El parašo šablonasg

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 38, LT-01104 Vilnius, tel.: 8 706 64 845, 8 706 64 868,
faks. 8 706 64 762, el. p. [email protected], http://www.ukmin.lt.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188621919

Lietuvos Respublikos Vyriausybei

 

2014-12-

Nr. (28.2-83)-3

Į

2014-11-25

protokolą Nr. 47

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS REKLAMOS ĮSTATYMO NR. VIII-1871 2, 12, 24 IR 26 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

Vykdydami ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) 2014 m. lapkričio 25 d. pasitarimo sprendimą (protokolo Nr. 47, 15 kl.), teikiame svarstyti patikslintą Lietuvos Respublikos reklamos įstatymo Nr. VIII-1871 2, 12, 24 ir 26 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (toliau – įstatymo projektas).

Įstatymo projektas ir jo aiškinamasis raštas patikslinti atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos Ekonomikos pažangos departamento Ekonomikos skyriaus 2014 m. lapkričio 12 d. pažymoje Nr. NV-3526 ir Teisės departamento 2014 m. lapkričio 19 d. išvadoje Nr. NV-3601 (toliau – išvada) pateiktas pastabas ir pasiūlymus, išskyrus išvadoje pateiktą siūlymą įstatymo projekte nustatyti įpareigojimą reklaminės veiklos subjektui, siekiančiam gauti leidimą įrengti išorinę reklamą (toliau – leidimas), sumokėti vietinę rinkliavą prieš pateikiant leidimą išduodančiai institucijai dokumentus, reikalingus leidimui išduoti. Į šį siūlymą neatsižvelgta, nes vietinės rinkliavos mokėjimo reglamentavimas yra ne Reklamos įstatymo reguliavimo dalykas. Rinkliavų nustatymą ir jų rinkimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymas. Pagal šio įstatymo nuostatas vietinės rinkliavos dydis, jos mokėjimo tvarka, mokėjimo terminai, sumokėtos vietinės rinkliavos grąžinimo atvejai nustatomi savivaldybės tarybos tvirtinamuose vietinės rinkliavos nuostatuose. Pažymėtina, kad Reklamos įstatyme nustačius vietinės rinkliavos sumokėjimo terminą galimai būtų apribotos minėtame įstatyme taip pat ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme įtvirtintos savivaldybių funkcijos, be to, jeigu būtų priimtas sprendimas neišduoti leidimo, reklaminės veiklos subjektui būtų nepagrįstai „įšaldytos“ už leidimo išdavimą sumokėtos lėšos, taip pat savivaldybė ir reklaminės veiklos subjektas patirtų nepagrįstą administracinę naštą, susijusią su sumokėtos vietinės rinkliavos grąžinimu.

Dėl išvados 4, 5, ir 7 pastabų, susijusių su dokumentų, reikalingų leidimui išduoti, pateikimu, pažymėtina, kad atsižvelgiant į išvadoje pateiktą pasiūlymą dokumentų, reikalingų leidimui išduoti, sąrašą nustatyti ne įstatymo projekte, o įstatymo įgyvendinamajame teisės akte – Išorinės reklamos įrengimo taisyklėse, šis dokumentų sąrašas iš įstatymo projekto išbrauktas. Todėl į minėtas pastabas bus atsižvelgta rengiant Išorinės reklamos įrengimo taisykles.

Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ministerijų atstovų pasitarime keltą klausimą dėl galimų neaiškumų taikant įstatymo projekto nuostatas, susijusias su išorinės reklamos įrengimu po stogine, kuri yra statinys, atitinkamai patikslintas įstatymo projekto aiškinamasis raštas, išsamiau paaiškinant, kad įstatymo projekte siūloma nuostata, nustatanti, kad po stogine įrengiamai išorinei reklamai leidimas nereikalingas, būtų taikoma tik tuo atveju, kai stoginė yra statinys, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, ir kad reklaminės veiklos subjektas, įrengdamas išorinę reklamą po stogine, turės vadovautis įstatyme nustatytais išorinės  reklamos įrengimo reikalavimais.

Ūkio ministerijai pateikus įstatymo projektą Vyriausybei, buvo gautas Valstybinės lietuvių kalbos komisijos pasiūlymas tikslinti įstatymo projekte pateiktą iškabos sąvoką ir nustatyti, kad prekių ženklas iškaboje gali būti pateikiamas tik kartu su kita iškaboje pateikiama informacija (t. y. su ūkio subjekto pavadinimu, ar prekybos ar paslaugų teikimo vietos pavadinimu, ar prekių ar paslaugų pavadinimu). Pagal kompetenciją išnagrinėję šį pasiūlymą, manytume, kad prekių ženklo pateikimo viešuosiuose užrašuose reglamentavimas yra ne šio įstatymo reguliavimo dalykas. Lietuvos Respublikos Seime svarstomas Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos konstitucinio įstatymo projektas Nr. XIIP-558, kuriame, be kita ko, numatyta reglamentuoti prekių ženklo pateikimą iškabose. Pažymėtina, kad priėmus šį įstatymą, jo nuostatos būtų taikomos ir iškaboje pateikiamai informacijai.    

Išsamesni įstatymo projekte siūlomų pakeitimų paaiškinimai pateikti šio įstatymo aiškinamajame rašte. Įstatymo projektas skelbiamas Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje.

Įstatymo projektą parengė Ūkio ministerijos Pramonės ir prekybos departamento (direktorius Kęstutis Masalskis, tel. 8 706 64 821 el. p. kestutis.masalskis@ukmin.lt) Vidaus prekybos politikos skyrius (vedėja Birutė Janutėnienė, tel. 8 706 64 756, el. p. [email protected], tiesioginė rengėja – šio skyriaus vyriausioji specialistė Vitalija Stanionienė, tel. 8 706 64 851 el. p. [email protected]).

PRIDEDAMA:

1. Įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 9 lapai.

2. Įstatymo projekto aiškinamasis raštas, 6 lapai.

            3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektas, 1 lapas.

           

           

Ūkio ministras                                                                                                                Evaldas Gustas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Stanionienė, 8 706 64 851, el. p. [email protected]