LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VISUOMENĖS INFORMAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1418 2, 19, 20, 22, 24, 25, 31, 33, 34, 341, 37, 38, 39, 40, 401, 403, 404, 43, 45, 47, 48, 51, 52 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 321 IR 405 STRAIPSNIAIS, 342 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS IR ĮSTATYMO TREČIOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-01-08 Nr. XIIIP-5373(3)

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisykles, teikiame šias pastabas:

1.    Atsižvelgiant į galimą asmenų, įsisteigusių Europos Sąjungos valstybėse, teisinę formą, o taip pat siekiant užtikrinti asmenų įsisteigimo laisvę bei laisvę teikti paslaugas visoje Europos Sąjungoje, manome, kad projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 8 dalyje reikėtų nustatyti, kad į asmens sąvoką šiame įstatyme patenka ne tik fizinis ar juridinis, tačiau ir kita Europos Sąjungos valstybėje narėje įsisteigusi organizacija. t.y. projekte reikėtų palikti šiuo metu galiojančioje įstatymo redakcijoje esantį reguliavimą, pagal kurį Lietuvos Respublikoje verstis radijo ir (ar) televizijos programų transliavimo ir (ar) retransliavimo ir televizijos programų ir (ar) atskirų programų platinimo internete veikla numatyta galimybė ir organizacijoms, neturinčioms juridinio asmens statuso. Be to, projekto 4 straipsniu keičiamo įstatymo 22 straipsnio 2 dalis, kurioje apibrėžti radijo ir (ar) televizijos programų transliavimo ir (ar) retransliavimo ir televizijos programų ir (ar) atskirų programų platinimo internete paslaugų teikėjai, nedera ir su Viešojo administravimo įstatymo 2 straipsnio 14 dalimi, numatančia, kad ūkio subjektu, kuriam pagal bendrąsias licencijavimo nuostatas gali būti išduodami įvairūs veiklos leidimai ar licencijos, yra laikomas fizinis ar juridinis asmuo arba kita organizacija, juridinio asmens arba kitos organizacijos padalinys, Lietuvos Respublikos teritorijoje vykdantis ūkinę veiklą, kurią prižiūri viešojo administravimo subjektai (pabraukta mūsų).  Argumentas, kad nei vienas tokį teisinį statusą turintis subjektas dar nesikreipė dėl paslaugų teikimo Lietuvos Respublikoje, negali būti laikomas pakankamu pagrindu atsisakyti pagrįstos ir Lietuvos teisės sistemoje įtvirtintu reguliavimo derančios nuostatos.

2.    Siekiant išvengti įstatyminių normų kolizijos bei nustatyti aiškias įstatyminių normų tarpusavio taikymo taisykles, projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio 87 dalyje siūlome išbraukti žodžius „ir kituose įstatymuose“.

3.    Projekto 4 straipsnio 3 dalyje dėstomoje keičiamo įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje vietoj žodžių „licencijos turėtojo“ įrašytini žodžiai „licencijos turėtoją“.

4.    Projekto 5 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 24 straipsnio 1 dalies 7 punkte taisytina neaiški formuluotė „juridinio asmens dalyviai iki fizinio asmens“. Frazė „iki fizinio asmens“ gali būti suprantama ir kaip neapimanti fizinių asmenų. Galbūt tikslinga paaiškinti, kad dalyvių dalyviai nurodomi tol, kol paskutinysis dalyvio dalyvis yra fizinis asmuo, arba kad nurodomi visi dalyvio dalyviai, baigiant dalyviais fiziniais asmenimis.

5.    Projekto 5 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 24 straipsnio 1 dalies 13 punkte siūloma nustatyti, jog Viešosios informacijos rengėjų ir skleidėjų informacinėje sistemoje turi būti pateiktas metinių finansinių ataskaitų rinkinys arba metinė ataskaita. Derinant projekto nuostatas su Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, vietoj žodžių „metinė ataskaita“ siūlome įrašyti žodžius „metinių ataskaitų rinkinys“.

6.    Projekto 19 straipsniu keičiamo įstatymo 403 straipsnio 3 dalyje vietoje sakinio Tokioms priemonėms neturi būti nustatomos jokios ex ante kontrolės priemonės ar filtruojamas įkeliamas turinys, jeigu tai neatitinka Informacinės visuomenės paslaugų įstatymo reikalavimų“ siūlome įrašyti sakinį „Tokiomis priemonėmis ex ante kontrolės priemonės gali būti nustatomos ar filtruojamas įkeliamas turinys tik Informacinės visuomenės paslaugų įstatymo nustatyta tvarka“.

7.      Siekiant teisinio aiškumo, projekto 22 straipsniu keičiamo įstatymo 43 straipsnį siūlome papildyti nurodant, kokiais atvejais Lietuvoje gali būti taikomi ir Europos Sąjungos lygmens elgesio (etikos) kodeksai, pvz., tokie Europos Sąjungos lygmens elgesio (etikos) kodeksai, kurie atitinka šio straipsnio 5 dalies 2-4 punktuose nustatytus reikalavimus ir kuriuos plačiai pripažįsta pagrindiniai suinteresuotieji subjektai Europos Sąjungos lygmeniu.

 

 

Departamento direktorius                                                                                              Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

E. Mušinskis, tel. (8 5) 239 6356, el. p. edvi[email protected]

D. Petrauskaitė, tel. (8 5) 239 6376, el. p. [email protected]