LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS GYNYBOS FONDO
ĮSTATYMO PROJEKTO
Nr. XIVP-3876
2024-06-17 Nr. 113-P-23
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo:
Komiteto pirmininkas Ričardas Juška, komiteto nariai: Guoda Burokienė, Domas Griškevičius, Kęstutis Masiulis, Kęstutis Navickas, Audrius Petrošius, Eugenijus Sabutis, Algis Strelčiūnas, Rita Tamašunienė.
Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Rasa Mačiulytė, Rasa Šidlauskaitė, Kristina Šimkutė, Juras Taminskas, padėjėja Vilma Keidūnė.
Kviestieji asmenys: Finansų ministerijos Biudžeto departamento Valstybės valdymo ir apsaugos sektorių skyriaus vyriausioji specialistė Gražina Sakalauskienė, Lietuvos savivaldybių asociacijos: direktorė Roma Žakaitienė, patarėjai Dovilė Sujetaitė ir Giedrius Lingis, Vidaus reikalų ministerijos viceministras Vitalijus Dmitrijevas ir Viešojo saugumo politikos grupės patarėjas Haroldas Sabulis, Respublikos Prezidento patarėjas Paulius Baltokas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
1 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Derinant teikiamą projektą su Valstybės iždo įstatymo 9 straipsnio 1 dalimi, projekto 1 straipsnį siūlytina dėstyti taip: „Šiuo įstatymu steigiamas Valstybės gynybos fondas. Įstatymo paskirtis – nustatyti Valstybės gynybos fondo paskirtį, lėšų šaltinius, lėšų naudojimą, Valstybės gynybos fondo valdymą ir jo pabaigą“. |
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
3 |
|
|
2. Projekto 3 straipsnio pavadinime vietoj žodžio „samprata“ įrašytinas žodis „statusas“. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
3 |
1 |
|
3. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 3 straipsnio 1 dalies 1 punkte po žodžio „sukurti“ įrašytini žodžiai „šiam kariniam vienetui reikalingą“. |
Pritarti |
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
3 |
1 |
2 |
4. Derinant projekto nuostatas su Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymu bei siekiant teisinio aiškumo, projekto 3 straipsnio 1 dalies 2 punkte reikėtų atskleisti ar Valstybės gynybos fondo (toliau – Fondas) lėšomis būtų kuriama ir vystoma civilinė infrastruktūra, reikalinga Vokietijos vadovaujamos Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos (NATO) brigados veiklai, ar būtų vystoma šiai brigadai reikalinga karinė infrastruktūra, ar vis dėlto abi aukščiau išvardintos infrastruktūros. |
Pritarti |
|
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
3 |
1 |
3 |
5. Projekto 3 straipsnio 1 dalies 3 punkte vietoj žodžių „kliūtims ir užtvarams priešo pajėgoms formuoti“ įrašytini žodžiai „kliūtims ir užtvarams, naudojamiems prieš priešo pajėgas, formuoti“. |
Pritarti |
|
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
3 |
3 |
|
6. Projekto 3 straipsnio 3 dalies nuostatos, nustatančios, kad Valstybės gynybos fondo lėšų sąmatą Vyriausybės teikimu tvirtina Lietuvos Respublikos Seimas kartu su Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymu, turinys ir paskirtis nėra aiški. Pažymėtina, kad dėl kiekvieno Seimo priimamo teisės akto (ar tai būtų įstatymas, ar nutarimas, ar rezoliucija) Seimas balsuoja atskirai, todėl sąmatos tvirtinimas kartu su įstatymu apskritai nėra įmanomas. Jeigu siekiama nustatyti, kad ir Fondo lėšų sąmata tvirtinama, ir Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymas priimamas tame pačiame posėdyje, taip ir reikėtų nurodyti (tačiau nebūtų aiškus tokios nuostatos tikslingumas, nes dėl objektyvių Seimo posėdžių organizavimo priežasčių, tam tikrų sprendimų priėmimas gali būti perkeliamas ir į kitą, pavyzdžiui, artimiausią posėdį). Jeigu siekiama nustatyti, kad Valstybės gynybos fondo lėšų sąmata yra sudedamoji Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymo dalis, projekte tai turėtų būti aiškiai nustatyta. Galbūt tikslinga šią nuostatą patikslinti nurodant, kad Fondo lėšų sąmata tvirtinama priėmus Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymą arba kad Valstybės gynybos fondo lėšų sąmatos projektas Seimui teikiamas kartu su Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymo projektu. |
