LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NEKILNOJAMOJO TURTO MOKESČIO ĮSTATYMO NR. X-233 2, 8, 9, 10 IR 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2023-08-25 Nr. XIVP-3010

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.         Projekto 1 straipsnio 1 dalimi Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 21 straipsnio dalyje pateiktoje sąvokoje „individualusis nekilnojamojo turto vertinimas“, be kita ko, siūloma nustatyti, kad individualiuoju nekilnojamojo turto vertinimu laikomas vertinimas, atliekamas pagal Lietuvos Respublikos privalomojo turto ir verslo vertinimo įstatymą. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu teikiamame Privalomojo turto ir verslo vertinimo įstatymo projekte reg. Nr. XIVP-3007 (toliau - projektas reg. Nr. XIVP-3007) sąvoka „individualusis turto vertinimas“ ar „individualusis nekilnojamojo turto vertinimas“ nėra vartojamos. Be to, projekte reg. Nr. XIVP-3007 siūloma reglamentuoti privalomąjį turto vertinimą (1 straipsnio 2 dalis), kurį atliktų nepriklausomi turto vertintojai. Tuo tarpu pagal teikiamo įstatymo projekto 2 straipsnyje dėstomas keičiamo įstatymo 8 straipsnio 2 dalies nuostatas bei projekto 4 straipsnyje dėstomas keičiamo įstatymo 10 straipsnio 2 dalies nuostatas individualusis turto vertinimas nėra privalomasis vertinimas, jis yra atliekamas mokesčio mokėtojo iniciatyva tuo atveju, jeigu jis nesutinka su masinio vertinimo įmonės nustatyta jo turto verte. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto nuostatos, kad individualiuoju nekilnojamojo turto vertinimu laikomas vertinimas, atliekamas pagal Lietuvos Respublikos privalomojo turto ir verslo vertinimo įstatymą, nereikėtų atsisakyti, ar papildyti projekto reg. Nr. XIVP-3007 1 straipsnio 2 dalį, išplečiant pastarojo įstatymo taikymo apimtį.

2.         Atsižvelgus į projektu siūlomus pakeitimus, manytina, kad keičiamo įstatymo 6 straipsnio 2 dalyje esanti formuluotė „nekilnojamojo turto masinio vertinimo metu“ keistina formuluote „masinio nekilnojamojo turto vertinimo metu“ bei 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte esanti formuluotė „nekilnojamojo turto masinio vertinimo dokumentus“ keistina formuluote „masinio nekilnojamojo turto vertinimo dokumentus“.

3.         Atsižvelgus į tai, kad projekto 3 straipsniu yra keičiamos visos keičiamo įstatymo 9 straipsnio dalys, šis straipsnis dėstytinas nauja redakcija. Be to, keičiamo įstatymo 9 straipsnio pavadinime prieš žodį „Nekilnojamojo turto“ reikėtų įrašyti žodį „Masinis“, nes šis keičiamo įstatymo straipsnis reglamentuoja, būtent, masinį nekilnojamojo turto vertinimą“.

4.         Projekto 6 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad šis įstatymas įsigalios 2025 m. gegužės 1 d. Pažymėtina, kad 2024 m. sausio 1 d. įsigalios Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo Nr. I-2044 pakeitimo įstatyme Nr. XIV-1722 išdėstytas Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas, kuriuo sąvoka „neįgalusis“ pakeista į sąvoką „asmuo su negalia“. Todėl vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų 140 punktu (teisėkūros subjektas pirmą kartą keičiant teisės aktus dėl kitų priežasčių turi pareigą patikslinti nebeaktualias nuorodas), siūlytina projektu pakeisti ir keičiamo įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 7 punktą, kuriame vietoj formuluotės ,,neįgalų vaiką“ įrašyti formuluotę ,,vaiką su negalia“.

5.    Projekto 6 straipsnio pavadinime po žodžio „įsigaliojimas“ įrašytini žodžiai „ir įgyvendinimas“.

 

 

 

Viešosios teisės skyriaus vedėja,

pavaduojanti departamento direktorių                                                                    Jurgita Meškienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]

R. Dirgėlienė, tel. (8 5) 239 6350, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]