Eil.
Nr.
|
Siūloma
keisti
|
Pasiūlymo
turinys
|
str.
|
str.
d.
|
p.
|
1.
|
2
|
1
|
|
Argumentai:
Siekiant aiškumo, reikalinga keičiamo Sveikatos draudimo įstatymo 9
straipsnio 1 dalyje patikslinti atvejus, kada (ir esant kokioms sąlygoms)
naujos ar jau teikiamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos būtų vertinamos
Asmens sveikatos priežiūros paslaugų vertinimo komiteto.
Pasiūlymas: pakeisti 2 straipsnio 1
dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Naujos asmens sveikatos priežiūros
paslaugos, kurių išlaidos kurios galėtų būti apmokamos
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, ir šio biudžeto
lėšomis jau apmokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurių teikimo
sąnaudos pakito padidėjo dėl organizacinių pakeitimų ir
(ar) naujai diegiamų technologijų, turi būti įvertintos vertinamos
Asmens sveikatos priežiūros paslaugų vertinimo komiteto (toliau – Komitetas) šio
įstatymo ir Sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.“
|
2.
|
2
|
2
|
|
Argumentai:
Siekiant objektyvesnio, skaidresnio ir atviresnio asmens sveikatos
priežiūros paslaugų įrašymo į Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto
lėšomis kompensuotinų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą ir
išbraukimo iš šio sąrašo vertinimo mechanizmo, tikslinga paraiškas dėl asmens
sveikatos priežiūros paslaugų įtraukimo į vertinimo mechanizmą leisti
pateikti ir sveikatos priežiūros specialistus vienijančioms asociacijoms, taip
pat leisti paraiškas teikti du karus per metus (atitinkamai keičiant
vertinimo procedūrų datas).
Asmens sveikatos priežiūros paslaugų įrašymo į Privalomojo sveikatos
draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų
sąrašą ir išbraukimo iš šio sąrašo kriterijai turi būti koreguoti
atsižvelgiant į tai, kad ne visoms technologijoms medicininis technologijų
vertinimas yra tikslingas ir būtinas. Taip pat neturi būti užkirstas kelias Privalomojo
sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis kompensuoti tas asmens sveikatos
priežiūros paslaugas, kurios yra inovatyvios ir Europos ekonominės erdvės šalyse
masiškai nėra kompensuojamos.
Pasiūlymas: pakeisti 2 straipsnio 2
dalį ir ją išdėstyti taip:
2. Paraiškas dėl šio straipsnio 1 dalyje išvardintų asmens
sveikatos priežiūros paslaugų vertinimo Komitetui teikia Sveikatos apsaugos
ministerija, Valstybinė ligonių kasa, universiteto ligoninės ir sveikatos
priežiūros specialistus vienijančios asociacijos. Paraiškos Komitetui
teikiamos iki kovo 1 d. ir iki rugsėjo 1 d. Komitetas ne vėliau kaip
atitinkamai iki gegužės 1 d. arba iki lapkričio 1 d. įvertina šio straipsnio
1 dalyje nurodytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir įtraukia (arba
neįtraukia) jas į Kompensuotinų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto
lėšomis asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą, vadovaudamasis visais
šiais įtraukimo kriterijais Siūlymus dėl šio straipsnio 1 dalyje
išvardytų asmens sveikatos priežiūros paslaugų vertinimo Komitetui teikia
Sveikatos apsaugos ministerija ir (ar) Valstybinė ligonių kasa. Siūlymai
pateikiami iki kovo 1 d. Komitetas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo siūlymų
pateikimo dienos įvertina šio straipsnio 1 dalyje nurodytas asmens sveikatos
priežiūros paslaugas ir įtraukia (arba neįtraukia) jas į Kompensuotinų
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis asmens sveikatos
priežiūros paslaugų sąrašą, vadovaudamasis visais šiais kriterijais:
1) asmens sveikatos priežiūros paslaugos veiksmingumas yra
pagrįstas medicinos mokslo įrodymais asmens sveikatos priežiūros
paslauga yra pagrįsta sveikatos apsaugos ministro nustatytu sveikatos
priežiūros technologijų vertinimu;
2) asmens sveikatos priežiūros paslaugos išlaidos yra apmokamos
viešojo finansavimo (valstybės ar privalomojo sveikatos draudimo) lėšomis ne
mažiau kaip trečdalyje Europos ekonominės erdvės valstybių;
23) asmens
sveikatos priežiūros paslaugos poreikis – daugiau kaip vienas sveikatos
sutrikimo atvejis, tenkantis 200 000 Lietuvos Respublikos gyventojų per
kalendorinius metus.“
|
3.
