Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo
teikėjas, data
|
Siūloma
keisti
|
Pasiūlymo
turinys
|
Komiteto
nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys
nuomonę
|
str.
|
str.
d.
|
p.
|
1.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
1
(2)
|
1
(9) (11)
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros
principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Atsižvelgus į projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo Valstybės
ir tarnybos paslapčių įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 17
dalies bei projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalies 7
punkto pakeitimus, manytina, kad atitinkamai turėtų būti keičiamos ir šio
įstatymo 2 straipsnio 9, 11 dalys, 6 straipsnio 3, 4 dalys, 13 straipsnio 1,
3, 4, 5 dalys, 23 straipsnio 1 dalis, 33 straipsnio 1 dalis, 41 straipsnio 1
dalis, 43 straipsnio 5 dalis, 47 straipsnio 1 dalis, 2 dalies 2 punktas bei 3
dalis.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
1. Papildyti projekto 1 straipsnį nauja 1 dalimi:
„1. Pakeisti 2 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„9. Įslaptintos
informacijos gavėjas – paslapčių subjektas ar jo padalinys, paslapčių
subjektui pavaldi ar jo reguliavimo sričiai priskirta įstaiga, įmonė, akcinė bendrovė arba
uždaroji akcinė bendrovė, kurios visus balsus visuotiniame akcininkų
susirinkime suteikiančios akcijos priklauso valstybei, savivaldybei ar
valstybės valdomai bendrovei, tiekėjas, darbuotojas, kuriems skirta kito
paslapčių subjekto parengta įslaptinta informacija.“
2. Papildyti
projekto 1 straipsnį nauja 2 dalimi:
„2. Pakeisti 2 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„11. Įslaptintos informacijos rengėjas –
paslapčių subjektas, paslapčių subjektui pavaldi ar jo reguliavimo sričiai
priskirta įstaiga, įmonė, akcinė
bendrovė arba uždaroji akcinė bendrovė, kurios visus balsus visuotiniame
akcininkų susirinkime suteikiančios akcijos priklauso valstybei, savivaldybei
ar valstybės valdomai bendrovei, parengę ir įslaptinę informaciją, arba jų teisių
perėmėjas.“
3. Buvusias projekto 1 straipsnio 1–3 dalis laikyti
atitinkamai 3–5 dalimis.
4. Papildyti
projektą nauju 2 straipsniu ir jį išdėstyti taip:
„2 straipsnis.
6 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 6
straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Įslaptintos
informacijos rengėju nelaikomas paslapčių subjektas, paslapčių subjektui
pavaldi ar jo reguliavimo sričiai priskirta įstaiga, įmonė, akcinė
bendrovės arba uždarosios akcinės bendrovės, kurių visus balsus visuotiniame
akcininkų susirinkime suteikiančios akcijos priklauso valstybei, savivaldybei
ar valstybės valdomai bendrovei (toliau kartu – paslapčių subjektui pavaldi
ar jo reguliavimo sričiai priskirta įstaiga, įmonė) disponuojantys bet
kokiu būdu gauta, bet kokio pobūdžio ir kilmės kito paslapčių subjekto
parengta, įslaptinta ir jiems perduota informacija ar savo veikloje ją
naudojantys.“
5. Buvusius
projekto 2–13 straipsnius laikyti atitinkamai 3–14
straipsniais.
