PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO NR. I-1491 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-2970(2)

2019-05-16

Vilnius

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

 

 

Argumentai:

Viešųjų pirkimų įstatymo 21 straipsnyje 1 dalyje įtvirtinta, kad interesų konfliktui priskiriami atvejai, kai perkančiosios organizacijos ar pagalbinės pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotojai, Komisijos nariai ar ekspertai, stebėtojai, dalyvaujantys pirkimo procedūroje ar galintys daryti įtaką jos rezultatams, turi tiesioginį ar netiesioginį finansinį, ekonominį ar kitokio pobūdžio asmeninį suinteresuotumą, galintį pakenkti jų nešališkumui ir nepriklausomumui pirkimo metu. Minėti asmenys gali dalyvauti pirkimo procedūrose ar priimti su pirkimu susijusius sprendimus tik prieš tai pasirašęs konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją.

Tuo tarpu asmenys perkančiojoje organizacijoje formuojantys pirkimų poreikį ir rengiantys technines specifikacijas nedalyvauja pirkimo komisijos darbe ir neturi pareigos pasirašyti minėtų dokumentų, nors jų indėlis ir galimybės paveikti pirkimo sąlygų rengimo procesus yra labai didelės.

Atsižvelgiant į tai bei siekiant mažinti korupcijos pasireiškimo tikimybes viešuosiuose pirkimuose, siūloma apibrėžti pirkimo iniciatoriaus sąvoką ir nustatyti jam pareigą prieš priimant su pirkimu susijusius sprendimus pasirašyti anksčiau nurodytus dokumentus.

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 2 straipsnio 18 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2) jame pasiūlyta kaina viršija viešajam pirkimui skirtas lėšas, perkančiosios organizacijos nustatytas prieš pradedant pirkimo procedūrą, išskyrus šio įstatymo 45 straipsnio 1 dalies 5 punkte numatytus atvejus;“.

2. Papildyti 2 straipsnį nauja 40 dalimi:

40. Viešojo pirkimo iniciatorius (toliau – pirkimo iniciatorius) –perkančiosios organizacijos darbuotojas, kuris nurodė poreikį įsigyti reikalingų prekių, paslaugų arba darbų ir (ar) parengė techninės specifikacijos projektą.“

3. Pakeisti 2 straipsnio 48 dalį ir ją išdėstyti taip:

„48. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse, Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme.“

4. Buvusias 2 straipsnio 40-48 dalis laikyti atitinkamai 41-49 dalimis.“

2.

7(N)

 

 

Argumentai:

Įstatyme įtvirtinus sąvoką „pirkimų iniciatorius“, reikalinga šia sąvoka patikslinti ir keičiamo įstatymo 21 straipsnio 1 dalį, reglamentuojančią interesų konfliktams priskiriamus atvejus.

 

Pasiūlymas

Papildyti įstatymo projektą nauju 7 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

7 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas

 Pakeisti 21 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

1. Pirkimuose kylantiems interesų konfliktams priskiriami atvejai, kai perkančiosios organizacijos ar pagalbinės pirkimų veiklos paslaugų teikėjo darbuotojai, pirkimo iniciatoriai, Komisijos nariai ar ekspertai, stebėtojai, dalyvaujantys pirkimo procedūroje ar galintys daryti įtaką jos rezultatams, turi tiesioginį ar netiesioginį finansinį, ekonominį ar kitokio pobūdžio asmeninį suinteresuotumą, galintį pakenkti jų nešališkumui ir nepriklausomumui pirkimo metu.“

2. Atitinkamai pakeisti likusių įstatymo projekto straipsnių numeraciją.

 

 

Teikia

 

Seimo nariai

 

Guoda Burokienė

 

Agnė Bilotaitė

 

Virginijus Sinkevičius

 

Ingrida Šimonytė