Pritarti |
|
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
4 |
|
|
7. Projekto 4 straipsnio pavadinime vartojama formuluotė „fondo pajamos“, o šio straipsnio 1 ir kitose dalyse – „fondo lėšos“. Svarstytina, ar siekiant teisinio aiškumo šios sąvokos neturėtų būti vartojamos nuosekliau |
Pritarti |
|
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
4 |
1 |
|
8. Siekiant nuoseklumo projekto 4 straipsnio 1 dalies 1 punktas tikslintinas naudojant tą pačią konstrukciją kaip ir šios dalies 3, 4, 5 ir 6 punktuose. |
Pritarti |
|
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
4 |
1 |
7 |
9. Projekto 4 straipsnio 1 dalies 7 punkte turėtų būti patikslinta dispozicinė nuoroda į šio straipsnio 8 dalį (o ne į 7 dalį). |
Pritarti |
|
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
4 |
1 |
8 |
10. Siekiant teisinio aiškumo, projekto 4 straipsnio 1 dalies 8 punktą reikėtų patikslinti aiškiai reglamentuojant, ar šiame punkte minima 25 milijonų eurų suma būtų tik vienkartinė, ar vis dėlto ji būtų pervedama į Fondą kelis metus (ar apskritai nuolat). |
Pritarti |
|
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
4 |
3 |
|
11. Svarstytina, ar projekto 4 straipsnio 3 dalies nuostata yra šio straipsnio reguliavimo dalykas, nes minėtoje dalyje nustatoma Krašto apsaugos ministerijos teisė būtent dėl Fondo išlaidų paskirstymo, kas, mūsų nuomone, turėtų būti projekto 5 straipsnio, reglamentuojančio Fondo išlaidas, reguliavimo dalyku. |
Pritarti |
|
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
4 |
4, 5 |
|
12. Kadangi bus atidaryta ir tvarkoma tik viena Fondo sąskaita, projekto 4 straipsnio 4 ir 5 dalyse brauktina perteklinė formuluotė „nurodytą šio straipsnio 2 dalyje“. |
Pritarti |
|
13. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
4 |
6, 7 |
|
13. Projekto 4 straipsnio 6 ir 7 dalyse bei 8 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžių „renkamos“, „surenkant“ bei „surenkamos“ įrašytini atitinkamai žodžiai „pervedamos“ bei „pervedant“. |
Pritarti |
|
14. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
5 |
1 |
|
14. Projekto 5 straipsnio 1 dalies formuluotė tikslintina, nes Fondo lėšomis finansuojami ne įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje nurodyti tikslai, o itin skubių prioritetinių valstybės gynybinių pajėgumų ir civilinės saugos stiprinimo poreikių įgyvendinimo priemonės, kuriomis siekiama įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje nurodytų tikslų. Analogiško turinio pastaba taikytina ir šio straipsnio 2, 3 bei 5 dalims. |
Pritarti |
|
15. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
5 |
2 |
|
15. Projekto 5 straipsnio 2 dalyje vartojama formuluotė „paskirsto Valstybės gynybos fondo lėšų sąmatoje Seimo patvirtinto dydžio lėšas“, o projekto 5 straipsnio 3 dalyje vartojama formuluotė „Seimo patvirtintoje Valstybės gynybos fondo lėšų sąmatoje patvirtintos metinės pajamos“. Siekiant teisinio aiškumo šios formuluotės derintinos tarpusavyje. |
Pritarti |
|
16. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
5 |
4 |
|
16. Projekto 5 straipsnio 4 dalyje vietoj žodžių „kiek tai nenustatyta šiame įstatyme“ įrašytini žodžiai „vadovaujantis šiuo įstatymu“. |
Pritarti |
|
17. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
6 |
2 |
|
17. Derinant projekto nuostatas tarpusavyje, projekto 6 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžio „rinkinį“ įrašytinas žodis „rinkinius“. |
Pritarti |
|
18. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
7 |
1 |
|
18. Projekto 7 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžio „galioja“ įrašytinas žodis „veikia“. |
Pritarti |
|
19. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
8 |
1 |
|
