LIETUVOS RESPUBLIKOS
KRAŠTO APSAUGOS SISTEMOS ORGANIZAVIMO IR KARO TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-723 PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-1179 28 ir 29 straipsnių pakeitimo PROJEKTO
aiškinamasis raštas
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai
Visose NATO šalyse išskyrus Latviją, Lietuvą ir Liuksemburgą yra keturių žvaigždžių generolo laipsnis. Net Estijos kariuomenėje žymiai mažesnėje už Lietuvos kariuomenę buvę kariuomenės vadai buvo keturių žvaigždžių generolai. Lietuvos kariuomenės vado pareigybė yra pati aukščiausia kariuomenėje, todėl siekiant Lietuvos didesnės svarbos ir įtakingesnio atstovavimo bendraujant su NATO šalių kariuomenių vadais, kurie yra keturių žvaigždžių generolai, projektu siūloma numatyti naują keturių žvaigždžių generolo laipsnį.
2. Įstatymo projekto iniciatoriai ir rengėjai
Seimo statuto projekto rengimą inicijavo NSGK komiteto pirmininkas Laurynas Kasčiūnas.
3. Kaip šiuo metu reguliuojami Įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai
Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 52 straipsnyje reglamentuoti generolų laipsniai: brigados generolas, generolas majoras, generolas leitenantas.
4. Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Projektu siūloma numatyti naują keturių žvaigždžių generolo laipsnį, nes visose NATO šalyse, išskyrus Latviją, Lietuvą ir Liuksemburgą, toks laipsnis yra.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Galimų neigiamų pasekmių nenumatoma.
6. Galima priimto įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai
Priimtas projektas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai.
7. Galima priimto įstatymo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Priimtas projektas neturės neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.
8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams
Projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.
9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios
Priėmus projektą, kitų įstatymų priimti ar keisti nereikės.
10. Įstatymo projekto atitiktis Valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams, sąvokų ir terminų įvertinimas
Projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos ir Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų.
11. Įstatymo projekto atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei
Projektas neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei.
12. Įstatymui įgyvendinti reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai, juos priimti turintys subjektai
Priėmus projektą, kitų įstatymų priimti ar keisti nereikės.
13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti
Papildomas lėšų nereikės.
14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
Projekto rengimo metu specialistų vertinimų, rekomendacijų ir išvadų nebuvo gauta.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis
Reikšminiai žodžiai, kurių reikia Įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą: „nacionalinis saugumas“.
16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai
Nėra.
Teikia
Seimo nariai:
Laurynas Kasčiūmas