LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
INVESTICIJŲ DEPARTAMENTAS
FINANSINIŲ PRIEMONIŲ SKYRIUS
 
TEISĖS AKTO ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
 
2024 m. spalio16 d. Nr. 
Vilnius
 
Teisės akto projekto pavadinimas: Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugsėjo 18 d.
nutarimo Nr. 958 „Dėl Įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansines priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo
tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarimo Nr. 791 „Dėl Įgyvendinant finansų
inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“ projektas (toliau – Projektas)
 
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Investicijų departamento Finansinių priemonių skyriaus patarėja
Agnė Dudarevičienė
Teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas atliktas:
X suderinus teisės akto projektą viešojo administravimo subjekte ir su pavaldžiomis įstaigomis (įstaigomis prie ministerijos ir kitomis
ministrui pavestose valdymo srityse veikiančiomis įstaigomis ir įmonėmis);
□ suderinus teisės akto projektą su suinteresuotomis institucijomis, kai jis buvo papildytas arba pakeistas.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos: nėra.
 
Eil.
Nr.
Kriterijus
Kriterijaus vertinimas (nurodant, kad
„Kriterijų atitinka“ / „Kriterijaus
neatitinka“ / „Kriterijus nėra teisės
akto projekto reglamentavimo
dalykas“) ir pagrindimas, jeigu teisės
aktas neatitinka kriterijaus
(nurodomos konkrečios teisės akto
projekto ar kitų teisės aktų nuostatos,
pagrindžiančios neigiamą atsakymą,
pateikiamos antikorupcinį teisės akto
projekto vertinimą atliekančio asmens
 
Teisės akto projekto pakeitimas,
mažinantis korupcijos riziką, arba
teisės akto projekto tiesioginio
rengėjo argumentai, kodėl
neatsižvelgta į pastabą
(pildo teisės akto projekto tiesioginis
rengėjas)
Išvada dėl teisės akto
projekto pakeitimų arba
argumentų, kodėl
neatsižvelgta į pastabą
(pildo teisės akto projekto
antikorupcinį vertinimą
atliekantis asmuo)

2
 
pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos
rizikos mažinimo) 
(pildo teisės akto projekto
antikorupcinį vertinimą atliekantis
asmuo)
1. Teisės akto projektas nesudaro
išskirtinių ar nevienodų sąlygų
subjektams, su kuriais susijęs
teisės akto įgyvendinimas
Projektas nesudaro išskirtinių sąlygų
subjektams, su kuriais susijęs teisės
aktų įgyvendinimas.
  X tenkina
□ netenkina
2. Teisės akto projekte nėra spragų
ar nuostatų, leisiančių
dviprasmiškai aiškinti ir taikyti
teisės aktą
Projekte nėra spragų ar nuostatų,
leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir
taikyti teisės aktą.
 X tenkina
□ netenkina
3. Teisės akto projekte nustatyta,
kad sprendimą dėl teisių
suteikimo, apribojimų
nustatymo, sankcijų taikymo ir
pan. priimantis subjektas
atskirtas nuo šių sprendimų
teisėtumą ir įgyvendinimą
kontroliuojančio (prižiūrinčio)
subjekto
Netaikoma
 
 X tenkina
□ netenkina
4. Teisės akto projekte nustatyti
subjekto įgaliojimai (teisės)
atitinka subjekto atliekamas
funkcijas (pareigas)
Netaikoma  X tenkina
□ netenkina
5. Teisės akto projekte nustatytas
baigtinis sprendimų priėmimo
kriterijų (atvejų) sąrašas
Netaikoma
 X tenkina
□ netenkina
6. Teisės akto projekte nustatytas
baigtinis motyvuotų atvejų, kai
priimant sprendimus taikomos
išimtys, sąrašas
Projekte nėra nustatyta galimybė
daryti išimtis dėl priimamų sprendimų.
 X tenkina
□ netenkina
7.  Teisės akto projekte nustatyta  Projekte nėra nustatyta sprendimų    X tenkina