19. Projekto 8 straipsnio 1 dalyje reikia atsisakyti išlygos dėl ankstesnės šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies įsigaliojimo, nes nelogiškas ir ydingas būtų toks reguliavimas, pagal kurį galiotų tik viena dar neįsigaliojusio įstatymo nuostata. Manytina, kad ir nenustačius išlygos dėl ankstesnės šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies įsigaliojimo, pagrįstas projekto 8 straipsnio 3 dalyje nustatytas pavedimas Krašto apsaugos ministerijai atidaryti sąskaitą valstybės ižde, į kurią nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos galės būti pervedamos šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytos įmokos. |
Pritarti |
|
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
20. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-06-11 |
1 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Derinant teikiamą projektą su Valstybės iždo įstatymo 9 straipsnio 1 dalimi, projekto 1 straipsnį siūlytina dėstyti taip: „Šiuo įstatymu steigiamas Valstybės gynybos fondas. Įstatymo paskirtis – nustatyti Valstybės gynybos fondo paskirtį, lėšų šaltinius, lėšų naudojimą, Valstybės gynybos fondo valdymą ir jo pabaigą“. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos savivaldybių asociacija, 2024-06-11 |
4
8 |
1 |
8
8 (N) |
Dėl Valstybės gynybos fondo įstatymo projekto Nr. XIVP-3876 (toliau – projektas). Projekto 4 straipsnio 1 dalies 8 punkte numatoma iš savivaldybių biudžetams tenkančios GPM dalies kasmet paimti 25 mln. eurų. Šios lėšos bus naudojamos Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programai įgyvendinti 2025–2030 metais. Lėšų poreikis minėtai programai sudaro beveik 150 mln. eurų, todėl iš savivaldybių biudžetų neturėtų būti paimta didesnė suma. Tačiau projekto 4 straipsnio 1 dalies 8 punkto galiojimas yra neribotas, todėl ir po 2030 metų iš savivaldybių biudžetų bus išimamos lėšos. Būtina projekte numatyti minėto punkto galiojimo terminą. Be to, taikant šio punkto formuluotę faktiškai gausis, kad tiktai 2025 m. bus planuojama paimti 25 mln. eurų sumą, o vėlesniais metais bus planuojama išimti jau kitokio dydžio sumą, greičiausiai gerokai didesnę, nes sparčiai augant darbo užmokesčiui kasmet žymiai padidėja ir konsoliduoto biudžeto prognozė ir nuo didesnės prognozės bus priskaičiuota didesnė suma taikant to paties dydžio GPM procentą. Todėl būtina kasmet perskaičiuoti savivaldybėms tenkančio GPM procento sumažinimą, planuojant kasmet išimti 25 mln. eurų, o ne kitokią sumą. Siekiant ištaisyti šio projekto netikslumus LSA siūlo: 1. Pakeisti projekto 4 straipsnio 1 dalies 8 punktą ir išdėstyti jį taip: „8) 25 milijonai eurų iš valstybės biudžeto pajamų, gautų iš gyventojų pajamų mokesčio, ta pačia suma sumažinus savivaldybių biudžetams 2024 m. tenkančią pastoviąją gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais) vadovaujantis Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo nuostatomis. Šios dalies sumažinimas apskaičiuojamas rengiant Lietuvos Respublikos 2025–2027 metų biudžeto patvirtinimo įstatymo projektą ir perskaičiuojamas kiekvienais vėlesniais metais rengiant Lietuvos Respublikos biudžeto patvirtinimo įstatymo projektą.“ 2. Papildyti projekto 8 straipsnį nauja 8 dalimi: „8. Šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 8 punktas taikomas 2025-2030 metais.“
Pažymime, kad siūlomi projekto pakeitimai darbo tvarka preliminariai yra suderinti su Finansų ministerijos specialistais. Kadangi iš savivaldybių biudžetų savarankiškų pajamų bus išimamos lėšos, LSA nuomone, visa paimta suma turėtų sugrįžtų savivaldybėms jų atliekamai civilinės saugos funkcijai finansuoti. Šiuo metu planuojama, kad iš savivaldybių biudžetų paimtos 150 mln. eurų sumos tik maždaug pusė lėšų bus skiriama savivaldybėms. |
Iš dalies pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymus, kuriais sukonkretinti Lietuvos savivaldybių asociacijos siūlymai ir pastabos įstatymo projektui. ⃰ Pritariame siūlomam principui, kad kasmet iš savivaldybėms tenkančios gyventojų pajamų mokesčio dalies į valstybės gynybos fondą kasmet būtų paimama ne daugiau nei po 25 mln. eurų. Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 1.
