2019-05-09
PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL SVEIKATOS TAUSOJIMO IR STIPRINIMO POLITIKOS GAIRIŲ PATVIRTINIMO“ PROJEKTO
NR. XIIIP-2476(2)
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
||
1. |
|
|
6 |
Argumentai: II skyriuje aprašoma „Esamos būklės analizė“ nėra paremta faktais bei tyrimais. Tokie teiginiai kaip: „Atsivežtiniai produktai brangūs, o gyventojų pajamos – keturis kartus mažesnės negu ES.“ yra klaidinantys ir neatspindi esamos situacijos, nesusiejama su sveikos gyvensenos situacija Lietuvoje.
Pasiūlymas: Išbraukti nutarimo projekto priedo 6 punktą:
|
2. |
|
|
12.2 |
Argumentai: Nėra įvertinta, kiek valstybei kainuotų gyventojų fizinio aktyvumo stebėsenos sistemos įvedimas, jos naudingumas paremiamas tik duomenų gretinimui, o ne sveikatos ir sveikatingumo politikos vystymui. Gairių 14.1 punkte kartojama panašaus pobūdžio informacija: „Taip pat tikslinga gyventojų sveikatos stebėseną – tikslingai organizuotą ir sistemingai atliekamą visuomenės sveikatos būklės, ją veikiančių visuomenės sveikatos rizikos veiksnių duomenų rinkimą, kaupimą, saugojimą, analizę ir vertinimą – susieti su konkrečiais Vyriausybės ir jos įstaigų, kitų valstybės institucijų veiksmais ir skatinimo priemonėmis.“ – siūloma palikti 14.1 punkte esančią formuluotę, trinant 12.2 punkto formuluotę.
Pasiūlymas: Pakeisti nutarimo projekto priedo 12.2 punktą ir jį išdėstyti taip: 12.2. Sudaryti palankias sąlygas suaugusiųjų fiziniam aktyvumui ir jo plėtrai.
Reikalinga
skatinti suaugusiuosius daugiau judėti, nuolat užsiimti aktyvia fizine
veikla. Fizinis aktyvumas turėtų tapti asmens kasdienio gyvenimo dalimi,
apimančia laisvalaikį, darbovietę, sveikatos priežiūros ir transporto
sistemas. Būtina siekti darbo rinkos lankstumo ir užimtumo pusiausvyros –
skatinti lankstų darbo grafiką, kuris sudarytų palankesnes sąlygas puoselėti
sveiką gyvenseną. Itin svarbu raginti darbdavius ieškoti tinkamų ir
veiksmingų darbuotojų fizinio aktyvumo skatinimo būdų. Taip pat tikslinga
raginti įmones suteikti finansinį ar kitokį paskatinimą darbuotojams, kurie
rūpinasi savo fiziniu aktyvumu, taip pat užtikrinti tinkamas darbo higienos
sąlygas. Taip pat būtina sudaryti palankias sąlygas visoms visuomenės grupėms
plėtoti fizinį aktyvumą. |
3. |
|
|
14.1 |
Argumentai: Gairėse aprašoma sveikatos paso įteisinimo idėja yra tik atskira detalė visoje sistemoje, tai diskriminuoja sergančiuosius ir kuria nereikalingą, perteklinę bei brangiai kainuojančią biurokratiją ir kontrolę.
Pasiūlymas: 14.1. Gerinti sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų paslaugų kokybę. Būtina stiprinti visuomenės sveikatos biurų ir asmens
sveikatos priežiūros įstaigų bendradarbiavimą. Svarbu suteikti galimybę ir
skatinti šeimos gydytojus daugiau dėmesio skirti sveikos gyvensenos sklaidai
ir mokymui, mažinant suvartojamų vaistų kiekį. Taip pat labai svarbu
atsižvelgti į sudėtingesnes mažų savivaldybių galimybes teikti visuomenės
sveikatos priežiūros paslaugas, sveikos gyvensenos rekomendacijas, mažinti
visuomenės sveikatos netolygumus. |
4. |
|
|
16.4 |
Argumentai: Nėra pagrįsta, kad sukurtas portalas prisidėtų prie sveikatos raštingumo. Nėra pamatuoti portalo kūrimo kaštai ir portalo efektyvumas. Tokių portalų gali būti ir ne vienas, jie gali veikti kaip visuomeninė iniciatyva.
Pasiūlymas: Išbraukti nutarimo projekto priedo 16.4 punktą:
|
Teikia:
Seimo nariai
Gintaras Steponavičius
Aušrinė Armonaitė
Bronislovas Matelis
Edmundas Pupinis
Gintaras Vaičekauskas
Simonas Gentvilas