LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBES KANCELIARIJOS TEISES DEPARTAMENTAS

IVADA

 

DEL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBES NUTARIMO ,,DEL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBES 2007 M. SAUSIO 29 D. NUTARIMO NR. 88 ,,DEL GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO JR NUOTEKIT TVARKYMO INFRASTRUKTUROS OBJEKTIJ IPHUUMO TVARKOS APRAO PATVIRTINIMO” PAKEITIMO” PROJEKTO (TOLIAU - PROJEKTAS)

(Nr.  14-1140-01-N; TAIS Nr. 14-10355(3))

 

2014-12-12      Nr.NV­

 

 

 

 

Jvertinç  Projekto  atitiktj  jstatymamVsi,lniVusyriausybes  nutarimams   bei  teisés   technikos reikalavimams, teikiame ias pastabas ir pasiãlymus:

1.       Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekq tvarkymo jstatymo (toliau  - Vandens tiekimo jstatymas)  16 str. 2 d. nurodyta, kad tria1eje  sutartyje be kita  ko turi bUti numatytas nuosavybés teisiq  perleidimo savivaldybei ar vieajam geriamojo vandens tiekêjui ii nuotekq tvarkytojui terminal,  tvarka  ir kitos sqlygos,  nustatytos Geriamojo vandens tiekimo   ii nuotekq tvarkymo infrastrukturos  objektq ipirkimo tvarkos aprae.   Pagal Proj ekto nuostatas  néra

aiku,   kas turés bãti  jraoma j nurodytas tria1es  sutartis, pagrindinis  demesys Projekte  sutelktas

 

jau  esamos infrastruktUros ipirkim.  Pavyzdiui, néra aptarta kam pereis infrastruktaros  objektc nuosavybe (statybos atveju), ar turés büti priimtas atskiras atitinkamo subjekto sprendimas ir pan.

2.     Atsive1gdami    Vandens tiekimo  jstatymo  nuostatas  siülome atsisakyti  nuostatq del

 

infrastrukturos objekto savininko iniciatyvos parduoti infrastruktUros objektus reglarnentavimo.

 

3.     Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekq tvarkymo infrastruktUros objektq ipirkimo  tvarko aprao    (toliau —      Apraas) 6  p.  tikslintinas  (atitinkamai  ir  7  p.),  nes  nustatomi   tinkamumc (reikalingumo) kriterijai, o ne ipirkimo kriterijai. Be to, pagal Vandens tiekimo  statym (16 str. d.) vieasis geriamojo vandens tiekejas ir nuotekq tvarkytojas ir paviriniq  nuotekq tvarkytoja sprendia,  ar infrastruktUros objektai yra reikalingi ir tinkami vieajam geriamojo vandens tiekimui ir nuotekq tvarkymui, paviriniq nuotekq tvarkymui. Aprao 6.1 p.  tikslintinas nurodant, kad ne tiI

objektas jregistruotas Nekilnojamojo  turto registre, bet ir teisés    jj.  Aprao  7.2  p. derintinas  sii

 

Vandens tiekimo statymo   16 str. 7d., kur ipirkimas siejamas su vieuoju geriamojo vandem tiekimu ir nuotekq tvarkymu. Projekto 8  p. paskutinis sakinys reikalauja  papildomo pagrindimo  -

raoma,  kad infrastruktüros  objektas reikalingas ir tinkamas, taigi, iperkamas, jeigu  yra vieojoj

 

geriamo vandens tiekimo ir nuotekq tvarkymo teritorijoje ir yra fregistruotas Nekilnojamojo  turtc registre, klausimas, ar tikrai  pakankami kriterij ai, turint omenyje ir tai, jog  ipirkimas turi  tako vandens tiekimo kainai ir, ar ipirkimo bUtinumas neturêtq büti siejamas ir su infrastruktUros p1étro

planu.


2

 

4.     Projekto 9,  10 p. brauktini —   Nekilnojamojo turto registro duomenys viei, gali bUti gaunami teisés aktq nustatyta  tvarka. Apskritai, Projektu siulome nustatyti kokius dokumentus vieasis   geriamojo vandens tiekéjas  ir nuotek4 tvarkytojas pateikia savivaldybei del infrastruktUros objekt ipirkimo,   vietoje to, kad smulkiai reglamentuoti vieojo geriamojo vandens tiekejo it nuotekq tvarkytojo veiksmus ar kliütis su kuriomis jis gali susidurti.

5.     Del Aprao III skyriaus atkreipiame dêmes,  kad 23 p. nurodytas ne tas jstatymas  (turétti bãti —   Vieujq pirkimq), taip pat néra aiku, ar turto vertinimas atliekamas iki  savivaldybës institucijos sprendimo priemimo (Aprao  27 p.) ar p0 (Aprao 22 p.) ir turint omenyje 22 ir 27 p. ar tai bus vienas sprendimas ar du. Aprao 25 p. nera aiku k reikia ,,galutine <...>   kaina” ir kaip bus nustatyta suma, kuria sumainama i galutine kaina. Redaguotinas 26 p.  raoma apie didesnio skersmens vamzdiq jrengim4 ir tai, kad bus iperkama papildoma infrastruktUros dalis —  ar turima omenyje, kad bus apmokamas  tam tikras verëiq skirtumas, atsive1giant  j klausimo  svarb ne tik savivaldybes institucijai, bet ir statytojui (usakovui), turétil büti aikiai  reglamentuotos ipirkimo  s1ygos ir tvarka, be to, padengus verCiq skirtum, kyla klausimas    k4 atsiras nuosavybes teisé

vis4 infrastrukturos objekt, ar j dalj, jei j da1, kas bus bendrasavininkiai.

 

6.     Pagal Aprao 27 p. paskutin sakinj néra aiku, kada bus (gali büti) atliekamas papildomas tinkamumo, reikalingumo nustatymas, tikétina, iki sprendimo priémimo. Aprao   31  p. raoma apie sprendimq priômim 28 ir 29 p. nustatyta tvarka, taiau 29 p. neraoma apie kokio nors sprendimo priemim4.

7.     Vandens tiekimo  jstatyme  nustatyta, kad vieasis geriamojo vandens tiekejas ir nuotek

 

tvarkytojas, nustatçs, kad infrastrukturos objektas yra reikalingas ir tinkamas kreipiasi / savivaldybç del   i4  objekt4   ipirkimo   ir  savivaldybés   institucios    iniciatyva   infrastrukttiros   objektas perduodamas savivaldybei arba vieajam geriamojo vandens tiekejui ir nuotek4 tvarkytojui (16 str.

6 d.); pagal 16 str.4 d. —   infrastruktãra, skirta vieajam geriamojo vandens tiekimui ir nuoteki tvarkymui, nuosavybes teise turi priklausyti savivaldybei arba vieajam geriamojo vandens tiekejui ir  nuotekq tvarkytojui. Pagal Projekto nuostatas infrastruktUros objektas iperkamas savivaldybes nuosavybên tik tuo atveju, jeigu vieasis geriamojo vandens tiekéjas atsisako (be kita ko, turetq buti nurodyti tokio atsisakymo motyvai, argumentai).

8.     Projektas taisytinas kitais teisês teclmikos aspektais: Aprao 2 p. tikslintinas, nes jame nera apibréta jokiq  s4vokq, taigi, néra ,,kitq” svokq; trumpinio ,,Tvarkos apraas” vartojimas  (vietoje jo vartojamas ,,is  Tvarkos apraas”).

 

 

Teises taikymo skyriaus vedéjas                                                                           Dainius PetraviCius

 

 

 

 

 

Jolanta Bemotaité, tel. 8 706 63 771, el. p. jo1anta.bemotaite rv.lt