⃰ Taip pat siūlome numatyti, kad visa savivaldybių biudžetams sumažinta gyventojų pajamų mokesčio dalies suma (25 mln. eurų kasmet) būtų skiriama Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programai savivaldybėse įgyvendinti. Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 2.
⃰ Siūlome nustatyti, kad Valstybės gynybos fondo lėšų šaltinis (t. y. šaltinį leidžiančios nuostatos galiojimas) būtų susietas su Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programos įgyvendinimo trukme (2030-12-31). Žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 3.
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto / Komisijos nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo nariai Aušrinė Armonaitė ir Vytautas Mitalas, 2024-06-14 |
4 |
|
|
|
Argumentai:
Pasiūlymu siekiama Valstybės gynybos fondui skirti ne dalį, o visą planuojamą 2025-2027 metais alkoholio, tabako ir energinių produktų akcizų padidinimą, taip išplečiant fondo finansavimo galimybes.
Taip pat, šių metų balandžio mėnesį vykusioje finansavimo gynybai didinimo diskusijoje planuota iki 150 mln. Eur iš savivaldybių pajamų augimo skirti gynybai. Finansų ministerijos duomenimis, dėl spartaus nominalaus BVP augimo, 2022-2024 m. laikotarpiu savivaldybių pajamos padidėjo 925 mln. Eur. Atsižvelgiant į tai, siūlome grįžti prie ambicingesnio savivaldybių prisidėjimo gynybai ir didesnę dalį šio didesnio nei planuota pajamų augimo skirti gynybai. t. y. 125 mln. Eur 2025 metais.
Kartu šiuo pasiūlymu siekiama numatyti, kad Vyriausybės sprendimu 2025-2030 m. laikotarpiui iki 50% asignavimų valdytojų praėjusiais finansiniais metais nepanaudotų lėšų būtų kaupiama Valstybės gynybos fonde. Tai grindžiama šiais argumentais: · Tokia nuostata padėtų greičiau sukaupti būtinas lėšas prioritetiniams krašto apsaugos sistemos įsigijimams bei sudarytų galimybę dalį svarbiausių įsigijimus užsakyti anksčiau ir todėl galimai įsigyti pigiau. Pvz., 2022 m. vien tik ministerijų nepanaudotų asignavimų dalis siekė apie 139 mln. eurų, 2023 m. - 158 mln. eurų. · Būtų sudaryta galimybė nepažeidžiant vidutinio laikotarpio fiskalinės drausmės taisyklių spartinti tam tikrus krašto apsaugos sistemos įsigijimus ir subalansuoti VGF mokėjimus konkrečiais finansiniais metais. · Nors pirmais metais faktinis deficitas didėtų (kadangi vidutiniu laikotarpiu planuojami deficitiniai biudžetai), visgi nebūtų viršijamas tų einamųjų metų suplanuotasis deficitas bei tokia pačia apimtimi galėtų būti sumažinamas kitų metų biudžeto deficitas. Be to, šiuo metu nėra aišku ar visi 2028-2030 m. biudžetai bus deficitiniai. · Pagrindinė tokio papildomo pajamų šaltinio numatymo nauda būtų reikalingos oro gynybos sistemų, ginkluotės, technikos ir amunicijos spartesniam įsigijimui, arba kontrmobilumo priemonių, skirtų kliūtims ir užtvarams priešo pajėgoms formuoti, sukūrimas ir išvystymas įvyktų sparčiau. Skirtingai nei infrastruktūros pastatymo, sudėtingesnės ginkluotės įsigijimams avansinių mokėjimų dydis gali būti svarbus minėtų pajėgumų (ypatingai oro gynybos ir amunicijos) pristatymų terminams. · Tarptautinės institucijos, pavyzdžiui Tarptautinis valiutos fondas, naujausioje savo Lietuvos ataskaitoje rekomenduoja lanksčiau taikyti fiskalinės drausmės taisykles, didėjančių poreikių kontekste.
