Projekto

lyginamasis variantas

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2006 M. SAUSIO 19 D. NUTARIMO NR. 61 „DĖL DOKUMENTŲ, ĮRODANČIŲ, KAD ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMAS BUS FINANSUOJAMAS, SUDARYMO IR JŲ REIKALAVIMŲ VYKDYMO, LĖŠŲ, GAUTŲ PAGAL ŠIUOS DOKUMENTUS, KAUPIMO, NAUDOJIMO IR GRĄŽINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR MAŽIAUSIO ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ KIEKIO, KURĮ TURI SUTVARKYTI ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS GAMINTOJAI IR IMPORTUOTOJAI, NUSTATYMO“ PAKEITIMO

 

2014 m.                     d. Nr.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimą Nr. 61 „Dėl Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo ir Mažiausio elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai, nustatymo“:

1.1. Pakeisti preambulę ir ją išdėstyti taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016; 2012, Nr. 6-190) 341 straipsnio 4 1 dalies 6 punktu ir 6 dalimis 7 dalimi ir įgyvendindama 2012 m. liepos 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2012/19/ES dėl elektros ir elektroninės įrangos atliekų (OL 2012 L 197, p. 38) nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“;

1.2. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

„2. Nustatyti, kad ne buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojams ir importuotojams netaikomos šiuo nutarimu patvirtintos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotys. Šiems gamintojams ir importuotojams taikomi Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nustatyti ne buityje susidarančių buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo reikalavimai.“;

1.3. nurodytuoju nutarimu patvirtintose Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklėse:

1.3.1. Pakeisti 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

„3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Buityje naudojama Buitinė elektros ir elektroninė įranga – namų ūkiuose naudojama elektros ir elektroninė įranga, taip pat komerciniuose ir pramonės ūkio objektuose, institucijose ir kitur naudojama elektros ir elektroninė įranga, kuri savo pobūdžiu ar sudėtimi panaši į namų ūkiuose naudojamą elektros ir elektroninę įrangą. Elektros ir elektroninė įranga, kurią gali naudoti tiek namų ūkiai, tiek vartotojai, kurie nėra namų ūkiai, laikoma buityje naudojama buitine elektros ir elektronine įranga.

Ne buityje naudojama buitinė elektros ir elektroninė įranga – išimtinai komerciniuose ar pramonės ūkio objektuose, institucijose ar kitur, išskyrus namų ūkius, naudojama elektros ir elektroninė įranga.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos paaiškintos Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016).“;

1.3.2. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

„4. Dokumentai, įrodantys, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, yra:

4.1. banko garantija, užtikrinanti einamaisiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio (bet ne mažesnio kaip šiuo nutarimu einamiesiems metams nustatytas mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis), kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai (toliau – buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis), tvarkymo finansavimą;

4.2. laidavimo draudimo sutartis, sudaryta elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir draudiko ir užtikrinanti einamaisiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio (bet ne mažesnio kaip šiuo nutarimu nustatyta buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis) einamiesiems metams nustatytas mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai), tvarkymo finansavimą;

4.3. su Lietuvos Respublikos atliekų Atliekų tvarkymo įstatymo reikalavimus atitinkančia Organizacija pasirašyta sutartis, garantuojanti, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas;

4.4. ne buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir šios įrangos pirkėjo pasirašyti įsipareigojimai, pagal kuriuos užtikrinamas elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas.“;

1.3.3. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

„5. Buityje naudojamos Buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, registruodamasis ir teikdamas elektros ir elektroninės įrangos tiekimo rinkai apskaitos ir atliekų tvarkymo ataskaitas (toliau – ataskaita) aplinkos ministro nustatyta tvarka, vieną iš Taisyklių 4.1–4.3 punktuose papunkčiuose nurodytų dokumentų turi pateikti Aplinkos apsaugos agentūrai (toliau – Agentūra), jeigu gamintojas ar importuotojas yra užsienio valstybėje registruotas asmuo, neturintis Lietuvos Respublikoje filialo ar atstovybės, arba Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentui (toliau – Regiono aplinkos apsaugos departamentas), kurio kontroliuojamoje teritorijoje registruota jo buveinė.“;

