AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS STATYBOS ĮSTATYMO Nr. I-1240 2 STRAIPSNIO 9 DALIES PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO 

1.      Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

Įstatymo projektą paskatino rengti nelogiška šiuo metu galiojanti nuostata, leidžianti ekspertizės paslaugas teikti tik atestuotiems juridiniams asmenimis. Statinio statybos techninės priežiūros rangovais gali būti tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys, statinio projekto vykdymo priežiūrą gali atlikti tiek fiziniai, tiek juridiniai, atitinkamą kvalifikaciją, turintys asmenys, o ekspertizes paslaugas išimtinai gali teikti tik juridiniai asmenys. Pagrindinis projekto tikslas atsisakyti perteklinių reikalavimų ekspertizės paslaugoms, numatant galimybę  jas teikti ir atestuotiems fiziniams asmenims. Tokiu būdu būtų sukurta sąžininga konkurencija, ekspertų paslaugas galėtų teikti savo srities profesionalai, o ne dažnai pigią darbo jėgą samdančios atestuotos įmonės.

2.      Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

Įstatymo projektą parengė Seimo Pirmininko pavaduotojas Andrius Mazuronis.

3.      Kaip šiuo metu yra teisiškai reglamentuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

Šiuo metu Įstatymo 2 straipsnio 9 dalis ekspertizės rangovo sąvoką apibrėžia taip:

Ekspertizės rangovas – Lietuvos Respublikoje įsteigtas ar užsienio valstybės juridinis asmuo, kita užsienio organizacija ar jų padalinys, turintys šio įstatymo nustatytą teisę atlikti statinio projekto ar statinio ekspertizę

4.      Kokios siūlomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Siūloma Įstatymo 2 straipsnio 9 dalyje apibrėžtą ekspertizės rangovo sąvoką išdėstyti taip:

Ekspertizės rangovas – fizinis arba Lietuvos Respublikoje įsteigtas ar užsienio valstybės juridinis asmuo, kita užsienio organizacija ar jų padalinys, turintys šio įstatymo nustatytą teisę atlikti statinio projekto ar statinio ekspertizę.  

Priėmus šią pataisą, bus panaikinti pertekliniai reikalavimai ekspertizės rangovams, tiek fiziniai, tiek juridiniai ekspertizės rangovai konkuruodami rinkoje sukurs neabejotiną naudą galutiniam vartotojui – jis turės platesnes galimybes rinktis, gerės paslaugų kokybė, tikėtina sumažės kaina, biurokratinė našta atestuojant įmones.  

 

5.      Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Priėmus įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma.

6.      Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

            Įstatymas įtakos korupcijai ir kriminogeninei situacijai neturės.

7.      Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

            Įstatymo įgyvendinimas verslo sąlygoms ir jo plėtrai įtakos neturės.

8.      Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

Neprieštarauja.

9.      Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

Reikia keisti Statybos įstatymą ir jį lydinčiuosius teisės aktus.

10.  Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai atitinka visas teisės aktų  nuostatas.

11.  Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

12.  Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia Įgyvendinamųjų teisės aktų, - kas ir kada juos turėtų priimti:

Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

13.  Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

Įstatymui įgyvendinti papildomų biudžetų lėšų neprireiks.

 

14.  Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Nėra.

15.  Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

„Ekspertizės rangovas“.

16.  Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

Nėra.

 

 

Seimo nariai

Seimo Pirmininko pavaduotojas  Andrius Mazuronis

Vytautas Gapšys