GINKLŲ PIRKLIŲ ASOCIACIJA, kodas 145265278, [email protected]  mob. +370 68717125
adresas korespondencijai: Oksalis UAB, S. Žukausko g. 17, Vilnius
 
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos
medžioklės įstatymo Nr. IX-966 5 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 straipsniu
įstatymo projekto Nr. XIVP-1457“ projekto
 
Rūšis: Nutarimo projektas Reg. Nr.: 22-10038 Reg. data:
2022-
07-01
Priimanti
institucija:
Lietuvos Respublikos aplinkos
ministerija
Būsena:
Senas variantas (kai
užregistruotas kitas
variantas)
Eurovoc
terminai:
Nėra
Parengė:
Lietuvos Respublikos aplinkos
ministerija, Jolanta Urbelionytė,
[email protected], (696) 85133
Derinimas:
2022-07-01 - 2022-
07-18
Ryšys su
ES teisės
aktais:
Nėra
Su projektu dirba:
Lietuvos Respublikos aplinkos
ministerija
Varianto
apibūdinimas:
 
Kalba: Lietuvių
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. I...
(lrs.lt)
 
2022-07-18
PROJEKTO Reg. Nr.: 22-10038 
 
Gerbiamas ministre,
 
Ambicingiems tikslams pasiekti ir sisteminei aplinkosaugos pertvarkai atlikti reikia pašalinti
vieną iš pagrindinių aplinkosaugininkų ir aplinkos ministerijos apsidraudėliškumo ir pasyvumo
priežasčių.
Joks pagrįstas manymas jokiu būdu negali būti grindžiamas Vyriausybės, Aplinkos ministro
ar Seimo narių įtarumu ar apsidraudėliškumu, o turi būti paremtas objektyviais duomenimis ir
konkrečiomis  Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos ar reglamento tekstu ir Lietuvos
aplinkybėmis.
Dėl apsidraudėliškumo ir tikėtino intereso geriau gauti ES, Valstybes ar savivaldos
finansavimą, nors invaziniai kormoranai Juodkrantės sengirę (parabolinės kopos) ir aplinkinį mišką
pavertė dykra, o Šilutės polderių nuolatinių remonto finansavimo didinimo priemonę perėmė upinis
bebras (Castor fiber).
Jeigu Seimas priims Seimo narių grupės (Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-
966 5 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 15
1
 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIVP-1457)
ir aplinkos ministerijos 2022-07-01 pasiūlymus, tai čia bus panašu į tai, kad Seimas nepasitiki visais
esamu ir būsimais Lietuvos aplinkos ministrais ir nors ES direktyvos ir reglamentai leidžia jam
reguliuoti kormoranų, bebrų, vilkų, elnių ir stumbrų medžioklę su  „Taikikliais šaudyti naktį“ kaip
Latvijos ministrui, bet Lietuvos Seimas atima šią kompetenciją iš Lietuvos aplinkos ministro, nes
„mes Lietuvoje paskutiniai Europoje krikštijomės, tai nereikia skubėt kaip latviai“.
Mūsų nuomone, lygiai kaip dalis žemaičių papirktų kryžiuočių ordino trukdė Gediminui
krikštyti Lietuvą, lygiai taip pat šrioderizuoti Lietuvos Seimo nariai labiau bijo, kad lietuviai išmoks
šaudyti naktį į bebrą, o tai „gali atsiliepti okupantams“.
Dalies Europos Parlamento ir Tarybos direktyvų ar reglamentų nuostatų perrašymas į
Lietuvos įstatymus ir poįstatyminius teisės aktus yra ydinga praktika, ypač dėl to, kad į Lietuvos
įstatymus ir poįstatyminius teisės aktus aplinkos ministerija perrašo tik Europos  uždraudimus ir