|
2.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
2
(7)
|
(1)
|
(13)
|
2. Projekto
2 straipsniu keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 13 punkte siūloma
nustatyti, kad valstybės tarnybos paslaptį gali sudaryti ir detalūs duomenys
apie valstybės gynybai naudojamą oro ar jūrų erdvės
stebėjimo ir kontrolės sistemą. Vertinant šį siūlymą, pažymėtina, kad
Lietuvos Respublikos įstatymuose nėra apibrėžiama bei vartojama „jūrų erdvės“
sąvoka. Jūros aplinkos apsaugos įstatyme yra apibrėžiamos tokios sąvokos kaip
„Lietuvos Respublikos jūros rajonas“ ar „ Lietuvos Respublikos teritorinė
jūra“. Atsižvelgiant į tai, siūlytina vartoti arba šias sąvokas, arba (jei
jūros stebėjimas neapsiriboja vien šiomis teritorijomis), vietoj sąvokos
„jūros erdvė“ tiesiog vartoti aiškesnio turinio sąvoką „jūra“.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti projektu
keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 13 punktą ir jį išdėstyti taip:
„13) detalūs
duomenys apie valstybės gynybai naudojamą oro ar jūrų erdvės ar
jūros stebėjimo ir kontrolės sistemą;“
|
3.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
4
(16)
|
1
(1)
|
|
3. Projekto 4 straipsnio 1 dalimi keičiamo
įstatymo 16 straipsnio 1 dalyje siūloma įtvirtinti nuostatą, kad išleistam į
atsargą ir į tarnybą aktyviajame kariuomenės personalo rezerve paskirtam
kariui suteikta teisė dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima
slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, galioja iki jo atleidimo iš tarnybos
aktyviajame kariuomenės personalo rezerve dienos. Ši nuostata svarstytina dėl
kelių priežasčių. Pirma, nors nurodyta, kad į tarnybą aktyviajame kariuomenės
personalo rezerve paskirtam kariui suteikta teisė galioja iki jo atleidimo iš
tarnybos šiame rezerve dienos, tačiau nenurodyta kokio subjekto sprendimu jam
tokia teisė apskritai suteikiama. Sistemiškai vertinant visos keičiamo
įstatymo 16 straipsnio 1 dalies turinį, manytina, kad tai turėtų būti aiškiai
nurodyta. Antra, jeigu siekiama nustatyti, kad tokia teisė suteikiama visiems
į tarnybą aktyviajame kariuomenės personalo rezerve paskirtiems kariams (t.
y. teisė pagal pareigas), siekiant teisės akto nuostatų nuoseklumo ir
sistemiškumo turėtų būti papildytas ir keičiamo įstatymo 15 straipsnis, jame
atskira dalimi nurodant tokios teisės suteikimą (pavyzdžiui, kaip nustatyta
keičiamo įstatymo 15 straipsnio 81 dalyje Lietuvos šaulių
sąjungos nariams) ir kartu patikslinant keičiamo įstatymo 15 straipsnio 9
dalį. Trečia, svarstytinas tokios teisės suteikimo visiems be išimties
aktyviojo kariuomenės personalo rezervo kariams pagrįstumas (santykis),
lyginant su tuo, kad net tikrosios karo tarnybos kariams teisė dirbti ar susipažinti
su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“
automatiškai nėra suteikiama.
Jeigu vis dėlto šia nuostata siekiama nustatyti būtent tokį
reguliavimą, pagal kurį iš tikrosios karo tarnybos į atsargą išleidžiamam ir
į tarnybą aktyviajame kariuomenės personalo rezerve skiriamam kariui jo
tikrosios karo tarnybos metu buvo suteikta teisė dirbti ar
susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto
naudojimo“, lieka galioti iki jo atleidimo iš tarnybos
aktyviajame kariuomenės personalo rezerve dienos, siekiant teisinio aiškumo
taip reikėtų ir nurodyti. Taip pat reikėtų nurodyti subjektą, kuris iš
tikrosios karo tarnybos į atsargą išleidžiamam ir į tarnybą aktyviajame
kariuomenės personalo rezerve skiriamam kariui, kuriam tikrosios karo
tarnybos metu nebuvo suteikta teisė dirbti ar susipažinti su
įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, suteiktų
tokią teisę iki pat atleidimo iš tarnybos aktyviajame kariuomenės personalo
rezerve dienos.