Pasiūlymas: Pakeisti ir papildyti projekto 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4 straipsnis. Valstybės gynybos fondo pajamos 1. Valstybės gynybos fondo lėšas sudaro: 1) laikinasis solidarumo įnašas; 2) fizinių ir juridinių asmenų, kitų organizacijų ir jų padalinių savanoriškos įmokos; 3) 1,9 procento pajamų, gautų iš surinkto pelno mokesčio 2025 metais, 5,2 procento – 2026 ir vėlesniais metais; 4) 5) 0,2 procento pajamų, gautų iš surinkto gyventojų pajamų mokesčio 2026 ir vėlesniais metais, išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį už pajamas, gautas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą; 6) 0,3 procento valstybės biudžeto pajamų, gautų iš surinkto gyventojų pajamų mokesčio 2025 metais, 0,5 procento – 2026 ir vėlesniais metais; 7) 125 milijonai eurų lėšų nuo savivaldybių biudžetams tenkančios pastoviosios gyventojų pajamų mokesčio dalies (procentais) 2025 metams; 8) atskiru Vyriausybės sprendimu iki 50 procentų skirtos lėšos nuo asignavimų valdytojų nepanaudotų lėšų už praėjusius finansinius metus nuo 2025 iki 2030 metų;
|
Nepritarti |
Komitete pritariame Vyriausybės pateiktai valstybės gynybos fondo lėšų šaltinių struktūrai. Seimo narių siūlomas 125 mln. eurų paėmimas iš savivaldybių biudžetų 2025 metais galėtų sukelti kasdienių savivaldybių funkcijų vykdymo sutrikimų.
Komiteto pozicija, jog iš savivaldybių būtų paimama po 25 mln. kasmet 2025-2030 metais (viso 150 mln.) ir ši suma būtų skiriama tik Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programai savivaldybėse įgyvendinti.
|
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas:
1) iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIVP-3876 ir siūlyti pagrindiniam Komitetui jį tobulinti pagal Teisės departamento pastabas ir Komiteto pasiūlymus;
2) pritarti komiteto išvadoms.
6.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2024-06-17 |
4 |
1 |
8 |
Argumentai: Įvertinę Lietuvos savivaldybių asociacijos pateiktas pastabas ir siekdami teisinio reguliavimo aiškumo ir finansinių srautų stabilumo, Valstybės gynybos fondo įstatyme siūlome: 1) aiškiai įtvirtinti, jog iš savivaldybių kasmet būtų paimama fiksuota gyventojų pajamų mokesčio dalis, t. y. po 25 mln. (projekto 4 straipsnio 1 dalies 8 punkto patikslinimas); 2) numatyti, kad iš savivaldybių biudžetų paimta gyventojų pajamų mokesčio lėšų suma galėtų būti naudojama tik Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programai savivaldybėse įgyvendinti (5 straipsnio papildymas 6 dalimi); 3) Valstybės gynybos fondo lėšų šaltinį iš savivaldybėms tenkančios gyventojų pajamų mokesčio dalies (t. y. šaltinį leidžiančios nuostatos galiojimą) aiškiai susieti su Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programos įgyvendinimo trukme (iki 2030-12-31). Komiteto siūlomais pakeitimais bus užtikrinta, kad iš savivaldybių biudžetų nebus paimta daugiau gyventojų pajamų mokesčio, nei reikalinga Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programai įgyvendinti, t. y. 150 mln. eurų.