1.3.4. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

„6. Ne buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, registruodamasis ir teikdamas elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo ataskaitas aplinkos ministro nustatyta tvarka, turi Agentūrai, jeigu gamintojas ar importuotojas yra užsienio valstybėje registruotas asmuo, neturintis Lietuvos Respublikoje filialo ar atstovybės, arba Regiono aplinkos apsaugos departamentui deklaruoti, kad rašytiniuose susitarimuose su gamintojo ar importuotojo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos ne buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos pirkėjais nustatyta šios elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo finansavimo tvarka, atitinkanti Lietuvos Respublikos atliekų Atliekų tvarkymo įstatymo reikalavimus.“;

1.3.5. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

„7. Banko garantiją buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojui ar importuotojui suteikia bankas ar kita kredito įstaiga, veikianti Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje.“;

1.3.6. Pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

„8. Laidavimo draudimo sutartį sudaro buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas ir draudimo įmonė, įsteigta bet kurioje Europos Sąjungos ar Europos ekonominės erdvės valstybėje ir turinti teisę vykdyti šią veiklą.“;

1.3.7. Pakeisti 9 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstyti taip:

„9. Agentūra arba Regiono aplinkos apsaugos departamentas (toliau šios institucijos – atsakinga institucija) priima tik tokias banko garantijas ir laidavimo draudimo sutartis, kurios:“;

1.3.8. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

„11. Banko garantijoje ir laidavimo draudimo sutartyje nurodoma lėšų suma, kurios reikia buityje naudojamos buitinėms elektros ir elektroninės įrangos atliekoms sutvarkyti. Gamintojų ir importuotojų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekoms sutvarkyti reikalinga suma apskaičiuojama atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų kiekybinėje buityje naudojamos kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotyje nustatytą sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekį užduotį (procentais), planuojamą per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti tiektą elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis) ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius, taikomus atitinkamai elektros ir elektroninės įrangos grupei. Tuo atveju, kai gamintojas ar importuotojas elektros ir elektroninę įrangą praėjusiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė ne ištisus metus, per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektas elektros ir elektroninės įrangos kiekis apskaičiuojamas atsižvelgiant į vidutiniškai per mėnesį tiektą elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis). “;

1.3.9. Pakeisti 12 punktą ir jį išdėstyti taip:

„12. Gamintojų ir importuotojų, pradėjusių Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninę įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekoms sutvarkyti reikalinga suma apskaičiuojama atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį (procentais), planuojamą per einamuosius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis) ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius, taikomus atitinkamai elektros ir elektroninės įrangos grupei. Per einamuosius kalendorinius metus pasikeitus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuotam tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekiui, gamintojas ir importuotojas, atsižvelgdami į šį (pasikeitusį) kiekį, turi atitinkamai pakeisti banko garantiją ar laidavimo draudimo sutartį. Pakeista banko garantija ar laidavimo draudimo sutartis pateikiama atitinkamai atsakingai institucijai, kuriai pateikta ankstesnioji banko garantija ar laidavimo draudimo sutartis Agentūrai.“;

1.3.10. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:

„13. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas Taisyklių 12 punkte numatytu atveju, kuris per praėjusius metus faktiškai Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė didesnį už planuotą elektros ir elektroninės įrangos kiekį ir atsižvelgdamas į šį (pasikeitusį) kiekį Taisyklių 12 punkte nustatyta tvarka nepateikė dėl jo atitinkamų dokumentų, teikdamas ataskaitą einamaisiais metais aplinkos ministro nustatyta tvarka, turi papildomai atitinkamai atsakingai institucijai Agentūrai pateikti vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių 4.1, ir 4.2 – 4.3 punktuose papunkčiuose, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų, kurių kiekis nebuvo įskaičiuotas praėjusiais metais pateikiant minėtus dokumentus, tvarkymas bus finansuojamas pagal einamųjų metų kiekybinę buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius (pagal grupes).“;