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Į siūlymą nurodyti
subjektą, kuris iš tikrosios karo tarnybos į atsargą išleidžiamam ir į
tarnybą aktyviajame kariuomenės personalo rezerve skiriamam kariui, kuriam
iki jo išleidimo į atsargą nebuvo suteikta teisė dirbti ar susipažinti
su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, suteiktų
tokią teisę iki pat atleidimo iš tarnybos aktyviajame kariuomenės personalo
rezerve dienos, neatsižvelgta, nes, vadovaujantis Lietuvos Respublikos
karo prievolės įstatymo 2 straipsnio 1 dalimi, aktyviojo kariuomenės
personalo rezervo karys yra parengtojo kariuomenės personalo rezervo
karo prievolininkas, atliekantis tarnybą aktyviajame kariuomenės personalo
rezerve, jį mokymų, pratybų ir tarnybos užduočių vykdymo metu su
paslapčių subjektu sieja tarnybos santykiai ir jis laikytinas paslapčių
subjekto darbuotoju, todėl į tarnybą aktyviajame kariuomenės personalo
rezerve skiriamam kariui teisė dirbti ar susipažinti su įslaptinta
informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, esant poreikiui
suteikiama bendra tvarka, kaip ir kitiems tikrąją karo tarnybą atliekantiems
kariams.
Atsižvelgiant į tai, kad
projekto 5 (buvusio 4) straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 16 straipsnio 1
dalyje siekiama nustatyti, kad į atsargą išleidžiamam ir į tarnybą
aktyviajame kariuomenės personalo rezerve skiriamam kariui iki jo išleidimo į
atsargą ir paskyrimo į tarnybą
aktyviajame kariuomenės personalo rezerve suteikta teisė dirbti ar
susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto
naudojimo“, lieka galioti iki jo atleidimo iš tarnybos aktyviajame
kariuomenės personalo rezerve dienos, siekiant teisinio aiškumo tikslintina projektu
keičiamo įstatymo 16 straipsnio 1 dalis.
Pasiūlymas:
Pakeisti projektu keičiamo įstatymo 16 straipsnio
1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Paslapčių subjekto darbuotojams teisę dirbti
ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto
naudojimo“, suteikia paslapčių subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo,
šauliams – krašto apsaugos ministras ar jo įgaliotas asmuo. Paslapčių
subjekto vadovui teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija,
žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, suteikia paslapčių subjekto vadovą į
pareigas skiriantis asmuo ar jo įgaliotas asmuo, kai vadovą į pareigas skiria
kolegialus subjektas, teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija,
žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, suteikia kolegialaus subjekto
vadovas ar jo įgaliotas asmuo. Ši teisė suteikiama iki darbo (tarnybos)
santykių nutraukimo arba iki renkamų ar skiriamų į pareigas asmenų įgaliojimų
laiko pasibaigimo. Išleistam į atsargą ir į tarnybą
aktyviajame kariuomenės personalo rezerve paskirtam kariui iki jo išleidimo į atsargą ir paskyrimo į tarnybą aktyviajame kariuomenės personalo rezerve suteikta teisė dirbti
ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto
naudojimo“, galioja lieka galioti iki
jo atleidimo iš tarnybos aktyviajame kariuomenės personalo rezerve dienos.“
|
4.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
4
5
(16)
(17)
|
2
2
(21)
(2)
|
(121)
|
4. Siekiant teisinio aiškumo, siūlytina
projekto 4 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 16 straipsnio 21 dalyje
po žodžio „sprendimo“ įrašytinas žodis „priėmimo“. Analogiško turinio pastaba
taikytina ir projekto 5 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 17 straipsnio 2
dalies 121 punktui.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
1. Pakeisti projektu pildomą keičiamo įstatymo 16
straipsnio 21 dalį ir ją išdėstyti taip:
„21. Teisė dirbti ar susipažinti su
įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“,
nesuteikiama, jeigu paslapčių subjekto darbuotojui buvo panaikinta teisė dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima
slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, vadovaujantis šio straipsnio 22
dalimi arba panaikintas leidimas dirbti ar susipažinti su įslaptinta
informacija vadovaujantis šio įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 5 punktu ir nuo
tokio sprendimo priėmimo dienos
nepraėjo 3 metai.“
2. Pakeisti projektu pildomą keičiamo įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 121 punktą ir jį
išdėstyti taip:
„121)
