LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PLUOŠTINIŲ KANAPIŲ ĮSTATYMO NR. XII-336 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO KETVIRTUOJU IR PENKTUOJU SKIRSNIAIS
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2059(2)ES
2022-12-21 Nr. 110-P-41
Vilnius
1. Komiteto / Komisijos posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa, komiteto nariai: Jonas Gudauskas, Sergejus Jovaiša, Vigilijus Jukna, Kęstutis Mažeika.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto / Komisijos sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-14 Nr. XIVP-2059(2)
|
8(12) |
(3) |
|
|
1. Projekto 8 straipsnyje dėstomo Pluoštinių kanapių įstatymo (toliau - keičiamas įstatymas) 12 straipsnio 3 dalyje reikėtų nurodyti terminą, per kurį atitinkamos institucijos, nustačiusios, kad juridiniai asmenys vykdo pluoštinių kanapių gaminių gamybą neturėdami leidimo, apie tai turėtų informuoti Policijos departamentą. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Papildyti projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Šio straipsnio 1 dalyje nurodytos institucijos, nustačiusios, kad juridiniai asmenys vykdo pluoštinių kanapių gaminių gamybą neturėdami šio įstatymo 4 straipsnio 6 dalyje nurodyto leidimo, ne vėliau kaip sekančią darbo dieną po šios veikos nustatymo apie tai informuoja Policijos departamentą.“ Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-14 Nr. XIVP-2059(2) |
8(12) |
(7) |
|
|
2. Svarstytina, ar projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 12 straipsnio 7 dalyje turi būti nustatytas baigtinis lengvinančių aplinkybių sąrašas. Šiame kontekste, kaip pavyzdinis reguliavimas, pateiktinas Administracinių nusižengimų kodekso 35 straipsnio 2 dalis ir Baudžiamojo kodekso 59 straipsnio 2 dalis. |
Nepritarti |
Argumentai: Netikslinga pritarti šiai pastabai, kadangi pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimus nustato ir nagrinėja skirtingų institucijų pareigūnai. Siekiant išvengti situacijų, kai kokią nors aplinkybę viena institucija pripažįsta lengvinančia, o kita institucija tos pačios aplinkybės lengvinančia nepripažįsta, tikslinga nurodyti baigtinį lengvinančių aplinkybių sąrašą. Tiek Administracinių nusižengimų kodekso 35 straipsnio 2 dalis, tiek Baudžiamojo kodekso 59 straipsnio 2 dalis numato bendrines lengvinančias aplinkybes, tinkančias visiems šiuose kodeksuose nurodytiems pažeidimams ir nusikaltimams, o Pluoštinių kanapių įstatyme nurodytos lengvinančios aplinkybės yra pritaikytos būtent konkretiems šiame įstatyme nurodytiems pažeidimams. Baigtinis lengvinančių aplinkybių sąrašas yra nurodytas specifiniuose įstatymuose, pvz.: Produktų saugos įstatymo 20 straipsnio 2 dalyje. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-14 Nr. XIVP-2059(2) |
8(12) |
8 |
3 |
|
3. Siekiant aiškumo, projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 12 straipsnio 8 dalies 3 punkte brauktini pertekliniai žodžiai „kompetentingos institucijos“.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 8 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip: „3) toliau pažeidinėjo pluoštinių kanapių
gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimus,
nepaisydami šio straipsnio 1 dalyje nurodytos Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-14 Nr. XIVP-2059(2) |
8(15) |
|
|
|
5. Siekiant straipsnio pavadinimą suderinti su straipsnio turiniu, projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 15 straipsnyje vietoj žodžio „reikalavimo“ įrašytini žodžiai „reikalavimų pažeidimo“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „Apie pluoštinių
kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0. |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-14 Nr. XIVP-2059(2) |
8(16) |
|
|
T |
4. <...> |
Pritarti |
Argumentai: Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento 4 pastabą, patobulinus Įstatymo 16 straipsnį, tikslintinas ir straipsnio pavadinimas. Pasiūlymas: Papildyti Projekto 16 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „16 straipsnis. Proceso šalių ir kitų bylos nagrinėjimo proceso dalyvių teisės pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo tyrimo ir bylos nagrinėjimo metu“ Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0. |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-14 Nr. XIVP-2059(2) |
8(16) |
(2) |
|
|
6. Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 15 straipsnis reglamentuoja pranešimo apie pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo bylos nagrinėjimą pateikimą. Atsižvelgiant į tai, projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 16 straipsnio 2 dalies nuostatose nėra aiškus formuluotės „gauna pranešimą apie pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimo tyrimo pradžią“ turinys, nes nei projekto, nei keičiamo įstatymo nuostatos nereglamentuoja tokio pranešimo pateikimo. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, projekto nuostatos neturėtų būti tikslinamos. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Proceso
