LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBA

 

HERBAS

Valstybinei kelių transporto inspekcijai

prie Susisiekimo ministerijos

El. p. [email protected]

 

Kopija

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai

El. p. [email protected]

 

 

 

 

ANTIKORUPCINIO VERTINIMO IŠVADA

DĖL Papildomo vairuotojų mokymo tvarkos aprašo projekto

Nr. 16-10723

 

 

2016 m. rusėjo  27  d. Nr. 4-01-7200

 

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai (toliau – Specialiųjų tyrimų tarnyba) derinimui (elektroniniu paštu) pateiktas Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko įsakymo „Dėl Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2014 m. balandžio 30 d. įsakymo Nr. 2B-86 „Dėl papildomo vairuotojų mokymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas (toliau – Projektas), kuris yra patobulintas, atsižvelgiant į Specialiųjų tyrimų tarnybos 2016 m. rugpjūčio 19 d. antikorupcinio vertinimo išvadoje (raštas Nr. 4-01-6381) pateiktas pastabas.

Nors Projektu iš dalies atsižvelgta į dalį Specialiųjų tyrimų tarnybos pastabų (t. y. patikslinti Papildomo vairuotojų mokymo tvarkos aprašo 19.5.1 ir 19.5.2 papunkčiai, apibrėžiant numatomo praktinio mokymo vairuoti slidžia kelio danga turinį ir temas akcentuojant, kad tokių mokymų tikslai yra prevencinio pobūdžio), tačiau Projektu (kaip ir ankstesniajame Projekto variante) numatomos nuostatos, pagal kurias reikalavimas dėl papildomo vairuotojų mokymo automobilį vairuoti slidžia kelio danga bus taikomas pradedantiesiems vairuotojams už KET reikalavimų pažeidimus, kai jie sukėlė eismo įvykį, per kurį buvo sutrikdyta eismo dalyvio sveikata, taip pat vairuotojams (įskaitant pradedančiuosius vairuotojus), kuriems atimta teisė vairuoti už KET reikalavimų pažeidimus, kai jie viršijo nustatytą greitį ar kai jie sukėlė eismo įvykį, per kurį buvo nežymiai sutrikdyta eismo dalyvio sveikata arba sugadintas turtas.

Atsižvelgdami į 2016 m. rugpjūčio 19 d. Projekto antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktą 1 (1.1 ir 1.2) pastabą, ir toliau manome, kad Projekto priėmimo atveju reikalavimas papildomo mokymo metu automobilį vairuoti slidžia kelio danga visiems Projektu numatomiems asmenims tam tikrais atvejais (pavyzdžiui, kada padarytas KET pažeidimas priežastiniu ryšiu akivaizdžiai nesusijęs su tokio reikalavimo taikymu) gali būti nepagrįstas ir netikslingas. Siekdami užtikrinti Projektu numatomų papildomų mokymų pagrįstumą ir tikslingumą, siūlome apsvarstyti, kad Projektu numatomų vairuotojų padarytų administracinių teisės pažeidimų bylų teisenos stadijoje (ar kitu laiku) būtų įgyvendinama procedūra, kuri nustatytų, ar vairuotojų padarytas KET pažeidimas ir atsiradę padariniai yra (ar galėjo) įtakoti transporto priemonės kontrolės (dėl pasireiškusio slydimo) praradimą. Manytume, tik tokiais atvejais (kada vairuotojo padarytas KET pažeidimas gali (galėjo) turėti įtakos automobilio kontrolės praradimui dėl slydimo ir žalingų padarinių atsiradimui (t. y. eismo dalyvio sveikatos sutrikdymui ir (arba) turto sugadinimui) būtų tikslinga, kad KET pažeidimus padariusiems vairuotojams papildomų mokymų metu būtų taikomas reikalavimas dėl prevencinio pobūdžio mokymų vairuoti transporto priemonę slidžia kelio danga.

Papildomai atkreipiame dėmesį, kad šios Specialiųjų tyrimų tarnybos antikorupcinio vertinimo išvados yra rekomendacinio (neprivalomo) pobūdžio.

 

Direktoriaus pavaduotojas                                                                                Egidijus Radzevičius                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gintas Kerbelis, tel. (8 706) 63 294, el. p. [email protected]