, jeigu Reglamente
vienoje vietoje, bet
ne skirtingose šio normatyvinio statybos techninio dokumento vietose, būtų
nurodyta kokius
dokumentus yra privalu pateikti statybos užbaigimo komisijai. Šių dokumentų
pagrindu, mūsų
nuomone, ir turėtų vykti statinių statybos užbaigimo procedūros.
Taip pat siūlome Įsakymo projektu keičiamo 72 punkte komisijos nariams palikti
teisę kilus
neaiškumams, prašyti sužinoti kompetentingų asmenų nuomonę, kadangi norint
priimant objektyvų
sprendimą komisijos nariui būtina išsiaiškinti situacijos vertinimą iš kiek
įmanoma daugiau skirtingų
kompetentingų asmenų.
Direktoriaus pavaduotojas Giedrius Sakalinskas
Laimonas Stulginskas, tel. (8 5) 271 7519, el. p. laimonas.stulginskas@vpgt.lt
DETALŪS
METADUOMENYS
Dokumento sudarytojas (-ai) Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas
prie Vidaus
reikalų ministerijos 188601311, Švitrigailos g. 18, LT-03223
Vilnius
Dokumento pavadinimas (antraštė) DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS
MINISTRO
ĮSAKYMO PROJEKTO DERINIMO (2016 M. GRUODŽIO 12
D. ĮSAKYMO NR. D1-878 „DĖL STATYBOS TECHNINIO
REGLAMENTO STR 1.05.01:2017 „STATYBĄ LEIDŽIANTYS
DOKUMENTAI. STATYBOS UŽBAIGIMAS. NEBAIGTO
STATINIO REGISTRAVIMAS IR PERLEIDIMAS. STATYBOS
SUSTABDYMAS. SAVAVALIŠKOS STATYBOS PADARINIŲ
ŠALINIMAS. STATYBOS PAGAL NETEISĖTAI IŠDUOTĄ
STATYBĄ LEIDŽIANTĮ DOKUMENTĄ PADARINIŲ
ŠALINIMAS“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO)
Dokumento registracijos data ir numeris 2022-12-15 Nr. 9.4-2839 /2022(9.6
E)
Dokumento gavimo data ir dokumento gavimo registracijos
numeris
–
Dokumento specifikacijos identifikavimo žymuo ADOC-V1.0
Parašo paskirtis Pasirašymas
Parašą sukūrusio asmens vardas, pavardė ir pareigos Giedrius Sakalinskas,
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo
departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus
pavaduotojas
Sertifikatas išduotas GIEDRIUS SAKALINSKAS LT
Parašo sukūrimo data ir laikas 2022-12-15 09:40:44 (GMT+02:00)
Parašo formatas XAdES-T
Laiko žymoje nurodytas laikas 2022-12-15 09:40:53 (GMT+02:00)
Informacija apie sertifikavimo paslaugų teikėją RCSC IssuingCA, VI Registru
centras - i.k. 124110246 LT
Sertifikato galiojimo laikas 2021-08-10 09:40:37 – 2023-08-10 09:40:37
Informacija apie būdus, naudotus metaduomenų vientisumui
užtikrinti
"Registravimas" paskirties metaduomenų vientisumas užtikrintas
naudojant "RCSC IssuingCA, VI Registru centras - i.k. 124110246
LT" išduotą sertifikatą "DBSIS, Informatikos ir ryšių
departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministerijos, į.k.188774822 LT", sertifikatas galioja nuo 2022-05-
19 16:48:06 iki 2025-05-18 16:48:06
Pagrindinio dokumento priedų skaičius –
Pagrindinio dokumento pridedamų dokumentų skaičius –
Pridedamo dokumento sudarytojas (-ai) –
Pridedamo dokumento pavadinimas (antraštė) –
Pridedamo dokumento registracijos data ir numeris –
Programinės įrangos, kuria naudojantis sudarytas elektroninis
dokumentas, pavadinimas
DBSIS, versija 3.5.68
Informacija apie elektroninio dokumento ir elektroninio (-ių)
parašo (-ų) tikrinimą (tikrinimo data)
Atitinka specifikacijos keliamus reikalavimus.
Visi dokumente esantys elektroniniai parašai galioja (2022-12-15
20:43:09)
Paieškos nuoroda –
Papildomi metaduomenys Nuorašą suformavo 2022-12-15 20:43:09 DBSIS