LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Ekonomikos komitetas
Pagrindinio komiteto IŠVADOS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS VANDENŲ TRANSPORTO KODEKSO 4, 41, 42, 6, 13, 16, 18, 19, 26, 27 IR 28 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-856
2017-10-31 Nr.108-P-48
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto nariai: V.Sinkevičius, D.Kreivys, A.Baura, E.Gentvilas, Z.Jedinskij, G.Landsbergis, R.Martinėlis,B.Matelis, V.Poderys, J.Razma, A.Skardžius. Komiteto biuro: vedėja R.Petkūnienė; patarėjai: D.Šaltmeris ir L.Jasiukėnienė. Padėjėja Z.Jodkonienė.
Kviestieji asmenys: Susisiekimo ministerijos atstovai A.Šniuolis ir G.Vizbaraitė, Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininko pavaduotoja G.Bražytė-Balčiūnė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-06-29 |
|
|
|
1. Teikiamo projekto 1 straipsniu keičiamo Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekso (toliau - VVTK) 4 straipsnio 1 dalyje siūloma Lietuvos saugios laivybos administracijos pavadinimą pakeisti į „susisiekimo ministro įgaliotą įstaigą, atsakingą už kelių transporto saugą“ toliau VVTK ją vadinant „vandens transporto saugos institucija“. Pažymėtina, kad kituose įstatymų projektuose vartojamos sąvokos yra šios: „susisiekimo ministro įgaliota įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą“ (pavyzdžiui, XIIIP-846, XIIIP-850, XIIIP-851), „Nacionalinė saugaus transporto agentūra“ (XIIIP-845), „vandens transporto saugos įstaiga“ (XIIIP-852) ir kt. Manytina, kad naudojant skirtingus tos pačios institucijos apibrėžimus bus pažeistas įstatymų, kuriuose vartojami šie pavadinimai, vientisumas, kas gali suponuoti netinkamą įstatymų taikymą. Konstitucinis Teismas ne kartą yra pažymėjęs, kad teisinis reguliavimas privalo būti aiškus, teisės normose negali būti dviprasmybių, taip pat turi būti užtikrinamas teisės sistemos nuoseklumas ir vidinė darna (Konstitucinio Teismo 2004 m. gruodžio 13 d., 2005 m. rugsėjo 29 d., 2014 m. liepos 11 d., 2017 m. kovo 15 d. nutarimai). Be to, įstatymuose vartojamų sąvokų turinys gali būti apibrėžtas (inter alia aiškinamas) tik įstatymu, o ne žemesnės galios teisės aktu (Konstitucinio Teismo 2006 m. lapkričio 13 d.). Atsižvelgiant į tai bei siekiant teisinio aiškumo, siūlytina įstatymų projektuose Nr. XIIIP-845 – XIIIP-857 įtvirtinti suvienodintus institucijų pavadinimus bei keičiamuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose atitinkamas transporto rūšis, pateikti Nacionalinės saugaus transporto agentūros apibrėžimą, jeigu tokia institucija būtų įsteigta. |
Pritarti. |
Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija“.
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-06-29 |
|
|
|
2. Projektų Nr. XIIIP-845 – XIIIP-857 aiškinamajame rašte teigiama, jog įstatymų projektams kai kurie įgyvendinamieji teisės aktai bus keičiami pagal Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsnio 12 dalies, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 22 straipsnio 8 punkto nuostatas Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus sprendimą dėl reorganizavimo ir patvirtinus reorganizavimo sąlygų aprašą. Pažymėtina, jog Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 7 punkte nurodytas teisėkūros sistemiškumo principas numato, kad įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai turi būti rengiami ir priimami taip, kad įsigaliotų kartu su įstatymu ar atskiromis jo nuostatomis, kurias šie teisės aktai įgyvendina. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar teikiamame VVTK pakeitimo projekte atskira nuostata nereikėtų pasiūlyti Vyriausybei ar jos įgaliotoms institucijoms parengti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. |
Pritarti. |
Siūloma papildyti nuostata, kad „Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“ |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Europos teisės departamentas, prie Teisingumo ministerijos, 2017-06-26 |
|
|
|
Pažymime, kad pastabų ar pasiūlymų dėl projekto pagal kompetenciją neturime. |
Atsižvelgti. |
|
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28 |
1 |
|
|
Argumentai: Pasiūlymai teikiami siekiant patikslinti įstaigos, atsakingos už vandens transporto saugą, sąvoką: vietoj vandens transporto saugos institucija įrašant įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą. Pasiūlymas: Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 4 straipsnio 1 ir 2 dalyse vietoj žodžių „vandens transporto saugos institucija“ įrašyti žodžius „įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą“ ir visą straipsnį išdėstyti taip: „ 1 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 4 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Vidaus vandenų transporto valstybinį
valdymą pagal savo kompetenciją Lietuvos Respublikoje vykdo Vyriausybė,
Susisiekimo ministerija ir susisiekimo ministro įgaliota įstaiga,
atsakinga už vandens transporto saugą (toliau – 2. Pakeisti 4 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. |
Pritarti iš dalies. |
Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija“.
