LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai                          2014-09-           Nr.

 

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2003 m. lapkričio 12 d. NUTARIMo Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo PROJEKTo pakartotinio derinimo

 

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, įvertinusi 2014 m. rugpjūčio 19 d. Ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) pasitarimo pasiūlymus (protokolas Nr. 33, 6 klausimas), parengė ir pakartotinai skubos tvarka teikia derinti patikslintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimo Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą (toliau – Nutarimo projektas).

Teikiamas Nutarimo projektas patikslintas pagal daugumą Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos 2014 m. liepos 24 d. rašte Nr. 2R-3804(3.33.) pateiktų pastabų. Argumentai dėl pastabų, į kurias neatsižvelgta, išdėstyti derinimo pažymoje.

Nutarimo projekto tikslas – įgyvendinti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.71 straipsnio ir priedo pakeitimo įstatymo (toliau – CK pakeitimo įstatymas), kuris nacionalinėje teisėje įgyvendina 2012 m. birželio 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2012/17/ES, kuria iš dalies keičiamos Tarybos direktyvos 89/666/EEB ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvų 2005/56/EB ir 2009/101/EB nuostatos dėl centrinių, komercinių ir bendrovių registrų sąveikos, nuostatas ir nustatyti, kad apie Registro tvarkytojo išduodamų Registro duomenų ir informacijos išrašų, dokumentų kopijų turimą prima facie galią, Registro tvarkytojas turi nurodyti šiuose duomenų gavėjams teikiamuose duomenų ir informacijos išrašuose ir dokumentų kopijose.

Nutarimo projektu taip pat siekiama įgyvendinti Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 2, 10, 11, 131, 20, 21, 28, 29, 30, 33, 35, 36 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo nuostatas ir nustatyti, kokia tvarka teismas informuoja ir kokius duomenis pateikia Juridinių asmenų registrui apie asmenį, kuriam apribota teisė eiti viešojo ir (ar) privataus juridinio asmens vadovo pareigas ar būti kolegialaus valdymo organo nariu.

Nutarimo projektu taip pat įgyvendinamos Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 11, 12, 411, 78 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo nuostatos, pagal kurias uždarosios akcinės bendrovės akcininkų sąrašas nebeteikiamas Juridinių asmenų registro tvarkytojui, išskyrus atvejus, kai uždarosios akcinės bendrovės akcininkas yra vienas asmuo.

Nutarimo projektu kartu siekiama įpareigoti Juridinių asmenų registro (toliau – Registras) tvarkytoją iš Registro Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka išregistruoti iki Registro veiklos pradžios bankrutavusius juridinius asmenis, dėl kurių teismas yra priėmęs nutartį išregistruoti likviduotus dėl bankroto, tačiau tokie juridiniai asmenys vis dar yra įregistruoti Registre.

Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymo 2 straipsnio 15 dalies 4 punkte nustatyta, kad kvalifikuotame sertifikate tarp kitų duomenų yra pasirašančio asmens specialūs atributai, įskaitant asmens kodą, kai tai reikalinga atsižvelgiant į numatomus sertifikato naudojimo tikslus. Taigi siekiant įgyvendinti šio įstatymo nuostatą ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.71 ir 4.262 straipsniais, pagal kuriuos Registro duomenys yra vieši ir turi prima facie galią, t. y. Registro teikiami duomenys turi didesnę įrodomąją galią, šie duomenys yra nustatyti, neįrodinėjami ir laikomi teisingais, nebent būtų pripažinti negaliojančiais įstatymų nustatyta tvarka, bei įvertinus Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekse numatytą administracinę atsakomybę už neteisingų juridinio asmens, jo filialo ar atstovybės, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo ar atstovybės dokumentų, duomenų ir kitos teiktinos informacijos pateikimą Registrui bei nepagrįstos ar neteisingos auditoriaus išvados pateikimą, Nutarimo projekte siūlytina nustatyti, kad Registro tvarkytojui teikiant dokumentus elektroniniu būdu, dokumentai turi būti pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, patvirtintu kvalifikuotu sertifikatu su jame įrašytu specialiu asmens atributu – asmens kodu. Tokiu būdu Registro tvarkytojui teikiant duomenis elektroniniu būdu bus užtikrinta, kad pateikti duomenys yra teisingi ir tikri. Taip pat bus užtikrintos sąlygos užfiksuoti informaciją ir prisiimti įsipareigojimus, užfiksuotus elektroniniame dokumente.

Nuo 2015 m. sausio 1 d. įsigaliojus Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo Nr. I-798 2, 7, 8 ir 14 straipsnių pakeitimo įstatymo 3 straipsniui, Juridinių asmenų registro tvarkytojas apie bendrijos įregistravimą, išregistravimą ar bendrijos įstatų perregistravimą turės pranešti Nekilnojamojo turto registro tvarkytojui. Siekiant užtikrinti dviejų registrų sąveiką automatiniu būdu, Nutarimo projektu siūloma nustatyti, kad Juridinių asmenų registre būtų įrašomi pastatų, kuriuose įsteigta bendrija, unikalūs numeriai, nurodyti Nekilnojamojo turto registre.

Pažymėtina, kad tam tikrais atvejais juridinio asmens organai nesudaromi, o juridinio asmens vardu veikia ir jo reikalus tvarko juridinio asmens dalyviai (žr. Lietuvos Respublikos ūkinių bendrijų įstatymo 11 straipsnio 1 dalį), priimdami sprendimus. Atsižvelgiant į tai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 patvirtinti Juridinių asmenų registro nuostatai (toliau – Nuostatai) tikslinami ir šiuo aspektu.

Nutarimo projektu kartu siekiama Nuostatus suderinti su tam tikrų įstatymų nuostatomis, Nekilnojamojo turto registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. balandžio 23 d. nutarimu Nr. 379, bei Nuostatų nuostatas suderinti tarpusavyje. Siekiant išvengti praktikoje kylančių neaiškumų Nuostatai taip pat tikslinami redakciniu bei techniniu aspektu.

Nutarimo projektas buvo paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje.

Nutarimo projektas neprieštarauja 16-osios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programai, patvirtintai Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XII-51.

Nutarimo projekte nagrinėjami klausimai Europos Sąjungos teisei neprieštarauja.

Nutarimo projektas nenotifikuotinas Europos Komisijai.

Vadovaujantis Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276, 4 punktu, Nutarimo projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas neatliekamas.

Teikiamą Nutarimo projektą parengė Teisingumo ministerijos Registrų departamentas (direktorius – Klaidas Navickas, tel. 266 2920, tiesioginė rengėja – Registrų departamento Juridinių asmenų ir religijų reikalų skyriaus vyriausioji specialistė Dalia Janušaitytė, tel. 266 2923).

PRIDEDAMA:

1.         Nutarimo projektas ir jo lyginamasis variantas, 11 lapų.

2.         Direktyvos 2012/17/ES ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimo Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto atitikties lentelė, 1 lapas.

3.         Pažyma apie derinimą, 4 lapai.

 

 

 

Teisingumo ministras                                                                                                 Juozas Bernatonis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalia Janušaitytė, (8 5) 266 2923, el. p. [email protected]                              Originalas nebus siunčiamas