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 4 straipsnio 1 dalies 8 punktą išdėstyti taip: „8) 25 milijonai eurų iš valstybės biudžeto pajamų, gautų iš gyventojų pajamų mokesčio, ta pačia suma sumažinus savivaldybių biudžetams tenkančią pastoviąją gyventojų pajamų mokesčio dalį (procentais) vadovaujantis Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo nuostatomis. Šios dalies sumažinimas apskaičiuojamas rengiant Lietuvos Respublikos 2025–2027 metų biudžeto patvirtinimo įstatymo projektą ir perskaičiuojamas kiekvienais vėlesniais metais rengiant Lietuvos Respublikos biudžeto patvirtinimo įstatymo projektą.“ |
Pritarti |
|
2. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2024-06-17 |
5 |
6 |
|
Argumentai: Įvertinę Lietuvos savivaldybių asociacijos pateiktas pastabas ir siekdami teisinio reguliavimo aiškumo ir finansinių srautų stabilumo, Valstybės gynybos fondo įstatyme siūlome: 1) aiškiai įtvirtinti, jog iš savivaldybių kasmet būtų paimama fiksuota gyventojų pajamų mokesčio dalis, t. y. po 25 mln. (projekto 4 straipsnio 1 dalies 8 punkto patikslinimas); 2) numatyti, kad iš savivaldybių biudžetų paimta gyventojų pajamų mokesčio lėšų suma galėtų būti naudojama tik Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programai savivaldybėse įgyvendinti (5 straipsnio papildymas 6 dalimi); 3) Valstybės gynybos fondo lėšų šaltinį iš savivaldybėms tenkančios gyventojų pajamų mokesčio dalies (t. y. šaltinį leidžiančios nuostatos galiojimą) aiškiai susieti su Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programos įgyvendinimo trukme (iki 2030-12-31). Komiteto siūlomais pakeitimais bus užtikrinta, kad iš savivaldybių biudžetų nebus paimta daugiau gyventojų pajamų mokesčio, nei reikalinga Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programai įgyvendinti, t. y. 150 mln. eurų.
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projekto 5 straipsnį 6 dalimi ir ją išdėstyti taip: „6. Šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 8 punkte nurodyta lėšų suma skiriama šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 5 punkte nurodytos programos įgyvendinimui savivaldybėse.“
|
Pritarti |
|
3. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2024-06-17 |
8 |
8 |
|
Argumentai: Įvertinę Lietuvos savivaldybių asociacijos pateiktas pastabas ir siekdami teisinio reguliavimo aiškumo ir finansinių srautų stabilumo, Valstybės gynybos fondo įstatyme siūlome: 1) aiškiai įtvirtinti, jog iš savivaldybių kasmet būtų paimama fiksuota gyventojų pajamų mokesčio dalis, t. y. po 25 mln. (projekto 4 straipsnio 1 dalies 8 punkto patikslinimas); 2) numatyti, kad iš savivaldybių biudžetų paimta gyventojų pajamų mokesčio lėšų suma galėtų būti naudojama tik Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programai savivaldybėse įgyvendinti (5 straipsnio papildymas 6 dalimi); 3) Valstybės gynybos fondo lėšų šaltinį iš savivaldybėms tenkančios gyventojų pajamų mokesčio dalies (t. y. šaltinį leidžiančios nuostatos galiojimą) aiškiai susieti su Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programos įgyvendinimo trukme, t. y. iki 2030-12-31 (8 straipsnio papildymas 8 dalimi). Komiteto siūlomais pakeitimais bus užtikrinta, kad iš savivaldybių biudžetų nebus paimta daugiau gyventojų pajamų mokesčio, nei reikalinga Civilinės saugos stiprinimo ir plėtros programai įgyvendinti, t. y. 150 mln. eurų.
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projekto 8 straipsnį 8 dalimi ir ją išdėstyti taip: „8. Šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 8 punktas galioja iki 2030 m. gruodžio 31 d.“ |
Pritarti |
|
7. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: Ričardas Juška.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Ričardas Juška
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėja Kristina Šimkutė