LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO
NR. IX-1007 20 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-967(2)
2021-11-24 Nr. 109-P-58
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Algirdas Butkevičius, Matas Maldeikis, Liudas Jonaitis, Antanas Čepononis, Vytautas Gapšys, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-11-19 |
2 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, atkreipiame dėmesį, kad projekto nuostatos įsigaliotų 2022 m. sausio 1 d., tačiau tai prieštarautų Teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 3 daliai bei Mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio 3 daliai, pagal kurią Lietuvos Respublikos Seimas turi užtikrinti, kad Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys <...> mokesčio lengvatą <...> turėtų įsigalioti ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo jų paskelbimo dienos. Nors Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas 2021 m. gegužės 13 d. nutarime konstatavo, kad „<...> pagal Konstituciją reikalavimas nustatyti tinkamą vacatio legis mokesčių įstatymų įsigaliojimui gali būti netaikomas, kai mokesčių įstatymais ne nustatomos papildomos pareigos ar apribojimai asmenims, o yra lengvinama mokesčių mokėtojų padėtis“, kiekvienu konkrečiu atveju turėtų būti įvertinama, ar skubus mokesčių įstatymų įsigaliojimas nesukels praktinių tokių įstatymų įgyvendinimo problemų, ar asmenys, kurie privalės taikyti atitinkamas nuostatas, spės tinkamai pasiruošti (pritaikyti naudojamas sistemas ir pan.).
|
Nepritarti |
Š. m spalio pradžioje šis projektas derinimo metu buvo teiktas derinti įvairioms verslo atstovus bei darbuotojus vienijančioms organizacijoms (Asociacijai „Investorʹs Forum“, Lietuvos darbdavių konfederacijai, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijai, Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo tarybai, Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacijai), taip pat institucijoms (Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, Teisingumo ministerijai). Nors buvo gauta pastebėjimų dėl poreikio darbdaviams prisitaikyti prie naujos NPD skaičiavimo formulės per trumpą laiką, vis dėl to, įvertinus tai, kad iš esmės dauguma pasisakiusių palaikė siekį didinti NPD nedelsiant, taip pat tai, kad mažiausias pajamas uždirbančių gyventojų pajamų "į rankas" padidėjimas teigiamai atsilieps ir pačiam verslui per padidėjusią mažiausias pajamas gaunančiųjų perkamąją galią, kurie, tikėtina, visas padidėjusias pajamas išleis vartojimui, buvo priimtas sprendimas įstatymo įsigaliojimo datos neatidėti. Kitaip tariant, įvertinta, kad įstatymo projekto nauda visuomenei nusveria galimas įgyvendinimo problemas. |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
5. Komiteto paskirti pranešėjai: Mykolas Majauskas, Vytautas Gapšys.
6. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
Komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas
Komiteto biuro patarėja Dalia Mudėnienė