Projekto
Lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
saugaus eismo automobilių keliais įstatymo NR. VIII-2043
33 STRAIPSNIo pakeitimo
ĮSTATYMAS
2020 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 33 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 33 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„33 straipsnis. Transporto priemonės priverstinis nuvežimas arba uždraudimas toliau važiuoti
1. Padarius
Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 603 straipsnyje
nurodytus administracinius nusižengimus, Ppriverstinai transporto
priemonė gali būti nuvežama į ūkio subjekto, kuriam suteikta teisė verstis
tokia ūkine komercine veikla, transporto priemonių stovėjimo aikštelę arba
uždraudžiama transporto priemonei toliau važiuoti, jei transporto priemonės
valdytojas, naudodamas transporto priemonę, sukelia grėsmę eismo dalyvių ar
kitų asmenų sveikatai ar gyvybei arba trukdo saugiam transporto priemonių ar
pėsčiųjų eismui ir pažeidžia KET reikalavimus.
2. Nustačius didelį ir (ar) pavojingą trūkumą, susijusį su krovinio išdėstymu ir (ar) jo pritvirtinimu, uždraudžiama N2, N3, O3 ir O4 klasių transporto priemonei toliau važiuoti ir laikinai paimami transporto priemonės registracijos dokumentai, kol bus pašalinti krovinio išdėstymo ir (ar) jo pritvirtinimo trūkumai.
3. Pradinio techninio patikrinimo kelyje ar išsamesnio techninio patikrinimo techninės apžiūros įmonėje metu nustačius didelį ir (ar) pavojingą trūkumą, uždraudžiama M2, M3, N2, N3, O3, O4 klasių transporto priemonei, T5 kategorijos ratiniam traktoriui, kurie dažniausiai naudojami viešuosiuose keliuose vežimams už atlygį ir kurių didžiausias projektinis greitis yra didesnis kaip 40 km/h, toliau važiuoti ir laikinai paimami transporto priemonės registracijos dokumentai, kol bus pašalinti nustatyti dideli ir (ar) pavojingi trūkumai. Nustačius Lietuvoje registruotos transporto priemonės pavojingą trūkumą, panaikinamas privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimas. Uždraudus transporto priemonei toliau važiuoti, policijos ar Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai gali išduoti leidimą transporto priemonei nuvykti iki vienos iš artimiausių remonto vietų, kurioje galima pašalinti nustatytus trūkumus, jeigu pavojingi trūkumai gali būti ištaisyti taip, kad būtų galima nuvažiuoti iki šios remonto vietos nesukeliant tiesioginio pavojaus toje transporto priemonėje esančių asmenų ar kitų eismo dalyvių saugumui.
4. Priverstinai
transporto priemonė gali būti nuvežama į kitą vietą iš vietų, kuriose leidžiama
transporto priemonėms stovėti, jei trukdo šias vietas valyti ir (ar) tvarkyti
savivaldybės vykdomosios institucijos prašymu arba jei trukdo valstybės
institucijoms ar įstaigoms atlikti gelbėjimo darbus arba likviduoti
avarijos padarinius, ir iš vietų, kurios turi būti atlaisvintos dėl rengiamo
oficialaus vizito. Šioje dalyje numatytais atvejais transporto priemonės
savininkas ar valdytojas neatlygina išlaidų, susijusių su transporto priemonės
priverstiniu nuvežimu.
5. Sprendimą dėl priverstinio transporto priemonės nuvežimo ar uždraudimo toliau važiuoti, jei yra šio straipsnio 1 dalyje nustatyti pagrindai, ir sprendimą dėl uždraudimo toliau važiuoti, jei yra šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatyti pagrindai, gali priimti policijos ar Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai, o jei yra šio straipsnio 4 dalyje nustatyti pagrindai, – policijos ar Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos pareigūnai.
6. Sprendimą dėl priverstinio transporto priemonės nuvežimo, jei yra šio straipsnio 1 dalyje nustatyti pagrindai ir transporto priemonės valdytojas pažeisdamas KET reikalavimus sustoja ar stovi vietose, kuriose pagal KET draudžiama sustoti ar stovėti, taip pat sustoja ar stovi nesilaikydamas kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, gali priimti policijos ir savivaldybių vykdomųjų institucijų pareigūnai. Sprendimą priverstinai nuvežti transporto priemonę į kitą vietą iš vietų, kuriose leidžiama transporto priemonėms stovėti, jei trukdo šias vietas valyti ir (ar) tvarkyti, gali priimti policijos ir savivaldybių vykdomųjų institucijų pareigūnai.
67. Policijos ir savivaldybių vykdomųjų
institucijų pareigūnai, priėmę sprendimą dėl priverstinio transporto
priemonės nuvežimo, praneša transporto priemonės savininkui (valdytojui) apie
priimtą sprendimą dėl priverstinio transporto priemonės nuvežimo.
78. Priverstinio transporto priemonių nuvežimo
ir uždraudimo toliau važiuoti tvarką, M2, M3, N2,
N3, O3 ir O4 klasių kelių transporto priemonių
ir T5 kategorijos ratinių traktorių techninių patikrinimų
organizavimo Lietuvos Respublikos keliuose taisykles nustato Vyriausybė arba
jos įgaliota institucija.
89. Išlaidas, susijusias su priverstiniu
transporto priemonės nuvežimu į transporto priemonės stovėjimo aikštelę šio
straipsnio 1 dalyje nurodytais atvejais ir jos saugojimu transporto priemonės
stovėjimo aikštelėje, ūkio subjektui transporto priemonės savininkas ir
valdytojas atlygina solidariai. Šios išlaidos atlyginamos arba adekvatus prievolės
atlyginti išlaidas įvykdymo užtikrinimas Civiliniame kodekse nustatytais būdais
ir tvarka pateikiamas iki transporto priemonės paėmimo iš transporto priemonės
stovėjimo aikštelės.
910. Išlaidas, susijusias su išsamesnio
techninio patikrinimo atlikimu techninės apžiūros įmonėje, transporto priemonės
trūkumų šalinimu, padengia transporto priemonės valdytojas ir (ar) vairuotojas.“
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2020 m. sausio 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Seimo nariai
Mykolas Majauskas
Gediminas Vasiliauskas
Gintaras Vaičekauskas