5
|
2
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į tai, kad projekto 4 straipsnio 2 dalyje
lobistui yra nustatyta pareiga prisistatyti, manytina, kad reikalavimas
asmeniui, kuriam siekiama daryti įtaką, įsitikinti, kad lobistas yra įrašytas
į lobistų sąrašą, yra perteklinis. Taip pat projekte nustatyta prievolė informuoti
VTEK, kad lobistinę veiklą vykdo į lobistų sąrašą neįtrauktas asmuo, yra
deklaratyvi, nes nėra nustatytas joks kontrolės mechanizmas, užtikrinantis
šios prievolės vykdymą, nei nustatytos sankcijos už jos nevykdymą ar
netinkamą vykdymą. Atsižvelgiant į tai siūloma šių pareigų reglamentavimo
atsisakyti.
Pasiūlymas:
Išbraukti Įstatymo projekto 5 straipsnio 2 dalį:
„2. Asmuo, kuriam lobistine
veikla siekiama daryti įtaką, privalo:
1) įsitikinti, kad lobistinę veiklą vykdantis
asmuo yra įrašytas į lobistų sąrašą;
2) paaiškėjus, kad lobistinę veiklą vykdo į
lobistų sąrašą neįrašytas asmuo, per penkias darbo dienas apie tai informuoti
Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją“.
|
5
|
3
|
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į tai, kad
Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos veiklą reglamentuojančiame Lietuvos
Respublikos vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos įstatyme numatyta, kad
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija prižiūri, kaip įgyvendinamas
Lobistinės veiklos įstatymas, todėl gali pasirinkti priemones, kurios leistų
efektyviai vykdyti pavestas funkcijas, įskaitant ir reikalingų sistemų sukūrimą
ir palaikymą, manytina, kad Įstatymo projekto 5 straipsnio 3 dalyje siūlomas
reguliavimas yra perteklinis.
Pasiūlymas:
Išbraukti Įstatymo projekto 5
straipsnio 3 dalį:
„3. Vyriausioji tarnybinės
etikos komisija privalo sudaryti sąlygas asmeniui, kuriam lobistine veikla
siekiama daryti įtaką, elektroninėmis priemonėmis deklaruoti kontaktą su
lobistu“.
|