paslapčių subjekto darbuotojui buvo panaikinta teisė dirbti ar susipažinti su
įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“,
vadovaujantis šio įstatymo 16 straipsnio 22 dalimi arba
panaikintas leidimas dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija
vadovaujantis šio įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 5 punktu ir nuo tokio sprendimo priėmimo
dienos nepraėjo 3 metai.“
|
5.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
4
4
5
(16)
(16)
(17)
|
2
3
2
(21 )
(22 )
(2)
|
|
5. Atsižvelgus į tai, kad keičiamo įstatymo 16
straipsnio 2 dalyje nurodomos sąlygos kada teisė dirbti ar susipažinti su
įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, būtų
nesuteikiama arba panaikinama asmeniui, keičiamo įstatymo 20 ir
21 straipsniuose nustatomos leidimo dirbti ar susipažinti su įslaptinta
informacija panaikinimo asmenims sąlygos bei asmenų,
kuriems yra išduotas leidimas dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija
pareigos (t. y. minėtos įstatyminės nuostatos taikomos
visiems asmenims, nenustatant papildomo reikalavimo jiems turėti paslapčių
subjekto darbuotojo statuso), svarstytina, ar projekto 4 straipsnio 2 dalimi
keičiamo įstatymo 16 straipsnio 21 dalyje ir 4 straipsnio 3
dalimi keičiamo įstatymo 16 straipsnio 22 dalyje vietoje
formuluotės „paslapčių subjekto darbuotojui“ neturėtų būti vartojamas žodis
„asmeniui“. Analogiško turinio pastaba taikytina projekto 5 straipsnio 2
dalimi keičiamo įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 121 punktui,
projekto 7 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 20 straipsnio 1 dalį 5
punktui ir projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 211 straipsniui.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Projektu keičiamo įstatymo 211 straipsniu nustatytas
apribojimas dėl vykimo į užsienio valstybes ar teritorijas taikomas ne
visiems asmenims, kuriems yra išduotas leidimas dirbti ar susipažinti su
įslaptinta informacija arba suteikta teisė dirbti ar susipažinti su
įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“ (ribojimas
netaikytinas tiekėjo darbuotojams), o tik paslapčių subjekto darbuotojams,
todėl pastaboje nurodytose straipsniuose netikslinga vietoje
formuluotės „paslapčių subjekto darbuotojui“ vartoti žodį „asmeniui“.
|
6.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
4
(16)
|
3
(3)
|
|
6. Svarstytina, ar derinant keičiamo įstatymo
nuostatas tarpusavyje bei siekiant teisinio aiškumo, projekto 4 straipsnio 3
dalimi keičiamo įstatymo 16 straipsnio 3 dalis neturėtų būti papildyta,
nurodant subjektą (-us), įpareigotą surinkti informaciją, ar aktyviojo
kariuomenės personalo rezervo karys atitinka šio straipsnio 2, 21 ir
22 dalyse nustatytas sąlygas (nes kaip jau minėta ir
anksčiau, galima situacija, kai į aktyvųjį kariuomenės personalo rezervą
skiriamas karys neturės galiojančios teisės dirbti ar susipažinti su
įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“).
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Aktyviojo kariuomenės personalo rezervo kariai mokymų,
pratybų ir tarnybos užduočių vykdymo metu su paslapčių subjektu yra
saistomi tarnybos santykiais ir jiems taikomi tokie patys reikalavimai, kaip
ir kitiems paslapčių subjekto darbuotojams, todėl informaciją, ar aktyviojo
kariuomenės personalo rezervo karys atitinka keičiamo įstatymo 16 straipsnio
2, 21 ir 22 dalyse nustatytas sąlygas, surenka
paslapčių subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo (kaip tai nurodyta keičiamo
įstatymo 16 straipsnio 3 dalyje).
|
7.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
5
(17)
|
4
(81)
|
|
7. Nėra aiškus projekto 5 straipsnio 4 dalimi
keičiamo įstatymo 17 straipsnio 81 dalies nuostatos,
implikuojančios, kad į pratybas, mokymus ar vykdyti tarnybos užduočių gali
būti šaukiami aktyviojo kariuomenės personalo rezervo kariai, ir neturintys
galiojančio leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, santykis
su projekto 4 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 16 straipsnio 1 dalies
nuostata, nustatančia, kad į tarnybą aktyviajame kariuomenės personalo rezerve
paskirtam kariui suteikta teisė dirbti ar susipažinti su įslaptinta
informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“, lieka galioti iki jo
atleidimo iš tarnybos aktyviajame kariuomenės personalo rezerve dienos.