1.3.11. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

„14. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, kuris neįsiregistravo aplinkos ministro nustatyta tvarka ir ankstesniais metais, pradedant nuo 2006 m. sausio 1 d., Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė elektros ir elektroninę įrangą, einamaisiais metais registruodamasis aplinkos ministro nustatyta tvarka, turi papildomai atitinkamai atsakingai institucijai Agentūrai pateikti vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių 4.1–4.3 punktuose papunkčiuose, įrodančių, kad per laikotarpį nuo 2006 m. sausio 1 d. jo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas pagal einamųjų metų kiekybinę buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius (pagal grupes).“;

1.3.12. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

„15. Atsakingos institucijos Agentūra nepriima Taisyklių 4.1–4.3 punktuose papunkčiuose nurodytų dokumentų, kurie neatitinka Taisyklių reikalavimų, kaip įrodymo, kad elektros ir elektroninės įrangos gamintojų ir importuotojų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas.“;

1.3.13. Pakeisti 16 punktą ir jį išdėstyti taip:

„16. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, teikiantis ataskaitas ataskaitą aplinkos ministro nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo ataskaitos pateikimo atitinkamai atsakingai institucijai Agentūrai pateikia elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkytojo aplinkos ministro nustatyta tvarka išduotą (-us) išrašyto (-ų) elektros ir elektroninės įrangos atliekų sutvarkymą įrodančio (-čių) dokumentąo (-usų) kopiją (-as), patvirtinantį (-čius) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų kiekybinių elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių įvykdymą – elektros ir elektroninės įrangos atliekų, įskaitant jos sudedamąsias dalis ir komplektavimo gaminius, surinkimą ir perdirbimą ar kitokį naudojimą.“;

1.3.14. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

„17. Kartu su Taisyklių 16 punkte nurodytu (-ais) dokumentu (-ais) elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, pasirinkęs buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 variantą, atitinkamai atsakingai institucijai Agentūrai pateikia informaciją apie elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų eksploatavimą ir atliekų, surinktų šiose vietose, kiekį. Aplinkos ministras nustato elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų įrengimo, eksploatavimo ir informacijos apie šių vietų eksploatavimą pateikimo reikalavimus.“;

1.3.15. Pakeisti 18 punktą ir jį išdėstyti taip:

18. Atsakinga institucija Agentūra per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 16 ir 17 punktuose nurodytų dokumentų pateikimo juos išnagrinėja – patikrina, ar juose pateikti duomenys teisingi, ar visiškai įvykdytos buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotys.“;

1.3.16. Pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

„19. Jeigu gamintojas ar importuotojas, pasirinkęs buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 variantą, atsakingai institucijai Agentūrai pateikė Taisyklių 4.1 ar 4.2 punkte papunktyje nurodytus dokumentus, bet neįrengė, įrengė per mažai elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų arba netinkamai jas eksploatavo ir (ar) nepateikė Taisyklių 17 punkte nurodytos informacijos apie jo eksploatuojamas elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietas ir šiose vietose surinktų atliekų kiekį, neįvykdyta užduoties dalis skaičiuojama vertinant buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų užduoties vykdymo 1 variante nurodytą kiekį. Toks elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas papildomai atitinkamai institucijai Agentūrai turi pateikti vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių 4.1–4.3 punktuose papunkčiuose, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų, kurių kiekis neįskaičiuotas praėjusiais metais pateikiant minėtus dokumentus dėl pasirinkto vykdyti buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 varianto, tvarkymas bus finansuojamas pagal einamųjų metų buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis ir Taisyklių priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius (pagal grupes).“;