|
2
|
3
|
|
Argumentai:
Siūlytina reitingavimo kriterijus pakoreguoti taip, kad
reitinguojamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos būtų įvertintos kuo
visapusiškiau: atsižvelgta į tai, ar paslauga sprendžia svarbiausiais
sveikatos problemas Lietuvoje, kaip paslauga veikia pacientų išgyvenamumą,
darbingumą, neįgalumą, gyvenimo kokybę. Taip pat turi būti įvertinama, koks
bus poveikis Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetui. Labai svarbu ir
tai, kad reitingavimo kriterijai turi būti pakoreguoti atsižvelgiant į tai,
ar tokias paslaugas gautų visi pacientai, kuriems tokios paslaugos yra būtinos.
Pasiūlymas: pakeisti 2
straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
3. Sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka Komitetas ne vėliau
kaip atitinkamai iki einamųjų metų birželio 1 d. arba gruodžio 1 d. peržiūri Kompensuotinų
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis asmens sveikatos
priežiūros paslaugų sąrašą, įvertina jame nurodytas asmens sveikatos
priežiūros paslaugas ir išdėsto jas prioriteto tvarka, atsižvelgdamas į visus
šiuos reitingavimo kriterijus Sveikatos apsaugos ministro nustatyta
tvarka Komitetas ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugsėjo 1 d. peržiūri
Kompensuotinų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis asmens
sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą, įvertina jame nurodytas asmens
sveikatos priežiūros paslaugas ir išdėsto jas prioriteto tvarka,
vadovaudamasis visais šiais kriterijais:
1)
asmens sveikatos priežiūros paslaugos
poveikį ligoms ir būklėms, lemiančioms didžiausią
šalies gyventojų ligotumą ir mirtingumą, ir (ar) svarbiausiems vertinamiems
visos šalies sveikatos rodikliams asmens
sveikatos priežiūros paslaugos paskirtis: ar asmens sveikatos priežiūros
paslauga skirta ligų ir būklių, nulemiančių didžiausią šalies gyventojų
ligotumą ir mirtingumą, problemoms spręsti;
2)
asmens sveikatos priežiūros paslaugos
poveikį pacientų išgyvenamumui asmens sveikatos
priežiūros paslaugos poveikio mechanizmas: ar asmens sveikatos priežiūros
paslauga veikia ligos priežastis, ar ligos vystymąsi, ar ligos simptomus;
3)
asmens sveikatos priežiūros paslaugos
poveikį pacientų darbingumui ir (ar) neįgalumui lygiavertės
asmens sveikatos priežiūros paslaugos alternatyvos, už kurią jau mokama
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, buvimas;
4) asmens
sveikatos priežiūros paslaugos poveikį pacientų gyvenimo kokybei asmens sveikatos priežiūros paslaugos poveikis asmens darbingumui;
5) asmens
sveikatos priežiūros paslaugos poveikį Privalomojo sveikatos draudimo fondo
biudžeto lėšų panaudojimo efektyvumui galimybės
užtikrinti visuotinį asmens sveikatos priežiūros paslaugos prieinamumą;
6) galimybę
užtikrinti visuotinį asmens sveikatos priežiūros paslaugos prieinamumą asmens sveikatos priežiūros paslaugos poveikis Privalomojo sveikatos
draudimo fondo biudžetui.“
|
4.
|
2
|
4
|
|
Argumentai:
Siekiant objektyvesnio, skaidresnio ir
atviresnio proceso, tikslinga sudaryti galimybes paraiškų teikėjams prieš Komitetui
priimant sprendimą siūlyti sveikatos apsaugos ministrui asmens sveikatos
priežiūros paslaugą įrašyti (neįrašyti) į Privalomojo sveikatos draudimo
fondo biudžeto lėšomis apmokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą
pateikti savo paaiškinimus. Taip pat tikslinga nustatyti, kad Komiteto
sprendimai turi būti skelbiami viešai.