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, projekto 5 straipsnio 4 dalimi keičiamo
įstatymo 17 straipsnio 81 dalyje arba reikėtų išbraukti
perteklinius ir klaidinančius žodžius „turinčiam galiojantį leidimą dirbti ar
susipažinti su įslaptinta informacija“, arba aiškiai nustatyti, ar gali būti
vykdomas šaukimas į pratybas, mokymus ar vykdyti tarnybos užduočių tų
aktyviojo kariuomenės personalo rezervo karių, kurie skiriant juos į tarnybą
aktyviajame rezerve neturėjo suteiktos teisės dirbti ar susipažinti net su
įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“.
Atitinkamai turbūt turėtų būti patikslinta ir projekto 5
straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 17 straipsnio 81 dalies
nuostata, nustatanti, kad aktyviojo kariuomenės personalo rezervo karys
netikrinamas, jei nuo jo paskyrimo į aktyvųjį kariuomenės personalo rezervą
dienos nepraėjo 12 mėnesių, nes šioje nuostatoje turbūt turimas omenyje tik
tas atvejis, kai į aktyviojo kariuomenės personalo rezervą skiriamas karys
jau turėjo galiojančią teisę dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija,
žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“.
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Projektu nėra keičiamas įstatyme nustatytas
principas, kad dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija turi teisę
tik asmenys, turintys galiojančius leidimus dirbti ar susipažinti su
įslaptinta informacija.
Projektu siūloma palikti
galioti leidimus į atsargą išleistiems ir į tarnyba aktyviajame kariuomenės
personalo rezerve paskirtiems kariams, tuo pačiu numatant supaprastintą
aktyviojo kariuomenės personalo rezervo karių, turinčių galiojantį leidimą
dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, tikrinimo procedūrą ir
papildomai tikrinti (ar neatsirado keičiamo įstatymo 17 straipsnio 2 dalyje
numatytų aplinkybių) tik į pratybas, mokymus ar vykdyti tarnybos užduočių
šaukiamus aktyviojo kariuomenės personalo rezervo karius, jei nuo jų
paskyrimo į aktyvųjį kariuomenės personalo rezervą dienos ar prieš tai
atlikto aktyviojo kariuomenės personalo rezervo kario tikrinimo dienos praėjo
daugiau kaip 12 mėnesių.
Aktyviojo kariuomenės
personalo rezervo kariai, neturintys galiojančio leidimo dirbti ar
susipažinti su įslaptinta informacija, gali būti šaukiami tik į pratybas,
mokymus ar vykdyti tarnybos užduočių, kurių vykdymo metu nereikės dirbti ar
susipažinti su įslaptinta informacija.
Į pratybas, mokymus ar
vykdyti tarnybos užduočių, kurių vykdymo metu reikės dirbti ar susipažinti su
įslaptinta informacija, šaukiamiems aktyviojo kariuomenės personalo rezervo
kariams, neturintiems galiojančio leidimo dirbti ar susipažinti su įslaptinta
informacija, leidimas išduodamas bendra tvarka, kaip ir kitiems tikrąją karo
tarnybą atliekantiems kariams.
Pritartina siūlymui, siekiant aiškumo, patikslinti projektu
keičiamo įstatymo 17 straipsnio 81 dalį, numatant, kad nepraėjus
12 mėn. nuo paskyrimo į aktyvųjį kariuomenės personalo rezervą netikrinami
tik galiojančius leidimus turintys kariai.