1.3.17. Pakeisti 20 punktą ir jį išdėstyti taip:

„20. Jeigu gamintojas ar importuotojas atitinkamai atsakingai institucijai Agentūrai pateikė vieną iš dokumentų, nurodytų Taisyklių 4.1 ar 4.2 punkte papunktyje, tačiau nepateikė Taisyklių 16 punkte reikalaujamų dokumentų ar pateikti dokumentai įrodo, kad įvykdyta tik dalis kiekybinės buityje naudojamos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties, atsakinga institucija Agentūra per 10 darbo dienų nuo nurodytų dokumentų pateikimo ar dokumentams pateikti skirto termino pabaigos raštu praneša apie tai Aplinkos ministerijai. Pranešime atsakinga institucija Agentūra nurodo konkretaus gamintojo ar importuotojo faktiškai Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos buityje naudojamos buitinės elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis pagal kategorijas), elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių dydį (tonomis pagal kategorijas), neįvykdytų elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių dydį (tonomis pagal kategorijas) ir pateikia dokumentą, nurodytą Taisyklių 4.1 ar 4.2 punkte papunktyje, taip pat Taisyklių 16 punkte nurodytų dokumentų kopijas, jeigu tokie dokumentai pateikti.“;

1.3.18. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

„21. Aplinkos ministerija, išnagrinėjusi iš atsakingos institucijos Agentūros gautą Taisyklių 20 punkte nurodytą informaciją, kreipiasi į banką ar kitą kredito įstaigą, suteikusią banko garantiją, arba draudimo įmonę, sudariusią laidavimo draudimo sutartį, reikalaudama banko garantijoje ar laidavimo draudimo sutartyje nurodytą sumą ar jos dalį pervesti į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą kaip Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme nurodytos Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšas.“;

1.3.19. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:

„23. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, sudaręs Taisyklių 4.3 papunktyje nurodytą sutartį su Organizacija, šios sutarties kopiją pateikia atitinkamai atsakingai institucijai Agentūrai.“;

1.3.20. Pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

„24. Atsakinga institucija Agentūra priima tik elektros ir elektroninės įrangos gamintojo ar importuotojo ir Organizacijos sudarytas sutartis, kuriose nurodyta, kad šis gamintojas ar importuotojas yra pavedęs Organizacijai tvarkyti atliekų, susidariusių naudojant jo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektą buityje naudojamą buitinę elektros ir elektroninę įrangą taip, kad būtų garantuotas šios elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo finansavimas.“;

1.4. Nurodytuoju nutarimu patvirtintų Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių priedą „Elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainių sąrašas“ išdėstyti nauja redakcija (pridedama);

1.5. Nurodytuoju nutarimu patvirtintą Mažiausio elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekio, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai, aprašą (elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis) išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Šio nutarimo 1.4 papunktis įsigalioja 2015 m. sausio 1 d.

 

 

 

 

Ministras Pirmininkas

 

 

Aplinkos ministras

 

 

 


 

„Dokumentų, įrodančių, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas, sudarymo ir jų reikalavimų vykdymo, lėšų, gautų pagal šiuos dokumentus, kaupimo, naudojimo ir grąžinimo taisyklių
priedas

 

I. ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS IR BANKO GARANTIJOS, LAIDAVIMO DRAUDIMO SUTARTIES DYDŽIO NUSTATYMO ĮKAINIų sąrašas iki 2018 m. RUGPJŪČIO 14 d.

 

Eil. Nr.

Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*)

Grupė

Įkainiai už toną (litais**)

1.

Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus su šaldymo įranga (1A).

Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10)

I

700 800

 

2.

Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo įranga (1B)

II

1 300

 

3.

Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A).

Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A)

III

1 200

 

4.

Kompiuterių monitoriai (3B).

Televizoriai (4B)

IV

1 050

5.

Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2),

apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A).

