PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

2024 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3128

 

2023-11-07

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

 

 

 

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos Seimui pateiktame 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte viešajai įstaigai Medijų rėmimo fondui šiuo metu yra numatyta skirti 5 018 tūkst. eurų (virš 5 mln. eurų) asignavimą.

Deja, bet numatomas finansavimas nėra pakankamas. Atkreiptinas dėmesys, kad visuomenės informavimo priemonės, įskaitant radijo stotis, šiuo metu susiduria su dideliais iššūkiais: mažėja reklamos pajamos ir pajamos iš viešųjų šaltinių, didėja veiklos išlaidos (medijos privalo išlaikyti aukštą žurnalistinį profesionalumą ir užtikrinti aukštos kokybės turinį. Tai reikalauja nuolatinių investicijų į techninę įrangą ir personalą, žurnalistinę veiklą, tai, savo ruožtu, didina veiklos išlaidas) ir kt.

Regioninės radijo stotys taip pat išgyvena ir padidėjusią konkurenciją: regioninėms radijo stotims konkuruoti su nacionalinėmis stotimis ir interneto medijomis vis sunkiau, nes pastarosios pasižymi didesniais ištekliais ir platesne auditorija. Taip pat dėl aukščiau minėtos verslo konsolidacijos centrinės būstinės dažniau renkasi vieną didelį tinklą nei regionuose veikiančias žiniasklaidos priemones.

Atsižvelgiant į sudėtingą situaciją, su kuria susiduria medija, įskaitant ir regionines radijo stotis, ir siekiant išsaugoti nuomonės pliuralizmą bei stiprinti demokratiją, reikalinga skirti daugiau lėšų Medijų rėmimo fondui. Tai leistų medijai, įskaitant ir regionines radijo stotis, vykdyti kokybišką žurnalistinę veiklą ir atlikti svarbų vaidmenį formuojant visuomeninį diskursą.

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūloma didinti VšĮ Medijų rėmimo fondui numatytą asignavimą, kuris asociacijų paskaičiavimais turėtų didėti bent iki 9 mln. Eur.

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto 2 priedo VIII skyrių ir jį išdėstyti taip:

 

 

 

„VIII SKYRIUS. KULTŪRA IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

426 967

430 949

187 630

 

Lietuvos Respublikos valstybinė kultūros paveldo komisija

478

386

 

Etninės kultūros globos taryba

355

298

 

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras

4 734

3 068

 

Lietuvos radijo ir televizijos komisija

1 200

840

 

Valstybinė lietuvių kalbos komisija

1 031

458

 

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba

759

644

 

Viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“

72 886

23 900

 

Kultūros ministerija

244 162

86 941

 

Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1 516

383

 

Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba

12 919

8 868

 

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka

12 960

10 503

 

Lietuvos nacionalinis muziejus

9 212

6 295

 

Lietuvos nacionalinis dailės muziejus

11 162

8 356

 

Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus

4 835

4 035

 

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras

19 832

15 104

 

Lietuvos nacionalinis dramos teatras

7 227

4 244

 

Nacionalinis Kauno dramos teatras

3 850

3 212

 

Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija

7 740

6 248

 

Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai

5 091

3 597

 

Viešoji įstaiga Medijų rėmimo fondas

5 018

9 000

250“

 

 

Lėšų šaltinis:

Valstybės biudžeto viršplaninės pajamos ir skolintos lėšos.

 

Teikia

Seimo narys Robertas Šarknickas