PASIŪLYMAS

DĖL DARBO KODEKSO 108, 109, 139, 213 STRAIPSNIŲ IR PRIEDO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTIO NR. XIVP-489(2)

 

2021-06-22

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

 

3 (139)

1

(5)

 

Argumentai:

2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/67/ES dėl Direktyvos 96/71/EB dėl darbuotojų komandiravimo paslaugų teikimo sistemoje vykdymo užtikrinimo ir kuria iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1024/2012 dėl administracinio bendradarbiavimo per Vidaus rinkos informacinę sistemą  (toliau – Direktyva 2014/67/ES) iš esmės siekiama užtikrinti komandiruojamų darbuotojų apsauga Europos Sąjungoje, tai galime suprasti ir iš Direktyvos 2014/67/ES preambulėje išdėstytu minčių:

1.           (2) laisvė teikti paslaugas apima įmonių teisę teikti paslaugas kitoje valstybėje narėje, į kurią jos gali laikinai komandiruoti savo darbuotojus, kad jie ten teiktų tas paslaugas.

2.           (3) dėl darbuotojų, kurie paslaugų teikimo tikslu laikinai komandiruojami į kitą valstybę narę nei ta, kurioje jie paprastai dirba, Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 96/71/EB (4) nustatytos pagrindinės aiškiai apibrėžtos darbo sutarties sąlygos siekiant užtikrinti minimalią atitinkamų komandiruotų darbuotojų apsaugą, kurią turi vykdyti tos valstybės narės, į kurią darbuotojas komandiruojamas, paslaugų teikėjas;

3.           (4) visos šia direktyva įvestos priemonės turėtų būti pagrįstos ir proporcingos, kad jos neužkrautų administracinės naštos ir neapribotų įmonių, ypač mažųjų ir vidutinių (toliau – MVĮ), galimybių kurti naujas darbo vietas, apsaugant komandiruotus darbuotojus

Taigi direktyva yra skirta išimtinai komandiruotų darbuotojų apsaugai, o šiuo metų įstatymo projekte Dėl darbo kodekso 108, 109, 139, 213 straipsnių ir priedo pakeitimo Nr. XIVP-489 (2) 3 straipsnyje dėl 139 straipsnio papildymo nauja 5 ir 6 dalimi nėra išskirti komandiruojami darbuotojai, kas lems kad taikomas subsidiarumo principas tarp rangovo ir subrangovo bus taikomas ne tik komandiruotiems darbuotojams. Verta būtų dar pažymėti, kad subsidiarios atsakomybė principas, dėl komandiruotų darbuotojų darbo užmokesčio su tam tikromis išimtimis  galiojo ir anksčiau. 

 

Pasiūlymas:

1. Pakeisti 139 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Jeigu darbdavys yra subrangovas, rangovas subsidiariai atsako už darbo užmokesčio, įskaitant padidintą apmokėjimą už viršvalandinį darbą, darbą naktį, darbą poilsio ir švenčių dienomis, mokėjimą šio kodekso 108 ir 109 straipsniuose numatytam darbuotojui, dirbančiam darbus, nustatytus Lietuvos Respublikos statybos įstatyme.“

 

 

 

 

3 (139)        

 

2

(6)

 

Argumentai: Išdėstyti prie pirmo pasiūlymo.

 

Pasiūlymas:

2. Pakeisti 139 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Šio straipsnio 5 dalyje nustatyta subsidiarioji rangovo, jeigu darbdavys yra subrangovas, atsakomybė apsiriboja šio kodekso 108 ir 109 straipsniuose numatyto darbuotojo teisėmis į darbo užmokestį, įskaitant padidintą apmokėjimą už viršvalandinį darbą, darbą naktį, darbą poilsio ir švenčių dienomis, įgytomis atliekant darbo funkcijas, kai vykdoma statybos rangos sutartis, sudaryta tarp rangovo ir subrangovo.“

 

 


 

 

Teikia

Seimo narys                                                     Eugenijus Gentvilas