Elektros ir elektroniniai įrankiai (išskyrus stambius stacionarius pramoninius prietaisus) (6).

Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7).

Medicinos prietaisai (išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus) (8).

Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9)

V

1 400

 

6.

Dujošvytės lempos (tiesios fluorescencinės lempos, kompaktinės fluorescencinės lempos, didelio ryškumo išlydžio lempos, įskaitant suslėgto natrio lempas ir metalų halidų lempas, žemo slėgio natrio lempos) (5B)

VI

4 500

3 600

*Pagal 2003 m. sausio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/96/EB dėl elektros ir elektroninės įrangos atliekų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 7 tomas, p. 359) Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.

**Banko garantijos ir laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainį sudaro:

elektros ir elektroninės įrangos atliekų (pagal grupes) surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidos pagal atliekų tvarkytojų pateiktus duomenis (įvertinus pridėtinės vertės mokestį);

20 procentų elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidų – visuomenės švietimo, informavimo šių atliekų tvarkymo klausimais ir lėšų administravimo išlaidos.

 

II. ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS IR BANKO GARANTIJOS, LAIDAVIMO DRAUDIMO SUTARTIES DYDŽIO NUSTATYMO ĮKAINIų sąrašas nuo 2018 m. RUGPJŪČIO 15 d.

 

Eil. Nr.

Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*)

Įkainiai už toną (litais**)

1.

Temperatūros keitimo įranga (1)

1 300

2.

Ekranai, monitoriai ir įranga, kurioje yra ekranų, kurių paviršiaus plotas didesnis nei 100 cm2 (2)

1 050

3.

Lempos (3)

3 600

4.

Stambi įranga (bent vienas iš išorinių išmatavimų didesnis nei 50 cm) (4)

800

5.

Smulki įranga (nė vienas iš išorinių išmatavimų neviršija 50 cm) (5)

1 400

6.

Smulki IT ir telekomunikacijų įranga (nė vienas iš išorinių išmatavimų neviršija 50 cm) (6)

1 200

*Pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.

**Banko garantijos ir laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainį sudaro:

elektros ir elektroninės įrangos atliekų (pagal grupes) surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidos pagal atliekų tvarkytojų pateiktus duomenis (įvertinus pridėtinės vertės mokestį);

20 procentų elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo, vežimo, perdirbimo ar kitokio naudojimo išlaidų – visuomenės švietimo, informavimo šių atliekų tvarkymo klausimais ir lėšų administravimo išlaidos.

 

 

–––––––––––––––

 


 

 

„PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 61

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m.                     d. nutarimo Nr.   

redakcija)

 

MAŽIAUSIo ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ KIEKIo, KURĮ TURI SUTVARKYTI ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS GAMINTOJAI IR IMPORTUOTOJAI, aprašas

(ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOTYS)

 

 

I. KIEKYBINĖS IR KOKYBINĖS ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOTYS

 

Eil. Nr.

Metai

Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo būdas

Užduotis, atsižvelgiant į elektros ir elektroninės įrangos kiekį, tiektą Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais (masės procentai)

1.

2006

surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti

15

2.

2007

surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti

20

3.

2008

surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti

25

4.

2009

surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti

27

5.

2010

surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti

iki 44 (bet ne mažiau kaip 30)

6.

2011

surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti

iki 56 (bet ne mažiau kaip 44)

 

 

 

1 užduoties vykdymo variantas (kiekybinė užduotis)

2 užduoties vykdymo variantas

kiekybinė užduotis

kokybinė užduotis

7.

2012–2014

surinkti ir perdirbti ar kitaip naudoti atsižvelgiant į minimalius elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimus

50

40

Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo einamaisiais praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos. Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos.

8.

2015–2016

55

45

9.

2017–2018

60

50

10.

2019

65

55

11.

