PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 20, 35, 67 IR 68 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-2006 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3112(2)
2023-11-26
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1.
|
1
|
|
|
Argumentai: Keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje įtvirtinus nuostatą, kad iki šio įstatymo įsigaliojimo, t.y. iki 2024 m. sausio 1 d., į pareigas priimtų savivaldybės kontrolierių pirmoji kadencija pradedama skaičiuoti nuo šio įstatymo įsigaliojimo, atsirado terpė įvairiai interpretuoti minėtą nuostatą, o tai savo ruožtu generavo jos taikymo problemas. Seimo nariai inicijuodami pradinį įstatymo projektą Nr. XIVP-3112 siekė pašalinti keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje įtvirtintų nuostatų nelogiškumą ir neaiškumą dėl šių nuostatų taikymo. Tačiau iniciatorių pateiktas pradinis įstatymo projektas Nr. XIVP-3112 Valstybės valdymo ir savivaldybių komitete buvo taip pakeistas, kad teisinio reglamentavimo prasme tapo dar blogesnis nei yra bandomas keisti įstatymas. Pažymėtina, kad savivaldybių kontrolieriai jau iki keičiamo įstatymo įsigaliojimo į pareigas buvo priimti jų įgaliojimų trukmę apibrėžiant 5 metų trukmės kadencija. Todėl nėra logiška keičiamo įstatymo nuostata, pagal kurią pirmosios kadencijos pradžia yra laikoma ne paskyrimo į pareigas momentas, o įstatymo įsigaliojimo momentas. Iniciatorių pateiktas pradinis įstatymo projektas Nr. XIVP-3112 rėmėsi idėja, kad tas laikotarpis, kuris keičiamame įstatyme buvo nurodytas kaip pirmoji kadencija, būtų laikomas tąsa pirmosios kadencijos, kuri prasidėjo iki įstatymo įsigaliojimo, t.y. iki 2024 m. sausio 1 d. Tokia idėja yra logiška, yra kildinama iš faktiškai susiklosčiusios situacijos ir susiaurina erdvę įstatymo teksto interpretacijoms. Tačiau Valstybės valdymo ir savivaldybių komitete ši idėja buvo atmesta. Komitetas pateikė projektą Nr. XIVP-3112(2), kuriuo siūloma keičiamo įstatymo 5 straipsnį papildyti 3 ir 4 dalimis. Trečia dalimi siekiama reglamentuoti teisinę padėtį savivaldybės kontrolieriaus, kuriam iki keičiamo įstatymo įsigaliojimo sukako 65 metai, o 4 dalimi - teisinę padėtį savivaldybės kontrolieriaus, kuriam sukaks 65 metai po keičiamo įstatymo įsigaliojimo. Yra pagrindo kelti abejonę, kad tokiu būdu konstruojant teisinį reguliavimą įtvirtinančias teisės normas, kartu yra įtvirtinama diskriminacija dėl amžiaus. Taip skirtingai reglamentuoti savivaldybių kontrolierių teisinės padėties nederėtų tik dėl to, kad vienas iš jų galbūt yra gimęs gruodžio 31 d., o kitas diena vėliau, t.y. sausio 1 d. O Komiteto siūlymas kaip tik ir implikuoja reikšmingus teisinio reglamentavimo ir teisinės padėties skirtumus, kurie taikomi tik pagal tai, kada savivaldybės kontrolieriui yra suėję 65 metai. Siekiant užkirsti kelią diskriminacinio pobūdžio nuostatų įsiskverbimui į teisinį reglamentavimą yra keistina Įstatymo 5 straipsnio 2 dalis nustatant, kad iki šio įstatymo įsigaliojimo į pareigas priimti savivaldybės kontrolieriai laikomi paskirtais pirmajai 5 metų kadencijai, kurios pradžia pradedama skaičiuoti nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos. Ši nuostata būtų taikoma visiems be išimties savivaldybės kontrolieriams, neskirstant jų į grupes ir tokiu būdu išvengiant diskriminacijos ir tuo pačiu užtikrinant teisinį apibrėžtumą, kurio stokoja siūloma keisti Įstatymo nuostata. Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pasiūlymas keičiamo įstatymo 5 straipsnį papildyti 3 ir 4 dalimis yra nepriimtinas dėl jame glūdinčio diskriminacinio elemento.
Pasiūlymas: 1. Pakeisti projekto Nr. XIVP-3112(2) 1 straipsnio 1 dalyje dėstomą Lietuvos Respublikos Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 20, 35, 67 ir 68 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2006 5 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Iki šio įstatymo
įsigaliojimo į pareigas 2. Išbraukti projekto Nr. XIVP-3112(2) 1 straipsnio 2 dalį
|
Teikia Seimo nariai: