LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBES KANCELIARIJOS TEISES DEPARTAMENTAS
IVADA
DEL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBES NUTARIMO ,,DEL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBES 2007 M. SAUSIO 29 D. NUTARIMO NR. 88 ,,DEL GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO JR NUOTEKIT TVARKYMO INFRASTRUKTUROS OBJEKTIJ IPHUUMO TVARKOS APRAO PATVIRTINIMO” PAKEITIMO” PROJEKTO (TOLIAU - PROJEKTAS)
(Nr. 14-1140-01-N; TAIS Nr. 14-10355(3))
2014-12-12 Nr.NV
Jvertinç Projekto atitiktj jstatymamVsi,lniVusyriausybes nutarimams bei teisés technikos reikalavimams, teikiame ias pastabas ir pasiãlymus:
1. Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekq tvarkymo jstatymo (toliau - Vandens tiekimo jstatymas) 16 str. 2 d. nurodyta, kad tria1eje sutartyje be kita ko turi bUti numatytas nuosavybés teisiq perleidimo savivaldybei ar vieajam geriamojo vandens tiekêjui ii nuotekq tvarkytojui terminal, tvarka ir kitos sqlygos, nustatytos Geriamojo vandens tiekimo ii nuotekq tvarkymo infrastrukturos objektq ipirkimo tvarkos aprae. Pagal Proj ekto nuostatas néra
aiku, kas turés bãti jraoma j nurodytas tria1es sutartis, pagrindinis demesys Projekte sutelktas
jau esamos infrastruktUros ipirkim. Pavyzdiui, néra aptarta kam pereis infrastruktaros objektc nuosavybe (statybos atveju), ar turés büti priimtas atskiras atitinkamo subjekto sprendimas ir pan.
2. Atsive1gdami j Vandens tiekimo jstatymo nuostatas siülome atsisakyti nuostatq del
infrastrukturos objekto savininko iniciatyvos parduoti infrastruktUros objektus reglarnentavimo.
3. Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekq tvarkymo infrastruktUros objektq ipirkimo tvarko aprao (toliau — Apraas) 6 p. tikslintinas (atitinkamai ir 7 p.), nes nustatomi tinkamumc (reikalingumo) kriterijai, o ne ipirkimo kriterijai. Be to, pagal Vandens tiekimo statym (16 str. ‘ d.) vieasis geriamojo vandens tiekejas ir nuotekq tvarkytojas ir paviriniq nuotekq tvarkytoja sprendia, ar infrastruktUros objektai yra reikalingi ir tinkami vieajam geriamojo vandens tiekimui ir nuotekq tvarkymui, paviriniq nuotekq tvarkymui. Aprao 6.1 p. tikslintinas nurodant, kad ne tiI
objektas jregistruotas Nekilnojamojo turto registre, bet ir teisés jj. Aprao 7.2 p. derintinas sii
Vandens tiekimo statymo 16 str. 7d., kur ipirkimas siejamas su vieuoju geriamojo vandem tiekimu ir nuotekq tvarkymu. Projekto 8 p. paskutinis sakinys reikalauja papildomo pagrindimo -
raoma, kad infrastruktüros objektas reikalingas ir tinkamas, taigi, iperkamas, jeigu yra vieojoj
geriamo vandens tiekimo ir nuotekq tvarkymo teritorijoje ir yra fregistruotas Nekilnojamojo turtc registre, klausimas, ar tikrai pakankami kriterij ai, turint omenyje ir tai, jog ipirkimas turi tako vandens tiekimo kainai ir, ar ipirkimo bUtinumas neturêtq büti siejamas ir su infrastruktUros p1étro
planu.
2
4. Projekto 9, 10 p. brauktini — Nekilnojamojo turto registro duomenys viei, gali bUti gaunami teisés aktq nustatyta tvarka. Apskritai, Projektu siulome nustatyti kokius dokumentus vieasis geriamojo vandens tiekéjas ir nuotek4 tvarkytojas pateikia savivaldybei del infrastruktUros objekt ipirkimo, vietoje to, kad smulkiai reglamentuoti vieojo geriamojo vandens tiekejo it nuotekq tvarkytojo veiksmus ar kliütis su kuriomis jis gali susidurti.
5. Del Aprao III skyriaus atkreipiame dêmes, kad 23 p. nurodytas ne tas jstatymas (turétti bãti — Vieujq pirkimq), taip pat néra aiku, ar turto vertinimas atliekamas iki savivaldybës institucijos sprendimo priemimo (Aprao 27 p.) ar p0 (Aprao 22 p.) ir turint omenyje 22 ir 27 p. — ar tai bus vienas sprendimas ar du. Aprao 25 p. nera aiku k reikia ,,galutine <...> kaina” ir kaip bus nustatyta suma, kuria sumainama i galutine kaina. Redaguotinas 26 p. — raoma apie didesnio skersmens vamzdiq jrengim4 ir tai, kad bus iperkama papildoma infrastruktUros dalis — ar turima omenyje, kad bus apmokamas tam tikras verëiq skirtumas, atsive1giant j klausimo svarb ne tik savivaldybes institucijai, bet ir statytojui (usakovui), turétil büti aikiai reglamentuotos ipirkimo s1ygos ir tvarka, be to, padengus verCiq skirtum, kyla klausimas k4 atsiras nuosavybes teisé —
vis4 infrastrukturos objekt, ar j dalj, jei j da1, kas bus bendrasavininkiai.
6. Pagal Aprao 27 p. paskutin sakinj néra aiku, kada bus (gali büti) atliekamas papildomas tinkamumo, reikalingumo nustatymas, tikétina, iki sprendimo priémimo. Aprao 31 p. raoma apie sprendimq priômim 28 ir 29 p. nustatyta tvarka, taiau 29 p. neraoma apie kokio nors sprendimo priemim4.
7. Vandens tiekimo jstatyme nustatyta, kad vieasis geriamojo vandens tiekejas ir nuotek
tvarkytojas, nustatçs, kad infrastrukturos objektas yra reikalingas ir tinkamas kreipiasi / savivaldybç del i4 objekt4 ipirkimo ir savivaldybés institucios iniciatyva infrastrukttiros objektas perduodamas savivaldybei arba vieajam geriamojo vandens tiekejui ir nuotek4 tvarkytojui (16 str.
6 d.); pagal 16 str.4 d. — infrastruktãra, skirta vieajam geriamojo vandens tiekimui ir nuoteki tvarkymui, nuosavybes teise turi priklausyti savivaldybei arba vieajam geriamojo vandens tiekejui ir nuotekq tvarkytojui. Pagal Projekto nuostatas infrastruktUros objektas iperkamas savivaldybes nuosavybên tik tuo atveju, jeigu vieasis geriamojo vandens tiekéjas atsisako (be kita ko, turetq buti nurodyti tokio atsisakymo motyvai, argumentai).
8. Projektas taisytinas kitais teisês teclmikos aspektais: Aprao 2 p. tikslintinas, nes jame nera apibréta jokiq s4vokq, taigi, néra ,,kitq” svokq; trumpinio ,,Tvarkos apraas” vartojimas (vietoje jo vartojamas ,,is Tvarkos apraas”).
Teises taikymo skyriaus vedéjas Dainius PetraviCius
Jolanta Bemotaité, tel. 8 706 63 771, el. p. jo1anta.bemotaite rv.lt