Projekto
lyginamasis variantas
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2006 M. SAUSIO 19 D. NUTARIMO NR. 61 „DĖL DOKUMENTŲ, ĮRODANČIŲ, KAD ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMAS BUS FINANSUOJAMAS, SUDARYMO IR JŲ REIKALAVIMŲ VYKDYMO, LĖŠŲ, GAUTŲ PAGAL ŠIUOS DOKUMENTUS, KAUPIMO, NAUDOJIMO IR GRĄŽINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR MAŽIAUSIO ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ KIEKIO, KURĮ TURI SUTVARKYTI ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS GAMINTOJAI IR IMPORTUOTOJAI, NUSTATYMO“ PAKEITIMO
2014 m. d. Nr.
Vilnius
Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimą Nr. 61 „Dėl Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo ir Mažiausio elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai, nustatymo“:
1.1. Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:
„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos atliekų
tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016; 2012, Nr.
6-190) 341 straipsnio 4 1 dalies 6 punktu ir 6
dalimis 7 dalimi ir įgyvendindama 2012 m. liepos 4 d. Europos Parlamento
ir Tarybos direktyvos 2012/19/ES dėl elektros ir elektroninės įrangos atliekų (OL
2012 L 197, p. 38) nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“;
1.2. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2. Nustatyti, kad ne buityje naudojamos
buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojams ir importuotojams
netaikomos šiuo nutarimu patvirtintos elektros ir elektroninės įrangos atliekų
tvarkymo užduotys. Šiems gamintojams ir importuotojams taikomi Lietuvos
Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nustatyti ne buityje susidarančių
buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo reikalavimai.“;
1.3. nurodytuoju nutarimu patvirtintose Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklėse:
1.3.1. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Buityje naudojama Buitinė elektros ir elektroninė įranga – namų ūkiuose naudojama elektros ir
elektroninė įranga, taip pat komerciniuose ir pramonės ūkio objektuose,
institucijose ir kitur naudojama elektros ir elektroninė įranga, kuri savo
pobūdžiu ar sudėtimi panaši į namų ūkiuose naudojamą elektros ir elektroninę
įrangą. Elektros ir elektroninė įranga, kurią gali naudoti tiek namų ūkiai,
tiek vartotojai, kurie nėra namų ūkiai, laikoma buityje naudojama buitine
elektros ir elektronine įranga.
Ne buityje naudojama buitinė elektros
ir elektroninė įranga – išimtinai komerciniuose ar pramonės ūkio objektuose,
institucijose ar kitur, išskyrus namų ūkius, naudojama elektros ir elektroninė
įranga.
Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos paaiškintos
Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme (Žin., 1998, Nr. 61-1726;
2002, Nr. 72-3016).“;
1.3.2. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4. Dokumentai, įrodantys, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, yra:
4.1. banko garantija, užtikrinanti einamaisiais metais
Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje
naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio
(bet ne mažesnio kaip šiuo nutarimu einamiesiems metams nustatytas mažiausias
elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis), kurį turi sutvarkyti
elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai (toliau –
buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis),
tvarkymo finansavimą;
4.2. laidavimo draudimo sutartis,
sudaryta elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir draudiko
ir užtikrinanti einamaisiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo
tikslais tiektos buityje naudojamos buitinės elektros ir
elektroninės įrangos atliekų kiekio (bet ne mažesnio kaip šiuo nutarimu nustatyta
buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis)
einamiesiems metams nustatytas mažiausias elektros ir elektroninės
įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos
gamintojai ir importuotojai), tvarkymo finansavimą;
4.3. su Lietuvos Respublikos
atliekų Atliekų tvarkymo įstatymo reikalavimus atitinkančia
Organizacija pasirašyta sutartis, garantuojanti, kad elektros ir elektroninės
įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas;
4.4. ne buityje naudojamos
buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir
šios įrangos pirkėjo pasirašyti įsipareigojimai, pagal kuriuos užtikrinamas
elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas.“;
1.3.3. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5. Buityje naudojamos Buitinės elektros
ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, registruodamasis ir
teikdamas elektros ir elektroninės įrangos tiekimo rinkai apskaitos ir
atliekų tvarkymo ataskaitas (toliau – ataskaita) aplinkos ministro
nustatyta tvarka, vieną iš Taisyklių 4.1–4.3 punktuose papunkčiuose