Pasiūlymas: pakeisti 2
straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Komitetas, įvertinęs asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir
išdėstęs jas prioriteto tvarka, priima sprendimą siūlyti sveikatos apsaugos
ministrui asmens sveikatos priežiūros paslaugą įrašyti (neįrašyti) į
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamų asmens
sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą. Komiteto posėdyje, prieš priimant sprendimą, turi būti sudarytos
galimybės dalyvauti ir pateikti savo paaiškinimus šio straipsnio 2 dalyje
nurodytiems paraiškų teikėjams. Ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo
sprendimo priėmimo dienos Komiteto sprendimas skelbiamas viešai, o
pareiškėjas informuojamas raštu, aiškiai, suprantamai ir išsamiai nurodant
objektyviais ir patikrinamais kriterijais pagrįstas tokio sprendimo
priežastis Komitetas, įvertinęs asmens sveikatos priežiūros
paslaugas ir išdėstęs jas prioriteto tvarka, teikia sveikatos apsaugos
ministrui siūlymus dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų įrašymo į
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamų asmens
sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą.“
|
5.
|
2
|
5
|
|
Argumentai:
Siekiant objektyvesnio, skaidresnio proceso,
tikslinga sudaryti galimybes pareiškėjams nesutinkant su Komiteto priimtu sprendimu siūlyti
sveikatos apsaugos ministrui asmens sveikatos priežiūros paslaugą įrašyti (neįrašyti)
į Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamų asmens
sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą pateikti skundą sveikatos apsaugos
ministro nustatyta tvarka nuolatinei Apeliacinei komisijai.
Pasiūlymas: pakeisti 2 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Jeigu pareiškėjas nesutinka su Komiteto
priimtu sprendimu, jis per 10 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos turi
teisę pateikti skundą sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka. Skundus
dėl Komiteto priimtų sprendimų nagrinėja sveikatos apsaugos ministro sudaryta
nuolatinė Apeliacinė komisija. Apeliacinė komisija ne vėliau kaip per 20
darbo dienų nuo skundo gavimo dienos, sveikatos apsaugos ministro nustatyta
tvarka išnagrinėjusi pareiškėjo skundą, gali priimti šiuos sprendimus:
1) patenkinti
skundą ir siūlyti sveikatos apsaugos ministrui pavesti Komitetui
pakartotinai priimti sprendimą, įvertinant Apeliacinės komisijos nurodytus
trūkumus;
2) atmesti
skundą.
Sveikatos
apsaugos ministras, atsižvelgęs į Valstybinės ligonių kasos išvadą dėl
galimybių Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis mokėti už
šias asmens sveikatos priežiūros paslaugas bei Privalomojo sveikatos draudimo
tarybos nuomonę, ne vėliau kaip iki einamųjų metų spalio 1 d. keičia
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamų asmens
sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą pagal Komiteto pateiktus siūlymus.“
|
6
|
2
|
6
|
|
Argumentai:
Siekiant suderinti šios dalies nuostatas su
kitomis pildomo 92 straipsnio dalimis, siūlytina tikslinti
nuostatas.
Pasiūlymas: pakeisti 2 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6.
Sveikatos apsaugos ministras, atsižvelgęs į Valstybinės
ligonių kasos išvadą dėl galimybių Privalomojo sveikatos
draudimo fondo biudžeto lėšomis mokėti už šias asmens
sveikatos priežiūros paslaugas bei Privalomojo
sveikatos draudimo tarybos nuomonę, ne vėliau
kaip atitinkamai iki einamųjų metų spalio 1 d. arba iki kitų metų balandžio 1
d. keičia Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto
lėšomis apmokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą pagal Komiteto
pateiktus siūlymus. Asmens sveikatos priežiūros paslaugos,
neįtrauktos į Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamų
asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą, lieka Kompensuotinų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto
lėšomis asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąraše ir kitais metais vėl yra
vertinamos bei dėstomos prioriteto tvarka šio straipsnio nustatyta tvarka.“
|
7.
|
2
|
7
|
|
Argumentai:
Siekiant suderinti šios dalies nuostatas su
kitomis pildomo 92 straipsnio dalimis, siūlytina tikslinti
nuostatas.
