LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ŠVIETIMO, MOKSLO IR KULTŪROS komitetas

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D O S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

NEFORMALIOJO SUAUGUSIŲJŲ ŠVIETIMO IR TĘSTINIO MOKYMOSI ĮSTATYMO NR. VII-822 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-4674

2016 m. rugsėjo 28 d. Nr. 106-P-48

Vilnius

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Raimundas Paliukas, Komiteto nariai: Rima Baškienė, Larisa Dmitrijeva, Arimantas Dumčius, Vytautas Juozapaitis, Orinta Leiputė, Jaroslav Narkevič,  Aleksandras Zeltinis; Komiteto biuro vedėjas Kęstutis Kaminskas, patarėjos: Lina Joskaudaitė-Dmitrijeva, Aistė Laurinavičiūtė, Rūta Norkienė, Lina Skeberdytė, padėjėjos: Janina Antanavičienė, Giedrė Buinauskaitė.

Kiti posėdžio dalyviai: Švietimo ir mokslo ministerijos Neformalaus švietimo skyriaus vedėjas Tomas Pūtys.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2016-09-07

 

 

 

 

Vertindami projektą dėl jo atitikties Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.    Projektu siūloma pakeisti neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi kokybės gerinimo, veiklos įsivertinimo, išorinio vertinimo, dalyvių pažangos ir pasiekimų įsivertinimo, finansuojamų iš valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų lėšų, kokybės užtikrinimo tvarką. Manytina, jog atsižvelgiant į Vyriausybės kompetenciją, įtvirtintą keičiamame įstatyme, dėl teikiamo įstatymo pakeitimo turėtų būti gauta Vyriausybės nuomonė. 

Nepritarti

Argumentai: remiantis Seimo statuto 145 str., Vyriausybės išvados privaloma prašyti tais atvejais, „jeigu įstatymui įgyvendinti reikės lėšų, susijusių su valstybės biudžeto koregavimu“ ir „jeigu įstatymo projektu siūloma iš esmės keisti teisinį reglamentavimą (nustatyti, pakeisti arba panaikinti teisės subjektų teises arba pareigas, formuluoti tam tikrų sričių reformos kryptis arba raidos strategiją)“. Kadangi siūlomi pakeitimai nėra susiję nė su viena privaloma sąlyga prašyti Vyriausybės išvados, be to, priėmus pataisą, mažėtų biurokratinė našta, Komitetas siūlo neprašyti Vyriausybės išvados dėl šio įstatymo projekto.

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2016-09-07

1

2

 

 

2.    Projekto 1 straipsnio 2 dalimi įstatymo 10 straipsnis pildoma nauja 3 dalimi, kurioje nustatomi nauji asmenys atsakingi už neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi kokybės gerinimo, veiklos įsivertinimo, išorinio vertinimo, dalyvių pažangos ir pasiekimų įsivertinimo, finansuojamų iš valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų lėšų, kokybės užtikrinimo procesą. Atkreiptinas dėmesys, jog kartu su teikiama nuostata nenustačius jokio šios normos įgyvendinimo mechanizmo, įgyvendinimo pradžios terminų ir atsakingos priežiūros institucijos, teikiama nuostata galimai liktų deklaratyvi ir neįgyvendinta. Svarstytina galimybė tobulinti reguliavimą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nepritarti

Argumentai: įstatymo pataisa nauji subjektai nenustatomi. Tai, kas siūloma pataisa, yra suvienodinama su Švietimo, Mokslo ir studijų ir Profesinio mokymo įstatymais. Pavyzdžiui, pagal Švietimo įstatymo 37 str. 5 d., 5. Mokyklos (išskyrus aukštąsias mokyklas) veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką pasirenka mokyklos taryba. Ji analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo.“ Pagal to paties straipsnio 6 d. „6. Mokyklos (išskyrus aukštąsias mokyklas) išorinis vertinimas atliekamas periodiškai, jį inicijuoja mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (valstybinės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savivaldybės vykdomoji institucija (savivaldybės mokyklos – biudžetinės įstaigos), savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) (valstybinės ir savivaldybės mokyklos – viešosios įstaigos), savininkas (dalyvių susirinkimas) (kitų mokyklų). (...) Neformaliojo švietimo mokyklų (išskyrus mokyklas, vykdančias ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programas) veiklos išorinio vertinimo tvarką nustato valstybinės ir savivaldybės mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas), kitų mokyklų – savininkas (dalyvių susirinkimas).“

 

Europos teisės departamentas

Prie Teisingumo ministerijos

2016-09-14

 

 

 

 

Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo pateiktą derinti Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo Nr. VII-822 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-4674, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų dėl šio projekto atitikties Europos Sąjungos teisei neturime.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: nepaskirta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai.

7.1. Sprendimas: pritarti Lietuvos Respublikos Neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo Nr. VII-822 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-4674(2) ir siūlyti Seimui jį svarstyti.

 

8. Balsavimo rezultatai: už – bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Raimundas Paliukas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                  Raimundas Paliukas