nurodytų dokumentų turi pateikti Aplinkos apsaugos agentūrai (toliau –
Agentūra), jeigu gamintojas ar importuotojas yra užsienio valstybėje
registruotas asmuo, neturintis Lietuvos Respublikoje filialo ar atstovybės,
arba Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentui (toliau –
Regiono aplinkos apsaugos departamentas), kurio kontroliuojamoje
teritorijoje registruota jo buveinė.“;
1.3.4. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6. Ne buityje naudojamos buitinės
elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, registruodamasis
ir teikdamas elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo
ataskaitas aplinkos ministro nustatyta tvarka, turi Agentūrai, jeigu
gamintojas ar importuotojas yra užsienio valstybėje registruotas asmuo,
neturintis Lietuvos Respublikoje filialo ar atstovybės, arba Regiono aplinkos
apsaugos departamentui deklaruoti, kad rašytiniuose susitarimuose su
gamintojo ar importuotojo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais
tiektos ne buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės
įrangos pirkėjais nustatyta šios elektros ir elektroninės įrangos atliekų
tvarkymo finansavimo tvarka, atitinkanti Lietuvos Respublikos atliekų Atliekų
tvarkymo įstatymo reikalavimus.“;
1.3.5. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7. Banko garantiją buityje naudojamos buitinės
elektros ir elektroninės įrangos gamintojui ar importuotojui suteikia bankas ar
kita kredito įstaiga, veikianti Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje.“;
1.3.6. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8. Laidavimo draudimo sutartį sudaro buityje
naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar
importuotojas ir draudimo įmonė, įsteigta bet kurioje Europos Sąjungos ar
Europos ekonominės erdvės valstybėje ir turinti teisę vykdyti šią veiklą.“;
1.3.7. Pakeisti 9 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:
„9. Agentūra arba Regiono aplinkos apsaugos
departamentas (toliau šios institucijos – atsakinga institucija) priima tik
tokias banko garantijas ir laidavimo draudimo sutartis, kurios:“;
1.3.8. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:
„11. Banko garantijoje ir laidavimo draudimo sutartyje
nurodoma lėšų suma, kurios reikia buityje naudojamos buitinėms elektros
ir elektroninės įrangos atliekoms sutvarkyti. Gamintojų ir importuotojų
Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje
naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekoms sutvarkyti
reikalinga suma apskaičiuojama atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių
metų kiekybinėje buityje naudojamos kiekybinę elektros ir
elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotyje nustatytą sutvarkyti
elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekį užduotį (procentais),
planuojamą per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos
Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti tiektą elektros
ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis) ir Taisyklių priede nurodytus elektros
ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties
dydžio nustatymo įkainius, taikomus atitinkamai elektros ir elektroninės
įrangos grupei. Tuo atveju, kai gamintojas ar importuotojas elektros ir
elektroninę įrangą praėjusiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo
tikslais tiekė ne ištisus metus, per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos
Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektas elektros ir elektroninės
įrangos kiekis apskaičiuojamas atsižvelgiant į vidutiniškai per mėnesį tiektą
elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis). “;
1.3.9. Pakeisti 12 punktą ir jį išdėstyti taip:
„12. Gamintojų ir importuotojų, pradėjusių Lietuvos
Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą
einamaisiais kalendoriniais metais, Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo
tikslais tiektos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekoms sutvarkyti
reikalinga suma apskaičiuojama atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų
kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį (procentais),
planuojamą per einamuosius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus
rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis)
ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko
garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius, taikomus
atitinkamai elektros ir elektroninės įrangos grupei. Per einamuosius
kalendorinius metus pasikeitus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo
tikslais planuotam tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekiui,
gamintojas ir importuotojas, atsižvelgdami į šį (pasikeitusį) kiekį, turi
atitinkamai pakeisti banko garantiją ar laidavimo draudimo sutartį.