Pasiūlymas: pakeisti 2 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Asmens sveikatos priežiūros paslaugos,
neįtrauktos į Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamų
asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą, lieka Kompensuotinų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto
lėšomis asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąraše ir kitais metais vėl yra
vertinamos bei dėstomos prioriteto tvarka šio straipsnio nustatyta tvarka Sveikatos apsaugos ministerijos ar Valstybinės
ligonių kasos siūlymu Komitetas šio straipsnio 2 dalyje
nustatyta tvarka taip pat įvertina, ar
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamų asmens
sveikatos priežiūros paslaugų sąraše nurodytos asmens sveikatos priežiūros
paslaugos atitinka visus šio straipsnio 2 dalyje nustatytus kriterijus.
Asmens sveikatos priežiūros paslaugos, neatitinkančios visų šio straipsnio 2
dalyje nustatytų kriterijų, Komiteto siūlymu išbraukiamos iš Privalomojo
sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamų asmens sveikatos
priežiūros paslaugų sąrašo šio straipsnio 5 dalyje nustatyta tvarka.“
|
8.
|
2
|
8N
|
|
Argumentai:
Siekiant suderinti šios dalies nuostatas su
kitomis pildomo 92 straipsnio dalimis, siūlytina tikslinti
nuostatas.
Pasiūlymas: papildyti 2 straipsnį 8 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„8. Komitetas šio straipsnio 2 dalyje
nurodytų subjektų siūlymu ir nustatyta tvarka įvertina, ar
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamų asmens
sveikatos priežiūros paslaugų sąraše nurodytos asmens sveikatos priežiūros
paslaugos atitinka visus šio straipsnio 2 dalyje nustatytus įtraukimo kriterijus.
Asmens sveikatos priežiūros paslaugos, neatitinkančios visų šio straipsnio 2
dalyje nustatytų įtraukimo kriterijų, Komiteto siūlymu išbraukiamos iš
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis apmokamų asmens
sveikatos priežiūros paslaugų sąrašo šio straipsnio 6 dalyje nustatyta
tvarka.“
|
9.
|
3
|
1
|
|
Argumentai:
Siekiant objektyvesnio asmens sveikatos priežiūros paslaugų
įvertinimo, sprendžiant paslaugų įrašymo į Privalomojo sveikatos draudimo
fondo biudžeto lėšomis apmokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų
sąrašą, tikslinga didinti Komiteto narių skaičių į jį įtraukiant du
universiteto ligoninių, du gydytojams ir du pacientams atstovaujančių
organizacijų atstovus. Siekiant efektyvaus Komiteto darbo, tikslinga Komiteto
nariams nustatyti reikalavimus turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir
atitikti sveikatos apsaugos ministro nustatytus kvalifikacijos ir patirties
reikalavimus.
Pasiūlymas: pakeisti 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„1. Komitetas sudaromas iš dviejų
Sveikatos apsaugos ministerijos, dviejų Valstybinės ligonių kasos, dviejų
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos
apsaugos ministerijos, dviejų universiteto ligoninių, dviejų gydytojams ir
dviejų pacientams atstovaujančių organizacijų atstovų, turinčių aukštąjį
universitetinį išsilavinimą ir atitinkančių sveikatos apsaugos ministro
nustatytus kvalifikacijos ir patirties reikalavimus. Komiteto nario kadencija
yra ketveri metai. Tas pats Komiteto narys negali būti skiriamas Komiteto
nariu daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės. Komiteto narius skiria
sveikatos apsaugos ministras. Sveikatos apsaugos ministras taip pat skiria
pakaitinius Komiteto narius, kurie nesant atitinkamų Komiteto narių, juos
pakeičia. Komitetas sudaromas iš dviejų Sveikatos
apsaugos ministerijos, dviejų Valstybinės ligonių kasos, dviejų Valstybinės
akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos
ministerijos, vieno universiteto ligoninės, vieno gydytojams ir vieno pacientams
atstovaujančių organizacijų atstovų. Komiteto nario kadencija yra ketveri
metai. Tas pats Komiteto narys negali būti skiriamas Komiteto nariu daugiau
kaip dviem kadencijoms iš eilės. Komiteto narius skiria sveikatos apsaugos
ministras.“
|
10.