2020

70

60

12.

nuo 2021

75

65

 

 

Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*)

1 užduoties vykdymo variantas (kiekybinė užduotis)

2 užduoties vykdymo variantas

kiekybinė užduotis

kokybinė užduotis

8.

2015

surinkti ir paruošti naudoti pakartotinai, perdirbti ar kitaip naudoti atsižvelgiant į minimalius elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimus

 

 

Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus su šaldymo įranga (1A).

Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo įranga (1B).

Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A).

Kompiuterių monitoriai (3B).

Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A).

Televizoriai (4B).

Dujošvytės lempos (5B).

Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10)

55

45

Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos.

Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos.

9.

Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2).

Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A).

Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6).

Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7).

Medicininiai prietaisai, išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus (8).

Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9)

40

30

10.

2016

Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus su šaldymo įranga (1A).

Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo įranga (1B).

Informacinių Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10)

60

50

Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos.

Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos.

11.

Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A).

Kompiuterių monitoriai (3B).

Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A).

Televizoriai (4B).

Dujošvytės lempos (5B).

55

45

12.

Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2).

Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A).

Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6).

Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7).

Medicininiai prietaisai, išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus (8).

Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9).

45

35

13.

2017

Stambūs namų apyvokos prietaisai, išskyrus prietaisus su šaldymo įranga (1A).

Stambūs namų apyvokos prietaisai su šaldymo įranga (1B).

Informacinių Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10).

65

55

14.

Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga, išskyrus kompiuterių monitorius (3A).

Kompiuterių monitoriai (3B).

Vartojimo įranga, išskyrus televizorius, ir fotovoltinės plokštės (4A).

Televizoriai (4B).

Dujošvytės lempos (5B).

60

50

15.

Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2).

Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A).

Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6).

Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7).

Medicininiai prietaisai, išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus (8).

Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9).

50

40

 

 

 

1 užduoties vykdymo variantas (kiekybinė užduotis)

2 užduoties vykdymo variantas

kiekybinė užduotis

kokybinė užduotis

16.

2018

surinkti ir paruošti naudoti pakartotinai, perdirbti ar kitaip naudoti atsižvelgiant į minimalius elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimus

65

55

Eksploatuoti ne mažiau kaip vieną elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietą. Būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo einamaisiais praėjusiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais patiekto elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 200 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos. Gamintojo ar importuotojo, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų skaičius priklauso nuo gamintojo ar importuotojo planuojamo einamaisiais kalendoriniais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekio ir turi būti ne mažesnis kaip viena priėmimo vieta 150 tonų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais planuojamos tiekti elektros ir elektroninės įrangos.

17.

2019

70

60

18.

nuo 2020

75

65

*Pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.

 

 

II. MINIMALŪS ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ NAUDOJIMO REIKALAVIMAI

 

Minimalūs elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimai taikomi iki 2015 m. rugpjūčio 14 d.

 

Eil. Nr.

Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*)

Elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimas (pagal vieno prietaiso vidutinį svorį), procentais

Elektros ir elektroninės įrangos atliekose esančių dalių ir medžiagų pakartotinis naudojimas ir (ar) atliekų perdirbimas (pagal vieno prietaiso vidutinį svorį), procentais

1.

Stambūs namų apyvokos prietaisai (1).

Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10)

80

75

2.

Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga (3).

Vartojimo įranga ir fotovoltinės plokštės (4)

75

65

3.

Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2).

Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A).

Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6).

Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7).

Medicinos prietaisai (išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus) (8).

Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9)

70

50

4.

Dujošvytės lempos (5B)

80

* Pagal 2003 m. sausio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/96/EB dėl elektros ir elektroninės įrangos atliekų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 15 skyrius, 7 tomas, p. 359).

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.

 

Minimalūs elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimai taikomi nuo 2015 m. rugpjūčio 15 d. iki 2018 m. rugpjūčio 14 d.

 

Eil. Nr.

Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*)

Elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimas, procentais

Elektros ir elektroninės įrangos atliekų paruošimas naudoti pakartotinai ir (ar) perdirbimas, procentais

1.