Pakeista banko garantija ar laidavimo draudimo sutartis
pateikiama atitinkamai atsakingai institucijai, kuriai pateikta
ankstesnioji banko garantija ar laidavimo draudimo sutartis Agentūrai.“;
1.3.10. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:
„13. Elektros ir elektroninės įrangos
gamintojas ar importuotojas Taisyklių 12 punkte numatytu atveju, kuris
per praėjusius metus faktiškai Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo
tikslais tiekė didesnį už planuotą elektros ir elektroninės įrangos
kiekį ir atsižvelgdamas į šį (pasikeitusį) kiekį Taisyklių 12 punkte
nustatyta tvarka nepateikė dėl jo atitinkamų dokumentų, teikdamas ataskaitą
einamaisiais metais aplinkos ministro nustatyta tvarka, turi papildomai atitinkamai
atsakingai institucijai Agentūrai pateikti vieną iš dokumentų,
nurodytų Taisyklių 4.1, ir 4.2 – 4.3 punktuose papunkčiuose,
įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų, kurių kiekis nebuvo
įskaičiuotas praėjusiais metais pateikiant minėtus dokumentus, tvarkymas bus
finansuojamas pagal einamųjų metų kiekybinę buityje naudojamos elektros
ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį ir Taisyklių priede
nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo
draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius (pagal grupes).“;
1.3.11. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:
„14. Elektros ir elektroninės įrangos
gamintojas ar importuotojas, kuris neįsiregistravo aplinkos ministro nustatyta
tvarka ir ankstesniais metais, pradedant nuo 2006 m. sausio 1 d., Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė elektros ir elektroninę
įrangą, einamaisiais metais registruodamasis aplinkos ministro nustatyta
tvarka, turi papildomai atitinkamai atsakingai institucijai Agentūrai
pateikti vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių 4.1–4.3 punktuose
papunkčiuose, įrodančių, kad per laikotarpį nuo 2006 m. sausio 1 d. jo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje
naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų
tvarkymas bus finansuojamas pagal einamųjų metų kiekybinę buityje naudojamos
elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį ir Taisyklių
priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos,
laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius (pagal grupes).“;
1.3.12. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:
„15. Atsakingos institucijos Agentūra
nepriima Taisyklių 4.1–4.3 punktuose papunkčiuose nurodytų
dokumentų, kurie neatitinka Taisyklių reikalavimų, kaip įrodymo, kad elektros
ir elektroninės įrangos gamintojų ir importuotojų Lietuvos Respublikos vidaus
rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos atliekų
tvarkymas bus finansuojamas.“;
1.3.13. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:
„16. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar
importuotojas, teikiantis ataskaitas ataskaitą aplinkos ministro
nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo ataskaitos pateikimo atitinkamai
atsakingai institucijai Agentūrai pateikia elektros ir
elektroninės įrangos atliekų tvarkytojo aplinkos ministro nustatyta tvarka
išduotą (-us) išrašyto (-ų) elektros ir elektroninės įrangos
atliekų sutvarkymą įrodančio (-čių) dokumentąo (-usų)
kopiją (-as), patvirtinantį (-čius) Lietuvos Respublikos Vyriausybės
nustatytų kiekybinių elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo
užduočių įvykdymą – elektros ir elektroninės įrangos atliekų, įskaitant jos
sudedamąsias dalis ir komplektavimo gaminius, surinkimą ir perdirbimą ar kitokį
naudojimą.“;
1.3.14. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:
„17. Kartu su Taisyklių 16 punkte nurodytu
(-ais) dokumentu (-ais) elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar
importuotojas, pasirinkęs buityje naudojamos elektros ir elektroninės
įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 variantą, atitinkamai
atsakingai institucijai Agentūrai pateikia informaciją apie
elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų eksploatavimą ir atliekų,
surinktų šiose vietose, kiekį. Aplinkos ministras nustato elektros ir
elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų įrengimo, eksploatavimo ir
informacijos apie šių vietų eksploatavimą pateikimo reikalavimus.“;
1.3.15. Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:
„18. Atsakinga institucija Agentūra per 10 darbo
dienų nuo Taisyklių 16 ir 17 punktuose nurodytų dokumentų pateikimo
juos išnagrinėja – patikrina, ar juose pateikti duomenys teisingi, ar visiškai
įvykdytos buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų
tvarkymo užduotys.“;
1.3.16. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:
„19. Jeigu gamintojas ar importuotojas, pasirinkęs buityje
naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties
vykdymo 2 variantą, atsakingai institucijai Agentūrai pateikė
Taisyklių 4.1 ar 4.2 punkte papunktyje nurodytus dokumentus, bet
neįrengė, įrengė per mažai elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo
vietų arba netinkamai jas eksploatavo ir (ar) nepateikė Taisyklių 17 punkte
nurodytos informacijos apie jo eksploatuojamas elektros ir elektroninės įrangos
atliekų priėmimo vietas ir šiose vietose surinktų atliekų kiekį, neįvykdyta
užduoties dalis skaičiuojama vertinant buityje naudojamos elektros ir
elektroninės įrangos atliekų užduoties vykdymo 1 variante nurodytą kiekį. Toks
elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas papildomai atitinkamai
institucijai Agentūrai turi pateikti vieną iš dokumentų, nurodytų
Taisyklių 4.1–4.3 punktuose papunkčiuose, įrodančių, kad elektros
ir elektroninės įrangos atliekų, kurių kiekis neįskaičiuotas praėjusiais metais
pateikiant minėtus dokumentus dėl pasirinkto vykdyti buityje naudojamos
elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 varianto,
tvarkymas bus finansuojamas pagal einamųjų metų buityje naudojamos
elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis ir Taisyklių priede
nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo
draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius (pagal grupes).“;
1.3.17. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:
„20. Jeigu gamintojas ar importuotojas atitinkamai
atsakingai institucijai Agentūrai pateikė vieną iš dokumentų,
nurodytų Taisyklių 4.1 ar 4.2 punkte papunktyje, tačiau nepateikė
Taisyklių 16 punkte reikalaujamų dokumentų ar pateikti dokumentai įrodo, kad
įvykdyta tik dalis kiekybinės buityje naudojamos elektros ir
elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties, atsakinga institucija Agentūra
per 10 darbo dienų nuo nurodytų dokumentų pateikimo ar dokumentams pateikti
skirto termino pabaigos raštu praneša apie tai Aplinkos ministerijai. Pranešime
atsakinga institucija Agentūra nurodo konkretaus gamintojo ar
importuotojo faktiškai Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais
tiektos buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės
įrangos kiekį (tonomis pagal kategorijas), elektros ir elektroninės įrangos
atliekų tvarkymo užduočių dydį (tonomis pagal kategorijas), neįvykdytų elektros
ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių dydį (tonomis pagal kategorijas)
ir pateikia dokumentą, nurodytą Taisyklių 4.1 ar 4.2 punkte papunktyje,
taip pat Taisyklių 16 punkte nurodytų dokumentų kopijas, jeigu tokie
dokumentai pateikti.“;
1.3.18. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:
„21. Aplinkos ministerija, išnagrinėjusi iš atsakingos
institucijos Agentūros gautą Taisyklių 20 punkte nurodytą
informaciją, kreipiasi į banką ar kitą kredito įstaigą, suteikusią banko
garantiją, arba draudimo įmonę, sudariusią laidavimo draudimo sutartį,
reikalaudama banko garantijoje ar laidavimo draudimo sutartyje nurodytą sumą ar
jos dalį pervesti į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą kaip Lietuvos
Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nurodytos Gaminių ar pakuotės atliekų
tvarkymo programos lėšas.“;
1.3.19. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:
„23. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar
importuotojas, sudaręs Taisyklių 4.3 papunktyje nurodytą sutartį su
Organizacija, šios sutarties kopiją pateikia atitinkamai atsakingai