Pasiūlymas:
Pakeisti projektu
pildomą 17 straipsnio 81 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„81. Jeigu į pratybas,
mokymus ar vykdyti tarnybos užduočių šaukiamam aktyviojo kariuomenės
personalo rezervo kariui, turinčiam galiojantį leidimą dirbti ar susipažinti
su įslaptinta informacija, pratybų, mokymų ar tarnybos užduočių vykdymo metu
reikės dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma
„Konfidencialiai“ ar aukštesne, karys į šias pratybas, mokymus ar vykdyti
tarnybos užduočių kviečiamas tik patikrinus, ar neatsirado šio straipsnio 2
dalyje numatytų aplinkybių. Aktyviojo kariuomenės personalo rezervo karys, turintis
galiojantį leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, netikrinamas,
jei nuo jo paskyrimo į aktyvųjį kariuomenės personalo rezervą dienos ar prieš
tai atlikto aktyviojo kariuomenės personalo rezervo kario tikrinimo dienos
nepraėjo 12 mėnesių.“
|
8.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
5
7
(17)
(20)
|
4
1
(81)
(1)
|
4
|
8. Atsižvelgus į projekto 5 straipsnio 4
dalimi keičiamo įstatymo 17 straipsnio 81 dalies ir
projekto 7 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 20 straipsnio 1 dalies
4 punkto pakeitimus, manytina, kad kartu turi būti keičiamas ir keičiamo
įstatymo 21 straipsnio 10 punktas.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
1.
Papildyti projektą nauju 9 straipsniu ir
jį išdėstyti taip:
„9
straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 21 straipsnio 10 punktą ir jį išdėstyti
taip:
„10) iki
šio įstatymo 17 straipsnio 6 dalyje nurodyto pakartotinio asmens tikrinimo ir
šio
įstatymo 17 straipsnio 81 dalyje nurodyto tikrinimo pradžios, taip pat asmens
tikrinimą atliekančioms institucijoms atliekant papildomą patikrinimą
pateikti už įslaptintos informacijos apsaugą atsakingam asmeniui reikiamus
dokumentus tikrinimui atlikti.“
2.
Buvusius projekto 9–14 straipsnius
laikyti atitinkamai 10–15 straipsniais.
|
9.
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
6
(18)
|
1
(2)
|
|
9. Svarstytina, ar projekto 6 straipsnio 1
dalimi keičiamo įstatymo 18 straipsnio 2 dalies antrasis sakinys nėra
perteklinis, nes visais atvejais (ar tai būtų asmuo, ar į pratybas, mokymus
ar vykdyti tarnybos užduočių šaukiamas aktyviojo kariuomenės personalo
rezervo karys) tikrinimas dėl leidimo dirbti ar susipažinti su įslaptinta
informacija išdavimo pradedamas gavus užpildytą Vyriausybės nustatytos formos klausimyną.
Nepritarus šiai pastabai, šios dalies antrajame sakinyje po žodžio
„užpildytą“ įrašytinas žodis „Vyriausybės“.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti projektu
keičiamo įstatymo 18 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Asmens tikrinimas dėl
leidimo dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija išdavimo ar šio
įstatymo 17 straipsnio 81 dalyje numatytas tikrinimas pradedamas
gavus užpildytą Vyriausybės nustatytos formos klausimyną. Šio įstatymo 17 straipsnio 81
dalyje numatytas tikrinimas pradedamas gavus į pratybas, mokymus ar vykdyti
tarnybos užduočių šaukiamo aktyviojo kariuomenės personalo rezervo kario
užpildytą nustatytos formos klausimyną.“
|
10.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
6
(18)
|
2
(81)
|
|
10. Svarstytina,
ar atsižvelgus į projekto 6 straipsnio 2 dalimi siūlomus keičiamo įstatymo 18
straipsnio 81 dalies pakeitimus, kartu neturėtų būti keičiami
ir šio straipsnio 6 dalies 1 punktas, 9 dalis.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Netikslinga keisti projektu keičiamo įstatymo 18
straipsnio 6 dalies 1 punktą, nes aktyviojo kariuomenės personalo rezervo
karys yra parengtojo kariuomenės personalo rezervo karo prievolininkas,
atliekantis tarnybą aktyviajame kariuomenės personalo rezerve, t. y. eina
pareigas krašto apsaugos sistemoje, todėl jo tikrinimą atlieka Antrasis
operatyvinių tarnybų departamentas prie Krašto apsaugos ministerijos.