Stambūs namų apyvokos prietaisai (1).

Automatiniai daiktų išdavimo įtaisai (10)

85

80

2.

Informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga (3).

Vartojimo įranga ir fotovoltinės plokštės (4)

80

70

3.

Smulkūs namų apyvokos prietaisai (2).

Apšvietimo įranga, išskyrus dujošvytes lempas (5A).

Elektros ir elektroniniai įrankiai, išskyrus stambius stacionariuosius pramoninius prietaisus (6).

Žaislai, laisvalaikio ir sporto įranga (7).

Medicinos prietaisai (išskyrus implantuotus ir infekuotus produktus) (8).

Stebėsenos ir kontrolės prietaisai (9)

75

55

4.

Dujošvytės lempos (5B)

80

*Pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.

 

Minimalūs elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimai taikomi nuo 2018 m. rugpjūčio 15 d.

 

Eil. Nr.

Elektros ir elektroninė įranga (kategorija*)

Elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimas, procentais

Elektros ir elektroninės įrangos atliekų paruošimas naudoti pakartotinai ir (ar) perdirbimas, procentais

1.

Temperatūros keitimo įranga (1).

Stambi įranga (4)

85

80

2.

Ekranai, monitoriai ir įranga, kurioje yra ekranų, kurių paviršiaus plotas didesnis nei 100 cm2 (2)

80

70

3.

Smulki įranga (nė vienas iš išorinių išmatavimų neviršija 50 cm) (5).

Smulki informacinių technologijų ir telekomunikacijų įranga (6)

75

55

4.

Lempos (3)

80

*Pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintas Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisykles.

 

III. ELEKTROS IR ELEKTRONINĖS ĮRANGOS ATLIEKŲ TVARKYMO UŽDUOČIŲ VYKDYMO SĄLYGOS

 

1. Buityje naudojamos Buitinės elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas gali pasirinkti vieną iš elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių vykdymo variantų.

2. Elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ar importuotojai privalo ne mažiau kaip 80 procentų kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdyti atsižvelgdami į jų Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos kategoriją. Nuo 2015 m. sausio 1 d. elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ar importuotojai privalo ne mažiau kaip 90 procentų kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdyti atsižvelgdami į elektros ir elektroninės įrangos kategoriją. Kita kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties dalis gali būti įvykdyta finansuojant kitos kategorijos elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymą. Tokiu atveju elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurio tvarkymą finansuos gamintojas ar importuotojas, turi būti proporcingas gamintojo ar importuotojo Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektos elektros ir elektroninės įrangos kategorijos kiekiui pagal šiame priede nurodytus elektros ir elektroninės įrangos ir banko garantijos, laidavimo draudimo sutarties dydžio nustatymo įkainius. Pavyzdžiui, vietoj 100 kilogramų 2 kategorijos elektros ir elektroninės įrangos „smulkūs namų apyvokos prietaisai“ atliekų gamintojas ar importuotojas privalo sutvarkyti ne mažiau kaip 133 kilogramus 3B kategorijos elektros ir elektroninės įrangos „kompiuterių monitoriai“ atliekų.

3. Mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, išskyrus 4 punkte numatytą atvejį, apskaičiuojamas atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį (procentais) ir per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektą elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis). Pavyzdžiui, gamintojo ar importuotojo, pasirinkusio vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą ir 2013 metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekusio 20 tonų 2 elektros ir elektroninės įrangos kategorijos „smulkūs namų apyvokos prietaisai“ elektros ir elektroninės įrangos, mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas 2014 metais, yra 6 tonos. Tuo atveju, kai gamintojas ar importuotojas elektros ir elektroninės įrangą praėjusiais metais Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekė ne ištisus metus, per praėjusius kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiektas elektros ir elektroninės įrangos kiekis apskaičiuojamas atsižvelgiant į vidutiniškai per mėnesį tiektą elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis). Pavyzdžiui, gamintojo ar importuotojo, pasirinkusio vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą, pradėjusio Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangą 2013 metų gegužės mėnesį ir per mėnesį vidutiniškai tiekusio 5 tonas 2 elektros ir elektroninės įrangos kategorijos „smulkūs namų apyvokos prietaisai“ elektros ir elektroninės įrangos, mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas 2014 metais, yra 18 tonų.