institucijai Agentūrai.“;
1.3.20. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:
„24. Atsakinga institucija Agentūra
priima tik elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir
Organizacijos sudarytas sutartis, kuriose nurodyta, kad šis gamintojas ar
importuotojas yra pavedęs Organizacijai tvarkyti atliekų, susidariusių
naudojant jo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektą buityje
naudojamą buitinę elektros ir elektroninę įrangą taip, kad būtų
garantuotas šios elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo
finansavimas.“;
1.4. Nurodytuoju nutarimu patvirtintų Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių priedą „Elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainių sąrašas“ išdėstyti nauja redakcija (pridedama);
1.5. Nurodytuoju nutarimu patvirtintą Mažiausio elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai, aprašą (elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis) išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
2. Šio nutarimo 1.4 papunktis įsigalioja 2015 m. sausio 1 d.
Ministras Pirmininkas
Aplinkos ministras
„Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų
tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų
pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių
priedas
I. ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS IR BANKO GARANTIJOS, LAIDAVIMO DRAUDIMO SUTARTIES DYDŽIO NUSTATYMO ĮKAINIų sąrašas iki 2018 m. RUGPJŪČIO 14 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Grupė |
Įkainiai už toną (litais**) |
1. |
Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus su šaldymo įranga (1A). Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
I |
|
2. |
Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo įranga (1B) |
II |
1 300
|
3. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A). Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A) |
III |
1 200
|
4. |
Kompiuterių monitoriai (3B). Televizoriai (4B) |
IV |
1 050 |
5. |
Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2), apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai (išskyrus stambius stacionarius pramoninius prietaisus) (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicinos prietaisai (išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus) (8). Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9) |
V |
1 400
|
6. |
Dujošvytės lempos (tiesios fluorescencinės lempos, kompaktinės fluorescencinės lempos, didelio ryškumo išlydžio lempos, įskaitant suslėgto natrio lempas ir metalų halidų lempas, žemo slėgio natrio lempos) (5B) |
VI |
3 600 |
*Pagal
2003 m. sausio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/96/EB
dėl elektros ir elektroninės įrangos atliekų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 7 tomas, p. 359) Lietuvos Respublikos aplinkos
ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo
taisykles.
**Banko garantijos ir laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainį sudaro:
elektros ir elektroninės įrangos atliekų (pagal grupes) surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidos pagal atliekų tvarkytojų pateiktus duomenis (įvertinus pridėtinės vertės mokestį);
20 procentų elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidų – visuomenės švietimo, informavimo šių atliekų tvarkymo klausimais ir lėšų administravimo išlaidos.
II. ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS IR BANKO GARANTIJOS, LAIDAVIMO DRAUDIMO SUTARTIES DYDŽIO NUSTATYMO ĮKAINIų sąrašas nuo 2018 m. RUGPJŪČIO 15 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Įkainiai už toną (litais**) |
1. |
Temperatūros keitimo įranga (1) |
1 300 |
2. |
Ekranai, monitoriai ir įranga, kurioje yra ekranų, kurių paviršiaus plotas didesnis nei 100 cm2 (2) |
1 050 |
3. |
Lempos (3) |
3 600 |
4. |
Stambi įranga (bent vienas iš išorinių išmatavimų didesnis nei 50 cm) (4) |
800 |
5. |
Smulki įranga (nė vienas iš išorinių išmatavimų neviršija 50 cm) (5) |
1 400 |
6. |
Smulki IT ir telekomunikacijų įranga (nė vienas iš išorinių išmatavimų neviršija 50 cm) (6) |
1 200 |
*Pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.
