PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MIŠKŲ ĮSTATYMO NR. I-671
11 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-777
2017-06-20
Vilnius
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||
Straipsnis |
Straipsnio dalis |
Punktas |
|
11
|
12
|
|
Argumentai: Įgyvendinant Lietuvos kariuomenei pavestus valstybės gynybos uždavinius ir Lietuvos prisiimtus tarptautinius įsipareigojimus, krašto apsaugos tikslams skirtos teritorijos turi būti vystomos taip, kad būtų tinkamai vykdomas Lietuvos kariuomenės rengimas, įskaitant bendras su NATO sąjungininkais pratybas (vadovaujantis NATO sutartimi, Lietuva turi rengtis vykdyti kolektyvinę gynybą), taip pat priimančiosios šalies paramos teikimas Lietuvoje dislokuojamoms NATO pajėgoms. Karinių teritorijų infrastruktūra turi atitikti Lietuvos bei atvykstančių karinių pajėgų poreikius, susijusius su koviniu rengimu, apgyvendinimu, maitinimu, technikos laikymu ir priežiūra ir pan. Tam karinėse teritorijose būtina infrastruktūros objektų plėtra (statinių rekonstrukcija ir statyba). Didelė dalis krašto apsaugos tikslams skirtų teritorijų yra miškingos, todėl infrastruktūros vystymas nepavertus miško žemės kitomis naudmenomis dažnai yra neįmanomas. Pagal esamą teisinį reguliavimą miško žemės pavertimas kitomis naudmenomis siejamas su teritorijų planavimu (Miškų įstatymo 11 straipsnio 4, 5, 6 straipsniai), t. y. dabartinis reguliavimas reikalauja miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis numatyti teritorijų planavimo dokumentuose. Tai užtrunka ilgą laiką, be to net ir parengus ir patvirtinus teritorijų planavimo dokumentus, turi būti atliekami ir kiti veiksmai: priimtas Vyriausybės nutarimas dėl valstybinės reikšmės miškų plotų išbraukimo iš valstybinės reikšmės miškų plotų, pateiktas prašymas leisti ir priimtas sprendimas paversti miško žemę kitomis naudmenomis, patikslintos valstybinės reikšmės miškų plotų schemos, suorganizuotas miško iškirtimas. Dėl ilgai trunkančios miško žemės pavertimo kitomis naudmenomis procedūros, infrastruktūros plėtra krašto apsaugos tikslams skirtose teritorijose yra pernelyg lėta. Atkreiptinas dėmesys, kad NATO gali priimti sprendimą per trumpą laiką dislokuoti sąjungininkų pajėgas Lietuvoje (pvz. NATO Priešakinių pajėgų kovinės grupės dislokavimas), ir Lietuva, kaip priimančioji šalis, vadovaudamasi NATO SOFA, privalo laiku užtikrinti Lietuvoje dislokuojamų NATO pajėgų poreikius, įskaitant aprūpinimą reikiama infrastruktūra, todėl būtina ieškoti būdų paspartinti krašto apsaugos reikmės skirtų teritorijų infrastruktūros plėtros įgyvendinimą. Atsižvelgiant į tai, siūloma supaprastinti ir sutrumpinti miško žemės pavertimą kitomis naudmenomis procedūras ir numatyti išimtinę galimybę krašto apsaugos tikslams skirstose teritorijose miško žemę paversti kitomis naudmenomis Vyriausybei priėmus nutarimą, nerengiant teritorijų planavimo dokumentų. Pasiūlymas: Papildyti Lietuvos Respublikos miškų įstatymo Nr. I-671 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto NR. XIIIP-777 1 straipsnį nauja 7 dalimi: „7. Papildyti 11 straipsnį nauja 12 dalimi: „12. Teritorijose, skirtose krašto apsaugos tikslams, miško žemė paverčiama kitomis naudmenomis netaikant šio straipsnio 4, 5 ir 6 dalyse nustatytų reikalavimų, kai Vyriausybė priima nutarimą dėl tam tikrų valstybinių miškų plotų pavertimo kitomis naudmenomis, o jei tai valstybinės reikšmės miškai – kartu dėl jų išbraukimo iš valstybinės reikšmės miškų plotų.“ |
|
|
|
|
Teikia
Seimo nariai
V. Bakas
R. Juknevičienė