|
2. |
Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28 |
2 |
|
|
Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 41 straipsnio 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 19, 20, 21 dalyse vietoj žodžių „vandens transporto saugos institucija“ įrašyti žodžius „įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą“ ir šias dalis išdėstyti taip: „5. 6. Šio straipsnio 1 dalyje nurodyti subjektai,
siekiantys vežti krovinius krovininiais vidaus vandenų laivais Lietuvos
Respublikos ir tarptautiniais vidaus vandenų keliais, prašymą ir kitus
dokumentus, kuriais patvirtinama atitiktis šio straipsnio 4 dalyje
nustatytiems reikalavimams, pateikia per atstumą, elektroninėmis priemonėmis
per kontaktinį centrą arba tiesiogiai kreipdamiesi į 7. 9. 10. 1) licencijos turėtojas pagal šio straipsnio 9 dalį per įspėjime apie galimą licencijos galiojimo sustabdymą nustatytą terminą nepateikė trūkstamų dokumentų ir (ar) nepatikslino pateiktų netikslių, klaidingų duomenų; 2) paaiškėja, kad šio straipsnio 1 dalyje nurodyti subjektai licencijai gauti pateikė melagingus duomenis; 3) licencijos turėtojas neatitinka šio straipsnio 4 dalyje nustatytų reikalavimų; 4) licencijos turėtojas pateikia prašymą 11. 12. Sustabdžiusi licencijos, išskyrus šio
straipsnio 10 dalies 4 punkte nustatytą atvejį, galiojimą arba uždraudusi
vežėjo dokumento turėtojui vežti krovinius Lietuvos Respublikos vidaus
vandenų keliais, 13. Kai licencijos ar vežėjo dokumento turėtojas
pateikia trūkstamus ir (ar) patikslintus dokumentus ir (ar) užtikrina
atitiktį šio straipsnio 4 dalyje nustatytiems reikalavimams, 14. 1) licencijos turėtojas 15. Apie išbraukimą iš Subjektų, vežančių
krovinius krovininiais vidaus vandenų laivais, sąrašo ir jo priežastis 19. 20. Licencijos ar vežėjo dokumento turėtojas, vykdydamas veiklą, privalo: 1) laikytis Lietuvos Respublikos ir tarptautinių teisės aktų, reglamentuojančių vykdomą veiklą, reikalavimų; 2) pranešti 21. Licencijos ir vežėjo dokumentų turėtojų planinių ir
neplaninių veiklos patikrinimų taisykles tvirtina ir šiuos patikrinimus
atlieka |
Pritarti iš dalies. |
Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija“.
|
3. |
Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28 |
3 |
|
|
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 42 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „Vandens transporto saugos institucija“ įrašyti žodžius „Įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą“ ir šią dalį išdėstyti taip: „Pakeisti 42 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. |
Pritarti iš dalies. |
Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija“.
|
4. |
Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28 |
4 |
|
|
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 6 straipsnio 7 dalyje vietoj žodžių „Vandens transporto saugos institucija“ įrašyti žodžius „Įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą“ ir šią dalį išdėstyti taip: „Pakeisti 6 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „ |
Pritarti iš dalies. |
Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija“.