**Banko garantijos ir laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainį sudaro:
elektros ir elektroninės įrangos atliekų (pagal grupes) surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidos pagal atliekų tvarkytojų pateiktus duomenis (įvertinus pridėtinės vertės mokestį);
20 procentų elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidų – visuomenės švietimo, informavimo šių atliekų tvarkymo klausimais ir lėšų administravimo išlaidos.
–––––––––––––––
„PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 61
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. d. nutarimo Nr.
redakcija)
MAŽIAUSIo ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ KIEKIo, KURĮ TURI SUTVARKYTI ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS GAMINTOJAI IR IMPORTUOTOJAI, aprašas
(ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOTYS)
I. KIEKYBINĖS IR KOKYBINĖS ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOTYS
Eil. Nr. |
Metai |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo būdas |
Užduotis, atsižvelgiant į elektros ir elektroninės įrangos kiekį, tiektą Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais (masės procentai) |
1. |
2006 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
15 |
2. |
2007 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
20 |
3. |
2008 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
25 |
4. |
2009 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
27 |
5. |
2010 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
iki 44 (bet ne mažiau kaip 30) |
6. |
2011 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti |
iki 56 (bet ne mažiau kaip 44) |
|
1 užduoties vykdymo variantas (kiekybinė užduotis) |
2 užduoties vykdymo variantas |
|||
kiekybinė užduotis |
kokybinė užduotis |
||||
7. |
2012–2014 |
surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti atsižvelgiant į minimalius elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimus |
50 |
40 |
Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir
elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės
įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar
importuotojo |
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
1 užduoties vykdymo variantas (kiekybinė užduotis) |
2 užduoties vykdymo variantas |
|||
kiekybinė užduotis |
kokybinė užduotis |
|||||
8. |
2015 |
surinkti ir paruošti naudoti pakartotinai, perdirbti ar kitaip naudoti atsižvelgiant į minimalius elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimus
|
Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus su šaldymo įranga (1A). Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo įranga (1B). Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A). Kompiuterių monitoriai (3B). Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A). Televizoriai (4B). Dujošvytės lempos (5B). Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
55 |
45 |
Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos. Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos. |
9. |
Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2). Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicininiai prietaisai, išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus (8). Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9) |
40 |
30 |
|||
10. |
2016 |
Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus su šaldymo įranga (1A). Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo įranga (1B). Informacinių Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
60 |
50 |
Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos. Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos. |
|
11. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A). Kompiuterių monitoriai (3B). Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A). Televizoriai (4B). Dujošvytės lempos (5B). |
55 |
45 |
|||
12. |
Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2). Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicininiai prietaisai, išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus (8). Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9). |
45 |
35 |
|||
13. |
2017 |
Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus su šaldymo įranga (1A). Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo įranga (1B). Informacinių Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10). |
65 |
55 |
||
14. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A). Kompiuterių monitoriai (3B). Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A). Televizoriai (4B). Dujošvytės lempos (5B). |
60 |
50 |
|||
15. |
Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2). Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicininiai prietaisai, išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus (8). Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9). |
50 |
40 |
|
1 užduoties vykdymo variantas (kiekybinė užduotis) |
2 užduoties vykdymo variantas |
|||
kiekybinė užduotis |
kokybinė užduotis |
||||
16. |
2018 |
surinkti ir paruošti naudoti pakartotinai, perdirbti ar kitaip naudoti atsižvelgiant į minimalius elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimus |
65 |
55 |
Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir
elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės
įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar
importuotojo |
17. |
2019 |
70 |
60 |
||
18. |
nuo 2020 |
75 |
65 |
*Pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.
