LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO LAIKINOSIOS TYRIMO KOMISIJOS ĮGALIOJIMŲ SUTEIKIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO ANTIKORUPCIJOS KOMISIJAI IR PAVEDIMO ATLIKTI PARLAMENTINĮ TYRIMĄ DĖL GALIMAI NESKAIDRIŲ VERSLO SUBJEKTŲ, SU NUSIKALSTAMU PASAULIU SUSIJUSIŲ IR TEISĖSAUGOJE DIRBANČIŲ ASMENŲ BEI VALSTYBĖS POLITIKŲ SANTYKIŲ IR GALIMO NETEISĖTO POVEIKIO NACIONALINIAM SAUGUMUI, VALSTYBĖS POLITIKAMS IR FINANSŲ SEKTORIUI
PROJEKTO

 

2024-06-27 Nr. XIVP-3984

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto pavadinime, preambulės penktojoje pastraipoje, 1 straipsnyje vartojama formuluotė „galimo neteisėto poveikio nacionaliniam saugumui, valstybės politikams ir finansų sektoriui“. Pažymėtina, kad teisės aktuose paprastai vartojama sąvoka „grėsmė nacionaliniam saugumui“ („grėsmės nacionaliniam saugumui“), todėl siūlytina aptariamą formuluotę tikslinti ir dėstyti, pavyzdžiui, taip: „galimų grėsmių nacionaliniam saugumui, neteisėto poveikio valstybės politikams ir finansų sektoriui“.

2.    Projekto preambulės antrojoje pastraipoje nuorodos į Seimo statuto 71 straipsnį atsisakytina, nes projektu nesiūloma sudaryti naują struktūrinį darinį – Seimo laikinąją tyrimo komisiją. Juo siūloma tokios komisijos įgaliojimus suteikti jau egzistuojančiam struktūriniam dariniui - Seimo Antikorupcijos komisijai.

3.    Projekto preambulės trečiojoje pastraipoje vartojama formuluotė „fiziniais ar juridiniais subjektais“ keistina teisės aktuose vartojama sąvoka „fiziniais ar juridiniais asmenimis“. Be to, formuluotė „šių asmenų ir su jais siejamomis finansinių technologijų įmonių santykius su teisėsaugos institucijų  vadovų šeimos nariais“ redaguotina kalbos požiūriu.

4.    Projekto preambulės trečiojoje pastraipoje vartojama samprata „teisėsaugos institucijų  vadovų šeimos nariais“, ketvirtojoje pastraipoje įvardijama „Trinkūnų šeimos atstovė investuotoja Ieva Trinkūnaitė, 2 straipsnio 1 punkte – „investuotojos I. Trinkūnaitės šeima“. Atkreiptinas dėmesys, kad nėra aišku, koks asmenų ratas turimas mintyje, nes skirtinguose įstatymuose sampratos „šeima“, „šeimos nariai“ yra skirtingo turinio, šeimai, jos nariams priskiriami ne visuomet tie patys asmenys, todėl gali kilti keblumų atliekant parlamentinį tyrimą.

5.    Projekto 2 straipsnio 1 punkte įstaigos – Informacinės visuomenės plėtros komiteto – pavadinimas rašytinas didžiąja raide.

6.    Projekto 2 straipsnio 2 punkte vietoje formuluotės „1 šio straipsnio punkte“ vartotina formuluotė „šio straipsnio 1 punkte”.

7.    Projekto 2 straipsnio 2 punkte vartojama formuluotė „Vilhelmu Germanu  (V. Žideliu)“ yra klaidinanti, neaišku, ar turimas mintyje tas pat asmuo. Jei taip, tai turėtų būti atitinkamai atskleista projekte.

8.    Projekto 2 straipsnio 9 punkte vartojamos formuluotės „teisės aktų pasiūlymų“, „teisės aktai“, „teisės aktų“ tikslintinos, nes tikriausiai turimi mintyje „teisės aktų projektai“.

9.    Projekto 2 straipsnio 10 punkte reikėtų nurodyti pilną įstaigos– Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos – pavadinimą.

10.               Iš projekto 2 straipsnio 10 ir 11 punktų neaišku, kokia yra FNTT Pinigų plovimo prevencijos valdybos Analizės skyriaus viršininko pavardė – Staniulas ar Staniulis. Aptariamos nuostatos tikslintinos šiuo aspektu. Be to, projekto 2 straipsnio 10 punkte sąvoka „žmona“ keistina sąvoka „sutuoktinė“.

11.               Projekto 2 straipsnio 12 punkte nurodomas Lietuvos kriminalinės policijos ikiteisminis tyrimas dėl narkotikų. Nėra aišku, ar nurodant Lietuvos kriminalinę policiją turimas mintyje Lietuvos kriminalinės policijos biuras, ar koks kitas subjektas. Samprata „ikiteisminis tyrimas dėl narkotikų“ yra teisiškai netiksli, neaišku, ar turimas mintyje, pavyzdžiui, ikiteisminis tyrimas dėl narkotinių medžiagų platinimo, ar tyrimas dėl kurios nors kitos su narkotinėmis medžiagomis susijusios nusikalstamos veikos.

12.               Projekto 2 straipsnio 12 punkte prieš žodžius „valdančiosios daugumos“ įrašytinas žodis „Seimo“.

13.     Projekto 3 straipsniu siūloma pavesti Seimo Antikorupcijos komisijai parlamentinį tyrimą atlikti ir išvadą Seimui pateikti iki 2024 m. rugpjūčio 1 d. Abejotina, ar, atsižvelgiant į parlamentinio tyrimo apimtis, jo atlikimo terminas yra realus.

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O. Buišienė, tel. (0 5) 239 6160, el. p. [email protected]

J. Meškienė, tel. (0 5) 209 6089, el. p. [email protected]