šalys iki bylos nagrinėjimo paaiškinimus gali teikti per šio įstatymo 12
straipsnio 1 dalyje nurodytų
institucijų nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis negu 14 darbo
dienų nuo dienos, kurią asmuo, įtariamas pažeidęs pluoštinių
kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimus (įtariamas pažeidėjas), gauna Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0. |
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-14 Nr. XIVP-2059(2) |
8(16) |
(5) |
|
N |
4. Projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1-4 punktuose siūloma nustatyti asmenis, kurie būtų laikomi bylos nagrinėjimo proceso dalyviais. Atkreiptinas dėmesys, kad bylos nagrinėjimo proceso šalys, kuriomis pagal projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalies nuostatas būtų laikomi asmuo, įtariamas pažeidęs pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimus, taip pat keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalyje nurodytos institucijos sprendimu kiti asmenys, su kurių interesais tiesiogiai susijusi nagrinėjama byla, turėtų projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 16 straipsnyje nustatytas procesines teises. Iš projekto nuostatų nėra aišku, kokias procesines teises bylos nagrinėjimo metu turėtų projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose nurodyti bylos nagrinėjimo proceso dalyviai. Projektą reikėtų papildyti nuostatomis, pašalinančiomis šį neaiškumą. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Papildyti Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnį nauju 5 punktu ir jį išdėstyti taip: „5. Šio įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 3 ir 4 punktuose nurodyti bylos nagrinėjimo proceso dalyviai pažeidimo tyrimo ir bylos nagrinėjimo metu turi teisę duoti argumentuotus žodinius arba rašytinius paaiškinimus, pateikti papildomą informaciją ir kitus dokumentus.“ Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0. |
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-14 Nr. XIVP-2059(2) |
8(18) |
(1) |
(4) |
|
7. Pagal projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 4 punkte siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą institucijos, išnagrinėjusios bylą, nutarimu byla gali būti grąžinta „pažeidimo tyrimą atlikusiai ir protokolą surašiusiai institucijai papildomam tyrimui atlikti“. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 13 straipsnio 1 dalies nuostatas protokolą surašo ne institucija, bet jos įgalioti darbuotojai (pareigūnai). Atsižvelgus į tai, projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostata tikslintina. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip: „4) grąžinti bylą Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0. |
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-14 Nr. XIVP-2059(2) |
8(19) |
(1) |
|
|
8. Pagal projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 19 straipsnio 2 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą, apskundus teismui institucijos nutarimą skirti baudą, bauda turi būti sumokėta ne vėliau kaip per 20 dienų nuo teismo sprendimo, kuriuo atmestas skundas, įsiteisėjimo dienos. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą teismas skundą galėtų tenkinti iš dalies ir pakeisti asmenims skirtos baudos dydį. Pažymėtina, kad projekte siūloma nustatyti terminą, per kurį asmenys turėtų sumokėti baudą po to, kai įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo atmetamas skundas, tačiau nėra aišku, per kurį terminą asmenys turėtų sumokėti baudą tuo atveju, kai teismas skundą tenkintų iš dalies ir nustatytų kitą baudos dydį, nei savo nutarimu buvo nustačiusi bylą išnagrinėjusi institucija. Projekto 8 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 19 straipsnio 2 dalį reikėtų papildyti nuostatomis, pašalinančiomis šį neaiškumą. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 19 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Paskirta bauda ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo dienos, kurią pluoštinių kanapių gaminių gamybos ir (ar) jų tiekimo rinkai reikalavimų pažeidėjams įteiktas nutarimas paskirti baudą, turi būti sumokėta į valstybės biudžetą. Apskundus tokį nutarimą, bauda turi būti sumokėta ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo teismo sprendimo, kuriuo atmestas skundas ar tenkintas iš dalies ir nustatytas kitas baudos dydis, nei savo nutarimu buvo nustačiusi bylą išnagrinėjusi institucija, įsiteisėjimo dienos.“ Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0. |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis
(Komiteto biuro patarėja, Simantė Kairienė)