Gedimino pr. 2/1-28, LT-01103 Vilnius
Tel. +370 5 212 1111, info@lvk.lt, www.lvk.lt
Tarptautinių prekybos rūmų ICC oficialus atstovas
www.iccwbo.org
Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijai 2023 m. lapkričio 9 d.,
23-169ER
DĖL DERINAMO LIETUVOS RESPUBLIKOS MIŠKŲ ĮSTATYMO NR. I-671 PAKEITIMO ĮSTATYMO
PROJEKTO (REG. NR. 23-10473(2))
Lietuvos verslo konfederacija (toliau – LVK) kreipiasi į Aplinkos ministeriją
norėdama atkreipti
dėmesį į mūsų vertinimu nesąžiningą ir verslui bei valstybei nenaudingą pajamų
iš miško
apmokestinimo sistemą.
Pažymime, kad LVK palaikė Aplinkos ministerijos parodytą iniciatyvą, rengiant
naują Miškų
įstatymo redakciją, spręsti labai svarbius Lietuvos miškų savininkams
klausimus. Ypač teigiamai
vertinome tai, kad pirmoje Miškų įstatymo projekto redakcijoje buvo siūloma
atsisakyti privačių
miškų savininkų apmokestinimo (5 proc. atskaitymų į valstybės biudžetą iš
pajamų už parduotą
žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką) – bendrosioms miško reikmėms ir kitoms
bendrosioms
valstybės biudžeto reikmėms tenkinti privalomuosius atskaitymus iš pajamų už
parduotą žaliavinę
medieną ir nenukirstą mišką palikti tik valstybinių miškų valdytojams (15
proc., kaip yra ir
galiojančiame Miškų įstatyme).
Tačiau, analizuojant antrą kartą derinamą Lietuvos Respublikos miškų įstatymo
Nr. I-671
pakeitimo įstatymo projektą (Reg. Nr. 23-10473(2)) (toliau – Projektas),
stebimės, kodėl visgi vėl
žengtas žingsnis atgal, pasirenkant Projekto 7 straipsnio 1 dalyje palikti
ydingą 5 proc. mokestį
privačių miškų savininkams, skiriamą bendrosioms miško reikmėms ir kitoms
valstybės biudžeto
reikmėms.
Šiam mokesčiui įsigaliojus 2015 m. sausio 1 d., kasmet jo dėka iš asmenų yra
surenkama
maždaug 3 mln. EUR, tačiau netektys dėl sumažėjusio GPM, sumažėjusių gamybos
apimčių ir su tuo
susijusių įmokų, LVK narių teigimu, yra didesnės. Pažymėtina, kad kai nuo 2015
metų pradžios miškų
savininkams buvo įvestas papildomas 5 proc. apyvartos mokestis nuo pajamų iš
parduotos medienos
bei miško išsikirtimui (kas sudaro papildomus 30-35 proc. nuo uždirbtų lėšų,
t. y. pelno prieš
mokesčius), bendra mokestinė našta ūkininkaujantiems privačiuose miškuose tapo
itin žymi. LVK
manymu, tokia išimtinė mokestinė našta konkrečiam sektoriui nėra sveikintina
ir prieštarauja
Nacionaliniame miškų susitarime pasiektiems susitarimams.
Savo esme šis mokestis yra PVM analogas, todėl galima teigti, jog privačių
miškų savininkai –
PVM mokėtojai (šios įmokos atveju) – moka PVM taikydami 26 proc. tarifą, tuo
tarpu kitų Lietuvos
ūkio sektorių subjektų veikla apmokestinama 21 proc., 9 proc. arba 5 proc. PVM
tarifais.
Atsižvelgiant į išdėstytus argumentus, siūlome išsamiai įvertinti galimybę
nesugrąžinti į naują
Miškų įstatymo redakciją privalomųjų 5 proc. atskaitymų nuo veiklos į
valstybės biudžetą
(skaičiuojamo nuo galutinės pardavimo kainos už parduotą nenukirstą mišką ir
apvaliąją žaliavinę
medieną).
Esant poreikiui, esame pasiruošę plačiau pristatyti argumentus ir pasiūlymą.
Dėkojame už
bendradarbiavimą.
Pagarbiai
Generalinė direktorė Ineta Rizgelė
Originalas nebus siunčiamas. Emilis Ruželė, el.p.: emilis@lvk.lt, mob. +370
69957133.