|
3
|
2
|
|
Argumentai:
Siekiant objektyvaus ir skaidraus asmens sveikatos priežiūros
paslaugų įvertinimo Apeliacinėje komisijoje, tikslinga nurodyti iš kokių
narių sudaroma Apeliacinė komisija. Siekiant efektyvaus Apeliacinės komisijos
darbo, tikslinga Apeliacinės komisijos nariams nustatyti reikalavimus turėti
aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir atitikti sveikatos apsaugos ministro
nustatytus kvalifikacijos ir patirties reikalavimus. Taip pat turėtų būti
įtvirtinta Apeliacinės komisijos rotacija.
Pasiūlymas: pakeisti 3 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„2. Apeliacinė komisija sudaroma iš dviejų Sveikatos apsaugos
ministerijos, dviejų gydytojams ir dviejų pacientams atstovaujančių
organizacijų atstovų. Apeliacinės komisijos nariu gali būti skiriamas asmuo,
turintis aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir atitinkantis sveikatos
apsaugos ministro nustatytus kvalifikacijos ir patirties reikalavimus.
Apeliacinės komisijos nario kadencija yra ketveri metai. Tas pats Apeliacinės
komisijos narys negali būti skiriamas Apeliacinės komisijos nariu daugiau
kaip dviem kadencijoms iš eilės. Apeliacinės komisijos nariu taip pat negali
būti skiriamas šio straipsnio 1 dalyje nurodyto Komiteto narys. Komiteto ir
Apeliacinės komisijos nariai negali būti tarpusavyje susiję tiesioginio
pavaldumo santykiais. Komiteto nariu gali būti tik aukštąjį
universitetinį išsilavinimą turintis asmuo.“
|
11.
|
3
|
3
|
|
Argumentai:
Siekiant užtikrinti efektyvų ir skaidrų
Komiteto ir Apeliacinės komisijos darbą, tikslinga nustatyti atsakomybę Komiteto
ir Apeliacinės komisijos nariui už netinkamą jo pareigų vykdymą Komitete ar
Apeliacinėje komisijoje.
Pasiūlymas: pakeisti 3 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„3. Komiteto ir Apeliacinės
komisijos nariai, nevykdę ar netinkamai
vykdę šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose jiems nustatytas pareigas,
šalinami iš Komiteto ir Apeliacinės
komisijos sveikatos apsaugos ministro
nustatyta tvarka ir atsako įstatymų nustatyta tvarka. Jeigu Komiteto ir Apeliacinės komisijos narys yra valstybės tarnautojas, apie jo pareigų
nevykdymą ar netinkamą vykdymą informuojamas institucijos ar įstaigos
vadovas. Komitetas dirba vadovaudamasis sveikatos apsaugos
ministro patvirtintais nuostatais.“
|
12.
|
3
|
4N
|
|
Argumentai:
Siūlytina nustatyti, kad detali Komiteto ir
Apeliacinės komisijos veikla būtų nustatą ne tik Sveikatos draudimo įstatyme
bet ir sveikatos apsaugos ministro įsakyme.
Pasiūlymas: papildyti 3 straipsnį 4 dalimi ir ją išdėstyti taip:
„4. Komiteto ir Apeliacinės komisijos funkcijas ir darbo
organizavimo tvarką nustato šis įstatymas ir sveikatos apsaugos ministras.“
|
13.
|
4
|
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į tai, kad nebus suspėta
įgyvendinti įstatymo, būtina pakeisti įstatymo projekto įgyvendinamąsias
nuostatas.
Pasiūlymas: pakeisti 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„4 straipsnis. Įstatymo
įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis
įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2019 m. liepos sausio
1 d.
2. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė ir sveikatos apsaugos ministras iki 2019 2018
m. gegužės lapkričio 1 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius
teisės aktus.“
|