aiškinamasis raštas

DĖL lietuvos respublikos administracinių nusižengimų kodekso 53, 247, 256, 305, 385 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIII-2167

6 straipsnio pakeitimo ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

1.         Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai.

Siūlomas keisti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 53, 247, 256, 305, 385 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymas Nr. XIII-2167 (toliau - Įstatymas) yra priimtas 2019 m. birželio 6 d. ir įsigalios 2020 m. sausio 1 d.

Įstatymu be kitų straipsnių yra keičiamas ir Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnis (55 ir 63 punktai).

Rudens sesijoje buvo priimti keli įstatymai, keičiantys tuos pačius punktus. Skirtingu laiku priėmus to paties straipsnio ir tų pačių punktų pataisas ir nustačius skirtingas įsigaliojimo datas, išvadintų punktų redakcijos nedera tarpusavyje.

Šiuo Įstatymo pakeitimo projektu yra siekiama suderinti tarpusavyje priimtų įstatymų nuostatas.

 

2.             Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai.

Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė, Seimo narė Agnė Širinskienė.

 

3.             Dabartinis Įstatymo projekte aptartų teisinių santykių reguliavimas.

Įstatymo Nr. XIII-2167 6 straipsniu yra keičiami Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio 55 ir 63 punktai. Įstatymas priimtas anksčiau, nei padaryti vėlesni tų pačių punktų pakeitimai. 2020 m. sausio 1 d. įsigaliojus šiam įstatymui kelių priimtų įstatymų minėtų punktų redakcijos persidengia.

4.             Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami teigiami rezultatai.

Siekiant suderinti įstatymo Nr. XIII-2167 ir įstatymo Nr. XIII-2445 nuostatas, šiuo projektu keičiamos Įstatymo 6 straipsnio 1 ir 2 dalys, suderinant minėtų įstatymų redakcijas, t. y. suderinant konkrečias nuorodas į kodekso straipsnius, pagal kuriuos institucijos turi teisę surašyti protokolus ir nagrinėti administracinių nusižengimų bylas.

5.         Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.

Neigiamų pasekmių priėmus įstatymų projektą nenumatoma.

 

6.             Galima priimto įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai.

Įstatymo projektas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai.

 

7.             Galima priimto įstatymo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

Įstatymo projekto įgyvendinimas niekaip neįtakos verslo sąlygų ir jo plėtros.

 

8.             Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.

Pritarus įstatymo projektui priimti naujų įstatymų, pakeisti ar pripažinti netekusiais galios esamus nereikės.

 

9.             Įstatymo projekto atitiktis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams, įstatymo projekto sąvokų ir jas įvardijančių terminų įvertinimas Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų.

10.         Įstatymo projekto atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams.

Įstatymo projekto nuostatos neprieštarauja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms.

Įstatymo projektas neprieštarauja Europos Sąjungos teisės aktams.

 

11.         Įgyvendinamuosius teisės aktus priimančios institucijos ir terminai.

Pritarus įstatymo projektui, įgyvendinamųjų teisės aktų rengti nereikės.

 

12.         Valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų poreikis įstatymui įgyvendinti, lėšų sutaupymas.

Valstybės lėšų įstatymo įgyvendinimui neprireiks.

 

13.         Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

14.         Reikšminiai žodžiai, kurių reikia įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis.

Reikšminiai Įstatymo projekto žodžiai: "Valstybinės sienos apsaugos tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos", „Lietuvos transporto saugos administracija“.

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Nėra.

 

 

Teikia

 

Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė                                                   Agnė Širinskienė