|
5. |
Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28 |
5 |
|
|
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 13 straipsnyje vietoj žodžių „Vandens transporto saugos institucija“ įrašyti žodžius „Įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą“ ir visą straipsnį išdėstyti taip: „5 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 13 straipsnio 22 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip: „8) 2. Pakeisti 13 straipsnio 25 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1 3. Pakeisti 13 straipsnio 26 dalį ir ją išdėstyti taip: „26. Steigėjas, pageidaujantis įregistruoti vidaus
vandenų uostą ar komercinę prieplauką, Vyriausybės ar savivaldybės tarybos
nustatyta tvarka pateikia 4. Pakeisti 13 straipsnio 28 dalį ir ją išdėstyti taip: „28. 5. Pakeisti 13 straipsnio 29 dalį ir ją išdėstyti taip: „29. Vidaus vandenų uosto ar komercinės
prieplaukos registracijos galiojimas sustabdomas 1) paaiškėja, kad vidaus vandenų uostui ar komercinei prieplaukai įsteigti buvo pateikti ne visi dokumentai, netikslūs ir (ar) klaidingi duomenys ir vidaus vandenų uosto ar komercinės prieplaukos valdytojas per įspėjime apie galimą registracijos galiojimo sustabdymą nustatytą terminą nepateikė trūkstamų dokumentų ir (ar) nepatikslino pateiktų netikslių, klaidingų duomenų; 2) paaiškėja, kad vidaus vandenų uostui ar komercinei prieplaukai įsteigti buvo pateikti melagingi duomenys; 3) vidaus vandenų uosto ar komercinės prieplaukos valdytojas pažeidžia šio straipsnio 11, 22 ar 24 dalyje nustatytus reikalavimus; 4) vidaus vandenų uosto ar komercinės prieplaukos valdytojas pateikia prašymą sustabdyti uosto ar komercinės prieplaukos registracijos galiojimą.“ 6. Pakeisti 13 straipsnio 30 dalį ir ją išdėstyti taip: „30. Sustabdžiusi vidaus vandenų uosto ar
komercinės prieplaukos registracijos galiojimą, 7. Pakeisti 13 straipsnio 31 dalį ir ją išdėstyti taip: „31. Kai vidaus vandenų uosto ar komercinės
prieplaukos valdytojas pašalina pažeidimus ir pateikia 8. Pakeisti 13 straipsnio 32 dalį ir ją išdėstyti taip: „32. 1) vidaus vandenų uosto ar komercinės prieplaukos valdytojas pateikia prašymą išbraukti vidaus vandenų uostą ar komercinę prieplauką iš Įregistruotų vidaus vandenų uostų sąrašo ar Įregistruotų komercinių prieplaukų sąrašo; 2) buvo sustabdytas vidaus vandenų uosto ar komercinės prieplaukos registracijos galiojimas ir per vienus metus nuo sprendimo dėl registracijos galiojimo sustabdymo dėl šio straipsnio 11, 22 ar 24 dalyje nustatytų reikalavimų pažeidimo priėmimo dienos pažeidžiami šio straipsnio 11, 22 ar 24 dalyje nustatyti reikalavimai; 3) per nustatytą terminą nepašalinami pažeidimai, dėl kurių buvo sustabdytas vidaus vandenų uosto ar komercinės prieplaukos registracijos galiojimas; 4) vidaus vandenų uosto ar komercinės prieplaukos valdytojas likviduojamas arba miršta, o jo teisės ir pareigos nebuvo perimtos.“ 9. Pakeisti 13 straipsnio 33 dalį ir ją išdėstyti taip: „33. Išbraukusi vidaus vandenų uostą ar komercinę
prieplauką iš Įregistruotų vidaus vandenų uostų sąrašo ar Įregistruotų
komercinių prieplaukų sąrašo, išskyrus šio straipsnio 32 dalies 4 punkte
nurodytus atvejus, 10. Pakeisti 13 straipsnio 35 dalį ir ją išdėstyti taip: „35. 11. Pakeisti 13 straipsnio 36 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) pranešti 12. Pakeisti 13 straipsnio 37 dalį ir ją išdėstyti taip: „37. Įregistruotų vidaus vandenų uostų ar komercinių
prieplaukų planinius ir neplaninius veiklos patikrinimus atlieka |
Pritarti iš dalies |
Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija“.
