LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ŠVIETIMO, MOKSLO IR KULTŪROS komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO
I Š V A D O S
DĖL LIETUVOS
RESPUBLIKOS
NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ
ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI ĮSTATYMO NR. VII-822 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-4674
2016 m. rugsėjo 28 d. Nr. 106-P-48
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto
pirmininkas Raimundas Paliukas, Komiteto nariai: Rima Baškienė, Larisa
Dmitrijeva, Arimantas Dumčius, Vytautas Juozapaitis, Orinta Leiputė, Jaroslav
Narkevič, Aleksandras Zeltinis; Komiteto biuro vedėjas Kęstutis Kaminskas,
patarėjos: Lina Joskaudaitė-Dmitrijeva, Aistė Laurinavičiūtė, Rūta Norkienė,
Lina Skeberdytė, padėjėjos: Janina Antanavičienė, Giedrė Buinauskaitė.
Kiti posėdžio dalyviai: Švietimo ir mokslo ministerijos Neformalaus švietimo
skyriaus vedėjas Tomas Pūtys.
2. Ekspertų, konsultantų,
specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai, pagrindžiantys
nuomonę
|
Str.
|
Str. d.
|
P.
|
1.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2016-09-07
|
|
|
|
|
Vertindami projektą dėl
jo atitikties Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams
ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1.
Projektu
siūloma pakeisti neformaliojo suaugusiųjų švietimo
ir tęstinio mokymosi kokybės gerinimo, veiklos įsivertinimo, išorinio
vertinimo, dalyvių pažangos ir pasiekimų įsivertinimo, finansuojamų iš
valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų lėšų, kokybės užtikrinimo tvarką. Manytina, jog atsižvelgiant į Vyriausybės
kompetenciją, įtvirtintą keičiamame įstatyme, dėl teikiamo įstatymo pakeitimo
turėtų būti gauta Vyriausybės nuomonė.
|
Nepritarti
|
Argumentai: remiantis Seimo statuto 145 str., Vyriausybės išvados privaloma
prašyti tais atvejais, „jeigu įstatymui įgyvendinti reikės lėšų,
susijusių su valstybės biudžeto koregavimu“
ir „jeigu įstatymo projektu siūloma iš esmės keisti teisinį reglamentavimą
(nustatyti, pakeisti arba panaikinti teisės subjektų teises arba pareigas,
formuluoti tam tikrų sričių reformos kryptis arba raidos strategiją)“. Kadangi
siūlomi pakeitimai nėra susiję nė su viena privaloma sąlyga prašyti
Vyriausybės išvados, be to, priėmus pataisą, mažėtų biurokratinė našta,
Komitetas siūlo neprašyti Vyriausybės išvados dėl šio įstatymo projekto.
|
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2016-09-07
|
1
|
2
|
|
|
2.
Projekto 1
straipsnio 2 dalimi įstatymo 10 straipsnis pildoma nauja 3 dalimi, kurioje
nustatomi nauji asmenys atsakingi už neformaliojo
suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi kokybės gerinimo, veiklos
įsivertinimo, išorinio vertinimo, dalyvių pažangos ir pasiekimų įsivertinimo,
finansuojamų iš valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų lėšų, kokybės užtikrinimo
procesą. Atkreiptinas dėmesys, jog kartu su teikiama nuostata nenustačius
jokio šios normos įgyvendinimo mechanizmo, įgyvendinimo pradžios terminų ir
atsakingos priežiūros institucijos, teikiama nuostata galimai liktų
deklaratyvi ir neįgyvendinta. Svarstytina galimybė tobulinti reguliavimą.
|
Nepritarti
|
Argumentai: įstatymo pataisa nauji
subjektai nenustatomi. Tai, kas siūloma pataisa, yra suvienodinama su
Švietimo, Mokslo ir studijų ir Profesinio mokymo įstatymais. Pavyzdžiui, pagal
Švietimo įstatymo 37 str. 5 d., „5. Mokyklos (išskyrus
aukštąsias mokyklas) veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką pasirenka
mokyklos taryba. Ji analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus
dėl veiklos tobulinimo.“ Pagal to paties straipsnio 6 d. „6. Mokyklos (išskyrus
aukštąsias mokyklas) išorinis vertinimas atliekamas periodiškai, jį
inicijuoja mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija
(valstybinės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savivaldybės vykdomoji
institucija (savivaldybės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savininko teises
ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) (valstybinės ir
savivaldybės mokyklos – viešosios įstaigos), savininkas (dalyvių
susirinkimas) (kitų mokyklų). (...) Neformaliojo švietimo mokyklų (išskyrus
mokyklas, vykdančias ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas)
veiklos išorinio vertinimo tvarką nustato valstybinės ir savivaldybės
mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių
susirinkimas), kitų mokyklų – savininkas (dalyvių susirinkimas).“
|
|
Europos teisės departamentas
Prie Teisingumo ministerijos
2016-09-14
|
|
|
|
|
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą derinti Lietuvos
Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo
Nr. VII-822 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-4674,
pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų dėl šio projekto atitikties Europos
Sąjungos teisei neturime.
|
Pritarti
|
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų
ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir
įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių
įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų
komitetų, komisijų pasiūlymai: nepaskirta.
7. Komiteto sprendimas ir
pasiūlymai.
7.1. Sprendimas: pritarti Lietuvos
Respublikos Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo Nr.
VII-822 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-4674(2) ir
siūlyti Seimui jį svarstyti.
8.
Balsavimo rezultatai: už – bendru sutarimu.
9. Komiteto
paskirti pranešėjai: Raimundas
Paliukas.
Komiteto pirmininkas Raimundas
Paliukas