 2
ribojimus ir dar plečiamuoju būdu, kad aplinkosaugai nereikėtų „sukti galvos“ ką daryti konkrečiai
ir spręsti konkrečias Lietuvos aplinkosaugos moralines dilemas.
Visi šie įstatymų „uždraudimai“ remiasi lozungais: „lietuviai tam nesubrendę“, „lietuviai
liberalizmui dar nepribrendo“, „Gal lietuviai nepribrendę laisvei“ ir panašiais, todėl į Lietuvos
įstatymus Seimas perrašo „uždraudimus“, bet neperrašo Europos direktyvos ar reglamento dalių,
kur spendimo galia suteikiama Lietuvos pareigūnams.
Iš Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos pasiūlymo Vyriausybei mes supratome, kad
ministras ar ministerijos darbuotojai trūksta ambicijų Europos direktyvas ar reglamentus perkelti
visa apimtimi, nes tuomet kils ir atsakomybė, todėl geriau viską uždrausti ir „bus ramu“.
Atkreipiame jūsų dėmesį, kad rašto kurį „Parengė: Lietuvos Respublikos aplinkos
ministerija, Jolanta Urbelionytė, [email protected], (696) 85133“ nuorodos į direktyvas
dėl natūralių buveinių ir laukinės faunos bei floros apsaugos (kuriuose išvardytos priemonės, įtaisai
ar būdai, kurie yra draudžiami kaip neatrankiniai medžioklės būdai) neuždraudžia bebrų,
kormoranų, vilkų, stumbrų, elninių ir šernų medžioti naudojat  „Taikiklius šaudyti naktį, kuriuos
sudaro elektroninio vaizdo didintuvai arba vaizdo konverteriai“ dėl šių priežasčių:
Saugomos tik tam tikros gyvūnų rūšys ir tik tam tikrose teritorijose (ribojimas taikomas IV
priedo a dalį įrašytų rūšių gaudymui, medžiojimui)
1
, pvz. saugomas kitur Europoje, bet nesaugomas
Lietuvoje ir kitose išskirtose teritorijas (todėl Latvijoje ir galima medžioti su Taikikliais šaudyti
naktį, kuriuos sudaro elektroninio vaizdo didintuvai arba vaizdo konverteriai), nes to nedraudžia
jokios direktyvos cituojame:
1.  Bebras „Castor fiber (išskyrus Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos, Suomijos ir Švedijos
populiacijas),“ 
2.  Vilkas „Canis lupus (išskyrus Estijos populiaciją; Graikijos populiacijas tik į pietus nuo 39
lygiagretės; Ispanijos populiacijas tik į pietus nuo Duero; Latvijos, Lietuvos ir Suomijos
populiacijas)“. 
Dar daugiau, net kai pagal Tarybos Direktyva 92/43/EEB 1992 m. gegužės 21 d. dėl
natūralių buveinių ir laukinės faunos bei floros apsaugos 16 str.
1.  Jei nėra kitos priimtinos alternatyvos, ir nukrypti leidžiančios nuostatos taikymas netrukdo palaikyti
atitinkamos rūšies populiacijų palankią apsaugos būklę jų natūralaus paplitimo areale, valstybės narės gali nukrypti
nuo 12, 13 ir 14 straipsnių bei 15 straipsnio a ir b punktų:
a) siekdamos apsaugoti laukinę fauną ir florą bei išsaugoti natūralias buveines;
b) siekdamos išvengti didelės žalos, ypač pasėliams, naminiams gyvuliams, miškams, žūklės plotams,
vandenims ir kitoms nuosavybės rūšims;
c)  atsižvelgdamos į visuomenės sveikatą ir saugą arba dėl kitų įpareigojančių svarbesnio viešojo intereso
priežasčių, įskaitant socialinio ar ekonominio pobūdžio, į pirminės svarbos gamtinei aplinkai naudingas pasekmes;
d)  mokslo tiriamojo darbo ir švietimo tikslais, siekiant šių rūšių populiacijų atstatymo ir reintrodukcijos bei
dėl šiems tikslams įgyvendinti būtino veisimo, įskaitant dirbtinį augalų dauginimą;
e) siekdamos griežtai kontroliuojant leisti atrankos būdu ir ribotais kiekiais imti ir laikyti ribotą tam tikrų į IV
priedą įrašytų rūšių egzempliorių skaičių, kurį nustato kompetentingos nacionalinės institucijos. 
 