Taip pat projektu keičiamo įstatymo 18
straipsnio 81 dalyje numatyto 40 darbo dienų tikrinimo termino
pratęsimas nenustatomas tikslingai, siekiant užtikrinti savalaikį ir
nepertraukiamą pratybų, mokymų, tarnybos užduočių vykdymo planavimą ir
organizavimą. Dėl nurodytų priežasčių keičiamo įstatymo 18 straipsnio 9
dalis nėra keičiama.
|
11.
|
Seimo kanceliarijos
Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
8
(211)
|
|
|
11. Siekiant
teisinio aiškumo, siūlytina projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 211 straipsnyje
patikslinti formuluotę „turint leidimą arba deklaravus informaciją apie
išvykimą“, nurodant subjektą, kurio leidimą reikėtų gauti bei kur reikėtų
deklaruoti informaciją apie išvykimą.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 211
straipsnyje nurodyta, kad „Vyriausybė turi teisę nustatyti atvejus (įskaitant
išimtinius atvejus dėl asmeninių aplinkybių) ir tvarką, pagal kurią paslapčių
subjekto darbuotojų vykimas į minėtame sąraše esančias užsienio valstybes ar
teritorijas būtų galimas tik turint leidimą arba deklaravus informaciją apie
išvykimą“. Vyriausybei nustačius minėtą tvarką joje bus nustatyta koks
subjektas išduoda leidimą išvykti į tam tikras užsienio valstybes ir
teritorijas bei kur reikėtų deklaruoti informaciją apie išvykimą.
Paminėtina, kad Projekto
8 straipsniu keičiamo įstatymo 211 straipsnio nuostatos formuluojamos
atsižvelgiant į analogiškas 2024 m. sausio 1 d. įsigaliojusių įstatymų
nuostatas (Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo
tarnybos įstatymo Nr. VIII-723 pakeitimo įstatymas Nr. XIV-2368, Lietuvos
Respublikos vidaus tarnybos statuto pakeitimo įstatymas Nr. XIV-2404,
Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos įstatymo Nr. IX-1183 2, 17, 18,
31, 36, 37, 38, 39, 43, 44, 45, 47, 48, 49, 50, 55, 59, 61, 65, 70 straipsnių
ir priedo pakeitimo, Įstatymo papildymo 521 straipsniu ir 46
straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymas Nr. XIV-2412).
|
12.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
12
(43)
|
2
|
|
12. Siekiant
teisės akto aiškumo ir glaustumo, projekto 12 straipsniu keičiamo įstatymo 43
straipsnio 2 dalies antrojo sakinio siūlytina atsisakyti kaip perteklinio, o
pirmajame sakinyje po žodžio „tarnybos“ įrašytini žodžiai „jos nustatyta
tvarka“.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti projektu
keičiamo įstatymo 43 straipsnio 2
dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. ĮIRIS perduodant įslaptintą informaciją, jos slaptumas turi būti
užtikrintas įgyvendinant telekomunikacijų apsaugos reikalavimus ir naudojant
Nacionalinės komunikacijų apsaugos tarnybos, jos
nustatyta tvarka patvirtintus,
kriptografinius metodus ir (ar) produktus. Nacionalinė komunikacijų
apsaugos tarnyba nustato kriptografinių metodų ir (ar) produktų tvirtinimo
tvarką.“
|
13.
|
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-07-04.
|
13
|
2
|
|
13. Atsižvelgiant
į tai, kad Nacionalinės komunikacijų apsaugos tarnybos funkcijas atlieka
Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos,
projekto 13 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „Nacionalinės komunikacijų apsaugos
tarnyba“ įrašytini žodžiai „Nacionalinės komunikacijų apsaugos tarnybos
funkcijas atliekančios institucijos vadovas“.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 15 (buvusio 13) straipsnio 2 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nacionalinė Nacionalinės
komunikacijų apsaugos tarnybos funkcijas atliekančios institucijos
vadovas iki 2024 m. rugpjūčio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius
teisės aktus.“
|
|
|
|
|
|
|
|
|