|
6. |
Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28 |
6 |
|
|
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 6 straipsniu keičiamo įstatymo 16 straipsnyje vietoj žodžių „Vandens transporto saugos institucija“ įrašyti žodžius „Įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą“ ir visą straipsnį išdėstyti taip: „6 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 16 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų
registre įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių technines apžiūras
atlieka ir atitinkamus dokumentus bei jų dublikatus išduoda 2. Pakeisti 16 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. 3. Pakeisti 16 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre
įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių žurnalus registruoja,
statybos, pertvarkymo, modernizavimo dokumentus ir brėžinius tvirtina, jų
ekspertizę |
Pritarti iš dalies. |
Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija“.
|
7. |
Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28 |
7 |
|
|
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 18 straipsnyje vietoj žodžių „Vandens transporto saugos institucija“ įrašyti žodžius „Įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą“ ir visą straipsnį išdėstyti taip: „7 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas Pakeisti 18 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Vidaus vandenų transporto specialistus ir motorinių
pramoginių laivų laivavedžius pagal susisiekimo ministro patvirtintas
programas rengia susisiekimo ministro nustatyta tvarka akredituotos mokymo
įstaigos, įmonės ar organizacijos. Juos egzaminuoja ir vidaus vandenų
transporto specialisto laipsnio diplomus, diplomų patvirtinimus, vidaus
vandenų transporto specialisto laipsnio kvalifikacijos liudijimus, motorinio
pramoginio laivo laivavedžio kvalifikacijos liudijimus, motorinio pramoginio
laivo laivavedžio tarptautinius kvalifikacijos liudijimus ir šių dokumentų
dublikatus susisiekimo ministro nustatyta tvarka išduoda |
Pritarti iš dalies. |
Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija“.
|
8. |
Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28 |
8 |
|
|
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 19 straipsnyje vietoj žodžių „Vandens transporto saugos institucija“ įrašyti žodžius „Įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą“ ir visą straipsnį išdėstyti taip: „8 straipsnis. 19 straipsnio pakeitimas Pakeisti 19 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „19 straipsnis. Laivo įgula 1. Įgula – visų grupių laivų kapitonai, mechanikai, kapitonai-mechanikai, elektromechanikai, upeiviai, upeiviai-motoristai, elektrikai ir laivų, kurių variklių galingumas ne didesnis kaip 110 kW, laivavedžiai, turintys teisę (kvalifikaciją) dirbti vidaus vandenų laivuose, žvejybos laivuose ir plūduriuojančiuose įrenginiuose. 2. Laivo įgulos minimalios sudėties reikalavimus
tvirtina susisiekimo ministras. Vidaus vandenų laivo įgulos minimalios
sudėties liudijimus bei jų dublikatus išduoda 3. Laivo kapitonu (škiperiu) ir kitais įgulos
nariais gali būti asmenys, turintys Europos Bendrijos valstybių narių
kompetentingų institucijų išduotus vidaus vandenų transporto priemonių įgulų
narių kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus arba atitinkamus vidaus
vandenų transporto specialisto laipsnio diplomus ir diplomų patvirtinimus
arba vidaus vandenų transporto specialisto laipsnio kvalifikacijos
liudijimus, kuriuos išduoda 4. Burinių jachtų laivavedžių diplomus ir kitus
pažymėjimus išduoda Lietuvos buriuotojų sąjungos patvirtintos kvalifikacinės
komisijos. Diplomų, kvalifikacijos liudijimų ir pažymėjimų išdavimo sąlygas
ir tvarką nustato Burinių jachtų laivavedžių diplomavimo taisyklės, kurias,
suderinusi su |
Pritarti iš dalies. |
Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija“.