4. Mažiausias elektros ir elektroninės įrangos atliekų kiekis, kurį turi sutvarkyti elektros ir elektroninės įrangos gamintojai ir importuotojai, pradėję Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangą einamaisiais kalendoriniais metais, apskaičiuojamas atsižvelgiant į einamųjų kalendorinių metų kiekybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį (procentais) ir planuojamą per kalendorinius metus Lietuvos Respublikos vidaus rinkai verslo tikslais tiekti elektros ir elektroninės įrangos kiekį (tonomis).

5. Gamintojo ar importuotojo, pasirinkusio vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą, kokybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymui būtinų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų (toliau – Priėmimo vieta) skaičius turi atitikti bent minimalų Elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotyse nurodytą Priėmimo vietų skaičių. Pavyzdžiui, pagal 2014 metų kokybinę elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotį, jei gamintojas ar importuotojas 2013 metais vidaus rinkai tiekė iki 200 t elektros ir elektroninės įrangos per metus, mažiausiai turi būti įrengta 1 Priėmimo vieta, jei 201–400 t per metus – 2 Priėmimo vietos, jei 401–600 t per metus – 3 Priėmimo vietos ir t. t.

3. 6. Kokybinė elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduotis turi būti pradėta vykdyti (tai yra elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo Priėmimo vietos turi būti pradėtos eksploatuoti) ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Taisyklių 6 7 punkte nurodytų dokumentų pateikimo dienos. Aplinkos ministras nustato elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų įrengimo, ir eksploatavimo ir informacijos apie Priėmimo vietų eksploatavimą pateikimo reikalavimus.

4. 7. Pasirinkęs vykdyti elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties 2 variantą, elektros ir elektroninės įrangos gamintojas ar importuotojas, registruodamasis ir teikdamas elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo ataskaitas atitinkamai institucijai, kartu su vienu iš Taisyklių 4.1–4.3 punktuose papunkčiuose nurodytų dokumentų pateikia numatomų įrengti ar jau įrengtų elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo Priėmimo vietų aprašymą ir informaciją apie Priėmimo vietų eksploatavimą. Elektros ir elektroninės įrangos atliekų priėmimo vietų aprašyme turi būti nurodytas vietų skaičius, adresai, elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkytojų, su kuriais sudarytos elektros ir elektroninės įrangos atliekų, surinktų šiose vietose, tvarkymo sutartys, sąrašas.

8. Minimalių elektros ir elektroninės įrangos atliekų naudojimo reikalavimų įvykdymas apskaičiuojamas procentine išraiška kiekvienai elektros ir elektroninės įrangos kategorijai, padalinant pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintų Elektros ir elektroninės įrangos bei jos atliekų tvarkymo taisyklių reikalavimus apdorotų tam tikros elektros ir elektroninės įrangos kategorijos atliekų paruoštą naudoti pakartotinai, perdirbtą arba panaudotą svorį iš atskirai surinktų tos elektros ir elektroninės įrangos kategorijos atliekų svorio. Apskaičiuojant šių reikalavimų įgyvendinimo rodiklius, neįtraukiamos paruošimo naudojimui veiklos, įskaitant rūšiavimą ir saugojimą.

59. Visiškas elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymas yra:

5.1. 9.1. jeigu gamintojas ar importuotojas pasirinko elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 1 variantą – kiekybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties įvykdymas;

5.2. 9.2. jeigu gamintojas ar importuotojas pasirinko elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduoties vykdymo 2 variantą – kiekybinės ir kokybinės elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymo užduočių įvykdymas.