Kitaip tariant direktyva nedraudžia Lietuvos aplinkos ministrui priimti sprendimą kada
galima medžioti pasinaudojant  „Taikikliais šaudyti naktį, kuriuos sudaro elektroninio vaizdo
didintuvai arba vaizdo konverteriai“, o kada ne. 
Direktyva draudžiamas tik masinis neatrankinis stumbro (Bovidae * Bison bonasus)
medžiojimas su naktiniais, bet nedraudžiamas atrankinis stumbro sumedžiojimas su Taikikliais
šaudyti naktį, kai galima geriau naktiniu atrinkti, kad:  „nutraukti sužeisto, sužaloto arba
akivaizdžiai sergančio stumbro kančias“.
 
1
 15 straipsnis
Į V priedo a dalį įrašytų laukinės faunos rūšių gaudymo ir (arba) žudymo atžvilgiu ir tais atvejais, kai pagal 16 straipsnį
į IV priedo a dalį įrašytų rūšių gaudymui ar žudymui yra taikomos nukrypti leidžiančios nuostatos, valstybės
narės uždraudžia naudoti neatrankinius būdus, dėl kurių tokių rūšių populiacijos gali išnykti vietiniu mastu arba
būti labai trikdomos, ir ypač drausti:
a) naudoti VI priedo a dalyje išvardintus gaudymo ir žudymo būdus;
b) bet kokį gaudymą ar žudymą iš transporto priemonių, nurodytų VI priedo b dalyje.

 3
Į medžioklės įstatymą perkėlus, tik „VI PRIEDAS DRAUDŽIAMI GAUDYMO,
ŽUDYMO METODAI IR PRIEMONĖS BEI TRANSPORTO PRIEMONĖS“ būtų nukrypta nuo
direktyvų esmės, turinio ir dvasios, nes Lietuvos aplinkos ir žemės ūkio ministrai įstatymu netektų
galių spręsti tai ką jiems suteikia ES direktyvos, pvz., dalis „siekdamos išvengti didelės žalos, ypač
pasėliams, naminiams gyvuliams, miškams, žūklės plotams, vandenims ir kitoms nuosavybės
rūšims;“
Panaši klaida yra ir su kitu Europos reglamentu, kai visa Lietuva paskelbta šlapžeme ir visur
uždrausti švininiai šoviniai paukščiams medžioti net ir ne šlapžemėse, nes taip nereikia šlapžemių
žemėlapių padaryti.
Nepritariame nei  Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 5 straipsnio
pakeitimo ir įstatymo papildymo 15
1
 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIVP-1457, nei Lietuvos
Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 5
straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 15
1
 straipsniu įstatymo projekto Nr. XIVP-1457“
projektui.
Mūsų nuomone, aplinkos ministras yra teisiškai ir profesionaliai kompetentingas per
Medžioklės taisykles įgyvendinti Tarybos Direktyvą 92/43/EEB 1992 m. gegužės 21 d. dėl
natūralių buveinių ir laukinės faunos bei floros apsaugos, Direktyvą dėl laukinių paukščių apsaugos;
Reglamentą dėl cheminių medžiagų registracijos, įvertinimo, autorizacijos ir apribojimų (REACH).
Lygiai taip pat aplinkos ministras yra teisiškai ir
profesionaliai kompetentingas spręsti moralines etikos
problemas, pavyzdžiui, dėl to, jei reikėtų naktinio
taikiklio vilkui, kuris užpuolė vaikus
(https://en.wikipedia.org/wiki/Little_Red_Riding_Hood).
 
 
Bet kokiu atveju, esant reikalui, sprendimą aplinkos ministras gali priimti kartu su žemės ūkio
ministru ar veterinarijos tarnyba  (siekdamas išvengti didelės žalos, ypač pasėliams, naminiams
gyvuliams, miškams, žūklės plotams, vandenims ir kitoms nuosavybės rūšims; atsižvelgdamas į
visuomenės sveikatą ir saugą arba dėl kitų įpareigojančių svarbesnio viešojo intereso priežasčių,
įskaitant socialinio ar ekonominio pobūdžio, į pirminės svarbos gamtinei aplinkai naudingas
pasekmes;).
 
 
Pagarbiai 
 
Ginklų pirklių asociacijos Prezidentas  Gytis Misiukevičius