II. MINIMALŪS ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ NAUDOJIMO REIKALAVIMAI
Minimalūs elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimai taikomi iki 2015 m. rugpjūčio 14 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Elektros ir elektroninės
įrangos atliekų naudojimas |
Elektros ir elektroninės
įrangos |
1. |
Stambūs namų apyvokos prietaisai (1). Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
80 |
75 |
2. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga (3). Vartojimo įranga ir fotovoltinės plokštės (4) |
75 |
65 |
3. |
Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2). Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicinos prietaisai (išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus) (8). Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9) |
70 |
50 |
4. |
Dujošvytės lempos (5B) |
– |
80 |
*
Pagal 2003 m. sausio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/96/EB
dėl elektros ir elektroninės įrangos atliekų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 7 tomas, p. 359).
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.
Minimalūs elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimai taikomi nuo 2015 m. rugpjūčio 15 d. iki 2018 m. rugpjūčio 14 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimas, procentais |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų paruošimas naudoti pakartotinai ir (ar) perdirbimas, procentais |
1. |
Stambūs namų apyvokos prietaisai (1). Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10) |
85 |
80 |
2. |
Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga (3). Vartojimo įranga ir fotovoltinės plokštės (4) |
80 |
70 |
3. |
Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2). Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A). Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6). Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7). Medicinos prietaisai (išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus) (8). Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9) |
75 |
55 |
4. |
Dujošvytės lempos (5B) |
– |
80 |
*Pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.
Minimalūs elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimai taikomi nuo 2018 m. rugpjūčio 15 d.
Eil. Nr. |
Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*) |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimas, procentais |
Elektros ir elektroninės įrangos atliekų paruošimas naudoti pakartotinai ir (ar) perdirbimas, procentais |
1. |
Temperatūros keitimo įranga (1). Stambi įranga (4) |
85 |
80 |
2. |
Ekranai, monitoriai ir įranga, kurioje yra ekranų, kurių paviršiaus plotas didesnis nei 100 cm2 (2) |
80 |
70 |
3. |
Smulki įranga (nė vienas iš išorinių išmatavimų neviršija 50 cm) (5). Smulki informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga (6) |
75 |
55 |
4. |
Lempos (3) |
– |
80 |
*Pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.
III. ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOČIŲ VYKDYMO SĄLYGOS
1. Buityje naudojamos Buitinės elektros
ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas gali pasirinkti vieną iš
elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių vykdymo variantų.
2. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojai
ar importuotojai privalo ne mažiau kaip 80 procentų kiekybinės elektros ir elektroninės
įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdyti atsižvelgdami į jų Lietuvos
Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės
įrangos kategoriją. Nuo 2015 m. sausio 1 d. elektros ir elektroninės įrangos
gamintojai ar importuotojai privalo ne mažiau kaip 90 procentų kiekybinės
elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdyti
atsižvelgdami į elektros ir elektroninės įrangos kategoriją. Kita
kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties dalis
gali būti įvykdyta finansuojant kitos kategorijos elektros ir elektroninės
įrangos atliekų tvarkymą. Tokiu atveju elektros ir elektroninės įrangos atliekų
kiekis, kurio tvarkymą finansuos gamintojas ar importuotojas, turi būti
proporcingas gamintojo ar importuotojo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai
verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos kategorijos kiekiui
pagal šiame priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko
garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius. Pavyzdžiui,
vietoj 100 kilogramų 2 kategorijos elektros ir elektroninės įrangos „smulkūs
namų apyvokos prietaisai“ atliekų gamintojas ar importuotojas privalo
sutvarkyti ne mažiau kaip 133 kilogramus 3B kategorijos elektros ir
elektroninės įrangos „kompiuterių monitoriai“ atliekų.
3. Mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, išskyrus 4 punkte numatytą atvejį, apskaičiuojamas atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį (procentais) ir per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektą elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis). Pavyzdžiui, gamintojo ar importuotojo, pasirinkusio vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą ir 2013 metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekusio 20 tonų 2 elektros ir elektroninės įrangos kategorijos „smulkūs namų apyvokos prietaisai“ elektros ir elektroninės įrangos, mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas 2014 metais, yra 6 tonos. Tuo atveju, kai gamintojas ar importuotojas elektros ir elektroninės įrangą praėjusiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė ne ištisus metus, per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektas elektros ir elektroninės įrangos kiekis apskaičiuojamas atsižvelgiant į vidutiniškai per mėnesį tiektą elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis). Pavyzdžiui, gamintojo ar importuotojo, pasirinkusio vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangą 2013 metų gegužės mėnesį ir per mėnesį vidutiniškai tiekusio 5 tonas 2 elektros ir elektroninės įrangos kategorijos „smulkūs namų apyvokos prietaisai“ elektros ir elektroninės įrangos, mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas 2014 metais, yra 18 tonų.
4. Mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai, pradėję Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, apskaičiuojamas atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį (procentais) ir planuojamą per kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis).
5. Gamintojo ar importuotojo, pasirinkusio vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą, kokybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymui būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų (toliau – Priėmimo vieta) skaičius turi atitikti bent minimalų Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotyse nurodytą Priėmimo vietų skaičių. Pavyzdžiui, pagal 2014 metų kokybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį, jei gamintojas ar importuotojas 2013 metais vidaus rinkai tiekė iki 200 t elektros ir elektroninės įrangos per metus, mažiausiai turi būti įrengta 1 Priėmimo vieta, jei 201–400 t per metus – 2 Priėmimo vietos, jei 401–600 t per metus – 3 Priėmimo vietos ir t. t.
3. 6. Kokybinė elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo
užduotis turi būti pradėta vykdyti (tai yra elektros ir elektroninės įrangos
atliekų priėmimo Priėmimo vietos turi būti pradėtos eksploatuoti) ne
vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Taisyklių 6 7 punkte nurodytų
dokumentų pateikimo dienos. Aplinkos ministras nustato elektros ir elektroninės
įrangos atliekų priėmimo vietų įrengimo, ir eksploatavimo ir
informacijos apie Priėmimo vietų eksploatavimą pateikimo reikalavimus.
4. 7. Pasirinkęs vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų
tvarkymo užduoties 2 variantą, elektros ir elektroninės įrangos gamintojas
ar importuotojas, registruodamasis ir teikdamas elektros ir elektroninės
įrangos atliekų tvarkymo ataskaitas atitinkamai institucijai, kartu
su vienu iš Taisyklių 4.1–4.3 punktuose papunkčiuose nurodytų
dokumentų pateikia numatomų įrengti ar jau įrengtų elektros ir elektroninės
įrangos atliekų priėmimo Priėmimo vietų aprašymą ir informaciją
apie Priėmimo vietų eksploatavimą. Elektros ir
elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų aprašyme turi būti nurodytas vietų
skaičius, adresai, elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkytojų, su
kuriais sudarytos elektros ir elektroninės įrangos atliekų, surinktų šiose
vietose, tvarkymo sutartys, sąrašas.
8. Minimalių elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimų įvykdymas apskaičiuojamas procentine išraiška kiekvienai elektros ir elektroninės įrangos kategorijai, padalinant pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintų Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklių reikalavimus apdorotų tam tikros elektros ir elektroninės įrangos kategorijos atliekų paruoštą naudoti pakartotinai, perdirbtą arba panaudotą svorį iš atskirai surinktų tos elektros ir elektroninės įrangos kategorijos atliekų svorio. Apskaičiuojant šių reikalavimų įgyvendinimo rodiklius, neįtraukiamos paruošimo naudojimui veiklos, įskaitant rūšiavimą ir saugojimą.
59. Visiškas elektros
ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymas yra:
5.1. 9.1. jeigu gamintojas ar importuotojas pasirinko elektros ir
elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 1 variantą – kiekybinės
elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymas;
5.2. 9.2. jeigu gamintojas ar importuotojas pasirinko
elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 variantą
– kiekybinės ir kokybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo
užduočių įvykdymas.