3
 
sprendimų priėmimo,
įforminimo ir viešinimo tvarka 
priėmimo, įforminimo ir viešinimo
tvarka.
□ netenkina
8. Teisės akto projekte nustatyti
sprendimų dėl
mažareikšmiškumo kriterijai ir
priėmimo tvarka 
Projekte nenustatyta sprendimų dėl
mažareikšmiškumo priėmimo tvarka,
nes tai nėra aktualu reglamentuojamų
teisinių santykių atveju.
  X tenkina
□ netenkina
9. Jeigu pagal numatomą
reguliavimą sprendimus priima
kolegialus subjektas, teisės akto
projekte nustatyta kolegialaus
sprendimus priimančio subjekto:
9.1. konkretus narių skaičius,
užtikrinantis kolegialaus
sprendimus priimančio subjekto
veiklos objektyvumą
9.2. jeigu narius skiria keli
subjektai, proporcinga
kiekvieno subjekto skiriamų
narių dalis, užtikrinanti tinkamą
atstovavimą valstybės
interesams ir kolegialaus
sprendimus priimančio subjekto
veiklos objektyvumą ir
skaidrumą
9.3. narių skyrimo mechanizmas
9.4. narių rotacija ir kadencijų
skaičius ir trukmė
9.5. veiklos pobūdis laiko
atžvilgiu
9.6. asmeninė narių atsakomybė
Projekte nenumatyta, kad sprendimus
priima kolegialus subjektas.
 X tenkina
□ netenkina
10. Numatytos procedūros yra
būtinos, nustatyta išsami jų
taikymo (viešinimo) tvarka 
Netaikoma  X tenkina
□ netenkina

4
 
11. Teisės akto projekte nustatytas
baigtinis motyvuotų atvejų, kai
nustatoma procedūra netaikoma,
sąrašas
Netaikoma  X tenkina
□ netenkina
12. Teisės akto projektas nustato jo
nuostatoms įgyvendinti
numatytų procedūrų ir
sprendimų priėmimo konkrečius
terminus
Netaikoma  X tenkina
□ netenkina
13. Teisės akto projektas nustato
motyvuotas terminų sustabdymo
ir pratęsimo galimybes
Netaikoma  X tenkina
□ netenkina
14. Teisės akto projektas nustato
kontrolės (priežiūros) procedūrą
ir aiškius jos atlikimo kriterijus
(atvejus, dažnį, fiksavimą,
kontrolės rezultatų viešinimą ir
pan.)
Netaikoma   X tenkina
□ netenkina
15. Teisės akto projekte nustatytos
kontrolės (priežiūros) skaidrumo
ir objektyvumo užtikrinimo
priemonės (pvz., aiškiai ir
išsamiai išdėstytos
kontroliuojančio subjekto teisės
ir pareigos, nustatyta
standartizuota kontrolės atlikimo
procedūra, reikalavimas fiksuoti
atskirus kontrolės procedūros
etapus ir jų rezultatus, atsakingų
specialistų rotacija, užkirstas
kelias kontroliuojančio ir
kontroliuojamo subjektų
tiesioginiam kontaktui be
liudininkų ir pan.)
Netaikoma  X tenkina
□ netenkina

5
 
16. Teisės akto projekte nustatyta
subjektų, su kuriais susijęs teisės
akto projekto nuostatų
įgyvendinimas, atsakomybė
Netaikoma  X tenkina
□ netenkina
17. Teisės aktų projekte numatytas
baigtinis kriterijų, pagal kuriuos
skiriama nuobauda (sankcija) už
teisės akto projekte nustatytų
nurodymų nevykdymą, sąrašas ir
nustatyta aiški nuobaudos
(sankcijos) skyrimo procedūra
Netaikoma   X tenkina
□ netenkina
18. Kartu su teisės akto projektu
pateikta pakankamai jį
pagrindžiančių lydimųjų
dokumentų ir informacijos, 
siekiant antikorupciniu aspektu
įvertinti teisės akto projektą
Netaikoma  X tenkina
□ netenkina
19. Kiti svarbūs kriterijai Nėra  □ tenkina
□ netenkina
 
 
 
Teisės akto projekto
tiesioginis  rengėjas:
 
 
 
 
 
 
Vyr. specialistė Agnė Dudarevičienė
 
 
 
Teisės akto projekto
vertintojas:
 
 
 
 
 
 
Patarėja Lina Vaičiūnienė
  pareigos                         v. pavardė                                     pareigos                          v. pavardė                                   
 
                             
 
                                        2024-10-
 
                                                     2024-10-
               parašas                                                data  parašas                                                        data