|
9. |
Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28 |
9 |
|
|
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 9 straipsniu keičiamo įstatymo 26 straipsnyje vietoj žodžių „Vandens transporto saugos institucija“ įrašyti žodžius „Įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą“ ir visą straipsnį išdėstyti taip: „9 straipsnis. 26 straipsnio pakeitimas Pakeisti 26 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „26 straipsnis. Valstybinė saugios laivybos Lietuvos Respublikos vidaus vandenyse kontrolė 1. Valstybinę saugios laivybos Lietuvos
Respublikos vidaus vandenyse kontrolę atlieka 2. |
Pritarti iš dalies. |
Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija“.
|
10. |
Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28 |
10 |
|
|
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 10 straipsniu keičiamo įstatymo 27 straipsnyje vietoj žodžių „Vandens transporto saugos institucija“ įrašyti žodžius „Įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą“ ir visą straipsnį išdėstyti taip: „10 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas Pakeisti 27 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „27 straipsnis. Avarijų Lietuvos Respublikos vidaus vandenyse tyrimas Lietuvos Respublikos vidaus vandenyse įvykusias avarijas
susisiekimo ministro nustatyta tvarka registruoja ir tiria |
Pritarti iš dalies. |
Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija“.
|
11. |
Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28 |
11 |
|
|
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo 28 straipsnyje vietoj žodžių „Vandens transporto saugos institucija“ įrašyti žodžius „Įstaiga, atsakinga už vandens transporto saugą“ ir visą straipsnį išdėstyti taip: „11 straipsnis. 28 straipsnio pakeitimas Pakeisti 28 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „28 straipsnis. Valstybės rinkliava Už Susisiekimo ministerijos ir |
Pritarti iš dalies. |
Pavadinimai suvienodinti visuose teikiamuose projektuose ir siūloma naudoti sąvoką „Lietuvos transporto saugos administracija“.
|
12. |
Seimo narys V.Sinkevičius, 2017-08-28 |
12 |
|
|
Argumentai: Tikslinga papildyti, kad kompetentingos institucijos iki šio įstatymo įsigaliojimo parengia reikalingus įgyvendinamuosius teisės aktus Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 12 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „12 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2017 m. lapkričio 1 d. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“ |
Pritarti iš dalies. |
Įsigaliojimo datą siūloma nustatyti 2017-12-01. |
13. |
LR Vyriausybė, 2017-10-11 |
|
|
|
Nutarimas Nr.826: Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo Statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2017 m. rugsėjo 27 d. sprendimo Nr. SV-S-393 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1.2–1.14 papunkčius, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria: 1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 401, 403, 426 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-845 (toliau – ANK projektas), Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo Nr. IX-1005 395 ir 396 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-846, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo Nr. I-2223 37 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-847, Lietuvos Respublikos kelių įstatymo Nr. I-891 20 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-848, Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekso 8, 81, 13, 14 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-849, Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo Nr. I-1340 121 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-850, Lietuvos Respublikos konsulinio statuto Nr. I-886 21 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-851, Lietuvos Respublikos prekybinės laivybos įstatymo Nr. I-1513 42, 8, 361, 581 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-852, Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo Nr. VIII-1897 2, 3 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-853, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-854, Lietuvos Respublikos Šventosios valstybinio jūrų uosto įstatymo Nr. X-910 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-855, Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekso 4, 41, 42, 6, 13, 16, 18, 19, 26, 27 ir 28 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-856, Lietuvos Respublikos žuvininkystės įstatymo Nr. VIII-1756 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-857 (toliau visi kartu – įstatymų projektai) ir Lietuvos Respublikos Seimo nario Virginijaus Sinkevičiaus 2017 m. rugpjūčio 28 d. pasiūlymui dėl ANK projekto (toliau – pasiūlymas), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui numatyti, kad įstatymų projektų ir pasiūlymo nuostatos įsigalioja 2017 m. gruodžio 1 d. 2. Siekiant užtikrinti, kad Lietuvos saugios laivybos administracijos reorganizavimo ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos pavadinimo keitimo į pavadinimą Lietuvos transporto saugos administracija procesai vyktų operatyviai, būtų sudarytos sąlygos laiku priimti įgyvendinamuosius teisės aktus, prašyti Lietuvos Respublikos Seimą svarstyti įstatymų projektus ir pasiūlymą skubos tvarka.
|
Pritarti. |
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirti.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: R.Martinėlis
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius
Komiteto biuro patarėjas Darius Šaltmeris